DeletedUser
Guest
Jeg lagde denne guiden for at væringer(v4) skulle være best mulig rystet mot andre spillere/stammer. Flere ting har blitt inkludert i ettertid når jeg har sett at det har vært behov for det. Jeg startet å lage guiden da kontoen min var på 1,5 millioner poeng. Før kontoen min ble slettet var den på 10,3 ish millioner poeng. Det er derfor flere ting som ikke er like relevant lenger. Guiden ble laget for ingame forum så flere ting må nok tilpasses dette forumet. Guiden vil bli postet i flere poster ettersom det er en begrensing på 6 bilder per post.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Del 1:
Introduksjon
Når en konto har et viss antall byer, handler mye av spillet om å organisere. Du skal omfordele ressurser, restacke byer, bygge opp nye byer, degradere byer, koordinere angrep.. You name it.
Ved noen få, enkle grep kan man gjøre TW hverdagen sin mye enklere. Jeg vil i denne guiden ta for meg noen av disse grepene.
Jeg forbeholder meg retten til å gjøre endringer ettersom nye innspill fremkommer. Obs: Fra første gang jeg skrev denne lilleguiden har ting endret seg på TW. Gi meg gjerne beskjed om det er ting som er endret som jeg har oversett.
Del 2:
Basisk oppsett – Her legger vi grunnmuren til vår konto.
Direkte link fra stamme/spiller profil til tw.stats.
Det første du skal gjøre er å gå til innstillinger. Når du er inne på innstillinger finner du fram URL til brukerarkiv, og limer inn denne linken i feltet for brukerarkiv:
http://www.no.twstats.com/no4/index.php?page=player&id={player_id}
Du gjør det samme med URL til stammefil:
http://www.no.twstats.com/no4/index.php?page=tribe&id={ally_id}
Når du nå går innpå en stamme eller bruker profil vil du få opp alternativet ”brukerarkiv”. Dette er direkte link til stammen/spiller på tw.stats
Grupper:
Du gjør deg selv en stor tjeneste ved å dele inn i byer i grupper. Atm har jeg disse gruppene:
#10%, #ad, #brak #def #off #Stall #Scout *Bygg* *ress*
De fleste gruppene er delt inn etter bonuslandsbyer eller off/deff byer. Tilpass gruppene etter deres behov. Eneste jeg vil si er at jeg råder dere til å ha en *Bygg* gruppe av åpenbare grunner. ( dette er ikke lenger like relevant etter 6.0 kom ut )
Meldinger/rapporter:
Lag grupper etter behov. Rapporter og meldinger som ikke er plassert i grupper vil bli fjernet. Opprett grupper som:
Ledelsen, Spiller xx, intel, Varg, Easy, SilentKillers, osv
Kart:
Størrelse på kartet kan redigeres ved siden av kartet.
Når du er på kart oversikten. Har du muligheten til å merke enkelte spillere eller stammer med forskjellige farger. Dette gjøres ved å trykke ">>spiller" som kan finnes rett under kartoversikten.
En annen mulighet du har, er å vise forskjellige info om byen. Ved kun å ha musepekeren over. Du kan velge å få vite gangavstand fra den nåværende byen til den byen du holder musepekeren over, for eksempel. Du vil da få vite hvor lang tid det vil ta for de forskjellige troppene å nå byen. Disse innstillingene skrues på under pop-ups alternativer.
En oppdatering som kom med 6.0 var at man kunne legge til bilder/farger ved gruppene av byene. Resultat kan bli noe ala dette:
Dette gjøres slik:
Kart → Administrer grupper → Legg til egen gruppe → Velg gruppe
[spoil]
[/spoil]
Del 3:
Scripts
Hva er et script?
http://forum.tribalwars.no/showthread.php?t=5309
Hvordan setter du opp et script?
Innstillinger → rediger hurtigmeny → Legg til ny lenke.
Navn: ↔ Navn på script, velg navn etter behov
Bilde-URL: ↔ legg inn url til bildet på scriptet.
