Padde

thewarior

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Haha, trodde dere bare køddet da dere kalte en skjøteledning for en padde. Men kjør på. :cool:
 

DeletedUser

Guest
Wynja: Tror nok heller det er et spørsmål om hva en er vant med å kalle den :) Ingen tvil om at ikke alle mener det heter padde :p Når jeg googler bare "padde" får jeg da også opp bilder av et lite, grønt/brunt froskelignende dyr - men dersom jeg skriver "padde stikkontakt" er resultatet noe helt annet ;)
 

DeletedUser

Guest
Wynja: Tror nok heller det er et spørsmål om hva en er vant med å kalle den :) Ingen tvil om at ikke alle mener det heter padde :p Når jeg googler bare "padde" får jeg da også opp bilder av et lite, grønt/brunt froskelignende dyr - men dersom jeg skriver "padde stikkontakt" er resultatet noe helt annet ;)

Yeh, selvfølgelig er det et spørsmål om hva en er vant til å kalle den, jeg bare lurte på hvorfor noen er vant til å kalle den padde mens andre ikke visste om det navnet før de leste innlegget her. Det kan være geografiske forskjeller (dialekt) eller kunnskaper om elektrisk sjargong, eller noe helt annet.

Må påstå at det eksisterer en viss tvil om hvorvidt alle mener det heter padde når jeg ikke engang hadde hørt om det før. Om det ikke hadde vært noen tvil så hadde ikke denne tråden eksistert ;)

Og til slutt, selvfølgelig får du opp bilder av et grenuttak når du googler "padde stikkontakt" sålenge en viss folkemengde kaller det nettopp dét. Det betyr ikke at alle vet om det navnet, bare at de som bruker det navnet også har internett.
 

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Grenuttak er den riktige betegnelsen, men det er helt klart en padde som blir mest brukt.
En skjøteledning blir feil, da det er en forlengelse av en ledning med kun ett uttak. Den blir ofte brukt til å skjøte stikkontakten du har i husveggen til f.eks en støvsuger når man skal støvsuge bilen, eller til en høytrykksspyler når man må spyle ned kjerringa ettersom hun ikke har spredd bena for deg på 2 uker.
 
Topp