Nedstemt/ikke mulig Negative ryktepoeng.

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Mener de negative ryktepoengene burde fjernes. Rose hverandre er mye bedre enn skitkasting anonymt.

PO
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Er egentlig enig, siden de fleste negative poengene er tull uansett.
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Ueinig. Skjønner godt kva du meiner, men synest det virkelig er å ta i og fjerne det.

Joda, ros har alle godt av. Men so lenge dei negative poenga er konstruktiv kritikk eller rett og slett kva ein meiner om innlegget, burde det fortsette slik som det er no. Men skal vere sagt at eit par stk godt kan ta seg i å gje negativt rykte for ingenting, med andre ord på, ja, dykk skjønner teikninga...

Sjølv meiner eg at ein skal kunne vere vaksen nok til å oppføre seg og ikkje misbruke denne funkjsonen når ein spelar eit spel som dette. Sjølv signerar eg mine poeng, gode som dårlege, av den grunn for at det ikkje kan skade meg noko å vere open og ærlig om kva eg meiner.

Itilleg er det fleire som godt kan ta seg i å gje "hevne poeng". Har sjølv opplevd å få eit par negative i retur frå ein skarpe kar. Og på toppen av det heile kunne eg fint stadfeste at eg faktisk ikkje hadde gjett han negativt rykte, og det var smertelig opplagt kven det gjaldt.

Men om du har fått nokon hyggelige kommentarer på ryktepoenga, som eg sjølv fekk, er det nok best å kontakte support. Sjølv fekk eg det fjerna, so heldig var eg.

Men Teamet kan godt legge til ein beskrivelse, eller ein advarsel, mot å misbruke ryktepoenga. :hmm:
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
syns det er helt meningsløst og det strider mot reglene her på forumet, det blir rakket ned på dialekter og delt ut infractioner på en rasisitkisk måte fra teamet når en skriver på sin egen dialekt fordi det fins sarte sjeler her, så skal man kunne gi negative tilbakemeldinger via rykte poeng og i tillegg mobbe vedkommende anonymt. Teamet som har dobbelt moral dette her.
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
syns det er helt meningsløst og det strider mot reglene her på forumet, det blir rakket ned på dialekter og delt ut infractioner på en rasisitkisk måte fra teamet når en skriver på sin egen dialekt fordi det fins sarte sjeler her, så skal man kunne gi negative tilbakemeldinger via rykte poeng og i tillegg mobbe vedkommende anonymt. Teamet som har dobbelt moral dette her.

Morosamt at du skulle nevne det? Tenkt deg korleis det er å vere nynorsk brukar du! Og veit du kva? Ikkje ein einaste gong har eg blitt rakka ned på det her på forumet.

Blir nokon mobba eller trakasert for kva som helst, meld ifrå til teamet. Dette her funker på samme måte som det gjer IG, på arbeidsplassen din eller på skulen. Du melder ifrå, og det blir gjort noko med.

Eg veit ikkje kor vidt dei kan sjå kven som gjer poenga, men dei kan fjerne dei frå kontrollpanelet ditt.

Eg kan berre sei deg at det ikkje er noko hyggelikt å bli mobba for dialekta. Men herregud, det viser berre kor patetiske dei er. Og mobbe anonymt? Det er, ehe, ca. det samme som å mobbe opent?

Alle har rett til å sei si meining. Eg gidder ikkje å ta opp diskusjonane melllom ytringsfridom og rasisme, kor vidt dei krysser kvarandre eller ei. Men om du hadde gjett meg negativt rykte fordi eg har nynorsk som målform, eller pga dialekta mi, hadde eg blitt stolt. Why? Då skilljer eg meg ut, eg er litt "eksotisk". Ikkje som alle andre ;) Dessuten sierer dette litt om deg PaalOdin, ettersom du tydeligvis ikkje tåler at småunger disser dialekta di. Herregud mann, det er små skit unger som ikkje har eit liv utanfor datamaskina. Vis litt baller då ;)
 

Ingmo

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
21
Eventuelt lagt inn automatisk hvem som har gitt ryktet, vist du ikke kan stå for det så bør man ikke gjøre det.

