Testes Navneendrer for landsbyer

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Navn: Navneendrer for landsbyer
Dato: 27.05.11
Link: Ny versjon av dette, som forespurt her.
Forklaring: Dette scriptet gir en rekke muligheter til å effektivt endre navnet på alle byene man har. Når man trykker på scriptet vil man få opp en boks med alternativer. Velg ett av alternativene ved å skrive inn tallet foran navnet på alternativet i den hvite tekstboksen nederst. Trykk OK og scriptet vil endre navnet på byene til valgte alternativ. Alle alternativene kan endres som brukeren selv ønsker, og det er mulig å legge til flere alternativ.

Alternativene som for øyeblikket ligger inne er disse:
1) Adelsmann - endrer navnet på alle byene til "Adelsmann" - kjekt for å få det til å se litt skummelt ut.
2) Repentance Requiem - Forsåvidt det samme som "Adelsmann" (statisk tekst der alle byene får samme navn) Kan skiftes til hva som helst.
3) Cluster - gjør der samme som originalscriptet. Endrer navnet på byene til tall basert på kontinent:celle:plassering i celle. (For eksempel vil en landsby med koordinatene 486|498 få navnet "44:98:86".
4) Nummerert + navn - som foreslått her. Denne endrer navnet på byene til tall i klammeform [0001], [0002], [0003] osv. I tillegg skriver den inn en statisk tekst som kan endres bak tallet - for eksempel navnet på stammen eller på spilleren. Eller noe annet, om det er ønskelig.
5) Random Koord - Endrer bynavnene til "tee hee + XXX|YYY" der XXX og YYY erstattes med totalt vilkårlige koordinater som overhode ikke stemmer overens med realiteten.
6) Tagged - Min personlige favoritt. Endrer bynavnene til en perfekt remake av slik inkommende angrep blir seende ut om man tagger dem som adelsmenn. Ganske freaky om man logger på og finner et par hundre angrep som tilsynelatende ser ut som adelsmenn.

Hvordan endre scriptet
Å endre scriptet er ganske så enkelt. I scriptet ser hvert alternativ slik ut:
["Navn i alternativliste","Nytt navn på landsby"],
for å endre på scriptet endrer man bare på teksten. For å legge til flere alternativer kopierer man bare inn en ny rubrikk. Koz dere!

Scriptet: [spoil]
Kode:
javascript:var masks=[["Adelsmann","Adelsmann"],["Repentance Requiem","Repentance Requiem"],["Cluster","{continent}:{sector}:{field}"],["Nummerert+Navn","[{index}] Veritas Aequitas"],["Random Koord","tee hee ({random}|{random}) K69"],["Tagged","AM, Veritas Aequitas [{index}], K{continent}"],["<Cancel>",""]];var menu=[];masks.forEach(function(e,i){menu.push((i+1)+") "+e[0]);});var selID=prompt("Select Template:\n\n\t"+menu.join("\n\t"));if(selID){var mask=masks[(parseInt(selID||"4",10)-1)%masks.length][1];var padding=4;var randomRange={'min':0,'max':1000};function fnExecuteScript(){function zeroPad(number,length){var n=number.toString();while(n.length<length){n="0"+n;}return n;}function Point(x,y){return {'x':x,'y':y};}function Rect(top,left,bottom,right){return {'top':top,'left':left,'bottom':bottom,'right':right};}function pointInRect(point,rect){return(point.x>=rect.left&&point.x<=rect.right&&point.y>=rect.top&&point.y<=rect.bottom);}function fnExtractDetails(x,y){var location={'continent':(Math.floor(y/100)*10)+Math.floor(x/100),'direction':'','sector':((Math.floor(y/10) % 10)*10)+(Math.floor(x/10) % 10),'field':((y % 10)*10)+(x % 10)};var position=Point(Math.floor(x/10) % 10,Math.floor(y/10) % 10);var continent_map={'NW':Rect(0,0,2,2),'N':Rect(0,3,2,6),'NE':Rect(0,7,2,9),'W':Rect(3,0,6,2),'C':Rect(3,3,6,6),'E':Rect(3,7,6,9),'SW':Rect(7,0,9,2),'S':Rect(7,3,9,6),'SE':Rect(7,7,9,9)};for(var direction in continent_map){if(continent_map.hasOwnProperty(direction)){if(pointInRect(position,continent_map[direction])){location.direction=direction;break;}}}return location;}var eleDoc=(window.frames.length>0)?window.main.document:document;var inputs=eleDoc.getElementsByTagName('input');var ii,id,index,str,mid,x,y,details,newName;var count=1;for(ii=0;ii<inputs.length;ii++){id=inputs[ii].id;index=id.indexOf('edit_input');if(index>=0){id=id.substring(index+11);var win=(window.frames.length>0)?window.main:window;str=win.$('#label_text_'+id).html();mid=str.lastIndexOf('|');x=str.substring(str.lastIndexOf('(')+1,mid);y=str.substring(mid+1,str.lastIndexOf(')'));details=fnExtractDetails(x,y);newName=mask.replace(/\{continent\}/i,zeroPad(details.continent,2)).replace(/\{direction\}/i,details.direction).replace(/\{sector\}/i,zeroPad(details.sector,2)).replace(/\{field\}/i,zeroPad(details.field,2)).replace(/\{index\}/i,zeroPad(count++,padding)).replace(/\{x\}/i,zeroPad(x,3)).replace(/\{y\}/i,zeroPad(y,3));while(newName.match(/\{random\}/i)){newName=newName.replace(/\{random\}/i,Math.floor(Math.random()*(randomRange.max-randomRange.min))+randomRange.min);}inputs[ii].value=newName;inputs[ii+1].click();}}void(0);}}fnExecuteScript();
[/spoil]
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Feil

