Natteravner velkommen :)

DeletedUser

Guest
Jaja, man kan vel diskutere skills mot no-lifing i det uendelige uansett...

Skal fortsette å krangle med deg jeg :D

Nå er jeg litt uenig med deg i den merkelappen du setter på spillere. Det hjelper ikke med no-life dersom du ikke er på et visst nivå i skill, samtidig som det ikke hjelper å være god dersom du har for mye "life" til å være inne og bruke det. Personlig ser jeg på all tid jeg bruker på TW som nolifing-tid :eek:

Poenget mitt er at når man slåss med hardt mot hardt, blir kampen avgjort på pur styrke (og en viss porsjon flaks), ikke ved at man er god. Krig på TW er som en håndbak-kamp, du kan vinne på ren utklassing når det gjelder styrke eller du kan vinne ved å bruke teknikk. Dersom du ikke greier det ene får du prøve det andre, og vice versa.

Naturligvis, om du ikke klarer noen av delene er det vel på tide å legge TW-karrieren på hylla :p

Dersom du imidlertid greier å vinne enten på pur styrke eller ved hjelp av teknikk, kan du styrke seieren og minske tapene dersom du legger til en passelig porsjon av det andre. Og det er her no-lifingen kommer inn.

Poenget mitt er vel for så vidt at her ser det ut som du blander "skills" og "rå styrke". For dersom den eneste angrepsformen en kjenner til er stormangrep, finnes det ingen strategi. Strategi er noe du tilpasser etter omstendigheter og forhold, styrker og svakheter, tid og utholdenhet. (Og en smule etter humøret.) TW er klassifisert som et strategispill, vil ikke dette gi de som gidder å pønske ut en finurlig taktikk en fordel ovenfor de andre?

Strategi og taktikk handler naturligvis ikke kun om å sitte oppe om natta og sende tog. Det er mulig å for eksempel time angrep til å treffe midt på natta eller på andre ugunstige tidspunkt - de kan jo sendes om dagen for det. Det gjelder å være litt kreativ også, så slik jeg ser det er MD et sted imellom kreativitet og no-lifing ^_^

Men uansett er det umulig å få noen tyngde bak no-lifingen uten litt skill også, så hele greia er egentlig mer kompleks enn slik det blir framstilt. Jeg er motstander av svart-hvitt-tolkninger, i tilfelle du lurer :p

Men jeg ser poenget ditt ;)
 

DeletedUser

Guest
Hvorfor skal statistikken fra da jeg ikke var KV telle? :confused:
Oh no! Du er superdyktig!

Og jeg klager heller ikke på aktiviteten. Sier bare at det er visse begrensninger på hvor aktiv man kan være. Enkelte har den fordelen at de angriper sent og veldig tidlig.
I tillegg er dette en konto jeg er KV for og ikke min egen, ergo det å miste 1 by (3 tatt, 4 mistet tror jeg) er et greit stykke da jeg også har forsterket fronten.
Nei, vent.. tok også byer av alvor, så er fortsatt i pluss.. Men uansett...

Jeg syntes det blir feil å skryte av å klare å ta 3 byer :) Tar du 30 blir jeg mer imponert.
Faktumet er at du ikke møter god motstand. Det er for innaktivt der du kjemper. Hadde du ligget i Nord der vi angriper RNG, ville du ikke levd spesielt lenge..
Du skryter jo av at du øker i ODD og alt det der, men det er lite adlingsaktivitet i sør, noe som er veldig synd. Windsy ville mistet hauger med byer sammen med alvor om adlingen var mer aktiv. Etter at de hadde falt, ville du falt som en kortstokk formet som en søyle.. I am sure of it!

Men bryr meg spesielt lite om jeg mister 10 byer. Har ikke mulighet for å stå opp 06:00 og snipe tog -_-
Eller være våken fram til 03:00 i tilfelle det kommer angrep..
 

DeletedUser

Guest
Jeg har sitte KV for kontoer lengre nord også uten å bli videre imponert. Der var visstnok du også KV, men du imponerte heller ikke der :rolleyes: Samme taktikken. Kjør på med adelstog om natten.

Du prøver å virke ovenpå ved å at du ikke bryr deg så mye om spillet i hele tatt, ved å si at; "jeg er ikke våken helt til kl 3 som de fleste andre for å sende nukes og tog." Jeg ser hva du prøver på MD. Det er heller tiden du "våkner" opp for å sende tog. Jeg regner med at du er under et enormt press på mange kanter. Det er meget få i IB som er aktive og kontoer må holdes i live ved hjelp av KV eller andre metoder.
Hver gang det kommer mer enn 50 angrep på en konto, så er det en av 5 aktive i IB som må ta over konto for å forsvare. Når vil dette bli for mye? :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Er vel bare å holde disse 5 under konstant press mens man samtidig tar ut en og en av de andre spillerne? :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg har sitte KV for kontoer lengre nord også uten å bli videre imponert. Der var visstnok du også KV, men du imponerte heller ikke der :rolleyes: Samme taktikken. Kjør på med adelstog om natten.

