Testes Oversikt over tropper

Status
Stengt for ytterligere svar.

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
For alle dere som har brukt det, eller tenker på å bruke det, så stop it.
Dette scriptet er ULOVLIG inntil vi mods og admins har kommet fram til noe annet.


Og om dere allerede har brukt det, så kan det vanke en liten straff rundt hjørne til dere også ;)
 

DeletedUser

Guest
Jeg skal inrømme å ha brukt det, men jeg slettet det med en gang siden det ikke fungerer..:eek:
 

DeletedUser

Guest
Unnskyld at jeg spør, men hvor lang tid skal det ta å vurdere dette scriptet?

Gir det deg noen fordel ovenfor motstandere?

- Nei

Kan det brukes til noe annet enn som en informativ tjeneste?

- Nei

Den eneste grunnen jeg kunne ha sett som gjorde at dette ikke skulle vært lov er hvis det skulle vise seg at det setter en stor påkjenning på serveren når man kjører det.. Og det kan jeg ikke tenke meg at det gjør, ihvertfall ikke i like stor grad som masse-rekrutterings scriptet gjør - som er lovlig..
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
hmmm
denne diskusjonen stoppet mye opp når en av moddene kom med dette argumentet:

1: Totalt meningsløst og harmløst med tanke på ressurser på serverne. Scriptet gir ingen funksjon og det er bedre å nekte alle slags mulige scripts enn å slippe igjennom dette. Like greit å skrive med tekst hva slags farge det er på trafikklysene..
Gir ingen fordeler enn til de som ikke forstår matte. Selv forstår jeg ikke hva scriptet skal brukes til.

Som dere ser er imot. ;)
 

DeletedUser

Guest
Med Premium konto finnes det bedre måter å skaffe seg oversikt over antall tropper. Om formålet er i den grad å vite totalt/(average) for å enkelt rapportere ut hvor mange tropper man har totalt, så kan jeg forstå det i en liten grad.

Dog så ser vi ingen nytte i bruk av dette scriptet.

Og vil derfor ikke legge den opp på listen over godkjente scripts.
 

DeletedUser

Guest
Må si det er en ganske merkelig avgjørelse, dette scriptet har absolutt ingenting å si for andre spillere enn akkurat den som bruker det på seg selv. Så det er ingen som "taper" på at noen bruker det, som noen kanskje gjør hvis folk bruker fake script mye. Det er også tydelig at mange folk vil ha disse scriptene godkjent, og da ser jeg ingen grunn til å ikke godkjenne dem. Kanskje de som godkjenner disse scriptene ikke har lyst på dem, men her må de tenke litt på andre enn seg selv.

Hvis ikke så er det kanskje de feile folkene som godkjenner scripts:)
 

DeletedUser

Guest
Hei, og takk for konstruktiv kritikk Sondre.

Linjen man har lagt opp til er å godkjenne scripts som har en god mening, utfyller spillet med gode hjelpemidler uten å gjøre fordelingen for skjev for alle spillerne sett i en stor bås.

Og da er det slik at det kun er godkjente scripts som vil bli akseptert. Noen scripts vil alltid være i grenseland, men det modereres heller på flere script slik at de scriptene som godkjennes er av god kvalitet.

Jeg mener at det er bedre at alle har tilgang til alle script som ligger på den godkjente listen, enn at vi har en haug av "mindre gode" script som blir brukt i hytt og gevær rundt omkring.
 
Reaksjonspoeng
1
Det er jo også mulig å ha flere kategorier av scripts. De som er godkjent nå er jo gode, men de er så få. Et såpass "lite" script som dette gir deg jo ingen særlige spillefordeler uansett.
 

DeletedUser

Guest
Utrykket gi en hånd og mist armen kan brukes i denne sammenheng.

Hvis dere kan komme opp med noen argumenter annet enn at scriptet er så lite og gir ingen mening, så skal det vurderes på nytt.
 

DeletedUser

Guest
Dette scriptet gir jo ikke noen fordeler ovenfor andre, men det sparer litt tid, og det er ganske greit og tøft å vite hvor mange tropper man har. Selvfølgelig kan man regne på det, men hvorfor når det tar 5 sekunder å skaffe seg et script som gjør det for deg?

Forøvrig ble ikke dette opplegget med godkjenning og forbud av scripts først og fremst opprettet for å forby fake scripts, scripts som timer tog, greasemonkey scripts og lignende som er tillat på .de og noen på .net. For at noen spillere ikke skulle få veldig store fordeler ovenfor andre? Nå driver jo dere bare å forbyr små scripts fordi dere selv ikke ønsker å bruke disse virker det som... Vil påstå at deres hovedoppgave er å forby noen scripts og IKKE godkjenne alle mulige små scripts. Og når det gjelder tilgang så kan hvem som helst med en halv hjernecelle gå inn på google og søke seg frem til scripts, hvis ikke de er istand til det, så trenger de vel strengt tatt ikke å bli plaget med script greier som de ikke skjønner noe av uansett.
 

DeletedUser

Guest
Jeg synes faktisk troppetellerscriptet kan godkjennes jeg.

1) Det skaper ingen ureglementerte fordeler for noen.
2) Det har ingenting å si for spillet som sådan.
3) Det at det ikke har noen hensikt i seg selv spillmessig mener jeg er et dårlig argument for å ikke tillate det.
4) Jeg syns faktisk det er praktisk,moro og tidsbesparende å få et script som teller troppene mine.
5) Igjen, scriptet er jo helt harmløst og kan ikke brukes offensivt eller defensivt.

Kort summert, jeg syns ikke grunnlaget for å ikke godkjenne scriptet holder mål.
Og når dere sier at dere ikke godkkjenner det vil det si at en som bruker det uansett kan bli banna for å telle hvor mange spydmenn etc. han har :confused:
Det syns jeg er søkt. Blir det samme som å bli arrestert for å sjekke hva ingrediensene er for å brenne HB.
 

DeletedUser

Guest
Jeg tror det er slik at troppetellerscriptet skaper unødvendig mye trafikk på serveren på grunn av måten det er lagd på og at det var derfor vi ikke ville godkjenne det.

ppvest kan sikkert gi en dypere forklaring om dette hvis han gidder da.

(Og hvis jeg ikke tar helt feil her!)
 
Reaksjonspoeng
1
.net-serverne må jo koke over så mange unødvendige scripts som finnes der.
Selvfølgelig har vel de bedre servere enn oss, men de har jo så utrolig mange flere script og.
Kudos til Sondre og Maleficares poster.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp