Nytt Paladinsystem

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Det kommer (endelig) et nytt system som ser ut til å gjøre Paladinen mer nyttig i senere faser av spillet :) Mer informasjon i denne videoen:


EDIT: Ser man kan bruke pp her, men det er bare for å "angre" på valgene man har gjort. Jeg vil tro de fleste danner seg noen faste oppgraderinger etterhvert, slik at pp ikke har så mye å si.

EDIT 2: Det er visstnok mulig å bruke pp for å få mer exp også, så da spørs det vel om pp blir enda mer utslagsgivende i early/mid game.
 
Sist redigert:

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Mer info

Her kommer litt info om det nye systemet. Jeg velger å legge den her istedenfor i guidebiblioteket mitt, ettersom jeg ennå ikke er ordentlig kjent med systemet. Jeg håper allikevel jeg kan svare noen spørsmål ved å formidle det jeg allerede vet.

Tråden jeg tar utgangspunkt i finnes her.

Hvor mange paladiner kan jeg rekruttere?

29c9dd34dd5a1d9acdf1257b1a362cad.png


Man kan ikke rekruttere flere enn 10 paladiner.

Hva er forskjellene fra de nåværende paladinene?

De nye paladinene kan oppgraderes til nivå 30. Kort sagt vil paladinen gå mot et nytt nivå ved å angripe/forsvare (gjelder også som støtte), være i byen ved konstruksjon eller ved å trene. Man trener paladinen ved statuen. Når paladinen trener vil den ikke ha mulighet til å kjempe før fullført trening. Treningen er (dessverre) mulig å gjøre raskere med pp. Paladinen vil ikke motta noe exp dersom du angriper eller forsvarer mot dine egne byer.

For hvert nivå de oppgraderes får de en tilfeldig skill-book. Alle skill-books er delt opp i 3 kategorier: Offensiv, defensiv og landsby. Hver av disse kategoriene har 4 forskjellige skills som kan oppgraderes 4 ganger hver.

Offensiv kategori:

Gjør øksemenn 5%/10%/15%/30% sterkere (Krever Paladin-nivå 1)
Gjør lett kavaleri 5%/10%/15%/30% sterkere (Krever Paladin-nivå 8)
Gjør skaden gjort av katapulter 5%/10%/15%/30% større (Krever Paladin-nivå 16)
Gjør rambukker 5%/10%/15%/30% mer effektive mot muren (Krever Paladin-nivå 24)

Merk at Paladinen må være med i angrepet for at bonusene skal gjelde

Defenseiv kategori:

Gjør sverdmenn 5%/10%/15%/30% sterkere (Krever Paladin-nivå 1)
Gjør spydmenn 5%/10%/15%/30% sterkere (Krever Paladin-nivå 8)
Minsker skaden gjort av katapulter og rambukker med 10%/20%/30%/50% (Krever Paladin-nivå 16)
Gjør muren 3%/6%/9%/15% mer effektiv mot rambukker (Krever Paladin-nivå 24)

Merk at paladinen må være med i kampen for at bonusene skal gjelde

Landsby-kategori:

Øker ressursproduksjonen til landsbyen paladinen er i med 3%/6%/9%/15% (Krever Paladin-nivå 1)
Øker bygningstiden i landsbyen paladinen er i med 3%/6%/9%/15% (Krever Paladin-nivå 8)
Gjør rekrutteringen 3%/6%/9%/15% raskere i byene paladinen er i. (Krever Paladin-nivå 16)
Øker lojalitetsfall fra adelsmenn med 2/4/6/10. (Paladinen må være i byen angrepet sendes fra, ikke med i angrepet (Krever Paladin-nivå 24)

Prioritering av oppgraderinger

Det er altså 3 kategorier med 4 skills som kan oppgraderes 4 ganger hver. Dette gir totalt 48 oppgraderinger. Paladinen kan allikevel bare få én bok for hvert nivå, altså opp mot 30 bøker. Dette vil si at man ikke vil kunne oppgradere alt, men at man må prioritere hvilken retning hver paladin skal gå. Det er mulig å endre prioriteringene med pp (...).

Rekrutteringstid?

6 timer med verdenshastighet 1


Jeg tenkte opprinnelig å gå litt i dybden på hvordan rambukker og katapulter blir påvirket osv, men lar være ettersom dette kun er ment som generell informasjon. Dersom noen har spørsmål angående det eller noe annet, får dere heller spørre :)
 
Topp