Diskusjon Mentorhjelp

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Hvor kan man melde seg?
Det jeg tenker at det blir opprettet en tråd hvor det vil stå utdypende informasjon om opplegget. I denne tråden vil det da bli mulighet til å signe seg opp som enten mentor eller lærling på den måten jeg forklarte i forrige innlegg.
Dette vil da skje etter at moderatorene og spillerne har gitt et noenlunde klart ja.

Burde kanskje hatt en link til hvem man kan kontakte på wiki også da?
Å ha en informasjon om dette på wiki er nok heller ingen dum idé. Det viktigste vil allikevel bli å få realisert disse planene. Jeg vil også påstå at denne informasjonen kommer lettere frem til nye spillere hvis de blir informert om dette i velkomstmailen.
 

DeletedUser

Guest
lø,k

tar gjerne dette selv :)

nick Mamma 678
Mentor
v10 og v1
5år ca.
ikke mer enn 4 lærlinger
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Jeg får vel korrumptere en eller annen sart skjel jeg også da...

Nick: "Jeeeeeeright" (+ noen andre som bl.a. Latingen og Secretsanta)
Mentor
Spiller på v10 og v1 nå, men har også vært med på å vinne v5 og v9.
Har holdt på i 3 år.
Ser for meg max 1 eller 2 av gangen.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Jeg får vel korrumptere en eller annen sart skjel jeg også da...

Nick: "Jeeeeeeright" (+ noen andre som bl.a. Latingen og Secretsanta)
Mentor
Spiller på v10 og v1 nå, men har også vært med på å vinne v5 og v9.
Har holdt på i 3 år.
Ser for meg max 1 eller 2 av gangen.

Vil du være mentoren min? (hug)
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Du er nok dessverre et helt håpløst tilfelle...Det eneste jeg kan gjøre med deg er å oppfordre til frivillig inleggelse på en klinikk for mental helse eller eventuelt tung selvmedisinering med alkohol.

WT hmmm men jeg har jo fått blå resept på polet jo..... levra mi jubler her....
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Og dette er grunnen til at vi trenger en moderator til å ta seg av den endelige tråden, slik at spam vil bli fjernet. Tror meg. Tråden vil bli helt håpløs å holde styr på med slik aktivitet.

Men kjempeflott at dere er positive til dette. Enda flottere er det at dere faktisk vil ta på dere mentor-rollen! Da gjenstår det bare å få Dakapo til å skjønne at dette er noe som en erfaren moderat kanskje burde ha ansvaret for.
 

DeletedUser

Guest
Jeg vil ikke melde meg som mentor til et system hvor man blir matchet med mer eller mindre tilfeldige personer og det forventes at det dermed skal gå bra. Men jeg vil gjerne hjelpe, så hvem som helst står fritt til å ta kontakt med meg på skype eller forum-mail.
Freelance mentor :cool:
 

DeletedUser

Guest
Mener du at mentor skal velge læring, eller læring velge mentor? Mentor velge læring virker som det mest fornuftige etter min mening.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Ser at det etterlyses et eget forum for dette, og det kan sikkert la seg gjøres som et underforum til noe annet. Dersom det er fare for spam så er det mulig å sette hele det forumet som moderert, noe som betyr at en moderator blir nødt til å godkjenne innlegg før det blir synlig for alle. Det er egentlig det eneste jeg kan tenke meg som kan unngå spam ordentlig.. om en ikke ønsker å sitte og følge med på forumet hele tiden og slette alt en kommer over som ikke har noe med tråden å gjøre.

Jeg ser også det Wynja skriver.. Jeg lurer på om det beste hadde vært om en mentor selv velger ut en lærling utav dem som sier at dem trenger litt hjelp.
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Mener du at mentor skal velge læring, eller læring velge mentor? Mentor velge læring virker som det mest fornuftige etter min mening.
Det er her den tredje personen kommer inn. Han som da vil ha ansvaret for tråden og opplegget. Når en lærling ønsker en mentor, så er det den ansvarlige som skal finne en mentor til lærlingen. Det vil da bli hans oppgave å finne noen som kan gå godt overens.

Jeg vil ikke melde meg som mentor til et system hvor man blir matchet med mer eller mindre tilfeldige personer og det forventes at det dermed skal gå bra. Men jeg vil gjerne hjelpe, så hvem som helst står fritt til å ta kontakt med meg på skype eller forum-mail.
Freelance mentor :cool:
Ser at det etterlyses et eget forum for dette, og det kan sikkert la seg gjøres som et underforum til noe annet. Dersom det er fare for spam så er det mulig å sette hele det forumet som moderert, noe som betyr at en moderator blir nødt til å godkjenne innlegg før det blir synlig for alle. Det er egentlig det eneste jeg kan tenke meg som kan unngå spam ordentlig.. om en ikke ønsker å sitte og følge med på forumet hele tiden og slette alt en kommer over som ikke har noe med tråden å gjøre.

Jeg ser også det Wynja skriver.. Jeg lurer på om det beste hadde vært om en mentor selv velger ut en lærling utav dem som sier at dem trenger litt hjelp.

Når mentorer bare plukker ut de lærlingene som de vil ha så forsvinner alt som kan kalles for struktur og organisering. Spillere vil sitte og vente i mange måneder uten at det kan være noen som vil hjelpe dem, eller noen de kan purre på.
Dette vil da føre til at man er riktig uheldig å får en helt ugudelig lærling. Noen vil ta dette som en utfordring, andre vil da gi blanke i hele opplegget. Noe som selvfølgelig heller ikke er bra. Derfor er det veldig viktig at det er en ansvarsfull person som får denne oppgaven.

