Next!

DeletedUser

Guest
Krigen mellom First Class Vikings (oppløst) og Hardygutta er slutt.
 

DeletedUser

Guest
Vel, det blir vel bare et stammeskifte, så er det samme gjengen å sloss imot videre :p

Men takk :)
 

DeletedUser

Guest
aj, men bare 4 stammer igjen å sloss mot. Så er V7 historie!
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Dere er ikke samme blåfarge på kartet. Etter min mening er det et tegn på at verdenen enda ikke er ferdig. Det burde kun stå én seiersherre tilbake.
 

Hakkespetten

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
32
Hva du mener er helt irrelevant, dette er noe stammene seg imellom bestemmer.. Så synd det gutt :).
 

DeletedUser

Guest
vi reiser flagget til sjøs og legger oss ned i fiske garnet til snipe og hg the best team ever :))

HG OG SNIPE fortjener d!
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Hva du mener er helt irrelevant, dette er noe stammene seg imellom bestemmer.. Så synd det gutt :).

Feil, det er noe TW-teamet bestemmer. Og de burde holde på sitt om at det skal stå én seiersherre igjen ved slutten av en verden, så kunne det vært opp til dere om dere sloss eller merget.
 

Hakkespetten

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
32
Feil, det er noe TW-teamet bestemmer. Og de burde holde på sitt om at det skal stå én seiersherre igjen ved slutten av en verden, så kunne det vært opp til dere om dere sloss eller merget.

TW teamet var ment og ha bare 1 seieresherre, men både Snipe og HG medlemmer sendte inn klage på dette... Og look, det ble endra til at vi får vinne som et team :). Så yet again, synd det lillegutt :(.
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Det er akkurat det jeg sier jeg synes er feil. TW-teamet burde ikke gitt etter på den måten. Å endre vinnerkriteriene slik bryter ned alt TW handler om - nemlig at den sterkeste stammen til slutt står igjen som seiersherre. Ikke at den sterke stammen fortsatt får ha med seg hundevalpen sin inn i seieren. Og før du prøver deg på hersketeknikker ved å kalle meg lillegutt, så vit at jeg berøres særdeles lite av om HG får bli med å spise kake etter v7 eller ei. Jeg har bare meninger om måten seierskravene har blitt endret på underveis i spillet - en endring som hovedsaklig gavnet HG, som kunne fortsette å lene seg på Snipe, og de lateste i Snipe som rett og slett ikke gadd å fortsette, men ville vinne fortest mulig. Det var ikke riktig av TW-teamet.
 

DeletedUser

Guest
Det er akkurat det jeg sier jeg synes er feil. TW-teamet burde ikke gitt etter på den måten.
Så å lytte på dem som faktisk spiller og benytter seg av tjenesten teamet/innogames gir, er feil?

Å endre vinnerkriteriene slik bryter ned alt TW handler om - nemlig at den sterkeste stammen til slutt står igjen som seiersherre.
Det har aldri vært noe fast vinnerkriterie for v7, derfor faller dette "argumentet" bort også.

Ikke at den sterke stammen fortsatt får ha med seg hundevalpen sin inn i seieren.
Hundevalp.. Kan du liste opp hvor mange stammer som har slått HG i krig? (Pssssst, det er ingen, så du slipper å lete)

Og før du prøver deg på hersketeknikker ved å kalle meg lillegutt,
Herlig at du kritiserer hersketeknikker, rett etter å utført det selv. Søtt gjort, lillegutt.

så vit at jeg berøres særdeles lite av om HG får bli med å spise kake etter v7 eller ei. Jeg har bare meninger om måten seierskravene har blitt endret på underveis i spillet - en endring som hovedsaklig gavnet HG, som kunne fortsette å lene seg på Snipe, og de lateste i Snipe som rett og slett ikke gadd å fortsette, men ville vinne fortest mulig. Det var ikke riktig av TW-teamet.
Applauderer heller teamet som ikke tvang frem en merge, noe som sansynligvis ville blitt resultatet om ikke begge stammer fikk stå som seierherrer. Ikke alle er lite trangsynte som deg. Det har heller ikke noe med latskap å gjøre, men lojalitet for en stamme som har stått ved Snipe sin side uansett. Noe jeg vet godt, siden jeg var en av dem som kanskje prøvde hardest å få HG til å skifte side fra min tid på den andre siden av slagmarka.

