Nok en supertabbe av innogames!

DeletedUser

Guest
En mulighet for oss på .no er å pushe ut en v18? Så kan de som ønsker legge v17 død.
v17 er jo tross alt bare 22 dager gammel, og folk er forsatt i startup-form. Kanskje forbedre startupen siden den gikk litt skeis på v17. Samtidig kan de som føler de gjør det bra på v17 forsette der.

Beste forslaget så langt, burde tas opp med styret i IG. Det burde også være en verden med minimum pp-bruk som plaster på såret for v17. De har sikkert huket inn nok penger der allerede til å leve på et par år...
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
En mulighet for oss på .no er å pushe ut en v18? Så kan de som ønsker legge v17 død.
v17 er jo tross alt bare 22 dager gammel, og folk er forsatt i startup-form. Kanskje forbedre startupen siden den gikk litt skeis på v17. Samtidig kan de som føler de gjør det bra på v17 forsette der.
Det vil nok gjøre vondt verre, selv om jeg forstår intensjonen bak forslaget. Blir jo fint lite å fortsette for på V17 hvis man starter en ny verden: er mange som da vil bytte beite og bytte verden. Vil jo da bli urettferdig mot de betalende kundene.
 

a new world

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
45
Det vil nok gjøre vondt verre, selv om jeg forstår intensjonen bak forslaget. Blir jo fint lite å fortsette for på V17 hvis man starter en ny verden: er mange som da vil bytte beite og bytte verden. Vil jo da bli urettferdig mot de betalende kundene.

Mulig jeg missforstår dette innlegget fullstendig, men jeg tolker det dithen at det ikke må startes en v18, for da går alle dit, og det vil være urettferdig ovenfor de som ligger på topp 10 lista nå, for de har tross alt kjøpt og betalt for den plasseringa. Om dette er det du mener så må jeg spørre deg, synes du det er rettferdig ovenfor alle de som faktisk har jobbet for poengene sine at noen bare skal kunne kjøpe seg til topps? For om du mener dette, så er jo en v18 ei kjempe løsning, de som ønsker å slite for poengene går over dit, de betalende kundene blir på v17 kan konkurere om hvem som kan bruke mest pp.
 

DeletedUser

Guest
Er dere virkelig så fattige i hodene deres at dere ikke har forstått essensen i det å være et vellykket individ? Det har til en hver tid vært slik at de med mest penger har vært best i alt. Penger er et tegn på dyktighet, suksess og ståpåvilje. Et spill som maner opp rundt moral og interesse i så stor grad som Tribalwars skal da selvsagt bygge på rikdom og eiendom. Tror dere ikke de største krigsstammene i middelalderen også var de rikeste? Hæ!? Å klage på at Innogames forsøker å gjøre sitt middelalderspill mer realistisk det er... Nei, vet du hva. Nå blir jeg nesten for krass mot enkelte av dere her! JEG SKULLE TIL Å SI AT DET VAR DUMT! Jeg ønsker ikke å komme med slike negativt ladde ord slengt rundt deres tanker og meninger, så jeg velger heller å anse meg selv som svært begavet i forhold til dere. Dere er altså dumme. Nei, unnskyld. Nå ble jeg litt krass igjen.

Far er rik. Han er veldig rik. Pappaen min har mange, mange penger. Sug på den dere. Innogames, de dere kaller pengegriske og utspekulerte eies, styres og frontes av far. Far har i samråd med sine advokater komponert følgende tilbakemelding til dere "spillere"(red.anm:fattigluser):

"Vi skjønner at dere misliker de nye funksjonene, men vi foreslår at dere skaffer dere eiendom og masse penger slik at dere kan fortsette å spille dette spillet, samtidig som dere hevder dere i toppen. Dette vil bidra til at årsresultatet til Innogames AS gir et overveldende overskudd samtidig som dere kan føle på viktigheten av penger i oldtidens stammemiljøer. Dette vil være en vinn-vinn-situasjon som har likeverdig positiv effekt for begge parter. Flytt til vestkanten, få penger og dere vil få se at livet vil gå mye lettere. Spill Tribalwars, for en bedre fremtid!"