Hvilken konto var du KV for?
Har vært KV for en god del, så sier meg veldig lite når du sier "nord"....
 

DeletedUser

Guest
Jeg sa ikke nord, men lengre nord. Jeg satt på lykke en stund rett etter han fikk tatt 3 byer i K76. Den ene fikk dere (om ikke det var 2) Det var greit trykk mot frontbyene også, men det var ikke så veldig mye som ble gjort når jeg var der.

Jeg har også sitte på david. Der var visstnok du kv på terhals... Der ble alle tog fra deg og stonee92 snipet... (ikke den store prestasjonen med tanke på kvaliteten på togene. Uttrykket "å snipe tog" ble litt overkill. Da var det mer passende "å bruke katapult til å treffe i den himmelretningen" hvis du skjønner hva jeg mener. Enkelte i bol-chatten la merke til hvilket humør jeg var i et par av kveldene også ^_^(for dere som husker det)
Dere fikk inn et par adelstog, men dette var utelukkende de som ble sendt rundt 3-4 om natten....Men tusen takk for erfaringer jeg fikk :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg sa ikke nord, men lengre nord. Jeg satt på lykke en stund rett etter han fikk tatt 3 byer i K76. Den ene fikk dere (om ikke det var 2) Det var greit trykk mot frontbyene også, men det var ikke så veldig mye som ble gjort når jeg var der.

Jeg har også sitte på david. Der var visstnok du kv på terhals... Der ble alle tog fra deg og stonee92 snipet... (ikke den store prestasjonen med tanke på kvaliteten på togene. Uttrykket "å snipe tog" ble litt overkill. Da var det mer passende "å bruke katapult til å treffe i den himmelretningen" hvis du skjønner hva jeg mener. Enkelte i bol-chatten la merke til hvilket humør jeg var i et par av kveldene også ^_^(for dere som husker det)
Dere fikk inn et par adelstog, men dette var utelukkende de som ble sendt rundt 3-4 om natten....Men tusen takk for erfaringer jeg fikk :)

Alle togene? Husker godt at ikke alle togene ble snipet ;)
Husker også veldig godt at jeg ikke angrep bare david... Så når du sier at angrepene mot david ikke var "topp kvalitet", så kan du bare se hvor mange andre BOL byer jeg tok av andre. :p

Men jeg skjønner.. de fleste er vant med å bare angripe en og en spiller. Er ikke så lett å angripe flere på en gang :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Jeg gjør nå hvertfall det ATM... Trodde du hadde full oversikt jeg :eek: ;)
Jeg overtok midt i angrepene, så vet ikke hva som har skjedd hele tiden. Selvfølgelig ble ikke alt snipet... noe ble stakket/eller readlet da. same thing...
 

DeletedUser

Guest
Jeg gjør nå hvertfall det ATM... Trodde du hadde full oversikt jeg :eek: ;)
Jeg overtok midt i angrepene, så vet ikke hva som har skjedd hele tiden. Selvfølgelig ble ikke alt snipet... noe ble stakket/eller readlet da. same thing...

Readlet? o_O
Trengte ikke fokusere så mye på david i og med at han ble eid av alle de andre i IB ^^

I natt ble det ingen adelstog. Bare gode serier ;)
 

DeletedUser

Guest
lei av å bli ydmyket :D

Kunne sende adelstog mot alvorlige og tatt 1 eller 2 byer. Vet han ikke er topp kvalitet, så sparte han i kveld.
Og man blir ikke ydmyket om man mister et tog. -_-

Da antyder du at alle blir ydmyket hele tiden da...:eek:
 

DeletedUser

Guest
MD tenker du på? Han er altfor opptatt på skype for å planlegge hovdenturen om natten^_^
 

DeletedUser

Guest
Diskusjon er diskusjon uansett når på tiden av døgnet man har den. Den blir bare mye mer awesome etter 18 timers våkenhet :cool:
 

DeletedUser

Guest
For enkelte av oss har dagen blitt mer som natta... Vi halvsover på dagen og er lys våkne og chatter om natta. :p

Vi er også alt for opptatte av å chatte på skype til å legge inn noe her.

Og ja.. Jeg planlegger en del :D Prøver å finne ut hva jeg skal ha med meg :S
 

DeletedUser

Guest
Eller hva du skal kle deg ut som? Tenker det kommer noen rare ideer etterhvert som timene går utover nettene.... :) Funnet ut hva du skal være?
 

DeletedUser

Guest
Nå ser jeg på youtube på økonomiske grafer og liknende.. Gruer meg til eksamen :s
 
Topp