Organisering av konto

DeletedUser

Guest
Jeg lagde denne guiden for at væringer(v4) skulle være best mulig rystet mot andre spillere/stammer. Flere ting har blitt inkludert i ettertid når jeg har sett at det har vært behov for det. Jeg startet å lage guiden da kontoen min var på 1,5 millioner poeng. Før kontoen min ble slettet var den på 10,3 ish millioner poeng. Det er derfor flere ting som ikke er like relevant lenger. Guiden ble laget for ingame forum så flere ting må nok tilpasses dette forumet. Guiden vil bli postet i flere poster ettersom det er en begrensing på 6 bilder per post.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Del 1:
Introduksjon

Når en konto har et viss antall byer, handler mye av spillet om å organisere. Du skal omfordele ressurser, restacke byer, bygge opp nye byer, degradere byer, koordinere angrep.. You name it.

Ved noen få, enkle grep kan man gjøre TW hverdagen sin mye enklere. Jeg vil i denne guiden ta for meg noen av disse grepene.

Jeg forbeholder meg retten til å gjøre endringer ettersom nye innspill fremkommer. Obs: Fra første gang jeg skrev denne lilleguiden har ting endret seg på TW. Gi meg gjerne beskjed om det er ting som er endret som jeg har oversett.

Del 2:
Basisk oppsett – Her legger vi grunnmuren til vår konto.

Direkte link fra stamme/spiller profil til tw.stats.

Det første du skal gjøre er å gå til innstillinger. Når du er inne på innstillinger finner du fram URL til brukerarkiv, og limer inn denne linken i feltet for brukerarkiv:
http://www.no.twstats.com/no4/index.php?page=player&id={player_id}

Url-bildearkiv.png


Du gjør det samme med URL til stammefil:
http://www.no.twstats.com/no4/index.php?page=tribe&id={ally_id}

Når du nå går innpå en stamme eller bruker profil vil du få opp alternativet ”brukerarkiv”. Dette er direkte link til stammen/spiller på tw.stats

2009-12-09162922.png


Grupper:

Du gjør deg selv en stor tjeneste ved å dele inn i byer i grupper. Atm har jeg disse gruppene:
#10%, #ad, #brak #def #off #Stall #Scout *Bygg* *ress*

De fleste gruppene er delt inn etter bonuslandsbyer eller off/deff byer. Tilpass gruppene etter deres behov. Eneste jeg vil si er at jeg råder dere til å ha en *Bygg* gruppe av åpenbare grunner. ( dette er ikke lenger like relevant etter 6.0 kom ut )

Meldinger/rapporter:

Lag grupper etter behov. Rapporter og meldinger som ikke er plassert i grupper vil bli fjernet. Opprett grupper som:
Ledelsen, Spiller xx, intel, Varg, Easy, SilentKillers, osv

Kart:

Størrelse på kartet kan redigeres ved siden av kartet.

Når du er på kart oversikten. Har du muligheten til å merke enkelte spillere eller stammer med forskjellige farger. Dette gjøres ved å trykke ">>spiller" som kan finnes rett under kartoversikten.

En annen mulighet du har, er å vise forskjellige info om byen. Ved kun å ha musepekeren over. Du kan velge å få vite gangavstand fra den nåværende byen til den byen du holder musepekeren over, for eksempel. Du vil da få vite hvor lang tid det vil ta for de forskjellige troppene å nå byen. Disse innstillingene skrues på under pop-ups alternativer.

Kart.png

En oppdatering som kom med 6.0 var at man kunne legge til bilder/farger ved gruppene av byene. Resultat kan bli noe ala dette:
Kapofff


Dette gjøres slik:
Kart → Administrer grupper → Legg til egen gruppe → Velg gruppe

[spoil]
Kartmedsymboler.png
[/spoil]


Del 3:

Scripts

Hva er et script?
http://forum.tribalwars.no/showthread.php?t=5309

Hvordan setter du opp et script?

Innstillinger → rediger hurtigmeny → Legg til ny lenke.


Navn: ↔ Navn på script, velg navn etter behov
Bilde-URL: ↔ legg inn url til bildet på scriptet.
Mål-URL: ↔ Her skal scriptet legges inn.

Bilder: http://forum.tribalwars.no/showthread.php?t=6159

Her er min tidligere saaxy'e hurtigbar(før den utviklet seg til et monster) for dem som lurte.
[spoil]
Saxyhurtigbar.png
[/spoil]

Her er en del forslag til scripts. Hver enkelt script er kort forklart. Legg inn linjeskift etter ønske. Det samme gjelder bilder til script.

TW.stats - En hurtig link til tw.stats er alltid snasent
Mål-URL: http://no.twstats.com/no4/index.php

Statme – Statestikk over deg selv.. Koselig eller hva?
Mål-URL: finn deg selv på tw.stats, legg inn URL

Angrepsplanlegger – Her kan du planlegge angrepene dine. I steg en så fyller du ut infoen. I steg to velger du hvilket by du skal angripe med og hvilken enhet som er den tregeste. I vindu nummer tre får du opp når og fra hvilken by du skal angripe. Velg eksporter som bb-koder og lim inn i merknader på TW kontoen din.

Mål-URL: http://no.twstats.com/no4/index.php?page=attack_planner


Tw.maps: For de som bruker programmet. Greit å ha hurtiglink til dette også
Mål-URL: http://no4.tribalwarsmap.com/no/

Booking – Omgjør all informasjonen på profilen til spilleren du er innpå til BB koder. Veldig nyttig når det kommer til claiming.

Mål-URL:
[spoil]javascript: if(location.href.search(/screen=info_player/)<0) alert('Du må være på profilen til spilleren!'); else main(); function main() { oN=document.getElementsByTagName('table'); for(i=0;i<oN.length;i++) { if(oN.className=='main') { uN=oN[i+2].getElementsByTagName('th')[0]; uN.innerHTML='[player]'+uN.innerHTML+'[/player]'; uN=oN[i+2].getElementsByTagName('a')[0]; uN.parentNode.innerHTML='[ally]'+uN.innerHTML+'[/ally]'; uN=oN[i+3].getElementsByTagName('th'); uN[0].innerHTML='Nr.';uN[0].setAttribute('width','40'); uN[1].innerHTML='Landsby';uN[1].setAttribute('width','220'); uN=oN[i+3].getElementsByTagName('td'); for(j=0;j<uN.length;j++) { uN[j].innerHTML=j/3+1; uN[++j].innerHTML='[village]'+uN[j++].innerHTML+'[/village]' } break } } } undefined;[/spoil]

Tagge script - Tagge script brukes til å tagge angrep. Du vil få opp flere alternativer med tider over hva angrepet kan være/er. Ved å trykke alternativet du vet/tror det er. Blir angrepet merket med for eksempel **NOBLE** F14. Tallet etter 14 avgir hvor mange felt unna angrepet kommer fra. Det vil si at er det over 100 felt så er det ikke adels.
Mål-URL:
[spoil]javascript:var tm;t=document.getElementsByTagName('table');for(var i=0;i<t.length;i++){if(t.className=='main'){tm=t.getElementsByTagName('tbody')[0];break;}}ts=tm.getElementsByTagName('table');for(var j=0;j<ts.length;j++){if(ts[j].className='vis'){tv=ts[j].getElementsByTagName('tbody')[0];sp=ts[j].getElementsByTagName('span');for(var k=0;k<sp.length;k++){if(sp[k].getElementsByTagName('input').length>0){se=sp[k];}}z=tv.getElementsByTagName('tr');a=z[1].getElementsByTagName('td')[2].getElementsByTagName('a')[0].innerHTML;s=z[2].getElementsByTagName('td')[1].getElementsByTagName('a')[0].firstChild.nodeValue;g=z[4].getElementsByTagName('td')[1].getElementsByTagName('a')[0].firstChild.nodeValue;for(k=z.length-2;k>2;--k){if(z[k].getElementsByTagName('td')[0].firstChild.nodeValue=='Ankomst om:'){Dauer=z[k].getElementsByTagName('td')[1].innerHTML;}else{tv.removeChild(z[k]);}}break;}}h=s.split('(');s=h[h.length-1];h=s.split(')');s=h[0];h=g.split('(');g=h[h.length-1];h=g.split(')');g=h[0];wx=0;wy=0;Typ=s.split(':');if (Typ.length==3){StKo=s.split(':');ZiKo=g.split(':');wx=Math.abs(((StKo[0]% 10)*50+(StKo[1]% 10)*5+StKo[2]%5)-((ZiKo[0]% 10)*50+(ZiKo[1]% 10)*5+ZiKo[2]%5));wy=Math.abs((Math.floor(StKo[0]/10)*50+Math.floor(StKo[1]/10)*5+Math.floor(StKo[2]/5))-(Math.floor(ZiKo[0]/10)*50+Math.floor(ZiKo[1]/10)*5+Math.floor(ZiKo[2]/5)));}else{StKo=s.split('|');ZiKo=g.split('|');wx=Math.abs(StKo[0]-ZiKo[0]);wy=Math.abs(StKo[1]-ZiKo[1]);}w=Math.sqrt(wx*wx+wy*wy);tv.width='470';nr=document.createElement('tr');nh=document.createElement('th');nc=document.createElement('td');nc.colSpan='2';nc.innerHTML='Distance:';nr.appendChild(nc.cloneNode(true));nc.removeAttribute('colSpan');nc.innerHTML=w.toFixed(2)+' Fields';nr.appendChild(nc);nc=nc.cloneNode(false);tv.insertBefore(nr.cloneNode(true),z[z.length-1]);nc.height='10';nc.colSpan='3';nr.innerHTML='';nr.appendChild(nc);tv.appendChild(nr);nr=nr.cloneNode(false);nc=document.createElement('td');nr.appendChild(nc);nr=document.createElement('tr');nh.innerHTML='Unit';nr.appendChild(nh.cloneNode(true));nh.innerHTML='Duration';nr.appendChild(nh.cloneNode(true));nh.innerHTML='Name to';nr.appendChild(nh.cloneNode(true));tv.appendChild(nr);ie=tv.getElementsByTagName('input')[0].cloneNode(true);ib=tv.getElementsByTagName('input')[1].cloneNode(true);e=new Array('Scout','LC','HC','Axe','Sword','Ram','Noble');n=new Array('SCOUT','LC','HC','AXE','SWORD','RAMS','**NOBLE**');l=new Array(9,10,11,18,22,30,35,20,23);ie.size='36';for(var i=0;i<e.length;i++){t3=new Array();es=Math.round(l*60*w);te='';t3[0]=Math.floor(es/3600);t3[1]=Math.floor(es/60)% 60;t3[2]=es% 60;for(var j=0;j<3;j++){if(t3[j]<10){te+='0';}te+=t3[j]+':';}te=te.slice(0,te.length-1);ie.value=n+' ('+s+') '+a+' F'+w.toFixed(1);nr=document.createElement('tr');nc=document.createElement('td');nc.innerHTML=e;nr.appendChild(nc.cloneNode(true));nc.innerHTML=te;nr.appendChild(nc);nc=document.createElement('td');ie.id='editInput'+i;nc.appendChild(ie.cloneNode(true));ii=ib.cloneNode(true);ii.onmousedown=new Function('document.getElementById(\'editInput\').value=document.getElementById(\'editInput'+i+'\').value;');nc.appendChild(ii);nr.appendChild(nc);tv.appendChild(nr);}s();[/spoil]
Massrek – Scriptet tar deg til mass rek siden.
Mål-URL: {game}&screen=train&mode=mass&

Mass rek – et masserekrutteringscript er et script som rekrutter tropper for deg. Det første du må gjøre å velge antall tropper. I starten av scriptet vil dette stå:
javascript:var%20configuration=[1,2,3,4,5,6,7,8,9,10];
Delen du skal redigere er i boksen ” [1,2,3,4,5,6,7,8,9,10]”
1 – er antall spyd
2 – er antall sverd
3 – er antall øks
4 – er antall bue
5 - er antall speider
6 - er antall LK
7 - er antall RB
8 - er antall TK
9 - er antall Ram
10 - er antall Kata
Etter dette kaller du scriptet for off/deff eller mer passende tittel.
 

DeletedUser

Guest
Snipe script – Eyoh sin forklaring(stjålet fra off forum) under:
[spoil]
I min flotte serier av script som kan brukes til å gjøre en vanlig dag litt lettere kommer nå et fancy lite script som hjelper deg beregne hvilke byer som det passer best å sende troppene fra for å treffe tidspunkt X

la oss ta et eksempel siden jeg ikke orker gå i en lengre teoretisk forklaring..
Spiller N må sende tropper som treffer by Y på tidspunkt X, siden han er en liten go' gutt og spiller på .net går han til kombinert oversikt og bruker følgende script:
[spoil]
Kode:
javascript:function%20c(){try{var%20a=(window.frames.length>0)?window.main.document:document;var%20n='snipe_script';var%20u='http://www.crosstrigger.com/tw/snipe.js';if(!a.URL.match(/screen\=overview_villages\&mode\=combined/i)){window.location.search='screen=overview_villages&mode=combined'+'&'+String(a.URL.match(/[\&\?]t\=\d+/i)).replace(/[\?\&]/,'');return%20false;}if(a.getElementById(n)){return%20false;}var%20b=a.createElement('script');b.id=n;b.type='text/javascript';b.src=u;a.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(b);}catch(o){alert('Error:%20'%20+%20String(o.message||o));}}c();void(0);
[/spoil]

og får opp denne snasne boksen:
meh1.jpg


han skriver inn by Y og tid X og trykker ok, så får han denne listen på bunnen av skjermen:
[spoil]
meh2.jpg
[/spoil]

så limer han inn listen i notatboka, og sender så mange som han trenger av de som står der som han føler for, en flott insatts fra alle involvert

JWD.jpg


scriptet er desgnet av fluffy88 for de som bryr seg :0
[/spoil]

Nuke finner – Gå til troppeoversikten. Når du trykker scriptet vil en boks pope opp. Fyll inn ønsket antall tropper. Scriptet vil finne alle byer med antall tropper eller mer.
Mål-URL:

[spoil]javascript:function%20c(){var%20a=(window.frames.length>0)?window.main.document:document;var%20b=a.createElement('script');b.type='text/javascript';b.src='http://www.crosstrigger.com/tw/troop_filter.js';a.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(b)}c();
[/spoil]

Nuke teller – dette scriptet teller antall nukes, deff byer og litt til. Gå til troppeoversikten og trykk scriptet.
Mål-URL:

[spoil]javascript:function%20c(){var%20a=(window.frames.length>0)?window.main.document:document;var%20b=a.createElement('script');b.type='text/javascript';b.src='http://www.crosstrigger.com/tw/troop_counter.js';a.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(b)}c();
[/spoil]
Dette var det jeg orket for denne gangen. Her er listet over alle godkjente scripts.
Knock yourself out ;)
http://forum.tribalwars.no/showthread.php?t=5306

US sitt enkle, men oversiktlige taggesystem.

[spoil]Det første du gjør når du får incs er å tagge dem. Det vil si å markere dem med den tregeste enheten i angrepet. Alle enhetene har forskjellige hastigheter. Hvor adelsmenn er de tregeste.

Massetagg
Massetagg er en teknikk de fleste burde bruke. Den går ut på at du åpner alle angrepene i forskjellige faner i nettleseren. Deretter går de igjennom fanene og trykker 2, taggescriptet, 2, taggescriptet, 2 helt til de er igjennom alle incsene. Deretter går du igjennom scriptet en gang til og trykker 2, tagger riktig enhet i angrept, og gjenta. Til du er ferdig med å tagge alle incsene. De fleste burde klare å ta over 1k incs iløpet av 20 min ish.

Sortering av incs
Så kommer vi over til å sortere incsene. Når du er inne på oversikten over incs så har du muligheten til å redigere dem. Mitt enkle system er:

- s = sikret.. Dette vil da si at dette angrepet er sikret, og jeg ikke trenger å tenke noe mer på det.

