Natteravner velkommen :)

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
AoE II er det beste strategispillet som har vært igjennom tidene. Om Medieval II: Total war hadde hatt et skikkelig strategioppsett i form av bygging av sitt eget emperium, så skulle jeg ha gitt alle dere her bank.. På likt! Spilte selv AoE før Total war spillene kom ut, og spiller det enda, mest på grunn av at det er et bedre spill strukturmessig. Vi har jo også flere strategispill som er morsomme da, Stronghold Crusader, Settlers III, Supreme Commander etc..

Oh, jeg vil også være med på en runde. Må bare laste ned spillet fra TPB først :).
 

DeletedUser

Guest
Spilte nettopp ROME og hadde den beste kampen EVER! :p

I utgangspunktet hadde jeg 3 armoured hoplites med litt experience og det var 3 fulle "161" manns tropper. Romerne kom med 2 store hærer, tilsvarende 5000 mann. Her satt jeg med 480 menn.. Føltes litt som et "300" moment! Jeg hadde en hær tilsvarende 2500 menn som støtte og dette var en hær som kunne tatt de 5000 troppene alene, lett! Så jeg tenkte at "dette tar jeg!" Yes!

Siden jeg hadde så få tropper, fant jeg ut at det ville være smart å sette de veldig nærme "grensen" på kartet, slik at det ville gi meg litt dekning (for å unngå å bli omringet). Så satt jeg troppene i en "trekant" der den 1 tropp var foran og de to andre på siden, vendt skrått nedover til hver si side. Dette ville gi meg de ekstra minuttene slik at forsterkningene ville komme i tide.

Da kampen startet, fikk jeg vite at begge hærene (min og den romeske støttehæren) var begge forsinket. Ble ganske engstelig da, ettersom jeg nå hadde 500 mann mot 2500 menn. 5 ganger det jeg hadde. :hmm:
Men det viste seg at den forsvarsteknikken jeg satt opp, viste seg å være helt ekstremt effektiv. De kjørte på med alt de hadde, ble slitne og ble rett og slett spiddet på spydene (for dere som ikke vet, så satt troppene mine i en phalanx formasjon). Troppene mine ble knapt slitne ettersom de bare... stod der og tok imot all julingen. Romerne kastet x antall spyd (mange hundre), men troppene mine overlevde altså første bølgen på 2500 menn og jeg hadde tatt ut ca. 70% da de begynte å retreate. Nå tenkte jeg at YES, dette går jo bra og forsterkningene mine er rett rundt hjørnet.

Nå hadde jeg mistet ca 45% av troppene mine og slet litt med antallet. Problemene ble bare verre da jeg så at romerne fikk sin reservehær først. 2500 nye, ferske og kampklare soldater som ble sendt mot mine nå 250 menn. For å hale ut tiden så min egen støtte kunne komme inn før troppene mine ble slaktet, satte jeg de helt ved grensen og fullførte "trekanten" da grensen ble bunnen i trekanten.

Da den nye hæren omsider hadde kommet fram til meg, var det knapt 15 min igjen av kampen og jeg innså at min egen støtte ikke ville komme fram i tide. Alt jeg kunne gjøre nå var å håpe at troppene mine klarte å holde ut de siste minuttene. Det tok ikke lange tiden før de første spydene landet og mange romere som stormet fram. Til min store fornøyelse (og lettelse) ble alle sammen slaktet! Dette gikk fram og tilbake helt til tiden hadde gått ut.

Resultatene etter kampen var at jeg hadde tatt ut 1900 menn og mistet bare 300! Det kaller jeg god statistikk! For hver jeg mistet, tok de med seg ca 4 stk. 480 stod imot 5000 menn i hele 60 minutter!

WOHO! :)
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Den trekanten er vel brukt i mine oppsett også, og den er rett og slett genial!

Hvis du skal forsvare en by med grekere, eller hvem som helst andre med en falanks, så er det absolutt beste å sette dem i en V-form ved inngangsporten. Jeg har holdt mange byer med den taktikken der, og den funker hver eneste gang!
 

DeletedUser

Guest
hørtes morsomt ut, min mest minneverdige kamp var da jeg kjørte pure bueskyttere...De som skyter ild. Det var 1k bueskyttere mot 6k Greske tropper (mulig det var noen andre). Selv om jeg hadde stor mur og mange bueskyttere kom resultatet noe overaskende. 0 buemenn i tap, jeg tok 2.5k tropper før de i det hele tatt hadde rukket å komme til muren, flaks for meg hadde de kun rambukker.
 

DeletedUser

Guest
Hører veldig mye positivt om dette spillet, så jeg er veldig fristet til å prøve det. Selv spiller jeg en del Civilization.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
CIV V du spiller? Har ikke spilt det på laaa-aaaaaaa-aaang tid, men vi kan sikkert ta en match om du vil. Vil helst spille AoE II, siden det er tidenes beste strategispill *terger Scar*.

Ellers så kan jo noen få litt baller og spille mot meg i Stronghold Crusader. Har selv ikke spilt det på 1-2 år.. Supert spill, gammel og classic grafikk!
 

myh85

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
25
Blir Legend of the Seeker her, siden eg ikke får sove
emoticon-00114-dull.gif
 

DeletedUser

Guest
En 161 manns gruppe med Spartans tok ut 2168 menn. De mistet 61. (Nå var dette med i en kamp med mange andre egne tropper også, men denne enheten tok over 2000 mann :D)

Var også riktignok ikke mot de aller beste romerske soldatene, men det er fortsatt litt av en bragd :D
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Haha, ingen oppgraderinger heller på troppen din?:p Djeez, men ja, vi vet jo alle at spartanere er noen badasses, og du trenger en god styrke for å ta dem ut :) Dem utgjør en god frontlinje hvertfall. En frontlinje du vet aldri vil bli knekt med det første!
 

DeletedUser

Guest
Hører akkurat nå synger jeg en Kaptein sabeltann låt (Sjørøverne kommer)! Har lyst til å synge for full hals, men det ligger folk og sover i huset :(

Så bare mimer med :awesome:
 
Topp