Ny buffer til masserekrutering

DeletedUser

Guest
Jeg har en idè til en funksjon som kan/burde implementeres hvis mulig. Det hadde vært kjekt å kunne valgt produksjonstid i bufferen i masserekruteringsfunksjonen, på samme måte som man kan velge buffer for gårdplass og ressurser. Man velger produksjonstid i x antall minutter man vil produsere som en øvre grense. Hvis jeg setter 300 minutter produksjonstid i bufferen, så vil masserek prøve å få alle køene opp til 300 minutter + 1 unit, så lenge det ikke overstiger malen eller eventuelt de andre bufferne i masserek-malen din.

Fordelen med denne funksjonen er at du kan holde produksjonen konstant i gang i et bestemt antall timer frem i tid, i motsetning til å bare bruke opp alle ressurser i de fleste byer og få tilfeldig produksjonstid i alle byer. Med produksjonstid x antall timer frem i tid vil alle byer som blir tømt for ress (eventuelt når buffer-nivået for ressursene) ikke ha fylt produksjonstiden og man kan lett finne byer å sende mer ressurser til. F.eks ved bruk av RessBalanse-scriptet.

Jeg er ikke kjent med hvor vansklig dette blir å implemenere, men jeg tror ikke det skal være for vansklig. Det den må ta hensyn til er:
-De andre bufferne (selvfølgelig)
-Produksjonstiden i bygningene fra før av
-bygningsnivåene til byene du masserekruterer fra og hvilke tropper den ville ha rekrutert.
-Med denne funksjonen aktivert ville det vært best om masserek prøver å balansere produksjonstiden i stedet for troppeforholdet om bufferen ikke blir nådd. (eksempel i spoiler)

[SPOIL]Eksempel:

masserek skal produsere 10k øks og 100 lk, men du har bare råd til ca 1k øks og 10 lk, tidsbufferen er stilt inn slik at du rekker å produsere 2k øks. Da hadde det vært bedre om den hadde produsert 100 lk(10 timer) og ca 700(17 timer) øks istedet for å følge troppe-forholdet og produsert 1k øks(20 timer) og 10 lk(1 time).
[/SPOIL]

Noen tanker rundt en slik funksjon/buffer?
 
Topp