ny verden takk.

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Ble prøvd på HP nå med stammelimit på 2, noe som i prinsippet burde ført til en lang og stor HP. Skjedde ikke --> Sier alt om nivået og kompetansen på .no
Jeg hadde selv forventet en lengre classicrunde enn denne gangen, og er i utgangspunktet enig i at det var forventet at runden skulle vare lengre enn den gjorde.

Men jeg er ikke helt nødvendigvis enig med deg i konklusjonen. Det var en classic-runde med høy hastighet og fem startlandsbyer, noe som er langt vanskeligere for nybegynnere. Dermed blir øker forskjellen ganske så markant mellom de som er ferske i gamet, og de mest erfarne. I tillegg var det skatter på denne runden, ikke "ordinær" dominanse. WySoSe hadde "bare" 37,8% dominanse når runden ble avsluttet, og var i forhold til størrelse langt unna det som normalt ville vært dominansekravet for å vinne verdenen. Det var også et ganske så høyt antall spillere som startet flere dager etter at runden startet. Med den hastigheten som var, gjør det at man kommer ganske så langt bak mange andre, noe som merkes ekstra godt på mindre verdener.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
1. 5 landsbyer og 1 landsby bør være like vanskelig å styre. Man kan si det er mer nybegynnervennlig og mtp. at off/def/hybrid blir mer avklart tidlig.
2. Skatter burde nesten tilsi at gamet varer lengre, da alle vet betydningene av dens valør. Det kan være at alle ikke hadde fått med seg betydningen av dem ref. lack of fight for dem.
3. WySoSe hadde bare 37,8% dominanse, men hadde enkelt kapasitet til å fordoble sine landsbyer, noe som innstillingene gjorde unødvendig (skatter). Vi gadd rett og slett ikke å adle mer, lite tyder på at en dominanseverden ville forlenget verden i særlig grad. Vi stoppet å farme og nuke når vi så hvor veien gikk.
4. Enig i at startdato er helt essensielt på en HP-verden.

Min kritikk av ferdigheter gikk på at det var svært få som ønsket å yte motstand, flere var fornøyde sålenge vi lot de være i fred. Man kan derfor snakke om det er mentaliteten som er problemet eller ferdighetene, men motstanden var ihvertfall fraværende. Vi var kanskje rett og slett bare for gode på diplomatidelen kanskje :confused:
 

Torkild

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
er jo kun bortforklaring du driver med tranx, sier at en server med old school innstillinger ikke vil være mulig pga mangel på spillere, få i gang en noenlunde bra server og folk vil vende tilbake. 100% dominans kravet er essensielt, kan evt gjøre noenlunde det som skjedde med v4 hvor spillere fra ledende stamme fikk bestemme om de ville fortsette verdenen når de hadde rundt 90-95%. Som sagt v18 innstillinger med små modifikasjoner.

Det essensielle er bl.a stort kart, som gjøres ved hjelp av store mengder barbarer, som skal være fort-voksende. Gir spillere mulighet til å etablere et cluster og faktisk få tilbake en server som ikke avgjøres i løpet av den første mnd. Hiv inn det av pp dere vil på en slik server, vil ikke gi noe spesifikt utslag iom at mye av serveren vil basere seg på utholdenhet og taktikk over en lengre periode, istedenfor pp boosting i 3 uker og en sikker seier. Stammegrense på 25 minimum, synes iaf dette er et forslag verdt og se på.
 

Stryper

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
slå sammen dk.no.se om folk ønsker og holde skandinava oppe og gå for det blir jo bare dårligere og dårliger for hver verden som blir,snart kan vi likså greit og spille speed og vinne en .no før en speed runde er ferdig :|
 

IzYaBoi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
168
.dk går over til .net nå, så tviler det noen gang kommer en skandinavisk server. Vi havner nok alle opp på .net tilslutt.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Generelt spørsmål: Er Innogames negativ til lengre/større verdener da PP-bruken avtar utover serveren? Dette er bare en hypotese, men greit å avklare.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Generelt spørsmål: Er Innogames negativ til lengre/større verdener da PP-bruken avtar utover serveren? Dette er bare en hypotese, men greit å avklare.
Beklager sent svar, dette spørsmålet gikk jeg tydeligvis glipp av. Det er på ingen måte slik. Noe av målet er spennende og varierte verdener, og verdener som varer lenge faller gjerne inn under kategorien spennende.
 

KelTHuzad

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
141
Om målet faktisk er å få til "spennende og varierte" verdener, hvorfor blir det ikke opprettet en verden med innstillinger som tilsier at vi kanskje får til en langvarig-verden?
 

Stryper

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
For og si det sånt jeg trodde ikke jeg klarte og slutte med tribalwars men når innstilligene er så jævlige som de er på .no så takk for dere hjelper meg på god vei <3
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Om målet faktisk er å få til "spennende og varierte" verdener, hvorfor blir det ikke opprettet en verden med innstillinger som tilsier at vi kanskje får til en langvarig-verden?
På hvilken måte mener du at innstillingene på de siste verdenene ikke gir mulighet for det? Jeg spør fordi jeg er nyskjerrig, og vi tar gjerne tilbakemeldinger på det. Og for å sitere hva jeg skrev i et tidligere innlegg i denne tråden:
Det høres på meg ut som om det du etterspør er en verden som det ikke er innstillingene som har "lagd". Selv om innstillinger skaper grunnlaget for en verden, er det spillerne og hvordan verdenen utvilker seg diplomatisk som i stor grad legger til rette for hvor langvarig, spennende og artig den faktisk blir. :)

Om noen har spesifikke ønsker til type innstillinger så er det bare å komme med det (gjerne gruppert sammen, med forklaring på hvorfor og hva du tror de spesifikke innstillingene oppnår).
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Innstillingene alene er ikke årsaken til at vi får verdener som varer kortere, men det er absolutt en medvirkende faktor. .no trenger flere spillere, men som nevnt opptil tusen ganger, så er det ikke akkurat tiltalende å starte på et spill som tilsynelatende bare omhandler p2w. Mer reklame hadde heller ikke skadet, noe som har vært etterspørt siden 2012(?) en gang. Det beste man kan håpe på er at .no blir "merget" sammen med noen av de andre serverene, noe ala .dk skal/har gjort(?).
 

IzYaBoi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
168
.dk har blitt flyttet over til .net, de får spilt ferdig de .dk verdene som er aktive nå. Men kontoene blir kopiert over til .net. Ville ikke helt kalt det en merg, mer en tvangs overføring av spillere til en større server. Så virker som det er planen til inno, å overføre alle servere over til .net når de nærmer seg slutten. Sier ikke at det er dumt, men hadde jo vært litt mer kos med en skandinavisk server først, også heller gått videre til .net når den blir liten.
 
Topp