ok-knappen

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
I all vide væla. Hær ti var detta? Da je preke me dom sa dom at det itte var lævli.

:confused:

En uke eller to siden jeg hørte om det, kanskje.

Hvis en mod kunne si noe konkret om dette så hadde det sikkert vært greit. Er det lov med hurtigtaster ( og, antar jeg da, skript ) som gjennomfører flere handlinger med et trykk, a lá den jeg la ut i mitt forrige innlegg her? I så fall, hvorfor?
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Script som du viser til vil være ok om det kun gjør en handling av gangen. Scriptet du viser til gjør flere ting og vil således ikke være lovlig.

Ingen regel uten uten unntak, men generelt sett kan man si at dersom en link allerede finnes i spillet kan man lage et "script" (link) som gjør samme handlingen så lenge det kun gjør en handling. Unntakene er under "godkjente script" på forumet vårt.
 

DeletedUser

Guest
Ah. Nå sitter jeg å prater med en mod her på .no som tydeligvis er uenig med det du sier her ( ja, mod'n har lest det ) og mener at hurtigtaster - slik som den jeg la ut - er lovlige. Av diverse grunner. En av dem er en viss uenighet angående hvorvidt hurtigtaster regnes som et skript.

Nå er jeg - tro det eller ei - faktisk enig med deg i at slike hurtigtaster som den jeg la ut i tråden her er ulovlig, til tross for at dere ikke kan spore det, men det hadde vært greit med en viss enighet innad i teamet.
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Man kan bruke linker som allerede ligger i spillet, men ikke sette dem sammen til et script. Unntakene er script som trykker "angrep", "støtte" eller "ok". Disse kan ikke implementeres som script. Utover dette så er det kun script som finnes i "godkjente script" som er lovlige.

Ang. samtalen du har hatt med Forcas, så gjaldt den hurtigtaster og ikke script etter hva jeg har forstått. Om du f.eks bruker hurtigtast for å bytte fane for så å trykke "enter" vil dette være ok.
 

DeletedUser

Guest
skjønte ikke helt det...

Så dette er lov?
Kode:
javascript:document.getElementById('troop_confirm_ go').click();

Men ikke dette?
Kode:
javascript:selectTarget(444, 555)
 

DeletedUser

Guest
Ang. samtalen du har hatt med Forcas, så gjaldt den hurtigtaster og ikke script etter hva jeg har forstått. Om du f.eks bruker hurtigtast for å bytte fane for så å trykke "enter" vil dette være ok.

Spørsmålet mitt gjaldt også hurtigtaster, noe som står skrevet ganske tydelig.

Det jeg ønsker klart gjort er følgende; Gjelder reglene ( spesifikt §10 ) kun for JavaScript, og ikke hurtigtaster? Den hurtigtasten jeg la ut, og det virker som om du svarer på i første innlegget ditt her, gjør fire handlinger samtidig. Er den allikevel lovlig fordi den er en hurtigtast, slik som Forcas mener?

Det er det eneste jeg ønsker klartgjort, iom. at de ikke tillater hurtigtaster som gjør mer enn en handling på .net sist jeg sjekket.
 

DeletedUser

Guest
Ahem... Gjør den ikke 12 handlinger? Tab, enter, next page... 4 ganger? :p
 

DeletedUser

Guest
Hmm, er det mulig å få et svar her? Det er et ganske så eksplisitt spørsmål i dette innlegget det hadde vært greit å fått et svar på. Faktisk er det et ganske enkelt Ja/Nei svar, helst etterfulgt av en forklaring på hvorfor dette er tilfellet.
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
(...)Det jeg ønsker klart gjort er følgende; Gjelder reglene ( spesifikt §10 ) kun for JavaScript, og ikke hurtigtaster?(...)

Nei, det gjelder ikke kun for javascript men også for bl.a. linker etc. Hurtigtaster som f.eks "ctrl + v" er lov så lenge de ellers følger reglene.
 

DeletedUser

Guest
Nei, det gjelder ikke kun for javascript men også for bl.a. linker etc. Hurtigtaster som f.eks "ctrl + v" er lov så lenge de ellers følger reglene.

Nå blir jeg bare mer og mer forvirra her, gitt! :)

Så nå sier du at §10 også gjelder for generelle skript? Da betyr jo det at den hurtigtasten jeg la ut, som jo er et skript i følge denne definisjonen ( den første definisjonen jeg fant ), bryter med reglene ( spesifikt da den gjennomfører fire IG handlinger ) på et trykk.

...men Forcas sier jo at den er lovlig. Hvilket både bryter med det du skriver, vil jeg påstå, og det som gjelder på .net.

Jeg begynner virkelig å få en følelse av at dette ikke er noe du har lyst til å svare på. Muligens fordi du ikke ønsker å peke ut en selvmotsigelse fra dere i teamet.
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Hvilke regler de har på .net er ikke relevant så lenge scriptet du spør om skal brukes på .no.

Du har forsåvidt helt rett i at jeg ikke ønsker å svare deg på måten du stiller spørsmålene på og grunnen er at du har en tendens til å vri på svarene og det virker som om hovedpoenget er å kverulere. Det du oppnår for min del er å provosere meg og for at jeg skal slippe å bruke mer energi på å være provosert svarer jeg "safe" ;)

Om du helt ærlig ikke forstår hva jeg mener i svarene mine så kan jeg gi deg en kort oppsummering:

  • Man kan bruke linker som allerede ligger i spillet, men ikke sette dem sammen til et script.
  • Ang. samtalen du har hatt med Forcas, så gjaldt den hurtigtaster og ikke script. Om du har forstått det som annet så kan du se bort fra samtalen du hadde.
  • Med unntak av linker som ligger i spillet - og som ikke bryter reglene - er det kun script under "godkjente script" som er godkjente og kan brukes.

Altså: Legg inn scriptet du ønsker iht. denne malen så vil det bli vurdert av teamet og godkjent/avslått.


Ang. topic, så finnes det altså ikke noe script som trykker på "ok" og det vil nok ikke gå gjennom så lenge det er en av 3 knapper som ikke er ok å bruke i script
 

DeletedUser

Guest
Dine falske beskyldninger om kverulering får meg til å fnise! Jeg liker kun å diskutere, og det er ikke min skyld at du er så dårlig til det.

Poenget mitt er vel egentlig bare at hurtigtaster er en form for skript :) Jeg trenger jo heller ikke be om å få det jeg la ut her tillatt, siden Forcas allerede har bekreftet at det er det. Hvilket jeg syns er morsomt, da det virker på meg som om det ganske eksplisitt bryter reglene... men ikke kan spores av teamet.

Morsom ny signatur du har fått deg forresten.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp