Odd oppsumerer v20, fra hans ståsted selvsagt!

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Advarsel: Dette blir langt. Finn deg noe å drikke / spise før du setter i gang..

Intro

25.september og det annonseres at v20 skal starte opp den 2.okt. Jeg hadde som vanlig sagt at v19 er min siste verden og at jeg ikke skal spille. Og som vanlig endte jeg opp med å spille likevell.

Tidlig ble det annonsert at dg44 skulle stille med en premade, en topp stamme. Lenge før annonseringa altså. Ble så mange spillere, at det til slutt ble 2 stammer da medlemsgrensen ble satt til 8. Devil’s Spawn, var en stamme som kunne nå langt. Om ikke noe skjedde!

Det jeg da lærte, var at det var ikke så mye som skulle til for å få litt motivasjon, og å slå dg44 er motivasjon nok ;) Så jeg nevnte det til Håkon, om han kunne prøve å samle en gjeng, så skulle jeg stille som dual. Håkon leverte.

Det var da tenkene begynte rundt vår stamme, som skulle til slutt hete Utopia (senere Utopia/BBB). Det startet med disse 8 kontoene, som Håkon for øvrig samlet sammen på ca. 2dager;

Chaosisalex (Håkon/Chaosisalex, Odd/HolyMother, Jostein/HeLLoWeeN)
Ola og Petra Nordmann (Gard/Villareal, Cleo)
Harvey Specter (Chris/Hoopholio, Heine/heinze, Trym/XOCOX)
St.Augustine (Benjamin/Hellion og etterhvert Chrk1)
Sennep (Donnes, Sylphida)
Virtuosi (Pelle/The Governator, Jørn/Beagle Eagle, Henrik/Bongosteen, Benjamin/Slumpi, Joakim(1k nicks)
Real Steel (Hell G, Martin)
Fyllesamen (Simen/Kvæna, Sindre)

En eksplosiv kruttønne av erfaring og lederskikkelser der altså!

Starten

Det ble tidlig klart, at det skulle gå prestisje i å prøve å slå Utopia, og det ble tidlig meldt at ingen ville danne allianse med oss. Siden vi også fryktet at det kunne bli en realitet, og også fordi mange ville spille med oss, opprettet vi også en broderstamme. BBB (nå BBB/Utopia) ble en samarbeidspartner vi ville få behov for.

Men før den tid, hadde vi bruk for hjelp fra andre stammer, så det var bare å få i gang munntøyet for Håkon. Dette endte i hovedsak med 2 IAP’er (FRO og TØK) og 1 allianse (GK-stammene), som senere ble Mpas, etter generalløs sitt vulkanutbrudd. (som for øvrig endte med 2 røde prikker på forum…)

Det handlet i hovedsak om at Galadon i GK44 valgte å slutte, og ga sine byer til oss på Chaos. Som forøvrig lå klart best til for adlingen.

FRO var den første IAP’en vi ordnet oss, etter god kontakt med cannavaro på v19. Det var en stamme vi følte vi kunne ha et godt samarbeid med i core og ute i vesten hos Virtuosi.

Dessverre for begge sider, endte dette opp med en liten konflikt mellom Frank og Håkon, da Frank ikke ønsket å bli delaktig i en krig mot Devils Spawn. IAP’en blir sagt opp, St. Augustine adler cannavaro og FRO blir oppløst. Goodbye, takk for maten. Snakkes.

Frank sa selv senere at han ble alt for opptatt av å bli nr.1 til 2 byer, og hadde derfor veldig lite tropper. Uansett ble dette en viktig adling for Utopia, da farmeområde ble enda bedre, ettersom Gard345 ble adlet 3 dager senere.

Core var det klart beste stede å farme på v20, derav fikk bl.a Chaosisalex, Sennep og Virtuosi gode farmeområder.


FRO, TØK og GoN skulle hjelpe oss i krigen mot Devils Spawn sine 2 stammer og deres allierte Ancient Paladin, Spartakus, Spartan Warriors og Nordic Warriors. Utopia fikk samme dag som krigen mot Devils Spawn brøt ut, ordnet en viktig IAP med DN. Det ble viktig for oss, så vi unngikk å få angrep bakfra, mens vi kjørte mot Devils Spawn.

Dette ble starten på slutten for Devils Spawn. Krigen varte i 26dager, etter 6 av 8 kontoer ble adlet av Utopia. Den godt planlagte premaden, var altså slutt før 1mnd var gått.

Nordic Warriors var forøvrige den første stammen som det ble erklært krig imot på v20, fra Utopia sin side. Gard, take it away;
https://forum.tribalwars.no.com/showthread.php?18406-Utopia-g%C3%A5r-til-krig-mot-Ancient-Paladins

En litt morsom historie i denne krigen vil nå bli servert på gullfat til deg, kjære leser. PS: Har du mat eller drikke i nærheten, sett det ifra deg;

Chaosisalex hadde startet å adle av Devils Spawn. Vi var kommet til vårt hovedmål fra starten, dg44. Han spilte under navnet Valkyrie på denne verdenen. Vi var inne i en god stim på den tiden, men hadde ikke nok adels til å adle han alene og trengte derfor litt hjelp. Chaos sender 2 adels, mens Sennep senere skal time inn 2 adels foran. Det bommer det litt på, så de blir med 1 sekunds mellomrom og 1 sekund før våres adels. Resten av historien tar vi via disse bildene;

[spoil]
0e1aa44de06d3e2a60fdb96c15ce41d6.png


e58ff0abd77e9202d5e1855ab36576e4.png


5b54fcfae7351140bfa8dcdfd53b365e.png
[/spoil]


Må si det var litt gøy å finne igjen denne i arkivet vårt!

FRO ble som skrevet selv et offer da dem valgte å ikke hjelpe oss i krigen til slutt. Alliansen ble brutt allerede dagen etter krigen mot Devils Spawn brøt ut. Det betydde selvfølgelig at Utopia mistet en viktig IAP, men det var da broderstammen ble født.

Big Bad Boys (BBB) blir etablert den 18.oktober og St.Augustine forlater Utopia for å lede broderstammen vår. Det åpner selvfølgelig opp for en plass i Utopia, og her gjør vi vår nest beste signering, mener jeg. Starving Ninja (senere ZuperNova, av alle navn) kommer inn til oss, fra BAM!
Samtidig blir General112 rekruttert til BBB, vår aller beste signering.

En annen som tar turen over til BBB, er Helbrecht. Helbrecht (som for øvrig fra Håkon’s informant i DN) valgte å bytte over til den stammen han mente hadde mest potensial. Helbrecht var dog en av hovedgrunnene for at vi ønsket oss en broderstamme, da vi ikke hadde plass til han i Utopia.


Krigen mot Devils Spawn går nå mot slutten og Utopia blir nødt til å tenke videre. Løsningen blir å alliere seg med L2, i et håp om at dem kan presse på mot BAM! I nord.
Det er i den samme perioden at Utopia allierer seg med AV (senere DL) og AM. De blir viktige støttespillere i krigen mot BD/SG nede i sør. AV velger her å bytte side i krigen, en av grunnene er selvsagt at ZuperNova er kommet inn i Utopia og kjenner Vixen personlig (lederen av AV).
Samtidig gjør Håkon en ny genial vri i diplomatiet, og ordner en IAP med Eplekake (EPK). EPK var på denne tiden alliert med BD/SG. Dette gjorde oss tryggere i fighten mot SG.

SG-krigen ble en relativt enkel affære for oss. I sør hadde Sennep full kontroll, hvor dem adlet og koset seg mot birken og WeirdAldo. WeirdAldo var en av kontoene helt i toppen og hadde på den tiden flest Dagens ranere. WeirdAldo kontoen får nye eiere midt inne i dette også og går ned med «flagget i bånn».
Da ble resten av krigen en sprint. Stammene falt fra hverandre og Sennep / G112 koste seg i vinterkulden. Dog skal det sies at SG-krigen krevde et offer for Utopia.

Nye medlemmer i Utopia

Gard og Cleo bestemmer seg dessverre for å gi seg med TW (igjen), og vi blir nødt til å få inn et nytt medlem. Det ender med nok en viktig rekruttering fra en av hovedstammene på denne tiden. Perfect Art melder overgang fra DN.

I tillegg, som nevnt ble SG-krigen et lite offer for oss. Virtuosi kontoen gikk på en real smell og mistet store deler av motivasjonen for å fortsette. De blir internadlet og erstattet med St.Augustine fra BBB.
General112 overtar som hertug for BBB.


BAM!’s første tabbe

Så er det på tide å begynne å skrive om en av tingene jeg mener er svært delaktig i at Utopia vinner v20. BAM! Begynte å gå tom for adlingsmål og jeg føler de ble veldig grådige på dette tidspunktet. I mellom BAM! og Utopia ligger DN. BAM! allierer seg med Utopia og Lemmy.
DN er innesperret fra alle kanter og dette blir en kort krig. 3 dager senere er DN oppløst.
DN sin tabbe i denne krigen var å være alt for useriøse. Hver gang det ble prøvd å diskutere allianse med DONslask, kom det noe useriøst tilbake og man ante aldri hvor man hadde han. Derav velger Utopia å heller bli med BAM! Gunstig for oss. Veldig gunstig.
Mer om BAM!’s andre tabbe, noe senere.

NB! Vi hadde en morsom hendelse på vårt forum når denne krigen brøt ut. Håkon hadde det nok litt for travelt her:

[spoil]
87a107491e6decd0b886e0db39f5cc41.png
[/spoil]

Takk til Henrik for awesome paint-skills.

Hovedkrigen på v20

Krigen var på forhånd spådd, men den lot vente på seg en god stund. Lemmy og BAM! bryter alliansen med Utopia/BBB den 10.desember og krigen bryter ut 48timer senere.

Da er det klart for en krig mellom disse sidene;

Utopia, BBB, DL, HPLØS, O.S, MILF

Vs.

BAM!, Lemmy, L2 og MLC



Før denne krigen startet, ble Lemmy grådige. De gikk imot O.S for å prøve å skaffe seg noen lette byer. O.S har dog en god diplomat, som prater seg inn hos Utopia og danner en allianse. På dette tidspunktet ligger O.S som en skjold for Utopia foran Lemmy, men vi ventet på den spådde krigen.

Da krigen først brøt ut den 12.desember, ble vi ganske overrasket. Det er nå 3 uker siden DN ble oppløst og vi var sikre på at en aksjon ville komme umiddelbart. Aksjonen uteble og det tok hele 9dager bør BAM! klarte å ta en by fra Utopia.

Men, den 11.desember oppsto det en liten krise på Chaosisalex, som nå besto av Håkon, Odd og Jan. Jeg mistet PCen min, og måtte bestille ny. Stor-aksjon kom fra BAM! den 14.des mot G112 og Chaosisalex. Utover dagen den 15.des begynte togene å renne inn. Jan / Håkon var begge på jobb. Mens jeg dodget som best mulig fra tlf. 15.desember ankommer min nye PC også. Og den er ferdig formatert 5min før første tog lander. Alle togene ble snipet og alt overlevde. DA var det action i chaos-chatten. MAKAN til flaks!

Utopia planla sin første aksjon mot Spite til å lande den 31.desember. En aksjon som gikk ut på å ta mest mulig byer før freden startet kl 12 samme dag. Spite mister 6 byer denne morgenen, som er en god start for Utopia krigen.

3.jan er vårt første offer tatt ut, og det ble Lunatico. Vi ga vår heder og ære til BAM!’s først offer, takk for kampen.

[spoil]
d4378fc7d426ad5b81ab9028f758c36c.png
[/spoil]

Ellers hadde vi så langt begynt å ta ut flere av BAM! og Lemmy folka. Ainae, TSM Bjergsen og Andrek måtte alle nærmest kaste inn håndkleet i januar.

Utopia og DL-avtaler

Tilbake til starten av krigen, så fant vi jo ut at vi trengte den hjelpen vi kunne få. Derfor snappet vi opp DiddyKong foran nesen på alle andre stammer, som var blitt stammeløs etter at SG ble adlet ned. Dette viste seg å bli en viktig brikke i krigen mot Lemmy spesielt. Ingen av oss kjente noe til Niklas fra før, men det viste seg at det var en god spiller.

Dog ble det ikke like god stemning hos DL/HPLØS. De hadde allerede planer om å adle spilleren og ønsket ikke dette. Det ble sagt at de ville forlate alliansen om DK ikke ble kicket. Da med Sander (Vixen) i spissen for advarslene.

Det ble veldig mye diskusjon og lange samtaler om dette, hvor vi til slutt blir enige om å bruke han i krigen til den er avgjort. Etter da ville han bli kicket fra BBB og DL kunne bare spise han opp. DK visste selvsagt ikke noe om dette, men Sander med munndiare røpet selvsagt dette til MILF senere i verdenen. DA var det ro ro din båt hos meg.

BAM!’s største tabbe?

Når man kriger mot hovedstammen på en verden, ville man trodd at han skulle prøve å ha mest mulig venner utenfor krigen, for å få mest mulig hjelp. Ute i øst lå det 2 stammer i The McCock Clan og Borg. TMCC og Borg, 2 ganske små stammer. BAM! velger å gå til krig mot disse stammene, noe som de trodde skulle bli lette adlinger for å få befestet sin posisjon ute i øst. Dette slår fullstendig feil ut for dem. Her starter alliansen mellom Utopia og de 2 stammene.

Radisson og Randomace var ekstremt hyggelige i samtaler med oss, og det var veldig lett for oss å ta imot den alliansen for å forsvare vår øst-front. Samtidig klemte vi inn Spite relativt godt, som fikk front all over. Dårlig trekk BAM!, veldig dårlig trekk.



Januar – Den avgjørende måneden?

Januar skulle bli en hektisk måned for meg som hertug. Joakim (Jato Link) hadde forstått det ekstremt mange andre ikke hadde forstått, nemlig at UTOPIA/BBB vant om ikke noe ble gjort snart. Han startet derfor med å forsøke å rekruttere seg allianser til MILF. Han startet med å forsøke å skape splid mellom Utopia og DiddyKong, med å fortelle om avtalen Sander hadde røpet. DiddyKong trodde heldigvis på meg, da jeg sa dette var reinspekka løgn. Noe han i ettertid fikk vite det ikke var, men han var glad jeg ikke informerte om det.

Videre så blir alle Utopia sine allianser kontaktet for å bytte side. DL/HPLØS, O.S, TMCC, Borg og BBB.
Vi får selvsagt infoen raskt fra BBB, noe usikker på hvor rasktvi fikk den fra de andre. DL ga i allefall ikke oss beskjed om det som skjedde der og da.

Rundt den 20.jan får jeg en samtale fra Sander der han forteller at dem nå vurderer å bytte side, fordi dem ikke likte situasjonen slik den var nå. O.S, TMCC, Borg og BBB hadde alle avslått å bytte side.

Det er nå den mest svette og de mest intense forhandlingene starter på v20. Her var det mye som skulle gå opp, for at det ikke skulle bli katastrofe. Vi velger å tilby plass til Vixen og Eru til Utopia, mens vi merger så mange som mulig av de andre inn i BBB. Sander likte forslaget men ville prate med stammen.
Samtidig skrev jeg det samme til Eru og Kjellis svarer etter 5sek; «Nei takk»
Heldigvis gikk han med på å tenke over dette en god stund først.

Vi hadde uansett sendt invites til både Vixen og Eru. Hotdog hadde sluttet, så vi hadde 1 ledig plass. I tillegg ofrer Perfect Art seg og går ned til BBB. 24.jan tar Sander kontakt igjen, og forteller meg at de hadde bestemt seg for hva de skulle gjøre. De skulle bryte alliansen og går til MILF. Helt sjokkert leser jeg det, mens jeg kjenner jeg blir ufattelig sint. Før Sander begynner å le, og ber meg sjekke stammen. Da hadde de allerede joinet.

DL/HPLØS kom inn til oss i Utopia/BBB, mens de som ble igjen / ikke ville komme over, dannet Dystopia. Dette var ekstremt viktig for oss! Samtidig fikk jeg lettet en annen byrde av skuldrene mine. DiddyKong avtalen var nå annulert!
Her er forresten et lite utdrag, fra en av Sander’s rage moments:

[spoil]
809823dec42dd108c40dd3e698a06d9b.png
[/spoil]


BAM! og Lemmy/JFF faller

Mye kriging skjer ifra begge sider, men en etter en faller dem. Hovedpunktet er dog når Martin (Loki) gir seg på Ras Al Ghul. Den beste spilleren i BAM! hadde mye annet å tenke på utenfor TW, og det står stor respekt for avgjørseln fra min side. Men dette er også etter min mening den siste spikeren i BAM! kista. Det siste av krutt var borte.

Selv om krigen holder ut mye lengre etter dette, så var det nå mer en transport etappe enn det var planlagte aksjoner. Vi hadde vel 1 skikkelig aksjon etter dette, som var mot Spoonman.

Kristoffer som ble skrytt opp i skyene av alle sine stammemedlemmer for hvordan han var og som lovet å kjempe til siste by. Det var kontoen som ytet minst av alle i forsvar, det var nærmest flaut. By etter by forsvant uten at noe ble gjort. Fra forum forsvant han også, og jeg har jammen meg ikke sett han siden heller. Om det var bikkja som hadde diare, eller om det var pipa som rev ned internett-ledningene på eiendomen vites ikke.

Det er 2 stykker som vil få ros for sin innsats i krigen. Det er Ras Al Ghul og Spite. Ras Al Ghul var ugjennomtrengelig mens Martin enda spilte og spilte bra offensivt også. Spite mistet mye byer i nattaksjoner, da vi visste at dem som regel ikke var på. De ga seg likevell ikke, og adlet seg tilbake mot toppen, noe jeg syns er respekt! Mange ville bare gitt seg.


Hovedkrig over – Hva nå?!

Selve hovedkrigen var nå over. Utopia/BBB sto tilbake med bare MILF som fiende. O.S og TMCC hadde pratet sammen om å gå imot oss nå, siden vi forsto alvoret av dette og skjønte at 3 og 4 stammer ikke kunne vinne sammen. Vi hadde på dette tidspunktet 2 ledige plasser i BBB. Stammens forslag til Mod-Radi på radisson var at dem kunne merge seg ned til 3 kontoer. Så skulle dem få plass i BBB. Det gikk dem heldigvis med på. Sirstander skulle merge med gullungen95 for å ordne den siste plassen, men dem valgte istede å slutte siden dem aldri hadde tid uansett. Radisson, Skidz og olegab kommer over til oss.

Selvsagt nok, så kunne vi fortsatt ikke vinne denne verdenen. Og vi måtte til slutt avslutte vår allianse med O.S og DY. O.S alliansen skal vi skryte over, for dem var veldig gode i mot Lemmy og hadde hjulpet oss når vi trengte det. Det samme ble gjort tilbake. O.S sa også den dagen det ble brutt at dem forventet at det ville skje, selv om dem ikke likte det.

DY derimot, dem ble så sinte. Kanskje forståelig nok det, men jeg syns det var rart. Dem hadde ikke bidratt med noe som helst, og det var nærmest håpløst å spørre om noe. Samtidig var over halvparten av de som var i DL/HPLØS tatt inn i varmen hos oss. Så vi prøvde å ta vare på våre allianser så best som vi kunne. Så på den måten, er det egentlig kun O.S vi har vært bitch imot.

O.S – krigen ble også nærmest en transport etappe, da vi var totalt overlegne. Skryt går til Vallhall dog, som var den eneste som utfordret oss skikkelig og gjorde noe i krigen. Faktisk ytet han mer motstand enn alle (unntatt Ras) i BAM/Lemmy krigen også.

Som sagt, ble det siste av byer bare en transport etappe og noen måneder som var gørr kjedlige. Adling av tomme byer, gråbyer, inaktive spiller osv.

Siste rest for 80% dominanse

Når alt var adlet av gråbyer og annet tull, manglet vi til sammen 3,7% for å nå målet om 80%.
Samtalene om å avslutte verdenen der og da, førte ikke fram, og vi måtte tilslutt internadle de prosentene fra BBB. Like mye fra alle, selv om noen til slutt ga ifra seg litt ekstra for å bli ferdige.

Utopia/BBB blir derfor stammen hetene til slutt. 2 stammer som har stått side om side fra starten av verdenen og jeg syns personlig at det er veldig synd at TW skal være så ensformig at stammer ikke kan vinne sammen, for det er det alle vi i Utopia/BBB føler vi gjør nå. VI vant v20, sammen, som en allianse. Sammen med TMCC og Borg. Herlig.

Får skrive noen siste ord om den siste avgjørelsen som ble gjort også. Fyllesamen ble kicket fra Utopia. Hadde det vært ene og alene Kvæna som hadde vært der, hadde det nok ikke blitt gjort. Han hadde tatt inn en dual, som tydelig ikke visste hvordan man oppførte seg i en stamme. I tillegg til å være inaktiv, tok han også claims ifra andre og hørte ikke etter når ledelsen (les meg) pratet til han. Planen var å degradere dem til BBB, så dem også fikk være med på seieren.
Byene som ble tatt, som ikke var deres, skulle gies tilbake til Eru Iluvatar, som fikk beskjed om bare å sende tog, så skulle han få de. Begeret renner da over, når Fylle velger å stacke de, og de blir derfor kicket og adlet isteden. Synd men sant.

Den siste dommen

Til slutt vil jeg legge min siste dom over v20. For meg personlig har dette vært en morsom verden, men en god del nye bekjentskaper og fått nye venner.
En herlig gjeng som sitter igjen som seiers-herrer.
Jeg vil helt til slutt avslutte med mine Hot or Not og ikke minst Henriks gyazo-hjørne!

Hot:
1: Lagånd / Samarbeid: Dette var det avgjørende for at vi vant. At Utopia/BBB holder sammen fra start til slutt.

2: Skypechatten: Ellevilt mye moro det har vært der!
3: Veldig personlig denne; Pelle! My man! Mer om han litt lengre ned :)

Not:
1: Dspawn: Tidlig premade, masse spillere. TIDENES FLOPP.
2: Generell motstand: Har jevnt over ikke vært den beste, med noen unntak.
3: Spoonman: Du ville ikke fått denne Kristoffer, om du ikke hadde sagt; «skal kjempe til siste by». Dessverre ble ordene bare latterlig til slutt.

Gyazohjørne!

Henrik har lett blant mange gyazoer, og disse ble til slutt stående igjen som ikke fikk plass noen steder. Så da tar vi dem i Henrik’s gyazohjørne!
Henrik mente at det ikke var kun ingame BAM! gjorde det dårlig, de gikk også på noen smeller på forum:

[spoil]
010c9ca1557020b1ae051ac9fe66c254.png
[/spoil]

Her er en episode der jeg og Henrik prater om samme mål, bare at Henrik hadde litt mer kontroll på hvor det lå på kartet…

[spoil]
d5f022270f7bf8f25ac15990932796d7.png
[/spoil]

Er det noe som har blitt populært i skypechatten, så er det å mobbe meg eller gi meg skylden for alt. Her er et eksempel der Henrik bestemt mente at jeg ba han sitte oppe natten før eksamen:

[spoil]
6ce5906f2ba361308e61f56ba0b89e44.png
[/spoil]

Her er fra en av kveldene på Chris sin 1st konkurranse.. Det var vilt en stund
PS: Legg merke til hvem som vant. :

[spoil]
bfa8b75cf499f5bf588ce192900eab04.png
[/spoil]

Litt mobbing av Tinder-Håkon ble også gjort:

[spoil]
a475a477e25fb16e0d635f6c818fe546.png
[/spoil]

Og her er enda et eksempel på noe jeg og Fhenrik(wave) startet med.. Det tok jo helt av!

[spoil]
2d6ae7337f3acf7337083c05c225e4b0.png
[/spoil]


Ord om vinnerne

Rank 1: Chaosisalex

Pelle: Hvor skal jeg starte, kompis? Det var vel i januar du til slutt bukket under for presset fra meg, og mitt mas. Jeg var på denne tiden delvis alene på kontoen, og jeg maset så mye og ofte jeg kunne. Glad du til slutt ga etter og jeg tror du selv også er glad for det i dag. Husker de første dagene, mange endringer. Noe som jeg overhode ikke likte, men måtte nesten bite det til meg, for jeg trengte deg.

Vi har diskutert, kranglet og blitt gode venner igjen. Du har lært meg ufattelig mye ila. Denne verdenen, en hel haug med ting jeg ikke ante noe om bl.a. Jeg er 100% sikker på, at om du ikke hadde spilt på denne kontoen, så hadde den heller ikke vært rank 1. Aksjonsplanlegging osv. Aldri sett makan til oppsett som du kom med. Tabeller med 60-70 nukes og tog, der alt av tidspunkt sto klart for å sendes. Jeg hadde ikke orket.

Du har siden januar, dedikert deg til en konto, som du egentlig ikke har noe forhold til. Du har også sagt at du ikke ville bli husket for denne seieren. Jeg skal i allefall huske deg!

Klikketiden din, er type ENORM, like enorm som de ferdighetene du besitter. Du satt gjerne 13-14timer noen dager med ren klikketid. Jeg har aldri spilt med noen som er så god! Og jeg setter utrolig pris på de tingene du har lært meg og at du holdt ut med meg, slik jeg gjorde med deg.

En eller annen gang skal jeg betale deg tilbake for tiden du la ned for meg.

Det som var så viktig for meg etter at du kom inn, var at JEG ikke trengte å mase noe på at ting skulle bli gjort, det var omvendt. Og det var ufattelig godt. Helt herlig var det at du også styrte kontoen under de tøffeste tidene, når jeg satt å forhandlet.

Jeg føler vi utfyller hverandre ekstremt godt med våre online-tider og at begge to ikke stikker av. Vi visste til enhver tid når den andre skulle komme, eller så fikk vi beskjed om det.

Helt til slutt, skal vi omdøpe PP. Det er fra nå av, ikke premiumpoeng, men det er President Pelle. Takk Pelle, takk for en herlig verden. Takk for at du stilte opp. Takk for alt! I Love You ! Pelle for President!

Håkon: Vet ikke hvor jeg skal starte her heller jeg, Håkon. Makan til type! Vi kan si at du fra januar har vært av og på, enkelt og greit fordi du ikke har hadd tid. Men fra Oktober til Januar, så la du ned ett voldsomt arbeid. Taktikeren, geniet! Diplomatiet du utførte på denne verden har stått til en soleklar 6’er på terningen. Det har vært Outstanding!

Vi har hadd våre timer med Skype-videosamtaler, hysterisk morsomt til tider også. Ikke minst har jeg i sommer fått meg deg i egen person. Følte vi klikket med engang, etter min fantastiske åpnings-setning; «Du er jammen meg enda styggere i virkeligheten!»

Du er en drivende god spiller, noe du har visst på verden etter verden. Og du bidro med det du kunne etter januar også. Vi to har også hatt våre feider, kranglet og kjeftet hverandre huden full en stund i juletidene. Vi kom bare sterkere ut av det sammen.

Det har vært en stor glede å spille sammen med deg, på samme konto. Jeg skjønte allerede på v19 at du var en knakende kjekk kar. Vi skal nok spille sammen igjen engang, tror du ikke?

Gleder meg allerde til vi skal ut å fest sammen igjen Håkon, ellers skal jeg si Tinder-Håkon? Glad i deg :*

Jan: Jan ga seg for en god stund siden på denne kontoen, men jeg har nødt til å skrive noen ord om deg. Du hjalp oss ekstremt mye den tiden du var her. Du er ikke den som tar initiativ til å gjøre ting, men om du får beskjed om å gjøre noe, så ble gjort. Det settes pris på. Du dekket mye av kontoen i de periodene du var hjemme og ikke på sjøen.

Du er en liten fylle-fant, er du ikke? Vi hadde det i allefall veldig moro over skype osv :)
Snap-Jan ble du til. My storie på 500sekunder hver jævla fest, moro å se over dog! Takk for hjelpen, Jan! Du er en god spiller du også, når du finner den riktige kontoen å spille på! ;)

Rank 2: General112

Kenneth: Haha, Kenneth du Kenneth! Enda en person jeg har fått gleden av å møtt! Spanderte middag gjorde du og. Veien til mitt hjerte er via magen, noe du skjønte!

Neida, litt mer seriøst. Kenneth, wow. Fantastisk TW-spiller. Selv i den jobben du har og alt av unger du har hjemme, så har du jammen meg stått på som bare søren. Å få snaps av deg, der du sitter i bilen for å kjøre 90 mil nordover, mens du hadde satt opp ipdaen i vinduet, mens du dodget, det var ganske vilt å se på. Du dedikerte deg 100% til dette, og jammen er rank 2 ekstremt fortjent.

Dere var de ubestridte angriperne og forsvarene, ja egentlig gjennom hele verdenen. (til folk begynte å angripe seg selv). Dere hadde et ekstremt press på dere til tider, men likevell mistet dere ikke mange byene. Du var kanskje ikke den mest organiserte før du møtte Vegz? Men det virker som du har tilpasset deg det også. En av mine favorittspillere på TW. Well done!

Vegz: Enda en spiller jeg endelig har fått møte. Vegard, du er fortsatt like gulle god som da jeg først møtte deg på TW. For de som ikke vet det, så var det Vegz som lærte meg det grunnleggende i TW og som fikk meg inn i det gode selskap tilbake på v13.

Er det en ting du er, så er det organisert. Det skal jammen meg ikke være noe som helst ROT på en konto. Der er du en 1’er, fantastisk.

Det er kanskje den største gleden jeg har hatt på v20 (etter det at Pelle kom inn), den dagen du sendte meg en melding IG. Bare å se at valley var tilbake, var nærmest orgasmisk.

Siden sitt jeg spilte med deg, har du bare blitt bedre. Du og Kenneth som team passet utrolig godt sammen. Slik jeg har sagt tidligere, så tror jeg du var en av de beste signeringene som ble gjort på v20. Kenneth vant i lotto der!

Helt til slutt må jeg si om dere 2, at det var synd dere ikke holdt på helt til siste slutt! Dere ga oss en utrolig fight om 1.pl en stund, men avstand ble stor til slutt. Takk for en fin tid!

Rank 3: ZuperNova

Henrik: Fhenrik (wave)
Haha, her er kanskje den personen jeg har hatt det mest moro med på v20. Våre nattaksjoner, spontane sådan, har vært så festlige! Hver natt en stund satt vi å pratet, også bare. Spontan-aksjon mot Spite? Ja, why not? Bang, morsomt.
Hver gang vi hadde slike nattaksjoner, satt vi å oppdaterte hverandre. Noe ala dette;

[spoil]
e9b6e976efc1793c119525b880b38d99.png
[/spoil]

Haha, det ble veldig mye :s og (party) og :|

Men satan det var gøy!

Det som er veldig spesielt med deg, Henrik, er at på v20 ikke har tenkt veldig mye på deg selv. Du har stilt opp for alle andre og stammen. Du har satt deg selv i 2. rekke. Om jeg skulle begynt å nuke så mye for deg, slik du gjorde for meg, kunne ranken annerledes ut.

Vi har blitt gode venner føler jeg, siden vi kødder med hverandre konstant. Forskjellen er at når du kødder, så får du med deg hele skypechatten til å mobbe meg. Spesielt når du driver å legger ut bilder av meg……..

Dette var en morsom verden, Henrik, thnx!

Rank 4: DiddyKong

Niklas: Det ble mye lovnader rundt deg og om deg. Det hele endte godt til slutt for alle parter. Du har vært en viktig bidragsyter helt siden du kom til alliansen vår og ble senere belønnet med en plass i Utopia. Velfortjent.

Jeg vet spesielt en konto som ville takket deg ekstremt mye, og det er G112. Du har stilt opp for dem når det sto på som verst, og du var den viktigste bidragsyteren for dem.

Ellers er du relativt stille av deg på skype, men du dukker nå opp innimellom. Nytt bekjentskap for meg, aldri spilt med deg før. Du kommer veldig positivt ut av dette syns jeg. Bra innsats! Grattis med 4.plass!

Rank 5: Eru Iluvatar

Kjellis: Saud. Elsker dialekta. Elsker Saudelen, som du laget! Digger deg!

Det er ekstremt mye morsomt med deg i skypechatten, lager liv! Det er moro.

Ellers på verdenen, så ble det utrolig viktig at du til slutt skjønte at Utopia var veien å gå. Du er en solid og stødig spiller som står på ditt og får det som du vil.

Du er som mange andre her en utrolig god spiller og vi hadde heller ikke klart oss uten deg. Selv når dere fortsatt var i DL, så kom det støtt og stadig støtte når vi spurte om det. Du har til enhver tid stilt opp for stammen!

Rank 6: radisson

Mod-Radi: Jeg kjenner ikke så veldig godt til deg. Men du skal få veldig mye skryt for hvordan du opptrådte i forhandligene rundt allianse og merge. Du var veldig lett å prate med, kom med forslag og spurte. Du er ekstremt lojal, og det settes pris på. Tror dette er en av de første gangene at jeg har sett en stamme stå så hardt på krava. Dere hadde valgt side og dere skulle IKKE bytte.

Det lønnet seg til slutt. Utopia ble belønningen for hardt og ærlig arbeid. Well done!

Rank 7: Vixen

Vixen er kontoen jeg har snakket mest med opp igjennom denne verdenen tror jeg. Det har vært harde forhandlinger, kjefting og hoderisting. Tålmodighet hadde du ikke Sander. ;)

Etter at Sander ga seg, har Sindre styrt kontoen inn til en flott 7.pl. Viktig bidragsyter dette også!

Rank 8: Skidz

1 av 2 kontoer jeg faktisk ikke har pratet noe med. Det er beklagelig. Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvem som sitter her etter all mergingen ^^

Det jeg vet, er at dere har stilt opp som alle andre. Dere har vært lette å prate med IG og ikke vært vanskelige på noen måte. Takk!

Rank 9: lillazyster

Junta: Tårtan, junta! Ikke fått den enda..

Du begynner å skylde folk noen tårta’er? Jammen ikke helt sikker på hva det er enda heller.

Junta er en fyr som tenker på stammen sitt beste. På slutten, da mergingen skulle begynte, villa han internadles helt. Fordi han trengte ikke å vinne. Dessverre Junta, du skal være igjen til slutt du også.

Før mergen med DL, så var vell du den første vi pratet med ang. dette. Vi ville ha deg over. Du er nok en av de mest lojale jeg kjenner til, så det ble ikke aktuelt med mindre alle fikk komme over. Nå ble det ikke helt slik, men vi fikk det beste ut av det.

Blitt noen morsomme seanser på skype med deg også, fredagspilsen har blitt hellig! Hver lørdag kl 03, så var det junta som kom inn i chatten med munndiare! Haha, mye morsomt da! En av de jeg liker best i denne stammen, herlig fyr!

Rank 10: Sennep

Donnes og Sylphida! Her har vi a mor! Og du Syl, er kanskje en av de viktigste personene vi har i en stamme. Blant gutter med mye hormoner osv, så er du alltid den voksne blant oss. Du er ekstremt lett å prate med, i allefall for meg. Du har vel begrunnede synspunkter og deltar alltid når det trengs.

Det føles rart å skrive at dere har blitt rank 10, for dere var den viktigste kontoen vi hadde i start-up. Dere kriget om rank 1 og var det også en periode. Donnes spesielt, mobber meg for at jeg er dårlig i angrep, og at han alltid er foran meg der. Vell, jepp. Der er du Kongen Donnes. Det skal du ha.

Dette er den 2. verdenen jeg spiller med dere, og vi vant igjen, akkurat som på v13. Det er alltid en glede å spille med dere. Stå på krava!

Og Sylphida? Jeg elsker når du sender snaps!

Rank 11: Lycurgus

Vegard: Som Kjellis sa, du internadla ei heil skuleklasse! Er jo faktisk sant også.

Om vi skal begynne med det positive, så er det at du har stilt opp. Du har ikke latt mange troppene stå igjen hjemme når folk har behøvd støtte. Tror du selv også er glad i dag, for at jeg fikk deg inn i alliansen, om ikke hadde du nok ikke stått på denne lista i allefall. Gøy å være med til slutt, sant?

Om jeg skal skrive en negativ ting, hva tror du det blir? Jepp, du hadde riktig. Du er en liten masekopp, som irriterer på meg gråhår til tider ;)

Rank 12: gullungen95

HAB: Trygg og god konto nede i sør-øst. Veldig enkelt å ha med deg å gjøre, for vi stoler godt på hverandre. Du har vært tilstede når det har trengtes og hjulpet til så best du kan.

Dårlig område ble det jo etter hvert nede hos deg, og du har ikke vært den mest aktive blant oss. Du ble etter hvert nærmest adlet inne, eller så var det allianser rundt oss. Du har likevell ikke klaget!

Rank 13: olegab

Den andre kontoen jeg ikke har hadd så mye kontakt med. Håkon kunne nok skrevet mer her.

Ble belønnet med en overgang fra BG til vår allianse. Du var en av de som bidro mest i øst mot BAM! Og selv om du på den tiden var ganske liten, så knappet du inn byer her og der. Viser prov på at du er en god spiller.

Rank 14: Perfect Art

Ehm.. Hvem spilte her igjen? Sånn til syvende og sist er det vel Brødskive-Stian og Simen som har vært her mest, ettersom de som startet her sluttet. Enkleste kontoen å ha med å gjøre på hele v20, greie folk og lette å prate til.

Ikke minst er det folk som lager mye liv i chatten vår. Kanskje spesielt Stian, med både små konkurranser og morsomme påfunn! Alltid like artig å spille med dere gutta!

Rank 15: Harvey Specter

Chris: 1st. Hva var det du tenkte på?!

Du er glad i å bare spille start-up du Chris? ^^

Sammen med Sennep, den viktigste kontoen i start-up. Chris spilte nærmest 100% deff på denne serveren og la seg ikke borti krigene for å kunne sende ut deff. Angrep ikke han, så angrep ikke andre han heller. Noe som viste seg å være riktig. I Starten reddet du ekstremt mange byer for stammen med din deff. Skulle ønske du hadde satset 100% fra start til slutt engang, så jeg kunne sett hvor langt du hadde kommet.

Ellers har du blitt min partner in crime på Warlight! Blitt ganske gode sammen også der ;)


Til slutt

Husk, at alt som er skrevet kommer fra mine øyne. Mange ser nok veldig annerledes på mye, men dette er det jeg har sett, og det er skrevet 100% ærlig ut ifra mitt hode!

Tusen takk til Håkon som hjalp meg stort med de første avsnittene!

Takk for følge igjennom alt skriveriet. Takk for alt på v20! Kanskje sees vi igjen?


- Odd :party:
 
Sist redigert:

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Herlig, Hodd (wave)! <3 Ventet lenge på dette. Vi har hatt ufattelig mye gøy gjennom nettene, tror aldri jeg kommer til å oppleve lignende. Var jaggu ikke få netter heller. Junta skylder meg også tårta, forresten. Det morsomme er at jeg tror han kommer til å sende dem. :p

Bare et lite tillegg:

Kenneth:
Dere var de ubestridte angriperne og forsvarene, ja egentlig gjennom hele verdenen. (til folk begynte å angripe seg selv).
Mener du at jeg tok dem igjen på ODA ved å angripe meg selv...? :| Kan ikke huske å ha nuket ut egne tropper bevisst én eneste gang, jeg var blant annet den som oppfordret til masseoppløsning. Da jeg innså at jeg ikke klarte å henge med dere og General, ble jeg lei av å ha 8 (?) sølv- og bronsemilepæler, og fant ut at ODA var min beste mulighet. Du vet jo godt, og påpekte også, hvor mye jeg nuket - håper virkelig ikke du tror at noe av dette var mot meg selv.

Måtte bare påpeke det. Uansett, takk for alt - kanskje drar vi ut på nye eventyr senere? ;)
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Kongen har talt! Enormt bra sammendrag av V20, med fete humoristiske innslag (star)
 
Sist redigert:

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Jeg har på en måte allerede sagt det, men sier det på ny: Gratulerer med seieren, Utopia :) Det er vel fortjent!

PS: Etter OP sitt innlegg å dømme synes det åpenbart at MILF var the good guys på v20.
 

Imrahil

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
102
Fantastisk oppsummering av en konge verden med konge folk! Bøyer meg i hatten for deg Kong Hsaudelen (wave). Håpa vi kan gjenta det ein gong ;)

-Kjellus
 

Loki

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
72
Flott sammendrag og bra skrevet Odd!

Gratulerer så mye med seieren UTOPIA, velfortjent!
Og gratulerer med seier over meg igjen Odd(Håkon), never ending story... :( :p
 

DeletedUser

Guest
Morsom lesing, og en fantastisk oppsummering Odd! Hukommelsen er det hvertfall ikke noe å si på..

Gratulerer med seieren folkens!
 

Skidz

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Meget bra oppsummert, Odd! Har vært en veldig fin opplevelse denne verdenen, og morsom har den vært til tider også! Er synd vi ikke har pratet noe særlig sammen, men slik at du slipper å undre, så er det bare meg som har spilt på kontoen mot slutten.

-Stian/Skidz
 

DeletedUser

Guest
Grattis! Litt gøy å lese, annet ikke like gøy - særlig ikke den greia hvor Henrik skryter av at han adlet meg på en verden for mange herrens år siden. :frown:

Jeg synes Kristoffer i grunn var den viktigste spilleren vi hadde i BAM! fra starten til han slutta pga. den utrolige aktiviteten han holdt. Joda, det er kanskje rart å si at man skal holde ut til siste slutt og så deretter bare stikke når det gjelder som mest, men BAM! hadde jo igjen ikke vært noe i nærheten av det samme uten ham.

Jeg er veldig enig i at den avgjørelsen om å erklære krig mot TMCC var idiotisk - først og fremst fordi det nesten bare var to spillere i BAM! som faktisk hadde tid og motivasjon til å sende ut et par angrep. Det visste jeg dog ikke før vi faktisk hadde erklært krig. Det der kan ikke kalles for god planlegging. :p Jeg husker jeg ble mildt sagt irritert av å lese radisson sine meldinger i etterkant og jeg lovte å gi ham bank, men det fant vi aldri motivasjon til å gjøre noe med. Flaut.. Jeg skammer meg over hele V20 - motstanden vi ga UTOPIA var helt på trynet. I hvert fall etter jul.

Uansett.. Bra skrevet, Odd (og dere andre som bidro og sånn). (clapping)
 

tequilla

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Herlig sammendrag av v20 ! Ser ut som du har fått med deg det meste ! Takk for sammarbeidet, det var vært utrolig gøy å spille med dere i Utopia. Dere på Chaos har vært helt rå, og imponert fra dag 1 :)

Det var en svett periode, i januar som du skriver, og mye usikkerthet om jeg skulle bli i BBB. Jeg skjønte tidlig at Utopia hadde gitt flere løfter til forskjellige spillere, enn det så ut som de kunne holde. Du skrev at Genetalen hadde mye å takke meg for? Jeg vil si det var omvendt, de gutta overbeviste meg til å joine dere når jeg vurderte Lemmy, etter at SG gikk under. Glemmer aldri at dem skrev til meg: "Jeg kommer til å aldle Lemmy alene" .. Og det gjorde han! Og når jeg var på nippe til å forlate BBB pga alle ryktene seinere i spillet, var det G112 som ærlig og oppriktig lovet at det skulle ordne seg, og at han skulle gjøre sitt beste for å få meg inn i Utopia. Og hvor mange ganger tok dem seg ikke tid til å svare på dumme spørsmål fra meg, om fakescript, adelstog, dodging, osv! Creds til dere!

..Og litt for stille på skypen har det nok vært fra min side, det ble nok til tider svært nedprioritert i en ellers hektisk hverdag. Det har desverre gjort at det meste av tiden gikk til spillet, og ikke nok til å bli kjent med stammemedlemmene. Jeg har lovet meg selv å aldri mer spille solo på TW, det tok til tider livet av meg! Men er stolt over å ha fullført, og å ende på 4. plass. Som solo spiller ;)

Takk Igjen for v20!

Takk til Chaos som var tålmodig når jeg til tider var litt inaktiv, og ga meg et vennlig spark i baken! (rofl) Og måten dere har håntert diplomatiet på er helt utolig!

Takk til Zupernova / Henrik for liv å røre på skype! Selv med min minimale aktivitet der, var det ikke vanskelig å se at du bidro med god stemning,! og å mobbe Chaos for alle Dualene xD

Beklager til Vallhall som er den spilleren jeg har mest dårlig samvittighet for! Det gjorde vondt i hjerteroten når vi skulle angripe OS, og vi som hadde så bra samarbeid... men håper du tilgir meg en dag (angel) Din motstand på slutten gikk over all forventning!

Takk til Amat victoria curam / Magnar som rekruterte meg til SG, og hadde troen på meg fra begynnelsen av!

Ikke Takk til Huuse / Kristian som var til tider en tulling og skapte bare kvalme! Meeen vi hadde det jo mye gøy og :p av og til er det sånne som deg som får en til å fortsette å spille, for hver by jeg tok av deg var en glede ! (giggle)

Heller ikke takk til Vixen / Sander som ville adle meg helt fra starten av :p Men du skapte liv, det skal du ha! :awesome:

Takk til Gaia, Jonni219, SpionKg, WierdAldo, Eru Iluvatar, Radisson, Skidz, Sennep, Lillazyster, Lycurgus, Gullungen95, Olegab, Perfect Art, Harvey Specter, og alle som har vært med å gjøre v20 til et godt minne :D

Niklas - Diddykong
 

MadCrox

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Kjempe bra skrevet Hodd (wave)! Kjempe verden med gode gøyale folk, håper det gjentar seg.

Synes du kunne sagt noe mer om meg, har tross alt stått på mye på kontoen i form av krigføring. Ble jo ranka som nr 4 på ODA? Ble så lei av å holde det nivået alene, ble slunter på slutten! :D

Nok en gang, takk til alle i UTOPIA og BBB! Mange koselige stunder.
 
Topp