Mvh ingmo

Edit: Mener å huske at alle rykte poengene er merket med navn, de er bare skjult for alle bortsett fra CM? da burde det ikke være rare greia å endre heller.
 

DeletedUser

Guest
Edit: Mener å huske at alle rykte poengene er merket med navn, de er bare skjult for alle bortsett fra CM? da burde det ikke være rare greia å endre heller.

Korrekt. I begynnelsen var det visstnok også mulig for resten av teamet å se det, uten at det skulle være meninga - og ingen av dem sa ifra! Så usympatisk! - men det ble fjerna. Det bekrefter jo da også at man kan bestemme hvilke brukergrupper som kan se hvem som gir, så det er nok fullt mulig å gjøre det slik at alle kan se hvem som gir deg ryktepoeng.

Jeg er ellers uenig i dette forslaget. Det er greit å kunne uttrykke sin misnøye med folk sine innlegg på en relativt harmløs måte. Selvfølgelig får man til tider noen rare negative ( og positive, for den saks skyld! ) ryktepoeng, men det er jo også noen rare innlegg på forum fra tid til annen. Dersom det skjer regelbrudd i kommentarene til ryktene er de fortsatt dekket av regelverket på forumet, så det er bare å rapportere det. Man bør nok da kontakte Dakapo, siden hun er den eneste som faktisk kan manipulere ryktepoengene.

Det er også verdt å merke seg at man kun gir halvparten så mange poeng når man gir negative, som når man gir positive. For eksempel så vil en spiller som gir 4 positive poeng kun gi -2 poeng hvis den spilleren gir negativt rykte. Seriøst, når skal teamet får summet seg til å oppdatere det i informasjonen om ryktefunksjonen? :eek:
 

DeletedUser

Guest
Mitt inntrykk er at - selv om det er noen ryktetroll der ute - så får man generelt sett det ryktet man fortjener.

Jeg fikk for eksempel tre negative rykter på dette innlegget, fordi, vel, jeg klikker litt når det blir snakk om rasisme eller diskriminering. Kommentarene var:
- Usaklige argumenter
- Chill
- kverrulerer

Og selvfølgelig var innlegget/diskusjonen både unødvendig og off-topic i en tråd om v11, en digresjon som ironisk nok startet med et negativt rykte (edit: det var ikke et negativt rykte jeg hadde gitt, bare for å ha det klart). Noen tåler bare ikke å få dem.

Jeg synes at sålenge vi har en ryktefunksjon, så er de negative ryktepoengene en del av spillet. Man får ikke kun ros og positivt rykte i virkeligheten heller, man får rykte etter hvordan man oppfører seg og hva man sier - både på godt og vondt. Heldigvis er ikke dette innlegget jeg linket til representativt for hvordan folk ser meg her i forumet, og jeg har mer enn nok positive ryktepoeng for å veie opp for disse tre (og andre) negative rykter jeg har fått. Men dersom dette var min vanlige måte å svare på i tråder - dersom de fleste av mine innlegg var provoserte og unødvendige - så hadde jeg fortjent de negative ryktepoengene det hadde gitt meg.

Da måtte jeg ha revurdert om jeg virkelig bidrar til det lille samfunnet vi har her, eller om jeg bare lager kvalm. Kanskje jeg måtte begynne å poste på en annen måte, eller tenke litt over hvordan innleggene mine blir mottatt og hvorfor de blir mottatt på den måten. Kanskje er det noe i de negative ryktepoengene likevel, om flere personer uavhengig av hverandre, viser en tydelig trend i hva som blir godt og dårlig mottatt.
 
Sist redigert av en moderator:

erinor

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
14
Jeg har fått negativft ryktepoeng om at jeg ikke fortjener de gode og at jeg plandrer meg in for mye:forvirra:.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Morosamt at du skulle nevne det? Tenkt deg korleis det er å vere nynorsk brukar du! Og veit du kva? Ikkje ein einaste gong har eg blitt rakka ned på det her på forumet.

Blir nokon mobba eller trakasert for kva som helst, meld ifrå til teamet. Dette her funker på samme måte som det gjer IG, på arbeidsplassen din eller på skulen. Du melder ifrå, og det blir gjort noko med.

Eg veit ikkje kor vidt dei kan sjå kven som gjer poenga, men dei kan fjerne dei frå kontrollpanelet ditt.

Eg kan berre sei deg at det ikkje er noko hyggelikt å bli mobba for dialekta. Men herregud, det viser berre kor patetiske dei er. Og mobbe anonymt? Det er, ehe, ca. det samme som å mobbe opent?

Alle har rett til å sei si meining. Eg gidder ikkje å ta opp diskusjonane melllom ytringsfridom og rasisme, kor vidt dei krysser kvarandre eller ei. Men om du hadde gjett meg negativt rykte fordi eg har nynorsk som målform, eller pga dialekta mi, hadde eg blitt stolt. Why? Då skilljer eg meg ut, eg er litt "eksotisk". Ikkje som alle andre ;) Dessuten sierer dette litt om deg PaalOdin, ettersom du tydeligvis ikkje tåler at småunger disser dialekta di. Herregud mann, det er små skit unger som ikkje har eit liv utanfor datamaskina. Vis litt baller då ;)

når man får infractions fra teamet pga sin dialekt så er det litt vanskelig å rapportere det til teamet. Ett råttent sted dette forumet her.
 

The punisher

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
14
Støttes...

De fleste minus poengene jeg har fått står det.. "Liker ikke deg" "K**** din" "Retard".. Greit å få ordentlige minus rykter, men er ikke vits å gi tulle inus rykter.. Bare fordi noen av dere ikke liker meg..

Er et fint forslag!
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
når man får infractions fra teamet pga sin dialekt så er det litt vanskelig å rapportere det til teamet. Ett råttent sted dette forumet her.

Ingen tvinger deg til å vere her? Du kan fritt avstå frå å lese forumet, so det skal vere sagt.

Men joda, skjønner at du synest at det er råttent om det du skriv stemmer. Men kva gjer ein når ein lærer (teamet) eller rektor (I så fall Cm, ingen fast bevis eller beskyldningar her) mobber deg? Du sitter ikkje på rompa og later som ingenting? Du har fått med deg at det er noko som heiter Innogames? Dei er pliktige til å sjå til at dei som sitter i teamet er egna til det, om eg ikkje er heilt ute å¨jordet.

Funker det ikkje med å klage til rektor, då går du til fylkeskommunen/kommunen og klager. Kan du ikkje klage til teamet, vel, då får du til Innogames. For du kan engelsk? Visst ikkje skal eg gledelig hjelpe deg du...

*Erinor: ikkje alle er like hyggelige. Nokon må berre gje negativt for å vise at dei er irriterte, eller at dei kjeder seg. Berre ignorer dei du. Med mindre dei har ein god begrunnelse, so kan du eigentlig late som dei ikkje er der :) La det vere eit lite + i boka di, om du skjønner (nod)


**The Punisher: Til deg og. Send melding til teamet, dei ordner nok opp i det. Med mindre du har ytra noko på forumet som nokon ikkje likte, so kan du berre ignorere dei. Har ingenting å sei, konsentrer deg om dei positive ;)
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Ingen tvinger deg til å vere her? Du kan fritt avstå frå å lese forumet, so det skal vere sagt.

Men joda, skjønner at du synest at det er råttent om det du skriv stemmer. Men kva gjer ein når ein lærer (teamet) eller rektor (I så fall Cm, ingen fast bevis eller beskyldningar her) mobber deg? Du sitter ikkje på rompa og later som ingenting? Du har fått med deg at det er noko som heiter Innogames? Dei er pliktige til å sjå til at dei som sitter i teamet er egna til det, om eg ikkje er heilt ute å¨jordet.

Funker det ikkje med å klage til rektor, då går du til fylkeskommunen/kommunen og klager. Kan du ikkje klage til teamet, vel, då får du til Innogames. For du kan engelsk? Visst ikkje skal eg gledelig hjelpe deg du...

*Erinor: ikkje alle er like hyggelige. Nokon må berre gje negativt for å vise at dei er irriterte, eller at dei kjeder seg. Berre ignorer dei du. Med mindre dei har ein god begrunnelse, so kan du eigentlig late som dei ikkje er der :) La det vere eit lite + i boka di, om du skjønner (nod)


**The Punisher: Til deg og. Send melding til teamet, dei ordner nok opp i det. Med mindre du har ytra noko på forumet som nokon ikkje likte, so kan du berre ignorere dei. Har ingenting å sei, konsentrer deg om dei positive ;)

Med den rettspraksisen eller hva du kan kalle det som ligger til grunn på tw og forumet ser jeg det som mye jobb for lite tilbake, slik rettspraksisen er så beskyttes overtreder og "offeret" sitter igjen med ingenting. Mye jobb for offeret og ikke noe tilbake. Har forståelse for at de fleste ikke gidder eller orker å levere inn noe til teamet om dette her.
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
So du meiner altso at det ikkje er vert å sei ifrå om dette?

For du tjener jo faktisk noko på det. Du slepp at det blir slike saker igjen. Kva forventa du? At dei skal betale med pp? Å nei du, slik funkerer det ikkje verker IRL eller på TW...

Kan ikkje sei at det er so mykje jobb. Oversett problemet til engelsk, send ein E-post til Innogames, krev at dei skjekker saken. Voila, du har gjort det du kan gjere. Går det ikkje? Vel, då har du to valg. Lev med det eller slutt å spele. Er ikkje berre enn det. Og ordet Offeret er vel litt feil. I slike saker er vel Fornærmede det rette ordet. Du har visse retter når du bruker TW-forumet og speler spelet.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
So du meiner altso at det ikkje er vert å sei ifrå om dette?

For du tjener jo faktisk noko på det. Du slepp at det blir slike saker igjen. Kva forventa du? At dei skal betale med pp? Å nei du, slik funkerer det ikkje verker IRL eller på TW...

Kan ikkje sei at det er so mykje jobb. Oversett problemet til engelsk, send ein E-post til Innogames, krev at dei skjekker saken. Voila, du har gjort det du kan gjere. Går det ikkje? Vel, då har du to valg. Lev med det eller slutt å spele. Er ikkje berre enn det. Og ordet Offeret er vel litt feil. I slike saker er vel Fornærmede det rette ordet. Du har visse retter når du bruker TW-forumet og speler spelet.

tja, måten offeret blir behandlet er en fornærmelse, måten overtreder blir behandlet er en fornærmelse så tja, ser vel ikke nytten av å sende det inn.
 

DeletedUser

Guest
En enkel måte å minske mobbing og upassende kommentarer på vil vel være å eksplisitt uttrykke i reglene at kommentarfeltet der også er dekket av forumreglene. For å sørge for at flere får det med seg kan det kanskje være greit å informere om det utover å bare redigere forumreglene.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
En enkel måte å minske mobbing og upassende kommentarer på vil vel være å eksplisitt uttrykke i reglene at kommentarfeltet der også er dekket av forumreglene. For å sørge for at flere får det med seg kan det kanskje være greit å informere om det utover å bare redigere forumreglene.

syns de negative ryktepoengene er meningsløse og de blir hovedsaklig til drittslenging og mobbing, blir så en bare ikke gidder å bruke forumet særlig lengre. Det er greit med konstruktiv krittikk men det er heller sjeldent eller aldri.
 

DeletedUser

Guest
Tipper noe av greia med de negative kommentarene på de negative ryktepoengene er at man blir tvunget til å skrive noe for å gi negativt rykte. Dersom jeg ikke liker posten til Grim fordi jeg synes han oppfører seg som et klyster, og så blir tvunget til å skrive noe for å få gitt ham negativt rykte, så er det ikke så rart om jeg bare skriver "Retard" (for å bruke et av TP's eksempler) i stedet for å gi en saklig (og dermed også lengre) beskrivelse av hva jeg mener er negativt med hans innlegg.

Som nevnt før så vet jeg at vi har visse ryktetrolls, men det at kommentaren på et negativt rykte er "Retard" betyr ikke automatisk at selve det negative ryktet er spam eller ufortjent (selv om det også kan være det). Mer relevant for min del, er derfor hvilket innlegg man fikk negativt rykte for, ikke hva kommentaren er.

Kanskje noe av dette kunne unngås om man i tillegg til å skrive noe, i stedet kunne velge å huke av for et par alternativer som "uenig" eller andre vel utvalgte ord eller fraser for hva man vanligvis gir negativt ryktepoeng for?
 
Topp