Mål-URL: ↔ Her skal scriptet legges inn.
Bilder: http://forum.tribalwars.no/showthread.php?t=6159
Her er min tidligere saaxy'e hurtigbar(før den utviklet seg til et monster) for dem som lurte.
[spoil]
[/spoil]
Her er en del forslag til scripts. Hver enkelt script er kort forklart. Legg inn linjeskift etter ønske. Det samme gjelder bilder til script.
TW.stats - En hurtig link til tw.stats er alltid snasent
Mål-URL: http://no.twstats.com/no4/index.php
Statme – Statestikk over deg selv.. Koselig eller hva?
Mål-URL: finn deg selv på tw.stats, legg inn URL
Angrepsplanlegger – Her kan du planlegge angrepene dine. I steg en så fyller du ut infoen. I steg to velger du hvilket by du skal angripe med og hvilken enhet som er den tregeste. I vindu nummer tre får du opp når og fra hvilken by du skal angripe. Velg eksporter som bb-koder og lim inn i merknader på TW kontoen din.
Mål-URL: http://no.twstats.com/no4/index.php?page=attack_planner
Tw.maps: For de som bruker programmet. Greit å ha hurtiglink til dette også
Mål-URL: http://no4.tribalwarsmap.com/no/
Booking – Omgjør all informasjonen på profilen til spilleren du er innpå til BB koder. Veldig nyttig når det kommer til claiming.
Mål-URL:
[spoil]javascript: if(location.href.search(/screen=info_player/)<0) alert('Du må være på profilen til spilleren!'); else main(); function main() { oN=document.getElementsByTagName('table'); for(i=0;i<oN.length;i++) { if(oN.className=='main') { uN=oN[i+2].getElementsByTagName('th')[0]; uN.innerHTML='[player]'+uN.innerHTML+'[/player]'; uN=oN[i+2].getElementsByTagName('a')[0]; uN.parentNode.innerHTML='[ally]'+uN.innerHTML+'[/ally]'; uN=oN[i+3].getElementsByTagName('th'); uN[0].innerHTML='Nr.';uN[0].setAttribute('width','40'); uN[1].innerHTML='Landsby';uN[1].setAttribute('width','220'); uN=oN[i+3].getElementsByTagName('td'); for(j=0;j<uN.length;j++) { uN[j].innerHTML=j/3+1; uN[++j].innerHTML='[village]'+uN[j++].innerHTML+'[/village]' } break } } } undefined;[/spoil]
Tagge script - Tagge script brukes til å tagge angrep. Du vil få opp flere alternativer med tider over hva angrepet kan være/er. Ved å trykke alternativet du vet/tror det er. Blir angrepet merket med for eksempel **NOBLE** F14. Tallet etter 14 avgir hvor mange felt unna angrepet kommer fra. Det vil si at er det over 100 felt så er det ikke adels.