Hei!

Lurer på en ting. På denne tråden: KLIKK HER står det nederst at et cluster er 20x20 ruter. Når jeg bruker dette scriptet, så deles clustrene inn i 10x10, og ikke 20x20.

Også lurer jeg på en ting til. Er det mulig å få omgjort clusterscriptet til:

35(Kontinent):2576(Bynummer i kontinentet) - (576|325)

Istedet for:

55(Kontinent)::27(Cluster):56(Plassering i clusteret) - (576|325)
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
["Cluster","{continent}:{sector}:{field}"]

Ved å fjerne ":" mellom sector og field, så vil du få bynavna slik som du vil ha dem.

[spoil]
Kode:
javascript:var masks=[["Adelsmann","Adelsmann"],["Repentance Requiem","Repentance Requiem"],["Cluster","{continent}:{sector}:{field}"],["Nummerert+Navn","[{index}] Veritas Aequitas"],["Random Koord","tee hee ({random}|{random}) K69"],["Tagged","AM, Veritas Aequitas [{index}], K{continent}"],["<Cancel>",""]];var menu=[];masks.forEach(function(e,i){menu.push((i+1)+") "+e[0]);});var selID=prompt("Select Template:\n\n\t"+menu.join("\n\t"));if(selID){var mask=masks[(parseInt(selID||"4",10)-1)%masks.length][1];var padding=4;var randomRange={'min':0,'max':1000};function fnExecuteScript(){function zeroPad(number,length){var n=number.toString();while(n.length<length){n="0"+n;}return n;}function Point(x,y){return {'x':x,'y':y};}function Rect(top,left,bottom,right){return {'top':top,'left':left,'bottom':bottom,'right':right};}function pointInRect(point,rect){return(point.x>=rect.left&&point.x<=rect.right&&point.y>=rect.top&&point.y<=rect.bottom);}function fnExtractDetails(x,y){var location={'continent':(Math.floor(y/100)*10)+Math.floor(x/100),'direction':'','sector':((Math.floor(y/10) % 10)*10)+(Math.floor(x/10) % 10),'field':((y % 10)*10)+(x % 10)};var position=Point(Math.floor(x/10) % 10,Math.floor(y/10) % 10);var continent_map={'NW':Rect(0,0,2,2),'N':Rect(0,3,2,6),'NE':Rect(0,7,2,9),'W':Rect(3,0,6,2),'C':Rect(3,3,6,6),'E':Rect(3,7,6,9),'SW':Rect(7,0,9,2),'S':Rect(7,3,9,6),'SE':Rect(7,7,9,9)};for(var direction in continent_map){if(continent_map.hasOwnProperty(direction)){if(pointInRect(position,continent_map[direction])){location.direction=direction;break;}}}return location;}var eleDoc=(window.frames.length>0)?window.main.document:document;var inputs=eleDoc.getElementsByTagName('input');var ii,id,index,str,mid,x,y,details,newName;var count=1;for(ii=0;ii<inputs.length;ii++){id=inputs[ii].id;index=id.indexOf('edit_input');if(index>=0){id=id.substring(index+11);var win=(window.frames.length>0)?window.main:window;str=win.$('#label_text_'+id).html();mid=str.lastIndexOf('|');x=str.substring(str.lastIndexOf('(')+1,mid);y=str.substring(mid+1,str.lastIndexOf(')'));details=fnExtractDetails(x,y);newName=mask.replace(/\{continent\}/i,zeroPad(details.continent,2)).replace(/\{direction\}/i,details.direction).replace(/\{sector\}/i,zeroPad(details.sector,2)).replace(/\{field\}/i,zeroPad(details.field,2)).replace(/\{index\}/i,zeroPad(count++,padding)).replace(/\{x\}/i,zeroPad(x,3)).replace(/\{y\}/i,zeroPad(y,3));while(newName.match(/\{random\}/i)){newName=newName.replace(/\{random\}/i,Math.floor(Math.random()*(randomRange.max-randomRange.min))+randomRange.min);}inputs[ii].value=newName;inputs[ii+1].click();}}void(0);}}fnExecuteScript();
[/spoil]
 
