Next!

Hakkespetten

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
32
Bah, er litt vanskelig å nå gjennom til deg. OK, la meg prøve å forklare det på denne måten:
Jeg har ingenting i mot at Snipe og HG står igjen som vinnere - for meg er det knusende likegyldig hvem som vinner. Jeg har derimot store problemer med å godta måten dette ble ordnet på. Hadde det fra første start vært enighet om at "den alliansen som først oppnår full dominans vinner v7" hadde alt vært OK. Men originalt var det én stamme som skulle vinne. Så hvordan er det greit at disse kriteriene endres underveis?

Nå igjennom? Ikke jeg som gjør et latterlig forsøk på og si imot Dakapo og .no teamet sin avgjørelse ang avsluttningen på V7? Om du føler at dette ikke er riktig, så har sikkert de få fiendene våres igjen en ledig konto til deg.. Du kan jo fremdeles snu dette :). Det var vel aldri oppsett noen bestemte kriterier på hvordan V7 skulle avsluttes.

Siden jeg regner med du fortsatt holder ditt subjektive syn på det hele, så la meg gi deg et eksempel der du står på den tapene siden, slik at du kanskje skjønner litt bedre. La oss si at du spiller risk sammen med to kompiser. Dere er ca like sterke, men de to kompisene dine bestemmer seg for å alliere seg mot deg. Okey? Det er jo forsåvidt greit, men det betyr jo at den ene kompisen vil måtte utrydde den andre senere for å kunne stå alene igjen som seiersherre. Men de to kompisene bestemmer seg heller for å sende inn forslag om å endre kriteriene - de er jo to, og dermed i flertall, så de kan si at flertallet ønsker at det skal være mulig for oss to å vinne sammen. Så da vinner de sammen, og du, som ble stående alene, taper. Skjønner du nå hvor jeg vil hen? Dette handler ikke om HG burde vinne eller ei. Dette handler om at det ikke er ok å endre seierskriteriene underveis i et spill.

Det eksempelet der var ganske dårlig egentlig. Vi knuser jo fienden før V7 er over, og om begge stammene ønsker dette her, så er det jo ikke noe problem? De som spilte V7 men tapte har jo ikke akkurat så mye de sku ha sagt? Snipe og HG har jo hatt en ally siden starten av, samt hatt felles mål, så vil jo nesten rekne det som samme stamme, bare forskjell på erfarenhetsnivået og aktiviteten. Føler du deg krenket av og blitt adlet bort eller noe sånt? Du er jo like bitter som en sitron.

Ta deg en bolle.

Nei, det er "isje kult".

Blablabla, piss fra a til å.

Men ja, skjønner jo hva du vil frem til her, men når HG og Snipe har et ønske når de har utrydda alt av motstand, så burde man jo nesten vurdere det, samt gi et svar? Noe som også har blitt gjort riktignok. Vi som står igjen som seiersherrer er meget fornøyd med valget.. Skjønner godt at de tidligere fiendene våre ikke liker dette, men de er jo ikke på V7 lenger, så det har ikke så mye og si :)..
 
Topp