- d = dette angrepe må du dodge.

- d* = dette angrepet har du dodget

- ms = midlertidig sikret... Det betyr at du har satt inn en eller flere deffbyer. Men hvis du har tid/ finner ekstra byer. Så sender du dem hit.

Når du har gjort dette så vet du hva som må gjøres og ikke. I praksis vil dette se noe ala dette. (takker til f1 for lån av kontoen hans. )


[spoil]
incssystem.png
[/spoil]


Guide skrevet av [player]Unknown Soldier[/player].
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Hvis en spiller ikke har mer en liten tid til å være innom på tw, hva er det man burde gjøre da og ev. i hvilken rekkefølge?
 

DeletedUser

Guest
Her vil det være forskjellige meninger. Det er også avhengig av situasjonen. For eksempel om du mangler adelsmenn eller ikke. Som oftest følger jeg denne rutinen når jeg bare logge inn:

Bruke mass rekk(sette i gang troppeproduksjon),kjøre Gp scriptet(gullmynt scriptet) og oppgradere/degradere byer. Er du under angrep så er det bare å tagge disse. Eventuelt ved hjelp av sorteringscriptet. Deretter takler jeg de incsene som må.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Også Ressbalance :)

Sett denne hurtigbaren din en haug av plasser må jeg innrømme og jeg hater den :S

Men ellers flott guide :)
 

DeletedUser

Guest
Hvis en spiller ikke har mer en liten tid til å være innom på tw, hva er det man burde gjøre da og ev. i hvilken rekkefølge?
1. Bygg/nedgrader byer.
2. Mass rec.
3. GM.
4. Ressbalance (om man gidder).

Slik syns jeg det blir best hvertfall. Om man kjører massrec før bygg er det ofte en ikke har råd til å oppgradere muren (om de er nede).
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Jeg ville muligens ha byttet om på 3. og 4.

Det blir så sykt mange faner å åpne etter at man har laget GM først.
 

DeletedUser

Guest
Haha.. Merker jeg er ute av gamet selv om dette er noe jeg har gjort daglig i 2-3 år... Ress balanse har er noe man burde kjøre. Men når man får en viss størrelse på kontoen blir det et herk, samt at det ikke gjør så stor forskjell. Bygging av mur/gård/hovedkvarter er noe som alltid har første prioritet. Men utenom dette kjører jeg nesten alltid byggingen etter troppeproduksjonen.


Hurtigbaren er etter personlig preferanse. Jeg elsker den slik den er.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
For all del :) Er bare hver sin smak, så noen som hadde såpass drøye hurtigbarer med disse bildene at jeg måtte sitte å scrolle for å komme ned til byen å få gjort noe i det hele tatt og da tar det litt av :p Så blir litt "åwwf**k" når man først ser de bildene...
 

DeletedUser

Guest
ress balance er jo, som navnet sier, for å balansere ressursene da. Lite vits i å gjøre det FØR du trykker gull/lagrer pakker, da det bare vil føre til større ubalanse. balanserte ressurser er jo gjerne noe du vil ha klart til neste gang du kommer innom.

Sånn generelt sett, dersom jeg har lite tid, så gjør jeg dette:

(0. Bygge samlingsplasser om du blir angrepet)
1. Evnt incs
2. Bygging (Samlingsplass, mur og det som måtte være kattet av viktige bygninger. Gidder ikke rive noe om jeg har dårlig tid)
3. M-R (Må gjøres etter byggingen dersom du vil ha ress til viktige bygninger)
4. Pakker/GM
5. Ress balance (om man har tid)
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
ress balance er jo, som navnet sier, for å balansere ressursene da. Lite vits i å gjøre det FØR du trykker gull/lagrer pakker, da det bare vil føre til større ubalanse. balanserte ressurser er jo gjerne noe du vil ha klart til neste gang du kommer innom.

Bruker ikke det scriptet for å gjøre det slik at byene får like mange ressurser. Den har jo en slik en fin egenskap at den kan sende ressurser til de byene som ikke har full gård. Så da foretrekker jeg å bruke scriptet før produksjon av gull :)
 
Topp