Mål-URL:
[spoil]javascript:var tm;t=document.getElementsByTagName('table');for(var i=0;i<t.length;i++){if(t.className=='main'){tm=t.getElementsByTagName('tbody')[0];break;}}ts=tm.getElementsByTagName('table');for(var j=0;j<ts.length;j++){if(ts[j].className='vis'){tv=ts[j].getElementsByTagName('tbody')[0];sp=ts[j].getElementsByTagName('span');for(var k=0;k<sp.length;k++){if(sp[k].getElementsByTagName('input').length>0){se=sp[k];}}z=tv.getElementsByTagName('tr');a=z[1].getElementsByTagName('td')[2].getElementsByTagName('a')[0].innerHTML;s=z[2].getElementsByTagName('td')[1].getElementsByTagName('a')[0].firstChild.nodeValue;g=z[4].getElementsByTagName('td')[1].getElementsByTagName('a')[0].firstChild.nodeValue;for(k=z.length-2;k>2;--k){if(z[k].getElementsByTagName('td')[0].firstChild.nodeValue=='Ankomst om:'){Dauer=z[k].getElementsByTagName('td')[1].innerHTML;}else{tv.removeChild(z[k]);}}break;}}h=s.split('(');s=h[h.length-1];h=s.split(')');s=h[0];h=g.split('(');g=h[h.length-1];h=g.split(')');g=h[0];wx=0;wy=0;Typ=s.split(':');if (Typ.length==3){StKo=s.split(':');ZiKo=g.split(':');wx=Math.abs(((StKo[0]% 10)*50+(StKo[1]% 10)*5+StKo[2]%5)-((ZiKo[0]% 10)*50+(ZiKo[1]% 10)*5+ZiKo[2]%5));wy=Math.abs((Math.floor(StKo[0]/10)*50+Math.floor(StKo[1]/10)*5+Math.floor(StKo[2]/5))-(Math.floor(ZiKo[0]/10)*50+Math.floor(ZiKo[1]/10)*5+Math.floor(ZiKo[2]/5)));}else{StKo=s.split('|');ZiKo=g.split('|');wx=Math.abs(StKo[0]-ZiKo[0]);wy=Math.abs(StKo[1]-ZiKo[1]);}w=Math.sqrt(wx*wx+wy*wy);tv.width='470';nr=document.createElement('tr');nh=document.createElement('th');nc=document.createElement('td');nc.colSpan='2';nc.innerHTML='Distance:';nr.appendChild(nc.cloneNode(true));nc.removeAttribute('colSpan');nc.innerHTML=w.toFixed(2)+' Fields';nr.appendChild(nc);nc=nc.cloneNode(false);tv.insertBefore(nr.cloneNode(true),z[z.length-1]);nc.height='10';nc.colSpan='3';nr.innerHTML='';nr.appendChild(nc);tv.appendChild(nr);nr=nr.cloneNode(false);nc=document.createElement('td');nr.appendChild(nc);nr=document.createElement('tr');nh.innerHTML='Unit';nr.appendChild(nh.cloneNode(true));nh.innerHTML='Duration';nr.appendChild(nh.cloneNode(true));nh.innerHTML='Name to';nr.appendChild(nh.cloneNode(true));tv.appendChild(nr);ie=tv.getElementsByTagName('input')[0].cloneNode(true);ib=tv.getElementsByTagName('input')[1].cloneNode(true);e=new Array('Scout','LC','HC','Axe','Sword','Ram','Noble');n=new Array('SCOUT','LC','HC','AXE','SWORD','RAMS','**NOBLE**');l=new Array(9,10,11,18,22,30,35,20,23);ie.size='36';for(var i=0;i<e.length;i++){t3=new Array();es=Math.round(l*60*w);te='';t3[0]=Math.floor(es/3600);t3[1]=Math.floor(es/60)% 60;t3[2]=es% 60;for(var j=0;j<3;j++){if(t3[j]<10){te+='0';}te+=t3[j]+':';}te=te.slice(0,te.length-1);ie.value=n+' ('+s+') '+a+' F'+w.toFixed(1);nr=document.createElement('tr');nc=document.createElement('td');nc.innerHTML=e;nr.appendChild(nc.cloneNode(true));nc.innerHTML=te;nr.appendChild(nc);nc=document.createElement('td');ie.id='editInput'+i;nc.appendChild(ie.cloneNode(true));ii=ib.cloneNode(true);ii.onmousedown=new Function('document.getElementById(\'editInput\').value=document.getElementById(\'editInput'+i+'\').value;');nc.appendChild(ii);nr.appendChild(nc);tv.appendChild(nr);}s();[/spoil]
Massrek – Scriptet tar deg til mass rek siden.