Sist redigert:

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Okay, fikk det til og fungere! Og da har jeg ett nytt spørsmål: Noen som vet hvordan man får det til og gå ifra Nummer+Bynavn til Bynavn+Nummer? Eks: Fra: [001] Tribalwars til Tribalwars [001]
 

Castell0

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
216
TribalWars endres til navnet og nå kommer det 3 sifre i steden for 4 som du ba om:
Kode:
javascript:var masks=[["Adelsmann","Adelsmann"],["Repentance Requiem","Repentance Requiem"],["Cluster","{continent}:{sector}:{field}"],["Navn + Nummer","TribalWars [{index}] "],["Random Koord","tee hee ({random}|{random}) K69"],["Tagged","AM, Veritas Aequitas [{index}], K{continent}"],["<Cancel>",""]];var menu=[];masks.forEach(function(e,i){menu.push((i+1)+") "+e[0]);});var selID=prompt("Select Template:\n\n\t"+menu.join("\n\t"));if(selID){var mask=masks[(parseInt(selID||"4",10)-1)%masks.length][1];var padding=3;var randomRange={'min':0,'max':1000};function fnExecuteScript(){function zeroPad(number,length){var n=number.toString();while(n.length<length){n="0"+n;}return n;}function Point(x,y){return {'x':x,'y':y};}function Rect(top,left,bottom,right){return {'top':top,'left':left,'bottom':bottom,'right':right};}function pointInRect(point,rect){return(point.x>=rect.left&&point.x<=rect.right&&point.y>=rect.top&&point.y<=rect.bottom);}function fnExtractDetails(x,y){var location={'continent':(Math.floor(y/100)*10)+Math.floor(x/100),'direction':'','sector':((Math.floor(y/10) % 10)*10)+(Math.floor(x/10) % 10),'field':((y % 10)*10)+(x % 10)};var position=Point(Math.floor(x/10) % 10,Math.floor(y/10) % 10);var continent_map={'NW':Rect(0,0,2,2),'N':Rect(0,3,2,6),'NE':Rect(0,7,2,9),'W':Rect(3,0,6,2),'C':Rect(3,3,6,6),'E':Rect(3,7,6,9),'SW':Rect(7,0,9,2),'S':Rect(7,3,9,6),'SE':Rect(7,7,9,9)};for(var direction in continent_map){if(continent_map.hasOwnProperty(direction)){if(pointInRect(position,continent_map[direction])){location.direction=direction;break;}}}return location;}var eleDoc=(window.frames.length>0)?window.main.document:document;var inputs=eleDoc.getElementsByTagName('input');var ii,id,index,str,mid,x,y,details,newName;var count=1;for(ii=0;ii<inputs.length;ii++){id=inputs[ii].id;index=id.indexOf('edit_input');if(index>=0){id=id.substring(index+11);var win=(window.frames.length>0)?window.main:window;str=win.$('#label_text_'+id).html();mid=str.lastIndexOf('|');x=str.substring(str.lastIndexOf('(')+1,mid);y=str.substring(mid+1,str.lastIndexOf(')'));details=fnExtractDetails(x,y);newName=mask.replace(/\{continent\}/i,zeroPad(details.continent,2)).replace(/\{direction\}/i,details.direction).replace(/\{sector\}/i,zeroPad(details.sector,2)).replace(/\{field\}/i,zeroPad(details.field,2)).replace(/\{index\}/i,zeroPad(count++,padding)).replace(/\{x\}/i,zeroPad(x,3)).replace(/\{y\}/i,zeroPad(y,3));while(newName.match(/\{random\}/i)){newName=newName.replace(/\{random\}/i,Math.floor(Math.random()*(randomRange.max-randomRange.min))+randomRange.min);}inputs[ii].value=newName;inputs[ii+1].click();}}void(0);}}fnExecuteScript();
 
