ny verden takk.

Torkild

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Kan dere få igang en langvarig server snart typ v1,4,18 lei av små servere takk.
 

IzYaBoi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
168
Grunnen til at vi har små verdener er nok at flere slutter, enn joiner. Samt det er spillere som foretrekker sakte ovenfor kjappe verdener og omvendt. Dette gjør at vi ikke får alle med på alle verdene og selv et kompromiss kommer ikke til å blid gjøre alle. Hvis vi vil ha en stor verden, foreslår jeg at det er noe annet enn innstillingene som trekker folk til den.
 

Torkild

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Grunnen til at vi er færre enn noengang er jo nettopp serverne, vi har ikke hatt en langvarig server siden v18. Kan iaf få frem en mellom server typ v11. Snakket med mange tidligere spillere som mer enn gjerne kommer tilbake om det blir lansert en "real" server.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Det høres på meg ut som om det du etterspør er en verden som det ikke er innstillingene som har "lagd". Selv om innstillinger skaper grunnlaget for en verden, er det spillerne og hvordan verdenen utvilker seg diplomatisk som i stor grad legger til rette for hvor langvarig, spennende og artig den faktisk blir. :)

Om noen har spesifikke ønsker til type innstillinger så er det bare å komme med det (gjerne gruppert sammen, med forklaring på hvorfor og hva du tror de spesifikke innstillingene oppnår).
 

Torkild

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Pfs jeg har spilt på de fleste serverne på .no samt en god del på .net. Handler overhodet ikke om den diplomatiske utviklingen, en langvarig verden bestemmes av innstillinger tilrettelagt før server start. Omtrent alle servere lansert etter 18 har vært "speed" runder.

Gi oss en ny v18 med små modifikasjoner er et meget bra alternativ til en ny server.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Om p2w funksjonene hadde forsvunnet hadde jeg blitt med på "laget" igjen. Det kommer dog ikke til å skje siden det er en stor inntekt for Inno, samtidig som at tw er et gammelt spill. Melke det tomt for spillere og peng ;).
 

konrax

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
240
CM, du må vel si deg enig i fakta at trenden på .no er trist. Flere slutter eller stikker til .net. Selv tror jeg ikke dette er mulig å forandre, jeg tror .no vil dø ut sakte men sikkert, men når en så stor andel på forumet her (hvertfall av de jeg leser) foreslår verdener uten pp funksjoner og å få tilbake noen "old school" instillinger skjønner jeg ikke hvorfor ikke dette blir gjort noe med..? Har vært snakk om at dere tar imot forslag lenge nå, dog føler ikke jeg at folk blir hørt. Endte med at v35 var uten farming liksom, hastighet 1, mange som foreslo dette som en forbedring av instillingene...?

ta det jeg sier med en klype salt, er ikke helt oppdatert på alle trådene på forumet, men tror heller ikke jeg tar så meget feil at flere bare syns innstillingene og verdnene bare blir verre og at flere mister lysten til å være med på .no
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Alle tror jeg er enige i det...

Men tw melker kua mens de kan...

De tjener mer på en server med 20 folk som betaler aktivt pp kontra en server (verden) med 100 folk som bruker veldig lite pp...

De tenker hovedsaklig penger, men burde ha åpnet 1 ny verden for å få nye kunder... Det er noe de glemmer...

Handler ikke om å melke kua mens en kan, handler om å drive seriøst, selge produktet sitt, og lytte til sin kjøpemasse som alle sier at de vil ha en ny verden med 100% dominanse og 40 stamme medlemmer grense...

Men det kommer nokså sikkert aldri til å skjer.

-A
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Er nye tider på .no vettu, og det er lite som blir gjort fra teamet sin side med å forbedre tilstandene. Det er synd, jeg hadde håp med Ole som ny CM men han har vist lite positivt til .no foreløpig. Mange nye regler siden han ble CM også tydeligvis. Endgame eksisterer ikke lengre f.eks ifølge CM :(
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
CM, du må vel si deg enig i fakta at trenden på .no er trist. Flere slutter eller stikker til .net. Selv tror jeg ikke dette er mulig å forandre, jeg tror .no vil dø ut sakte men sikkert, men når en så stor andel på forumet her (hvertfall av de jeg leser) foreslår verdener uten pp funksjoner og å få tilbake noen "old school" instillinger skjønner jeg ikke hvorfor ikke dette blir gjort noe med..? Har vært snakk om at dere tar imot forslag lenge nå, dog føler ikke jeg at folk blir hørt. Endte med at v35 var uten farming liksom, hastighet 1, mange som foreslo dette som en forbedring av instillingene...?