Mål-URL: {game}&screen=train&mode=mass&
Mass rek – et masserekrutteringscript er et script som rekrutter tropper for deg. Det første du må gjøre å velge antall tropper. I starten av scriptet vil dette stå:
javascript:var%20configuration=[1,2,3,4,5,6,7,8,9,10];
Delen du skal redigere er i boksen ” [1,2,3,4,5,6,7,8,9,10]”
1 – er antall spyd
2 – er antall sverd
3 – er antall øks
4 – er antall bue
5 - er antall speider
6 - er antall LK
7 - er antall RB
8 - er antall TK
9 - er antall Ram
10 - er antall Kata
Etter dette kaller du scriptet for off/deff eller mer passende tittel.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Del 1:
Introduksjon
Når en konto har et viss antall byer, handler mye av spillet om å organisere. Du skal omfordele ressurser, restacke byer, bygge opp nye byer, degradere byer, koordinere angrep.. You name it.
Ved noen få, enkle grep kan man gjøre TW hverdagen sin mye enklere. Jeg vil i denne guiden ta for meg noen av disse grepene.
Jeg forbeholder meg retten til å gjøre endringer ettersom nye innspill fremkommer. Obs: Fra første gang jeg skrev denne lilleguiden har ting endret seg på TW. Gi meg gjerne beskjed om det er ting som er endret som jeg har oversett.
Del 2:
Basisk oppsett – Her legger vi grunnmuren til vår konto.
Direkte link fra stamme/spiller profil til tw.stats.
Det første du skal gjøre er å gå til innstillinger. Når du er inne på innstillinger finner du fram URL til brukerarkiv, og limer inn denne linken i feltet for brukerarkiv:
http://www.no.twstats.com/no4/index.php?page=player&id={player_id}
Du gjør det samme med URL til stammefil:
http://www.no.twstats.com/no4/index.php?page=tribe&id={ally_id}
Når du nå går innpå en stamme eller bruker profil vil du få opp alternativet ”brukerarkiv”. Dette er direkte link til stammen/spiller på tw.stats
Grupper:
Du gjør deg selv en stor tjeneste ved å dele inn i byer i grupper. Atm har jeg disse gruppene:
#10%, #ad, #brak #def #off #Stall #Scout *Bygg* *ress*
De fleste gruppene er delt inn etter bonuslandsbyer eller off/deff byer. Tilpass gruppene etter deres behov. Eneste jeg vil si er at jeg råder dere til å ha en *Bygg* gruppe av åpenbare grunner. ( dette er ikke lenger like relevant etter 6.0 kom ut )
Meldinger/rapporter:
Lag grupper etter behov. Rapporter og meldinger som ikke er plassert i grupper vil bli fjernet. Opprett grupper som:
Ledelsen, Spiller xx, intel, Varg, Easy, SilentKillers, osv
Kart:
Størrelse på kartet kan redigeres ved siden av kartet.
Når du er på kart oversikten. Har du muligheten til å merke enkelte spillere eller stammer med forskjellige farger. Dette gjøres ved å trykke ">>spiller" som kan finnes rett under kartoversikten.
En annen mulighet du har, er å vise forskjellige info om byen. Ved kun å ha musepekeren over. Du kan velge å få vite gangavstand fra den nåværende byen til den byen du holder musepekeren over, for eksempel. Du vil da få vite hvor lang tid det vil ta for de forskjellige troppene å nå byen. Disse innstillingene skrues på under pop-ups alternativer.
En oppdatering som kom med 6.0 var at man kunne legge til bilder/farger ved gruppene av byene. Resultat kan bli noe ala dette:
Dette gjøres slik:
Kart → Administrer grupper → Legg til egen gruppe → Velg gruppe
[spoil]
Del 3:
Scripts
Hva er et script?
http://forum.tribalwars.no/showthread.php?t=5309
Hvordan setter du opp et script?
Innstillinger → rediger hurtigmeny → Legg til ny lenke.
Navn: ↔ Navn på script, velg navn etter behov
Bilde-URL: ↔ legg inn url til bildet på scriptet.
Mål-URL: ↔ Her skal scriptet legges inn.
Bilder: http://forum.tribalwars.no/showthread.php?t=6159
Her er min tidligere saaxy'e hurtigbar(før den utviklet seg til et monster) for dem som lurte.
[spoil]
Her er en del forslag til scripts. Hver enkelt script er kort forklart. Legg inn linjeskift etter ønske. Det samme gjelder bilder til script.
TW.stats - En hurtig link til tw.stats er alltid snasent
Mål-URL: http://no.twstats.com/no4/index.php
Statme – Statestikk over deg selv.. Koselig eller hva?
Mål-URL: finn deg selv på tw.stats, legg inn URL
Angrepsplanlegger – Her kan du planlegge angrepene dine. I steg en så fyller du ut infoen. I steg to velger du hvilket by du skal angripe med og hvilken enhet som er den tregeste. I vindu nummer tre får du opp når og fra hvilken by du skal angripe. Velg eksporter som bb-koder og lim inn i merknader på TW kontoen din.
Mål-URL: http://no.twstats.com/no4/index.php?page=attack_planner
Tw.maps: For de som bruker programmet. Greit å ha hurtiglink til dette også
Mål-URL: http://no4.tribalwarsmap.com/no/
Booking – Omgjør all informasjonen på profilen til spilleren du er innpå til BB koder. Veldig nyttig når det kommer til claiming.
Mål-URL:
[spoil]javascript: if(location.href.search(/screen=info_player/)<0) alert('Du må være på profilen til spilleren!'); else main(); function main() { oN=document.getElementsByTagName('table'); for(i=0;i<oN.length;i++) { if(oN.className=='main') { uN=oN[i+2].getElementsByTagName('th')[0]; uN.innerHTML='[player]'+uN.innerHTML+'[/player]'; uN=oN[i+2].getElementsByTagName('a')[0]; uN.parentNode.innerHTML='[ally]'+uN.innerHTML+'[/ally]'; uN=oN[i+3].getElementsByTagName('th'); uN[0].innerHTML='Nr.';uN[0].setAttribute('width','40'); uN[1].innerHTML='Landsby';uN[1].setAttribute('width','220'); uN=oN[i+3].getElementsByTagName('td'); for(j=0;j<uN.length;j++) { uN[j].innerHTML=j/3+1; uN[++j].innerHTML='[village]'+uN[j++].innerHTML+'[/village]' } break } } } undefined;[/spoil]
Tagge script - Tagge script brukes til å tagge angrep. Du vil få opp flere alternativer med tider over hva angrepet kan være/er. Ved å trykke alternativet du vet/tror det er. Blir angrepet merket med for eksempel **NOBLE** F14. Tallet etter 14 avgir hvor mange felt unna angrepet kommer fra. Det vil si at er det over 100 felt så er det ikke adels.
Mål-URL:
[spoil]javascript:var tm;t=document.getElementsByTagName('table');for(var i=0;i<t.length;i++){if(t.className=='main'){tm=t.getElementsByTagName('tbody')[0];break;}}ts=tm.getElementsByTagName('table');for(var j=0;j<ts.length;j++){if(ts[j].className='vis'){tv=ts[j].getElementsByTagName('tbody')[0];sp=ts[j].getElementsByTagName('span');for(var k=0;k<sp.length;k++){if(sp[k].getElementsByTagName('input').length>0){se=sp[k];}}z=tv.getElementsByTagName('tr');a=z[1].getElementsByTagName('td')[2].getElementsByTagName('a')[0].innerHTML;s=z[2].getElementsByTagName('td')[1].getElementsByTagName('a')[0].firstChild.nodeValue;g=z[4].getElementsByTagName('td')[1].getElementsByTagName('a')[0].firstChild.nodeValue;for(k=z.length-2;k>2;--k){if(z[k].getElementsByTagName('td')[0].firstChild.nodeValue=='Ankomst