Min far eier et idiosynkratisk spill som fremmer verdier som er essensielle både av eksistensielle og prominelle årsaker. Er dere ikke rike nok til å spille dette er dere praktisk talt griser, og vet dere hvor griser bor? På østkanten.

[video=youtube;RH636sTSTn8]http://www.youtube.com/watch?v=RH636sTSTn8[/video]
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hahaha du e gull (rofl)

Aner jeg en liten comeback? Med pappa i ryggen kan dette bli en heftig verden for deg!
 

DeletedUser

Guest
Pappa betaler har rett, men desverre er det også mange dumme rikmannsønner som arvet rikdommen og ble bortskjemt av pappa, disse kunne være dummere enn grisene i bingen men gjorde det likevel bra bare fordi pappa betalte.
 

DeletedUser

Guest
Pappa betaler har rett, men desverre er det også mange dumme rikmannsønner som arvet rikdommen og ble bortskjemt av pappa, disse kunne være dummere enn grisene i bingen men gjorde det likevel bra bare fordi pappa betalte.

Bortskjemt?, Fy deg jeg er ikke bortskjemt :D
 

DeletedUser

Guest
Dere får vurdere selv om det er siktet til dere eller ikke. Det er selvfølgelig ikke alle med en rik pappa som blir bortskjemt, bare sier at mange av dem blir det. Føler dere at dere er truffet av det er det sannsynlig. Men så er jo det ingen grense for hva som regnes som bortskjemt. Regner vi i forhold til Afrika er over 99% av norges befolkning bortskjemte griser...
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Mulig jeg missforstår dette innlegget fullstendig, men jeg tolker det dithen at det ikke må startes en v18, for da går alle dit, og det vil være urettferdig ovenfor de som ligger på topp 10 lista nå, for de har tross alt kjøpt og betalt for den plasseringa. Om dette er det du mener så må jeg spørre deg, synes du det er rettferdig ovenfor alle de som faktisk har jobbet for poengene sine at noen bare skal kunne kjøpe seg til topps? For om du mener dette, så er jo en v18 ei kjempe løsning, de som ønsker å slite for poengene går over dit, de betalende kundene blir på v17 kan konkurere om hvem som kan bruke mest pp.
Vi på Ralph Lauren ligger på rank 1, og der ville vi ha vært uavhengig av vintereventen. Ja, jeg ville hatt et par tusen mindre poeng, men fortsatt klar rank 1. Så ja, det ville vært urettferdig ovenfor blant annet oss. Det er ikke slik at hele topp 10 har kjøpt seg en topprangering, slik som enkelte skal ha det det. Det er også viktig å ha det i bakhodet at disse par superstore byene som har poppet opp eies av spillere som ikke har vist noe tidligere stor erfaring (hovedsaklig, er ett eller to unntak ser jeg), i tillegg til at de ikke har rukket å bygd opp noe særlig med tropper. Og selvsagt ville en ny verden nå også vært urettferdig ovenfor også de, og de er jo trossalt de betalende kundene her?
 

a new world

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
45
Vi på Ralph Lauren ligger på rank 1, og der ville vi ha vært uavhengig av vintereventen. Ja, jeg ville hatt et par tusen mindre poeng, men fortsatt klar rank 1. Så ja, det ville vært urettferdig ovenfor blant annet oss. Det er ikke slik at hele topp 10 har kjøpt seg en topprangering, slik som enkelte skal ha det det. Det er også viktig å ha det i bakhodet at disse par superstore byene som har poppet opp eies av spillere som ikke har vist noe tidligere stor erfaring (hovedsaklig, er ett eller to unntak ser jeg), i tillegg til at de ikke har rukket å bygd opp noe særlig med tropper. Og selvsagt ville en ny verden nå også vært urettferdig ovenfor også de, og de er jo trossalt de betalende kundene her?

Mulig du ikke ser urettferdigheten, for dere hadde ligget på toppen uansett, og mulig jeg er veldig sutrete, men med untak av dere og muligens 1 til på topp 10 lista, så har alle de andre der kjøpt seg forbi oss. Vi hadde sansynligvis ligget på på topp 3 om ikke det hadde vært mulig å kjøpe seg oppover. Ja jeg synes det er utrolig kjipt å se at det vi har jobbet for de siste ukene er fullstendig bortkasta, og ja dette gjør meg sur. Er fullstendig klar over at dere lå på toppen, men det forandrer ikke det faktum at dere kasta dere på karusellen dere også, og kjøpte dere noen ekstra 1000, så tidlig på verden utgjør dette veldig mye.