ta det jeg sier med en klype salt, er ikke helt oppdatert på alle trådene på forumet, men tror heller ikke jeg tar så meget feil at flere bare syns innstillingene og verdnene bare blir verre og at flere mister lysten til å være med på .no
Jeg, som alle andre, syntes naturligvis at det er kjedelig med mindre verdener.

Det finnes mange tråder på forumet som omhandler forslag og ønsker til innstillinger, og tilbakemeldinger fra disse benyttes når innstillinger til nye verdener fastsettes. Når du skriver at du ønsker "old school"-innstillinger, hva nøyaktig legger du i det? I hvilken grad mener du at f.eks. innstillingene til V33 og V34 skiller seg fra relativt tradisjonelle innstillinger? Jeg spør fordi jeg er interessert, og ikke helt klarer å se hvordan du mener folk ikke blir hørt.

Alle tror jeg er enige i det...

Men tw melker kua mens de kan...

De tjener mer på en server med 20 folk som betaler aktivt pp kontra en server (verden) med 100 folk som bruker veldig lite pp...

De tenker hovedsaklig penger, men burde ha åpnet 1 ny verden for å få nye kunder... Det er noe de glemmer...

Handler ikke om å melke kua mens en kan, handler om å drive seriøst, selge produktet sitt, og lytte til sin kjøpemasse som alle sier at de vil ha en ny verden med 100% dominanse og 40 stamme medlemmer grense...

Men det kommer nokså sikkert aldri til å skjer.

-A
Angående premium så vil det ikke komme noen ordinær verden uten standard premiumfunksjoner. Slik har det vært i flere år, og det vil ikke endres. På classic derimot, har det nå vært to runder på rad med kun premiumkonto/kontoadmin/farmeassistent tilgjengelig. Det koster å drive en slik verden, og skal jeg tippe så kan den fort være ulønnsom med kun de tre. Men den drives alikavel, da vi vet at det er interesse for det og vi ønsker å kunne tilby slike runder for de som syntes det er gøy.

Hva gjelder dominansekrav og stammegrense så syntes jeg en verden med seierskrav på 100% dominanse og medlemsgrense for stammer på 40 spillere høres litt uheldig ut. Ingen verdener har 100% dominansekrav, av den enkle grunn at verdener blir avgjort lenge før, og at mange syntes det rett og slett er kjedelig å "måtte" spille for de siste prosentene med dominanse. Dominansekravene som settes for seier, settes så høyt at verdener er avgjort men at en slik "slutt" unngås.

Når det kommer til stammegrense så er antall spillere en stor faktor når grense bestemmes. Hadde stammegrensen vært satt til 40 på de siste verdenene, hadde man nok risikert en veldig tidlig avgjørelse av verdenen, da det legger opp til at en stor mengde gode spillere potensielt kan samle seg i en og samme stamme og kjapt vinne verdenen. Det blir ikke en like artig verden når det legges opp til, og derfor har stammegrensene på ordinære verdener normalt vært plassert rundt 20-15 i det siste.

Er nye tider på .no vettu, og det er lite som blir gjort fra teamet sin side med å forbedre tilstandene. Det er synd, jeg hadde håp med Ole som ny CM men han har vist lite positivt til .no foreløpig. Mange nye regler siden han ble CM også tydeligvis. Endgame eksisterer ikke lengre f.eks ifølge CM :(
Det stemmer ikke. Det har ikke vært noen endringer i spillreglene siden jeg startet som CM, og endgame eksisterer i beste velgående. Ønsker du å lese mer om endgame, og generelt om avslutning av verdener, så finner du informasjon om det her.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Innstillinger som er ønskelig:

Speed: 1,6
Troppehastighet: 0,8
Gråbyer vokser fort, og i et stort antall.
Moral aktivert.
Dominanse ut i fra poeng, ikke landsbyer.
Stammegrense: 5-20

Resten tror jeg er relativt subjektivt og varierende. Punkt 3 med høyt antall gråbyer tror jeg er det viktigste, helst en speed på over 1 og mtp. at farming gjerne danker ut mange i starten. Lav troppespeed og høy generell speed vil kunne utjevne dette i en viss grad og medføre mindre størrelsesforskjell på spillerne --> Mer interessante verdener.