Jeg tror ikke det er nødvendig å vie et helt forum til dette. Det vil bli like, om ikke mer, oversiktlig ved å ha det i en vanlig tråd. Dere skal også få slippe å godkjenne hvert enkelt innlegg/forespørsel. Her får brukerne rett og slett finne seg i at de ikke får lov til å ha samtaler. Det vil ikke bare ødelegge for nye spillere. Det vil også ødelegge for hele TW da dette vil hjelpe til å sikre fremtiden her.
 

Nikkow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
37
Nikkow
Mentor
Spiller på v11 som dual på xkill3rx
Har spillt litt på v2 som nikkow og senere serigala
Også har jeg spillt litt på .de
Antall år: 3 tror jeg
Antall lærlinger:maks 3, kommer ann på hvor mye tid de krever.


Jeg er for at pers nr 3 mixer og matcher, også må lærer lære lærling i 3dager(evtl 1uke) før han kan si om han vill eller ikke vil ha lærlingen. Dvs at lærlingen og læreren har en søags prøvetid for å se om de kommer godt overens.
 

DeletedUser

Guest
Det er her den tredje personen kommer inn. Han som da vil ha ansvaret for tråden og opplegget. Når en lærling ønsker en mentor, så er det den ansvarlige som skal finne en mentor til lærlingen. Det vil da bli hans oppgave å finne noen som kan gå godt overens.

Om jeg skal bli med på noe slikt, må jeg selv vite om det er en person som jeg kan komme godt overens med. Hvordan kan en 3.person finne hvem som passer meg og ikke når ikke 3 personen kjenner meg eller min tenkemåte? Syntes mentor skal velge.
 

Nikkow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
37
Om jeg skal bli med på noe slikt, må jeg selv vite om det er en person som jeg kan komme godt overens med. Hvordan kan en 3.person finne hvem som passer meg og ikke når ikke 3 personen kjenner meg eller min tenkemåte? Syntes mentor skal velge.

Skjønner hva du sier, men hva med at han velger, også gir du personen vertfall en tre dager flr du sier ja eller nei. Dvs at du har en prøvetid for å bli kjent med denne personen ;)
 

DeletedUser

Guest
Spiller ikke lengere, men kan godt være mentor for et par nye spillere :)

Erfaring: spilt 4-5år +- helt grei forsvarer, angriper og startopp spiller....
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Om jeg skal bli med på noe slikt, må jeg selv vite om det er en person som jeg kan komme godt overens med. Hvordan kan en 3.person finne hvem som passer meg og ikke når ikke 3 personen kjenner meg eller min tenkemåte? Syntes mentor skal velge.
Og det er her den største konflikten kommer. Av de som kjenner med så er jeg veldig for valgfrihet til enkeltindividet, noe jeg også kjemper for hver dag. Her ønsker jeg merkelig nok frivillig tvang. Ved å velge selv så får du en som du tror passer deg bra og det vil bli et bra samarbeid. Derimot er det ikke alle som vil få hjelp. Da de fleste helst ikke vil ha tolvåringer som lærlinger.
Ved at en tredjeperson plukker ut en lærling til en som ønsker en mentor så vil alle som ønsker å bli bedre i spillet få hjelp. Dette vil gjøre at det ikke bare blir plukket ut et par stykker også må resten sitte med luen i hånden.
Dessuten vil det bli veldig mye mer struktur ved at en tredjeperson finner en mentor.
Skjønner hva du sier, men hva med at han velger, også gir du personen vertfall en tre dager flr du sier ja eller nei. Dvs at du har en prøvetid for å bli kjent med denne personen ;)
 

DeletedUser

Guest
Og det er her den største konflikten kommer. Av de som kjenner med så er jeg veldig for valgfrihet til enkeltindividet, noe jeg også kjemper for hver dag. Her ønsker jeg merkelig nok frivillig tvang. Ved å velge selv så får du en som du tror passer deg bra og det vil bli et bra samarbeid. Derimot er det ikke alle som vil få hjelp. Da de fleste helst ikke vil ha tolvåringer som lærlinger.
Ved at en tredjeperson plukker ut en lærling til en som ønsker en mentor så vil alle som ønsker å bli bedre i spillet få hjelp. Dette vil gjøre at det ikke bare blir plukket ut et par stykker også må resten sitte med luen i hånden.
Dessuten vil det bli veldig mye mer struktur ved at en tredjeperson finner en mentor.

Jeg skjønner, jeg har ingenting i mot 12 åringer som læring, det er mer hvordan spilleren oppfører seg som blir teller mest for meg. Aktivitet og ha lyst til å lære er også veldig viktig, men det viktigste er at spilleren viser gjensidig respekt.
 

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Kunne ikke vært en idè å fått opp et spørsmål når en registrerer seg: "Ønsker du mentorhjelp?", "Ønsker du å være mentor?" eller "Nei, ingen av delene."?
Dette ville gjort absolutt alle oppmerksomme på at dette er et system som er oppe og går. Det vil jo være betryggende for alle nybegynnere å vite at det faktisk finnes hjelp å få, om de lurer på noe.
 

DeletedUser

Guest
n n

det hadde vært bedre om det sto.

vi tilbyr også mentorer, hvis du ønsker mentor trykk her.. så kommer det opp en liste over mentorene
 
Topp