V18 eller ikke, jeg ser ikke no vits å fortsette på v17, for meg er den fullstendig ødelagt. Jeg ser ingen hensikt med å bruke mere tid på en verden, der de som er villig til å bruke mest penger uansett vinner. Så kos dere på toppen alle dere som har betalt dere.
 

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Den forhatte eventen

Har forlystet meg med heftige mishagsytringer her i den senere tid. Og ja, jeg skjønner frustrasjonen. Men nå er det nå en gang sånn. Så isteden for at man slutter eller truer med å slutte, så tenker jeg at det er bedre å snu litt på tankegangen. Isteden for å sutre over denne eventen som har trylla folk opp i de øvre deler av rangen. Så kan man heller tenke: "ja bare vent til denne eventen er over. Da skal vi se hva som fører til seier."

Og jeg mener det inderlig. Se det som en utfordring til å vise hvordan spillet skal spilles, og hva som kreves for å vinne. "kjøpe seg til seier"... tullprat. Er vel ingen som seriøst mener at 2pac kommer til å seire? Sannheten er vel heller at de produserer gode byer for dem som SPILLER.

Ærbødig hilsen fra sidelinja :)
 

jonnernxd

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
lol, jeg starta opp på rimmen for en liten stund tilbake. Trodde faktisk at det var en bug da naboen brått hadde over 9k poeng :p TW blir jo bare mer og mer latterlig. Kan jo bare skaffa en premiumfunksjon som skaffa deg instawin for noen tusen kroner.
 

DeletedUser

Guest
Personlig ser jeg meg ofte litt lei av alle klagene over f.eks premium konto, farme assist osv. Når det er sagt, så synes jeg halveringstid av bygninger og 20% billigere bygninger blir litt på kanten. Men det stuntet som her er gjort er jo faktisk helt utrolig. Kan ikke forstå at de ikke skjønte at sånne ting kom til å hende når de setter igang disse "vinterlekene". Kanskje TW rett og slett går nedover i en brutal fart, og at de bare prøver å melke det som er igjen? For å si at de ikke har tenkt igjennom konsekvensene av dette, er rett og slett for dumt. Jeg gidder heldigvis ikke bry meg så veldig, da jeg har stort sett slappet av på v17.
 

DeletedUser

Guest
Har forlystet meg med heftige mishagsytringer her i den senere tid. Og ja, jeg skjønner frustrasjonen. Men nå er det nå en gang sånn. Så isteden for at man slutter eller truer med å slutte, så tenker jeg at det er bedre å snu litt på tankegangen. Isteden for å sutre over denne eventen som har trylla folk opp i de øvre deler av rangen. Så kan man heller tenke: "ja bare vent til denne eventen er over. Da skal vi se hva som fører til seier."

Og jeg mener det inderlig. Se det som en utfordring til å vise hvordan spillet skal spilles, og hva som kreves for å vinne. "kjøpe seg til seier"... tullprat. Er vel ingen som seriøst mener at 2pac kommer til å seire? Sannheten er vel heller at de produserer gode byer for dem som SPILLER.

Ærbødig hilsen fra sidelinja :)

Ikke ofte jeg offentlig går ut og er uenig med deg Sylph, men denne gangen føler jeg du mener det godt samtidig som du ikke erkjenner hva frustrasjonen betyr for lysten til å spille.

Å sitte å se noen kjøpe seg til toppen vil alltid motivere noen, mens flesteparten vil irritere seg grønn over det.

