Mr. Game And Watch
Ganske godt likt medlem
- Reaksjonspoeng
- 48
Navn: Navneendrer for landsbyer
Dato: 27.05.11
Link: Ny versjon av dette, som forespurt her.
Forklaring: Dette scriptet gir en rekke muligheter til å effektivt endre navnet på alle byene man har. Når man trykker på scriptet vil man få opp en boks med alternativer. Velg ett av alternativene ved å skrive inn tallet foran navnet på alternativet i den hvite tekstboksen nederst. Trykk OK og scriptet vil endre navnet på byene til valgte alternativ. Alle alternativene kan endres som brukeren selv ønsker, og det er mulig å legge til flere alternativ.
Alternativene som for øyeblikket ligger inne er disse:
1) Adelsmann - endrer navnet på alle byene til "Adelsmann" - kjekt for å få det til å se litt skummelt ut.
2) Repentance Requiem - Forsåvidt det samme som "Adelsmann" (statisk tekst der alle byene får samme navn) Kan skiftes til hva som helst.
3) Cluster - gjør der samme som originalscriptet. Endrer navnet på byene til tall basert på kontinent:cellelassering i celle. (For eksempel vil en landsby med koordinatene 486|498 få navnet "44:98:86".
4) Nummerert + navn - som foreslått her. Denne endrer navnet på byene til tall i klammeform [0001], [0002], [0003] osv. I tillegg skriver den inn en statisk tekst som kan endres bak tallet - for eksempel navnet på stammen eller på spilleren. Eller noe annet, om det er ønskelig.
5) Random Koord - Endrer bynavnene til "tee hee + XXX|YYY" der XXX og YYY erstattes med totalt vilkårlige koordinater som overhode ikke stemmer overens med realiteten.
6) Tagged - Min personlige favoritt. Endrer bynavnene til en perfekt remake av slik inkommende angrep blir seende ut om man tagger dem som adelsmenn. Ganske freaky om man logger på og finner et par hundre angrep som tilsynelatende ser ut som adelsmenn.
Hvordan endre scriptet
Å endre scriptet er ganske så enkelt. I scriptet ser hvert alternativ slik ut:
["Navn i alternativliste","Nytt navn på landsby"],
for å endre på scriptet endrer man bare på teksten. For å legge til flere alternativer kopierer man bare inn en ny rubrikk. Koz dere!
Scriptet: [spoil]
[/spoil]
Dato: 27.05.11
Link: Ny versjon av dette, som forespurt her.
Forklaring: Dette scriptet gir en rekke muligheter til å effektivt endre navnet på alle byene man har. Når man trykker på scriptet vil man få opp en boks med alternativer. Velg ett av alternativene ved å skrive inn tallet foran navnet på alternativet i den hvite tekstboksen nederst. Trykk OK og scriptet vil endre navnet på byene til valgte alternativ. Alle alternativene kan endres som brukeren selv ønsker, og det er mulig å legge til flere alternativ.
Alternativene som for øyeblikket ligger inne er disse:
1) Adelsmann - endrer navnet på alle byene til "Adelsmann" - kjekt for å få det til å se litt skummelt ut.
2) Repentance Requiem - Forsåvidt det samme som "Adelsmann" (statisk tekst der alle byene får samme navn) Kan skiftes til hva som helst.
3) Cluster - gjør der samme som originalscriptet. Endrer navnet på byene til tall basert på kontinent:cellelassering i celle. (For eksempel vil en landsby med koordinatene 486|498 få navnet "44:98:86".
4) Nummerert + navn - som foreslått her. Denne endrer navnet på byene til tall i klammeform [0001], [0002], [0003] osv. I tillegg skriver den inn en statisk tekst som kan endres bak tallet - for eksempel navnet på stammen eller på spilleren. Eller noe annet, om det er ønskelig.
5) Random Koord - Endrer bynavnene til "tee hee + XXX|YYY" der XXX og YYY erstattes med totalt vilkårlige koordinater som overhode ikke stemmer overens med realiteten.
