Testes Multipurpose Snipe Script

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
[spoil]
Kode:
javascript:var speed={spy:8,light:8.89,marcher:8.89,knight:8.89,heavy:9.78,spear:16,axe:16,bow:16,archer:16,sword:19.56,ram:26.67,catapult:26.67,snob:31.11};function srtfnc(a,b){if(Number(a[0])<Number(b[0]))return -1;if(Number(b[0])<Number(a[0]))return 1;return 0;}function zeroPad(number,length){var n=number.toString();while(n.length<length){n="0"+n;}return n;}var doc=(window.frames.length>0)?window.main.document:document;var destby=String(doc.title.match(/\d+\|\d+/))||'500|500';destby=prompt("Choose Destination",destby);destby=destby.split("|");var maxdelay;while(true){maxdelay=prompt("Select a maximum duration (eg, 3:48:50), leave blank for no maximum limit","");maxdelay=(maxdelay?maxdelay.split(":"):[]);while(maxdelay.length<3){maxdelay.splice(0,0,0);}if(maxdelay.length==3){break;}}maxdelay=maxdelay.map(function(x){return parseInt(x,10);});var maxdelaytime=(maxdelay[0]*60*60)+(maxdelay[1]*60)+maxdelay[2];var diffx;var diffy;function fnGetMode(){var scrape;var mode=(scrape=window.location.href.match(/&mode\=(\w+)/i))?scrape[1]:null;if(!mode){var win=(window.frames.length>0)?window.main:window;var srcHTML=win.$("td[class=selected]").html();if(srcHTML){mode=(scrape=srcHTML.match(/;mode\=(\w+)/i))?scrape[1]:null;}}return mode;}if(doc.URL.match(/screen\=overview_villages/i)&&(fnGetMode()=='combined')){var t=doc.getElementById('combined_table');if(t.rows[0].cells[0].innerHTML=='Village'){rs=[];for(j=1;j<t.rows.length;j++){by=t.rows[j].cells[0].innerHTML.match(/\((\d+\|\d+)\)\s*K\d+/i);by=by[1].split("|");diffx=destby[0]-by[0];diffy=destby[1]-by[1];dist=Math.sqrt(diffx*diffx+diffy*diffy);for(c=0;c<t.rows[j].cells.length;c++){if(t.rows[0].cells[c].innerHTML.match(/graphic\/unit\/unit_(\w+).png/)){unit=t.rows[0].cells[c].innerHTML.match(/graphic\/unit\/unit_(\w+).png/)[1];time=dist*speed[unit]*60;h=zeroPad(Math.floor(time/3600),2);mm=zeroPad(Math.floor(time/60)%2560,2);s=zeroPad(Math.round(time%2560),2);res=h+':'+mm+':'+s;if(t.rows[j].cells[c].className=='hidden'){t.rows[j].cells[c].innerHTML=res;}else if(maxdelaytime==0){t.rows[j].cells[c].innerHTML="<B>"+t.rows[j].cells[c].innerHTML+"</B><BR>"+res;}else if(time<maxdelaytime){t.rows[j].cells[c].innerHTML="<FONT COLOR=\"#00FF00\"><B>"+t.rows[j].cells[c].innerHTML+"</B><BR>"+res+"</FONT>";}else{t.rows[j].cells[c].innerHTML="<FONT COLOR=\"#FF0000\"><B>"+t.rows[j].cells[c].innerHTML+"</B><BR>"+res+"</FONT>";}}}rs.push([dist,t.rows[j].innerHTML]);}rs=rs.sort(srtfnc);while(t.rows.length>1){t.deleteRow(1);}t.rows[0].insertCell(1).innerHTML="<B>Distance</B>";for(j=0;j<rs.length;j++){rr=t.insertRow(j+1);rr.innerHTML=rs[j][1];rr.insertCell(1).innerHTML=Number(Math.round(rs[j][0]*100)/100);}for(j=1;j<t.rows.length;j++){t.rows[j].className=((j%252==1)?'nowrap row_a':'nowrap row_b');}}}void(0);
[/spoil]

Forklaring (engelsk):
[spoil]Use the script on the combined overview page. Sorts the villages according to the time to reach a village.
Input the coordinates of the village under consideration. Input the timing. Sorts useful villages in green and not useful villages to red. Leaving the time window blank leaves the timings in black color. Can be used to attack or snipe or stack a village in time. When you run the script for the first time do remember to check the troop speeds if they match your world. To do this either use this section Useful Data or use this script Troop Speed and copy the output to the Multipurpose Snipe Script.

villsortertime1.jpg

villsortertime2.jpg

villsortertime3.jpg

[/spoil]


Er dette scriptet tillatt - eller kan det bli tillatt?
Om det er tillatt, eller vil bli, noen som vet speeden til verdenene på .no? var speed={spy:8,light:8.89,marcher:8.89,knight:8.89,heavy:9.78,spear:16,axe:16,bow:16,archer:16,sword:19.56,ram:26.67,catapult:26.67,snob:31.11} står i scriptet, og det vet jeg ikke helt hvordan jeg regner ut/fungerer :)

-TrAnxZ
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Høres litt ut som Tidsberegnings scriptet..

Link

Men det høres ut som en bedre versjon :)
 

DeletedUser

Guest
Bumper denne jeg.

Og for farten så tror jeg kanskje man kan finne det her, eller?
 

DeletedUser

Guest
Virkar som eit nyttig script, men vil tippe det må gjerast eindel endringar for å få denne til å funke på .no.
Dessutan virkar det litt merkelig skrive(både tungvindt og unøyaktig), med tanke på at du må skrive inn troppefart for kvar troppetype. Ville vore betre å berre skrive inn spelhastighet og enhetshastighet, og brukt dei til å kalkulere for kvar troppetype. Om det blir godkjent så kan eg sjå om eg får skrive det om så det funkar :)
 

DeletedUser

Guest
Husker jeg prøvde dette scriptet en gang på .net... Funka veldig dårlig, med det var vel i startfasen av dette scriptet om jeg ikke tar feil.

(Dommola.. Fortsett med det bra arbeidet med å hjelpe til med div scripter. Det setter vi andre brukere ekstremt stor pris på. )
 

DeletedUser

Guest
Enig med US, bra at noen stiller opp angående scripts! Og jeg tror mange setter pris på det!
 

DeletedUser

Guest
Scriptet er tatt opp til vurdering. Vi vil gi beskjed straks vi er kommet til en beslutning.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Snart gått 1 mnd siden dere tok det opp. Fortgang :)?

edit: Og et halvt år siden jeg la ut request...
 

DeletedUser

Guest
Vi har sendt en melding til Innogames angående bruken av dette scriptet. Inntil vi har gitt beskjed om noe annet så er det ikke godkjent.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Jeg vil tro det fungerer da jeg får opp alt som trengs å få opp, men da jeg synes det er tungvint å legge inn hastigheten på absolutt alle troppene synes jeg scriptet blir teit å bruke. Noen som har fått ordna dette enklere? F.eks som Dommola har nevnt allerede i tråden?
 
Topp