Tror mange hadde vært for høyere pris på de tradisjonelle premium funksjonene (PK/KA/FA) om andre funksjoner som -20% eller tidsreduksjon hadde vært fjernet, vet ikke hva prisen måtte vært for å utjevne forskjellene for Inno her, men et resultat der Inno har samme inntekt, men fordelene utjevnes i større grad måtte vært ønskelig for alle parter. PP for å kjøpe ressurser støttes da mange som ikke har interesse av å kjøpe PP kan skaffe dette og dermed øke spillerbasen.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
https://forum.no.tribalwars.com/index.php?threads/endgame-guide.14459/

Ifølge deg er ikke denne gjeldende lengre, og moral og mynt reduksjon startes tydligvis når vinnerkrav er oppnådd og det er 3 dager til verdenen stenger.

Kaller du det endgame ?
Det stemmer at det som står der er utdatert informasjon. Det er en over seks år gammel tråd, som forklarer hvordan datidens sluttspill fungerte. Dette var før dagens system hvor sluttspill og vinnerkrav er en del av verdensinnstillingene.

Om du syntes det er uklart eller vanskelig å forstå, anbefaler jeg deg å ta en titt på wikisiden jeg lenket til i forrige svar. Der forklares ting i litt mer detalj.
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Jeg er helt enig i det du skriver TrAnxZ. :)

Eneste jeg prøver å si er at slik var verden 1,2,3,4,5 osv osv...

Men da var det mange spillere.

Nå som vi er på v35 kan en kun ha 12 medlemmer, og det resulterer i ca 20 stammer som faktisk kan se delvis bra ut.. Hadde det blitt delt opp på en 20-25 medlemmer pr stamme hadde nok det og vært noe positivt for å bringe spillet opp igjen, alle nye spillere får da en sjanse so to speek.. Da mener jeg med at de får seg en stamme for stammene må bli fylt opp... Da vil nybegynnerne ikke bli adlet på 1-2-3 da de i stammen ikke kan adle sine egne... (i v21 som var på ca 20 medlemmer, fikk vi opp 3-4-5 nye fjes som aldri hadde spilt før... Eller hadde blitt adlet i starten osv) hadde det ikke vært for den stammegrensen som ble satt da på den tiden, hadde ikke de spilt videre i dag...

Men ja, 100% dominans er kjedelig å kjempe om de siste poenga, men er også endel av spillet.. Jeg syntes det var kjempe kjekt å spille når det var dominanse som fy på hhv v25 når troll og OH bestemte seg for å dele verdene... Da var det jo å adle mest mulig de siste dagene av barbs, booste byene osv for å få høyest mulig rank før verden closa :) Same på v1, her var det og å booste byene for å få mest mulig poeng og best rank, nå kan vi ikke drømme om v1 lenger da det er alt for lite spillere. Men eneste måten vi kan få nye spillere tilbake er med større medlemsgrenser, da alle nye ikke vil få plass i en stamme på 12stk. Se v35 nå, LÆRE... De prøvde slik mange før har prøvd, å bare ta inn nye spillere, og lære dem opp... Mentor systemet er dårlig, det burde blitt forbedret MYE, gi tilbake til de spillerne som faktisk lærer folk opp, sett opp en fast læremester som faktisk ønsker å være mentor fra verden starter, slik at H'n kan lære h*n opp... De vil da få ett bånd, og vips... enda en ny tw spiller...

Beklager lange mld og lite enter, hehe.

-A
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Eventuelt starte ett game med 8 random stammer fordelt på kartet mtp plaseringen, ingen ting bestemt, du må gjøre det beste ut av det du får til med de lagkameratene du får tildelt :)

Hadde vært morsomt det, men tipper umuligt.

-A
 

Kreiz

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
254
Kunne vi ikke prøvd en verden der stammegrensen var på 5-7 medlemmer?
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Ble prøvd på HP nå med stammelimit på 2, noe som i prinsippet burde ført til en lang og stor HP. Skjedde ikke --> Sier alt om nivået og kompetansen på .no
 
Topp