ODA - kun en spøk?

  • Trådstarter En Innleid Tredjepart
  • Startdato

DeletedUser

Guest
Forestill deg følgende scenario:

Scenario skrev:
"Du sitter på skåla og gjør, vel ja, det man bruker å gjøre der. Men det er en stor forskjell, du har glemt Game Boyen og kan ikke gjøre som denne karen:
[spoil]
39.jpg
[/spoil]
Mens du sitter der og gjør som Dio ber deg om, begynner du å tenke på ODA. Før du kommer veldig langt med tankene dine er du ferdig med å trykke, dette fordi du var heldig og fikk en real fireer (skala er beskrevet i bunn av posten for den uvitende) denne gangen.
Vel, du gjør deg ferdig på skåla, vasker henda som vanlig før du går ut fra doen og tilbake til dataen du har stående i stua. Alt dette med tanker om ODA som farer omkring i hodet."
Om du klarer å se for deg dette scenariet kan du også klare å se for deg hva jeg opplevde tidligere i dag, det var nettopp dette.
Som sagt av mang en sjel, når man trykker får man tenkt på de merkeligste ting. Nå dreide selvklart mine tanker seg om ODA-statusen på V8 - ja, er man innleid så er man innleid - og da ikke minst hvem som besitter den ODA-en som finnes på V8.
Som man burde kunne forvente av en man leier inn, forsøker jeg å holde meg oppdatert som best mulig på hva som skjer både i og rundt V8.




Om man da tar for seg topp 20 listen slik som den står seg i dag:
Kode:
1	Mumle Gåsegg		[3.14]		2,10 Mio.
2	zippymaster		[3.14]		1,92 Mio.
3	Blofaen			[TSFS]		1,90 Mio.
4	wodexzan		[TSFS]		1,46 Mio.
5	Pinocchio		[WD]		1,37 Mio.
6	magic14			[DT]		1,36 Mio.
7	invincebul		[TSFS]		1,34 Mio.
8	Barracuda		[TSFS]		1,30 Mio.
9	Banach-Tarski Paradox	[TSFS]		1,29 Mio.
10	SirRiddick		[TSFS]		1,25 Mio.
11	Holmorama		[3.14]		1,09 Mio.
12	Estrow			[THA]		1,05 Mio.
13	kokelv			[TSFS]		1,02 Mio.
14	SoulHunter		[WD]		878.015
15	Salomo			[TSFS]		845.755
16	Ex-con			[3.14]		829.205
17	Bananaphone		[DELETE]	795.619
18	Suicide-Nuker		[3.14]		787.206
19	Angrep Angrep Angrep	[TSFS]		749.184
20	Pilgrim			[Illumi]	707.049
Ved første øyekast ser den kanskje ikke så spennende ut, noe den egentlig ikke er heller, men som en innleid aktør holder jeg meg profesjonelt og sier at den er mer spennende og på flere måter kan oppklare flere misforståelser angående V8 som helhet.

Starter man å telle litt her kan man se at fordelingen er som følger (gjør dette kun slik at de med forferdelige matematikkunnskaper og/eller overdreven latskap skal få slippe):
TSFS - 9 stk.
3.14 - 5 stk.
WD - 2 stk.
DT - 1 stk.
THA - 1 stk.
DELETE - 1 stk.
Illumi - 1 stk.

Videre kan man velge å dele dette opp som følger:
The Spooners (iblant kalt "koseklubben", refererer til følgende post) - 14 stk.
Alle andre - 6 stk.



Hvordan man velger å se på dette avhenger av hva man ønsker og se, så for dem som har dømt V8 en dyster fremtid vil min post bety omtrent like mye som det kongelige bryllup som nylig foregikk på de britiske øyer gjorde for denne herren:
[spoil]
1.jpg
[/spoil]
Hvilket med andre ord kan sies ikke nevneverdig mye, dette betyr for meg omtrent like mye som hva det kongelige bryllupet på de britiske øyer gjorde. Noe som forresten var ganske likt hva det betydde for denne herremannen:
[spoil]
1.jpg
[/spoil]
For den andre delen av dette forums brukere vil det muligens fremstå som mulighet til nok en gang å oppta diskusjoner som dette, dog håper jeg selvsagt at det her kan unngås poster som kan minne om dette.
Nok en gang må jeg få bringe frem den tidligere viste herremann.
Da han på en strålende måte klarer å frembringe mine følelser for poster som minner om dette, da slike poster åpenbart ikke gjenspeiler virkeligheten.

Men nå er det viktig at dere ikke tror jeg tar noen side her, for å vise dette velger jeg her å også vise poster som tydeligvis skal forsøke å demoralisere de spillerne som ikke er medlem i en av stammene som inngår i The Spooners (ettersom det tydeligvis skal være så mye kos mellom TSFS og 3.14 vil jeg tro at de også sover i skje med hverandre - derav The Spooners).
Da tenker jeg på blant annet poster som dette og dette, samt flere poster som jeg vil anta at dere, oppegående forumbrukere, klarer å finne helt på egenhånd.


Om man i etterkant av å ha tatt seg en titt på topp 20 listen for spillerer tar seg en titt på tilsvarende liste for stammer kan man velge å si at det begynner å bli spennende, eller man kan gjøre som, ja, denne herremannen:
[spoil]
1.jpg
[/spoil]
Og rett og slett ikke bry seg, men om man bryr seg eller ikke kan man ikke benekte at de to spillerne på toppen av listen har en samlet høyere ODA enn hva stammen som visstnok skal være The Spooners nåværende foretrukne mål, nemlig THA.
Jeg sa at man selv kan velge hva man ønsker å lese ut av dette, noe man helt klart kan. Dette bestemmes kun av hvilken side man ønsker å ta, bevisst eller ubevisst. Velger man å se det fra The Spooners side fremstår de omtrent som denne karen:
[spoil]
5.jpg
[/spoil]
Om man derimot velger å se det fra den siden som ikke støtter The Spooners fremstår de omtrent som denne karen:
[spoil]
17.jpg
[/spoil]
Så må man kanskje også komme med en nærmere forklaring her, selv om et bilde visstnok skal kunne si mer enn tusen ord. Vel, på det første bildet har man jo en kar som faktisk er awesome, mens man på det andre har en som tilsynelatende "failer".
Om man ikke her forstår den overførte betydningen disse bildene har, fortvil ikke, forklaringen kommer. Jeg velger dog å la den uvitende gruble seg gjennom resten av posten før jeg kommer med forklaringen, så denne vil være i slutten av posten.


Når man så hatt for seg dette aspektet på V8, hva gjenstår da? Jo, da har man både ODD og poeng. Det har seg dessverre slik at vedrørende ODD er det ikke så meget å si, denne listen står på mange måter som et motsvar til ODA listen. Den er også mindre interessant i den store sammenheng, klart, dem som har ODD i mengder stor nok til at de har potensiale til å være verdig skrytemateriale skal få bruke dette, men som en innleid aktør har jeg minimal interesse for denne listen.

På sett og vis gjelder det samme for poeng, denne er dog ikke et motsvar til ODA listen, men mer en form for forklaring. Det som derimot er faktum er at jeg som en innleid aktør ikke kan kommentere denne listen uten å tilsynelatende ta ene siden. Dette fordi jeg er innleid og dermed må påta meg den siden jeg blir betalt for å gjøre, uten at jeg trenger å nevne hvilken side dette er.
Problemet her vil også være at dersom man drar sluttingen om at ODA- og poenglisten samsvarer, i det minste med tanke på stamme-aspektet, blir man tvert stemplet som enten medlem eller fan av The Spooners, da det finnes betydelige fakta- eller fiksjons-teorier man kan benytte når man skal motsi denne påstanden.


Det er da spørsmålet kommer. ODA - kun en spøk?
Vil aldri The Spooners kunne ses på som annet enn etterkommere av HUGS uavhengig av hvor mye ODA de skaffer seg?





Den tidlig omtalte skalaen:
[spoil]
Skalaen baserer seg på avføringen sin fasthet, samt at størrelse tildels er tatt med når inndelingen skjer.
Den går fra 1 tilogmed 7, hvor høyere verdi betyr høyere fasthet.

1 - Avføringen er av løseste sort, her kreves ingen trykkrefter da avføringen med glede renner ut selv.
2 -
3 -
4 - Avføringen har akkurat passe fasthet og størrelse. Her trengs bare trykk nok til at man føler at man bidrar, form, størrelse og overflatens glatthet gjør dette til den optimale avføringen.
5 -
6 -
7 - Avføringen er av hardeste sort, den er også gjerne litt større enn hva som er behagelig. Dette resulterer i at man gjerne må trykke litt for hardt til at man kan kose seg på do.

Av hygieniske årsaker velger jeg å ikke komme med en mer utfylt skala, dette da jeg frykter at dette kan føre til for meget 'trykk' i etterkant av avleveringen. Dette grunnet dårlig kalibrerte muskler i endetarmsåpningen.
[/spoil]
Den tidligere omtalte forklaringen
[spoil]
Skal man forsøke å forklare den overførte betydning som best mulig, og på færrest mulig ord vil det måtte være som følger:
Første bildet - en som har lyktes, og får respekt for sine bragder.
Andre bildet - en kar som har lyktes, men ikke får respekt for sine bragder, men heller blir uglesett for dem.


Men, som den realist jeg er vil jeg tro at det også forventes en mer intrikat og totalt meningsløs forklaring, så her kommer den.

Om man ser på saken fra The Spooners' side, vil jeg anslå at man tenker at man har oppnådd denne ODA-en under samme forutsetninger som resten av V8. Og at man for dette burde få en anelse mer, i mangel på bedre ord, respekt, som følge av at man har oppnådd denne ODA-en. Faktum på V8 nå er at samtlige spillere i The Spooners for det meste automatisk blir stemplet som etterlevninger av HUGS på V2 av spillere og forumbrukere som ikke er medlemmer av The Spooners. Dette finnes det gjentatte eksempler på nettopp dette, hvor forumbrukere stiller seg svært kritisk til The Spooners basert på kun et grunnlag, at de danner en kraft som "ingen" vil klare å stoppe, og dette gjentas tilstrekkelig ganger til at man etterhvert bryr seg like mye om det som det...... ja, nå har jeg jo brukt opp bildekvoten, men dere vet helt sikkert hva jeg mener.

Om man ser på saken fra den andre siden (av mangel på noe navn), vil jeg anslå at man tenker at The Spooners er, vel som mannen man ser på bildet. Helt klart fornøyd med seg selv, og en som faktisk har oppnådd noe som kun de færreste vil velge å se som en bragd.
Om man skulle velge å tenke litt kreativt fra denne siden kan man si at The Spooners representerer et flertall av personer som ikke bare har masse poeng og allierte, men også et noe overdrevet selvbilde.
Merker jeg selv sliter med å finne noe som forklarer bedre enn bildet i seg selv uten å skulle bruke det grunnlag som brukes opp og i mente av The Spooners motstandere.

Med dette velger jeg å avslutte denne noe mangelfulle og uferdige forklaringen.
[/spoil]

På vegne av Mugiwara Kaizokudan - [Straw]
En Innleid Tredjepart
 

DeletedUser

Guest
En ting som er interessant med ODA-listen, er at det ikke er vanskelig å skjønne hvorfor det har gått som det har gjort. THA og DT har ca 6.5 mill ODA samlet, mens motstanderne 3.14 og TSFS har totalt ca 35 mill poeng. Med andre ord; THA og DT har angrepet ALT for lite. Ja, det var mindre poeng/byer å rutte med, og det kan godt være at 3.14 og TSFS er bedre å stacke fronten enn THA og DT, slik at 3.14 og TSFS fikk billig ODA mens TD, DT og THA fikk dyr ODA.

Men, det utgjør ikke så mye i forskjell. Mye av forklaringen ligger derfor i at THA og DT, forsåvidt også da TD eksisterte, har vært altfor dårlige til å angripe fronten, fra byer som ligger langt fra fronten. Det var ihvertfall saken da jeg fortsatt var i TD, og fortsatt brydde meg litt om denne verdenen. Mens nå finner en sannsynligvis samme ansiktsuttrykk på meg som på den karen i første posten her, som bryr seg katta om kongebryllup.


Helsing hjå han Bananaphone
 
Topp