Sist redigert:

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
BYNAVNHER endres til navnet og nå kommer det 3 sifre i steden for 4 som du ba om:
javascript:var masks=[["Adelsmann","Adelsmann"],["Repentance Requiem","Repentance Requiem"],["Cluster","{continent}:{sector}:{field}"],["Nummerert+Navn","BYNAVNHER [{index}] "],["Random Koord","tee hee ({random}|{random}) K69"],["Tagged","AM, Veritas Aequitas [{index}], K{continent}"],["<Cancel>",""]];var menu=[];masks.forEach(function(e,i){menu.push((i+1)+") "+e[0]);});var selID=prompt("Select Template:\n\n\t"+menu.join("\n\t"));if(selID){var mask=masks[(parseInt(selID||"4",10)-1)%masks.length][1];var padding=3;var randomRange={'min':0,'max':1000};function fnExecuteScript(){function zeroPad(number,length){var n=number.toString();while(n.length<length){n="0"+n;}return n;}function Point(x,y){return {'x':x,'y':y};}function Rect(top,left,bottom,right){return {'top':top,'left':left,'bottom':bottom,'right':right};}function pointInRect(point,rect){return(point.x>=rect.left&&point.x<=rect.right&&point.y>=rect.top&&point.y<=rect.bottom);}function fnExtractDetails(x,y){var location={'continent':(Math.floor(y/100)*10)+Math.floor(x/100),'direction':'','sector':((Math.floor(y/10) % 10)*10)+(Math.floor(x/10) % 10),'field':((y % 10)*10)+(x % 10)};var position=Point(Math.floor(x/10) % 10,Math.floor(y/10) % 10);var continent_map={'NW':Rect(0,0,2,2),'N':Rect(0,3,2,6),'NE':Rect(0,7,2,9),'W':Rect(3,0,6,2),'C':Rect(3,3,6,6),'E':Rect(3,7,6,9),'SW':Rect(7,0,9,2),'S':Rect(7,3,9,6),'SE':Rect(7,7,9,9)};for(var direction in continent_map){if(continent_map.hasOwnProperty(direction)){if(pointInRect(position,continent_map[direction])){location.direction=direction;break;}}}return location;}var eleDoc=(window.frames.length>0)?window.main.document:document;var inputs=eleDoc.getElementsByTagName('input');var ii,id,index,str,mid,x,y,details,newName;var count=1;for(ii=0;ii<inputs.length;ii++){id=inputs[ii].id;index=id.indexOf('edit_input');if(index>=0){id=id.substring(index+11);var win=(window.frames.length>0)?window.main:window;str=win.$('#label_text_'+id).html();mid=str.lastIndexOf('|');x=str.substring(str.lastIndexOf('(')+1,mid);y=str.substring(mid+1,str.lastIndexOf(')'));details=fnExtractDetails(x,y);newName=mask.replace(/\{continent\}/i,zeroPad(details.continent,2)).replace(/\{direction\}/i,details.direction).replace(/\{sector\}/i,zeroPad(details.sector,2)).replace(/\{field\}/i,zeroPad(details.field,2)).replace(/\{index\}/i,zeroPad(count++,padding)).replace(/\{x\}/i,zeroPad(x,3)).replace(/\{y\}/i,zeroPad(y,3));while(newName.match(/\{random\}/i)){newName=newName.replace(/\{random\}/i,Math.floor(Math.random()*(randomRange.max-randomRange.min))+randomRange.min);}inputs[ii].value=newName;inputs[ii+1].click();}}void(0);}}fnExecuteScript();

Ah, du missforsto meg litt, det med bare 3 sifre var kun et eksempel! Det jeg ønsket meg var at navnet skulle komme først, istedet for tallene. Men det scriptet der fungerte ikke i det hele tatt for meg. Skjer ingenting når jeg trykker på det.