Jeg bryr meg forsåvidt lite om det er Ralph Lauren eller 2pac som har kjøpt seg helt til topps, men poenget mitt er at NOEN blir skadelidende av denne ubalansen. Og for DEM hjelper det utrolig lite hva som skjer etter eventen om de har mistet motivasjonen fordi de ble adlet av soppene som fikk fordeler av eventen mens den pågår. Tenk litt på det også.

mvh
Surpompen
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Misbruk av pp gir alt for store fordeler... ALT for store. De var da gale nokk fra før av ?!?! Det er så demotiverende når det skal vær sann. LITE KJEKT! :cry:
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Jeg har fått litt tyn på skype de siste dagene for å være usynlig i denne saken, og vil komme med min mening her.
Først må jeg understreke at på dette forumet skriver jeg som SPILLER, og ikke medlem av tw-teamet. Det er derfor min egen personlige mening, og ikke teamets jeg kommer med (selv om jeg tror de er temmelig like).

Denne vintereventen kom på værst tenkelige tidspunkt for v17, og siden en eller flere glupinger tydeligvis ikke har tenkt igjennom hvordan dette kunne misbrukes så til de grader av kyniske juksemakere med for mye penger og for lite fritid, har de rotet til både v17 og alle andre aktive verdener i samme fase.

At enkelte spillere (det er et par gjengangere, samt noen nye), er villige til nesten hva som helst for å skaffe seg en tilsynelatende fordel i spillet er gammelt nytt. Vi har sett det hver enesete gang nye betalingsfunksjoner har kommet, samt på hp8. Folk skaffer seg ressurser, poeng og adelsmenn i hytt og pine uten å vise noen form for skrupler.
Mennesker med annerledes moralske verdier enn alle andre ser man overalt rundt oss i virkeligheten, så hvordan noen kan tro at de ikke vil finnes i et spill som dette skjønner jeg ikke.
Det eneste vi som spillere har anledning til å gjøre er faktisk å fryse dem ut. For min egen del har jeg en liten liste i hodet mitt med spillere jeg ikke vil ha noe med å gjøre ingame i all overskuelig framtid, og den fikk nettopp lagt til et par navn. Fra før på v17 har jeg takket nei til å bli med i en toppstamme pga nettopp et sånt tilfelle, og jeg har gjort det samme på i alle fall en hp-runde også.
Om flere spillere tar avstand fra at folk kjøper seg til store fordeler, vil det bli mindre attraktivt å bruke tvilsomme metoder. En enkelt spiller kan ikke vinne en verden uansett forsprang, om alle de andre spillerne går imot h*n.

Konklusjonen min her er nå todelt;
Først må InnoGames begynne å tenke igjennom hva pokker de driver med.
Og så må alle dere som syter her og andre steder innse at livet er kjipt, men sammen er vi sterke, og sammen skal vi få disse med så lav selvfølelse at de må jukse for å føle seg bra til å forlate spillet vi elsker!
 

Alexi lalas

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Innogames kan s..e .... resten av livet, .... til noen latterlige folk skal mange se lenge etter. Dette gjelder oxo de som har kjøpt seg til toppen. At de kan finne på å ødelegge et spill på denne måten kun for å tjene noen ekstra kr er utenfor min evne til å forstå, da dette i lengden kun fører til at spillere IKKE gidder å spille mer, som igjen fører til tapte kr. Finnes nok av andre spill der ute (som ikk er innogames sine) man kan spille.

Jeg har allerede begynt å spille andre spill, som flere med meg her inne. Og jg kommer til å slutte HELT med TW (og innogames) hvis ikke dette blir rettet opp i omgående/snarest/sporenstraks!!!

Da vil dere ha mistet en spiller som har hatt kjærlighet for dette spillet i altfor altfor mange år .

Innogames burde restarte hele verden 17, og det med engang, og alle som har brukt PP burde få disse tilbakebetalt! Og det kjapt!

Jule-event du liksom, jul handler om glede, samhold osv osv osv. Dere har klart å ødelegge heile driten!

Men hva kan man egentlig forvente av apekatter som kun tenker kr, kr, kr og atter kr ?? Blir som med alt annet her i verden, PENGER PENGER PENGER PENGER. Blir gal av samfunnet vi lever i. ALT er basert på penger.

Møkk!
 

Nerder av Stål

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
94
Vell, så trenger de jo penger for å drive spillet også, dessverre. Det kan vel kanskje sammenlignes med en som jobber i butikk, men ikke tar betalt?
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Uff, de tjener nok. De vil ha penger, eller de 10 som laget det vil bli rik av det. De bruker det på segselv og ikke til å forbedre TW (sånn jeg ser det)
 
Topp