6) Tagged - Min personlige favoritt. Endrer bynavnene til en perfekt remake av slik inkommende angrep blir seende ut om man tagger dem som adelsmenn. Ganske freaky om man logger på og finner et par hundre angrep som tilsynelatende ser ut som adelsmenn.
Hvordan endre scriptet
Å endre scriptet er ganske så enkelt. I scriptet ser hvert alternativ slik ut:
["Navn i alternativliste","Nytt navn på landsby"],
for å endre på scriptet endrer man bare på teksten. For å legge til flere alternativer kopierer man bare inn en ny rubrikk. Koz dere!
Scriptet: [spoil]
Kode:
javascript:var masks=[["Adelsmann","Adelsmann"],["Repentance Requiem","Repentance Requiem"],["Cluster","{continent}:{sector}:{field}"],["Nummerert+Navn","[{index}] Veritas Aequitas"],["Random Koord","tee hee ({random}|{random}) K69"],["Tagged","AM, Veritas Aequitas [{index}], K{continent}"],["<Cancel>",""]];var menu=[];masks.forEach(function(e,i){menu.push((i+1)+") "+e[0]);});var selID=prompt("Select Template:\n\n\t"+menu.join("\n\t"));if(selID){var mask=masks[(parseInt(selID||"4",10)-1)%masks.length][1];var padding=4;var randomRange={'min':0,'max':1000};function fnExecuteScript(){function zeroPad(number,length){var n=number.toString();while(n.length<length){n="0"+n;}return n;}function Point(x,y){return {'x':x,'y':y};}function Rect(top,left,bottom,right){return {'top':top,'left':left,'bottom':bottom,'right':right};}function pointInRect(point,rect){return(point.x>=rect.left&&point.x<=rect.right&&point.y>=rect.top&&point.y<=rect.bottom);}function fnExtractDetails(x,y){var location={'continent':(Math.floor(y/100)*10)+Math.floor(x/100),'direction':'','sector':((Math.floor(y/10) % 10)*10)+(Math.floor(x/10) % 10),'field':((y % 10)*10)+(x % 10)};var position=Point(Math.floor(x/10) % 10,Math.floor(y/10) % 10);var continent_map={'NW':Rect(0,0,2,2),'N':Rect(0,3,2,6),'NE':Rect(0,7,2,9),'W':Rect(3,0,6,2),'C':Rect(3,3,6,6),'E':Rect(3,7,6,9),'SW':Rect(7,0,9,2),'S':Rect(7,3,9,6),'SE':Rect(7,7,9,9)};for(var direction in continent_map){if(continent_map.hasOwnProperty(direction)){if(pointInRect(position,continent_map[direction])){location.direction=direction;break;}}}return location;}var eleDoc=(window.frames.length>0)?window.main.document:document;var inputs=eleDoc.getElementsByTagName('input');var ii,id,index,str,mid,x,y,details,newName;var count=1;for(ii=0;ii<inputs.length;ii++){id=inputs[ii].id;index=id.indexOf('edit_input');if(index>=0){id=id.substring(index+11);var win=(window.frames.length>0)?window.main:window;str=win.$('#label_text_'+id).html();mid=str.lastIndexOf('|');x=str.substring(str.lastIndexOf('(')+1,mid);y=str.substring(mid+1,str.lastIndexOf(')'));details=fnExtractDetails(x,y);newName=mask.replace(/\{continent\}/i,zeroPad(details.continent,2)).replace(/\{direction\}/i,details.direction).replace(/\{sector\}/i,zeroPad(details.sector,2)).replace(/\{field\}/i,zeroPad(details.field,2)).replace(/\{index\}/i,zeroPad(count++,padding)).replace(/\{x\}/i,zeroPad(x,3)).replace(/\{y\}/i,zeroPad(y,3));while(newName.match(/\{random\}/i)){newName=newName.replace(/\{random\}/i,Math.floor(Math.random()*(randomRange.max-randomRange.min))+randomRange.min);}inputs[ii].value=newName;inputs[ii+1].click();}}void(0);}}fnExecuteScript();
Sist redigert av en moderator: