Ny verden - Oppstart verden 11

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
36E1DC5A8B620CEB9ADCEDC04551E4B6.png



Da har vi endelig fått en dato for når verden 11 åpner, og vi må bare beklage at fristen er litt kort. V11 åpner mandag 16. april mellom 10-12!
Forhåndsregistrering vil være mulig fra og med idag.

Innstillingene ble en blanding mellom V2 og noen nye innstillinger.
Dere vil også oppdage at det vil være ganske mange premiumfunksjoner på denne verden.



<style>.ws { width: 500px; border: 1px solid #DED3B9;} .ws th { width: 50%; font-weight: bold; background: none repeat scroll 0 0 #EFE6C9; } .ws td { background:none repeat scroll 0 0 #F8F4E8; }</style><div style="padding: 0 5px 0 5px"><table class="ws"><tr><th>Hastighet</th>
<td>1.6</td></tr><tr><th>Enhetshastighet</th><td>0.625</td></tr><tr><th>Paladin</td><td>Ja, gamle våpen</td></tr><tr><th>Bueskytter</th><td>Ja</td></tr><tr><th>Kirke</th><td>Nei</td></tr><tr><th>Adlingssystem</th><td>Gullmynter</td></tr><tr><th>Moral</th><td>Poengbasert</td></tr><tr><th>Bonus landsbyer</th><td>Ja</td></tr><tr><th>Barbarlandsbyer</th><td>Vokser til 1000 poeng - vil være flere</td></tr><tr><th>Forskningssystem</th><td>Enkel</td></tr><tr><th>Nybegynnerbeskyttelse</th><td>4 dager</td></tr><tr><th>Stammemedlemmer</th><td>40</td></tr><tr><th>Medaljer</th><td>Ja</td></tr><tr><th>Milits</th><td>Nei</td></tr><tr><th>Stammekrig</th><td>Ja</td></tr><tr><th>Mindre kart</th><td>Ja</td></tr><tr><th>Diplomati</th><td>Ja</td></tr><tr><th>Farming aktiv</th><td>Ja</td></tr><tr><th>Valg av startposisjon</th><td>Nei</td></tr><tr><th>Lojalitet</th><td>25-40</td></tr><tr><th>Stammeskift</th><td>Ja</td></tr><tr><th>Angrep på egen stamme</th><td>Ja</td></tr><tr><th>Kun støtte til egen stamme</th><td>Nei</td></tr><tr><th>Angreps/support gap</th><td>Nei</td></tr><tr><th>Fakegrense</th><td>Nei</td></tr><tr><th>Nattbonus</th><td>Nei</td></tr><tr><th>Premiumfunksjoner</th><td>Alle*</td></tr><tr></table></div>



*Alle premiumfunksjoner betyr;
- Halvering av byggetid - 10pp
- Fullfør umiddelbart, gjør det mulig å gjøre ferdig en ordre umiddelbart når det er 20 10 minutter igjen av byggetiden - 10pp
- Billigere bygningskostnader - 30pp
- Farmeassistent
- Kontoadmin
- Handelsbonus, handelsmenn beveger seg 50% raskere og bærer 50% mer
- Ressursbonus, gjør det mulig å kjøpe til seg 20% mer ressursproduksjon per time
- Ressurshandel, gjør det mulig å handle på marked med en spesifikk ratio - 0.7.. 1.1





~ Diskusjonstråd for V11 ~
 
Sist redigert:

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Grunnet litt vel overbruk av markedsfunksjonen på v11, har vi beslutta å endre litt på ratioen der - den har nå blitt endra til 0.9!

Jeg får også bare beklage så utrolig mye til dere som spiller på V11 og nå føler det hele er ganske urettferdig. Hadde jeg visst at det kom til å bli så ille så hadde jeg aldri tillata at den sto som den gjorde.

Dette vil være den foreløpige avgjørelsen. Om vi evt fjerner hele funksjonen eller restart må jeg ta opp med Innogames.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Okay! Da har vi prøvd å finne ut hva vi skal gjøre, og vi kom fram til at det ikke er grunnlag for å restarte verden. Ingen regelbrudd har blitt begått, men rett og slett en "feil" som vi - nærmere bestemt jeg må si meg skyldig i når innstillingene ble satt. Når innstillinger for en verden blir satt, har vi noe som heter standard som skal hjelpe til med å skape balanse på spillet. Jeg tror vi trygt kan si at det så absolutt ikke skapte noe balanse, men heller det motsatte.

Markeds ratioen er derfor blitt satt til sånn som den skal være - 1.1


Vi er klar over at dette vil gjøre det ekstremt urettferdig, men det var nødt til og gjøres.
Igjen vil jeg beklage for dette.


La meg også gjøre klart at det som har skjedd ikke har noe med regelbrudd å gjøre eller misbruk av teknisk feil.
Det var en innstilling som ble annonsert (se lengre opp), og seinere endret når bruken ble altfor stor.
 
Sist redigert:
Topp