om:'){Dauer=z[k].getElementsByTagName('td')[1].innerHTML;}else{tv.removeChild(z[k]);}}break;}}h=s.split('(');s=h[h.length-1];h=s.split(')');s=h[0];h=g.split('(');g=h[h.length-1];h=g.split(')');g=h[0];wx=0;wy=0;Typ=s.split(':');if (Typ.length==3){StKo=s.split(':');ZiKo=g.split(':');wx=Math.abs(((StKo[0]% 10)*50+(StKo[1]% 10)*5+StKo[2]%5)-((ZiKo[0]% 10)*50+(ZiKo[1]% 10)*5+ZiKo[2]%5));wy=Math.abs((Math.floor(StKo[0]/10)*50+Math.floor(StKo[1]/10)*5+Math.floor(StKo[2]/5))-(Math.floor(ZiKo[0]/10)*50+Math.floor(ZiKo[1]/10)*5+Math.floor(ZiKo[2]/5)));}else{StKo=s.split('|');ZiKo=g.split('|');wx=Math.abs(StKo[0]-ZiKo[0]);wy=Math.abs(StKo[1]-ZiKo[1]);}w=Math.sqrt(wx*wx+wy*wy);tv.width='470';nr=document.createElement('tr');nh=document.createElement('th');nc=document.createElement('td');nc.colSpan='2';nc.innerHTML='Distance:';nr.appendChild(nc.cloneNode(true));nc.removeAttribute('colSpan');nc.innerHTML=w.toFixed(2)+' Fields';nr.appendChild(nc);nc=nc.cloneNode(false);tv.insertBefore(nr.cloneNode(true),z[z.length-1]);nc.height='10';nc.colSpan='3';nr.innerHTML='';nr.appendChild(nc);tv.appendChild(nr);nr=nr.cloneNode(false);nc=document.createElement('td');nr.appendChild(nc);nr=document.createElement('tr');nh.innerHTML='Unit';nr.appendChild(nh.cloneNode(true));nh.innerHTML='Duration';nr.appendChild(nh.cloneNode(true));nh.innerHTML='Name to';nr.appendChild(nh.cloneNode(true));tv.appendChild(nr);ie=tv.getElementsByTagName('input')[0].cloneNode(true);ib=tv.getElementsByTagName('input')[1].cloneNode(true);e=new Array('Scout','LC','HC','Axe','Sword','Ram','Noble');n=new Array('SCOUT','LC','HC','AXE','SWORD','RAMS','**NOBLE**');l=new Array(9,10,11,18,22,30,35,20,23);ie.size='36';for(var i=0;i<e.length;i++){t3=new Array();es=Math.round(l*60*w);te='';t3[0]=Math.floor(es/3600);t3[1]=Math.floor(es/60)% 60;t3[2]=es% 60;for(var j=0;j<3;j++){if(t3[j]<10){te+='0';}te+=t3[j]+':';}te=te.slice(0,te.length-1);ie.value=n+' ('+s+') '+a+' F'+w.toFixed(1);nr=document.createElement('tr');nc=document.createElement('td');nc.innerHTML=e;nr.appendChild(nc.cloneNode(true));nc.innerHTML=te;nr.appendChild(nc);nc=document.createElement('td');ie.id='editInput'+i;nc.appendChild(ie.cloneNode(true));ii=ib.cloneNode(true);ii.onmousedown=new Function('document.getElementById(\'editInput\').value=document.getElementById(\'editInput'+i+'\').value;');nc.appendChild(ii);nr.appendChild(nc);tv.appendChild(nr);}s();[/spoil]
Massrek – Scriptet tar deg til mass rek siden.
Mål-URL: {game}&screen=train&mode=mass&
Mass rek – et masserekrutteringscript er et script som rekrutter tropper for deg. Det første du må gjøre å velge antall tropper. I starten av scriptet vil dette stå:
javascript:var%20configuration=[1,2,3,4,5,6,7,8,9,10];
Delen du skal redigere er i boksen ” [1,2,3,4,5,6,7,8,9,10]”
1 – er antall spyd
2 – er antall sverd
3 – er antall øks
4 – er antall bue
5 - er antall speider
6 - er antall LK
7 - er antall RB
8 - er antall TK
9 - er antall Ram
10 - er antall Kata
Etter dette kaller du scriptet for off/deff eller mer passende tittel.