R goes BOLD
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Du lager litt dobbelt arbeid for meg ved å være lat og ikke gidde å dele opp sitater, men jeg er ikke vanskelig, så slik gjør man om man vil plukke fra hverandre et innlegg og svare på litt om gangen:
Så å lytte på dem som faktisk spiller og benytter seg av tjenesten teamet/innogames gir, er feil? Det har aldri vært noe fast vinnerkriterie for v7, derfor faller dette "argumentet" bort også.
Selvsagt er det ikke feil å lytte til spillerne. Tvert i mot er det veldig bra å høre på spillernes tilbakemelding og ta dette til etterretning. Men det er nettopp der det stopper. Ta det til etterretning. Tilbakemeldinger bør kunne endre spillereglene, men ikke underveis i et spill. Det bør kunne endre spillets retning etter at spillet er over, slik at man får en bedre spillopplevelse neste gang man spiller. Og jo, v7 hadde vinnerkrav. Dersom ikke andre krav er fremsagt vil stammen som først oppnår full dominans over verdenen stå igjen som vinner. Selve seierskravet har her blitt endret underveis i spillet, noe som ga en gruppe spillere vinnerbilletten, mens noen andre ble dømt til å tape.
Hundevalp.. Kan du liste opp hvor mange stammer som har slått HG i krig? (Pssssst, det er ingen, så du slipper å lete)
Det er jo selvsagt ingen. HG er der jo enda, men hva har det med saken å gjøre? Jeg snakker om endring av kriterier for å vinne, ikke hvem HG har tapt mot. Dere ville tapt mot Snipe, men det er en annen sak. Alle ville tapt mot Snipe på dette tidspunkt

Herlig at du kritiserer hersketeknikker, rett etter å utført det selv. Søtt gjort, lillegutt.
Det får være grenser til oppdeling. Hold nå i det minste setningene mine hele. Når det er sagt så har jeg, i motsetning til deg og Hakkespetten, ikke brukt herseteknikker mot mine kjære motdebatanter. Eller, med mindre Hakkespetten er HG, da. Da kan jeg ha kommet til skade for å skape en billedlig sammenligning hvor fuglen heller ble fremstilt som en lojal hund. Beklager om noen føler seg krenket.

Applauderer heller teamet som ikke tvang frem en merge, noe som sansynligvis ville blitt resultatet om ikke begge stammer fikk stå som seierherrer. Ikke alle er lite trangsynte som deg.
Sannsynligvis. Eller så ville Snipe funnet frem litt angrepsvilje og knust de svake i HG og tatt inn resten, som seg hør og bør i en perfekt verden. Uansett ville det vært mer fair, ettersom det ikke ville endret på seierskriteriene, og dermed ikke vært til fordel for noen og ulempe for andre (slik jeg har snakket om tidligere). Og med mindre det der var en trykkleif og du egentlig mente "ikke alle er like trangsynte som deg" så må jeg si takk. Om du derimot med en feiltakelse byttet ut en k med en t så vil jeg bare påpeke at jeg ikke er trangsynt, men simpethen har et annet syn - en annen mening - om denne saken enn deg.

Det har heller ikke noe med latskap å gjøre, men lojalitet for en stamme som har stått ved Snipe sin side uansett. Noe jeg vet godt, siden jeg var en av dem som kanskje prøvde hardest å få HG til å skifte side fra min tid på den andre siden av slagmarka.
For HG har det selvsagt ikke noe med latskap å gjøre - dere ville jo tapt deres gullbillett om Snipe måtte utrydde dere for å vinne. For Snipe handler det hele derimot om latskap, og jeg forstår dem godt. Like greit å bare bli ferdig med det, så kan heller HG få litt av kakerestene på afterpartyet.
 

Hakkespetten

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
32
Ah, skjønner ikke at en og samme person klarer og trykke frem så mye dritt og svada :).. Hva du sier får ingen effekt, så hvorfor står du der og bjeffer som en hjemmeløs hund? Har du ikke noe bedre og ta deg til? Men for all del, fortsett med kveruleringen om du blir tilfredsstilt av det, men du har alt tapt diskusjonen før du har starta den, så har ikke så mye for seg.