Men det jeg ønsker da (for og gi et klarere eksempel) er at navnet skal komme FØR tallene altså slik:
TribalWars [0001]

Er det mulig og få til? Isåfall hadde jeg satt stor pris på det! :)
 

Castell0

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
216
Så jeg var litt rask når jeg postet forrige. Da kan du endre TribalWars i scriptet til hva du enn måtte ønske. Dette er det samme scriptet som det første innlegget, bortsett fra at alternativ 4 "Nummer + Navn" er byttet ut med "Navn + Nummer". Håper det stemmer nå :)

Kode:
javascript:var masks=[["Adelsmann","Adelsmann"],["Repentance Requiem","Repentance Requiem"],["Cluster","{continent}:{sector}:{field}"],["Navn + Nummeret","TribalWars [{index}] "],["Random Koord","tee hee ({random}|{random}) K69"],["Tagged","AM, Veritas Aequitas [{index}], K{continent}"],["<Cancel>",""]];var menu=[];masks.forEach(function(e,i){menu.push((i+1)+") "+e[0]);});var selID=prompt("Select Template:\n\n\t"+menu.join("\n\t"));if(selID){var mask=masks[(parseInt(selID||"4",10)-1)%masks.length][1];var padding=4;var randomRange={'min':0,'max':1000};function fnExecuteScript(){function zeroPad(number,length){var n=number.toString();while(n.length<length){n="0"+n;}return n;}function Point(x,y){return {'x':x,'y':y};}function Rect(top,left,bottom,right){return {'top':top,'left':left,'bottom':bottom,'right':right};}function pointInRect(point,rect){return(point.x>=rect.left&&point.x<=rect.right&&point.y>=rect.top&&point.y<=rect.bottom);}function fnExtractDetails(x,y){var location={'continent':(Math.floor(y/100)*10)+Math.floor(x/100),'direction':'','sector':((Math.floor(y/10) % 10)*10)+(Math.floor(x/10) % 10),'field':((y % 10)*10)+(x % 10)};var position=Point(Math.floor(x/10) % 10,Math.floor(y/10) % 10);var continent_map={'NW':Rect(0,0,2,2),'N':Rect(0,3,2,6),'NE':Rect(0,7,2,9),'W':Rect(3,0,6,2),'C':Rect(3,3,6,6),'E':Rect(3,7,6,9),'SW':Rect(7,0,9,2),'S':Rect(7,3,9,6),'SE':Rect(7,7,9,9)};for(var direction in continent_map){if(continent_map.hasOwnProperty(direction)){if(pointInRect(position,continent_map[direction])){location.direction=direction;break;}}}return location;}var eleDoc=(window.frames.length>0)?window.main.document:document;var inputs=eleDoc.getElementsByTagName('input');var ii,id,index,str,mid,x,y,details,newName;var count=1;for(ii=0;ii<inputs.length;ii++){id=inputs[ii].id;index=id.indexOf('edit_input');if(index>=0){id=id.substring(index+11);var win=(window.frames.length>0)?window.main:window;str=win.$('#label_text_'+id).html();mid=str.lastIndexOf('|');x=str.substring(str.lastIndexOf('(')+1,mid);y=str.substring(mid+1,str.lastIndexOf(')'));details=fnExtractDetails(x,y);newName=mask.replace(/\{continent\}/i,zeroPad(details.continent,2)).replace(/\{direction\}/i,details.direction).replace(/\{sector\}/i,zeroPad(details.sector,2)).replace(/\{field\}/i,zeroPad(details.field,2)).replace(/\{index\}/i,zeroPad(count++,padding)).replace(/\{x\}/i,zeroPad(x,3)).replace(/\{y\}/i,zeroPad(y,3));while(newName.match(/\{random\}/i)){newName=newName.replace(/\{random\}/i,Math.floor(Math.random()*(randomRange.max-randomRange.min))+randomRange.min);}inputs[ii].value=newName;inputs[ii+1].click();}}void(0);}}fnExecuteScript();
 
Topp