Syns det er fint jeg, HG og Snipe er bevis på to stammer som har holdt sammen fra start, og slutter side om side når den felles fiende er bekjempet. Ganske godt eksempel på lojalitet samt viljestyrke, noe som resten av stammene, utenom Snipe og HG, manglet. At dette er vanskelig for deg og forstå er ditt problem, vi har et ønske om og avslutte sammen i hver av våre stammer sånn at vi blir husket :). Er det isje kult da? Første V på .no der to av stammene som holdt sammen fra starten av vinner? Syns d er knall jeg :).
 

DeletedUser

Guest
bla bla bla bla

Ok, ikke for å være uhøflig, er mer latskap.
Hey, kanskje det er HG som er late, ikke Snipe? :)

Anyways, HG og Snipe har vært på samme side gjennom så godt som hele v7s historie. Her skal de som er medlem i begge stammene, som har deltatt imot våre motstandere og fortsatt har kontoer i både HG og Snipe få stå som vinnere. Vi vil ikke sparke ut noen fra å være med på dette, fordi de ikke har vært like aktive hele tiden.
Dine innlegg her oser av at du er trangsynt og ikke er villig til å se denne saken ifra vår side, samtidig er et par av dine utspill veldig kyniske og illojale. "Adle de svake, rekruttere de sterke." kan være et eksempel der.
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Bah, er litt vanskelig å nå gjennom til deg. OK, la meg prøve å forklare det på denne måten:
Jeg har ingenting i mot at Snipe og HG står igjen som vinnere - for meg er det knusende likegyldig hvem som vinner. Jeg har derimot store problemer med å godta måten dette ble ordnet på. Hadde det fra første start vært enighet om at "den alliansen som først oppnår full dominans vinner v7" hadde alt vært OK. Men originalt var det én stamme som skulle vinne. Så hvordan er det greit at disse kriteriene endres underveis?

Siden jeg regner med du fortsatt holder ditt subjektive syn på det hele, så la meg gi deg et eksempel der du står på den tapene siden, slik at du kanskje skjønner litt bedre. La oss si at du spiller risk sammen med to kompiser. Dere er ca like sterke, men de to kompisene dine bestemmer seg for å alliere seg mot deg. Okey? Det er jo forsåvidt greit, men det betyr jo at den ene kompisen vil måtte utrydde den andre senere for å kunne stå alene igjen som seiersherre. Men de to kompisene bestemmer seg heller for å sende inn forslag om å endre kriteriene - de er jo to, og dermed i flertall, så de kan si at flertallet ønsker at det skal være mulig for oss to å vinne sammen. Så da vinner de sammen, og du, som ble stående alene, taper. Skjønner du nå hvor jeg vil hen? Dette handler ikke om HG burde vinne eller ei. Dette handler om at det ikke er ok å endre seierskriteriene underveis i et spill.

Nei, det er "isje kult".
 

DeletedUser

Guest
Jeg har fortstått peonget ditt hele tida. Men du la ikke merke til at jeg skrev at det ikke var noe fast kriterie for å vinne v7. At du antar at kun en stamme kan være vinnere betyr ikke at det er slik. Har skjedd tidligere at allianser/familiestammer har vunnet, ikke på .no, men på .net.

I risk derimot, regner jeg med det står klart og tydelig i reglene hva som skal til for å vinne.
En likhet med risk og tw er jo at det finnes forskjellige måter å vinne på. Du kan tape risk uten å være utryddet også.

Og uansett hvordan du mener det er feil, feigt eller hva som helst. De andre på serveren blir ikke berørt av at vi får vinne som allianse, vi ville spilt på samme måte, helt til de andre var borte uansett. Så ville vi sansynligvis merga, om ikke alliansen fikk vinne. Ergo er det ingen forskjell rent praktisk med at alliansen får vinne.
Samme gjelder risk, hadde de to kompisene mine utrydda meg sammen, ville jeg jo gitt beng i hvordan de evt gjør opp seg imellom etterpå.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp