Pelle oppsummerer V25

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Ok, etter noen etterlengtede fridager fra TW, er det på tide å oppsummere V25.

Jeg skulle ikke spille V25. Jeg sa til meg selv at jeg skulle holde meg langt unna, at det tok for mye tid, at jeg ikke orket en ny runde, at madammen kom til å bli pissed, at det kom til å gå utover sosiale aktiviteter. Jepp, jeg hadde bestemt meg for ikke å starte.. Lett valg! Så startet jeg allikevel :D Jeg sa til meg selv at jeg skulle selge ress for PP, bygge en defftanks på rimmen og chille max. Null rank 1 kjør denne gangen.. Bare kosespilling. 1 time klikketid om dagen. MAX! Det ble som vanlig ikke slik (rofl)

Verdens korteste oppsummering av V25

- 6th etablerer seg som den største stammen tidlig, faller raskt sammen. -Coller blir bannet :O
- RV etablerer Troll i nord
- Chavs får grep om området i sørøst. Masse spillere jeg ikke hadde hørtom, og noen gale engelskmenn.
- SL etablerer seg i sørvest med en rekke profilerte spillere
- Chavs og SL merger og danner O:H.
- O:H erklærer krig mot Troll som på det tidspunktet hadde 2(3?) stammer
- Troll får tyn på off forum for å være en masserekrutteringsstamme uten kvalitet
- Troll banker O:H hardt i vest og rimmer O:H kontoer :O WTF!
- O:H banker Troll hard i øst og rimmer kontoer
- Troll rimmer nesten ZF sør for core, og kontoen må trekke seg tilbake og etablere et nytt safe cluster
- Momentum skifter frem og tilbake flere ganger, men O:H etablerer et godt grep frem mot sommerferien
- Troll knuser O:H i sommerferien, og slår seg stort opp i core. Felmyst og Themis blir nesten rimmet
- Folk i O:H er generelt drittlei
- Drittslengingen mot Troll på off forum har helt stoppet
- Pål tar hertugrollen. O:H samler seg og kjører motaksjon med stor suksess
- En del sentrale kontoer bryter ut av Troll (Kun kort tid etter at Sondre joinet en konto). De skylder på inaktivitet i Troll. De regner med at Troll vil inngå ally eller IAP.
- Troll erklærer krig mot Milf.
- O:H erklærer krig mot Milf.
- O:H inngår IAP med Troll, noe som fører til store interne intriger i O:H. Mange som var i mot beslutningen, men stammen samlet seg og kjørte på mot Milf.
- Milf ble sablet ned veldig enkelt
- Resten av nødvendige byer ble adlet uten problemer
- O:H vant V25 (party)

SHOUTOUTS:

Unlimited @ Marius
Takk for at du har stått på som en helt på kontoen. Adlingsbidragene dine på sene nattetimer i startup og early mid-game var helt uvurderlige. Du har utviklet deg til en klassespiller som det har vært en ære å spille sammen med. Du er aggressiv i spillestilen, har blitt teknisk god, har et godt øye for taktiske disposisjoner og evner å holde en høy aktivitet over tid. Det er ingredienser som beskriver en knakende god TW spiller, og det er du virkelig! I tillegg er du en dritfet kar med enormt gode gener, vi er tross alt i familie. Du er superaktiv på det sosiale aspektet av spillet, og er en stor bidragsyter i chatten.
I vår private chat har jeg hatt det utrolig mye morsomt sammen med deg, og jeg tror ikke vi har kranglet en eneste gang gjennom hele serveren (Kun litt kjeft når du var lat) . 0Så da er det vel som de sier… Blod er tykkere enn vann!! Thans, buddy! We did it :D

Chavs
Chavs var en sykt fet stamme. Meget god stemning med en fin blanding av profilerte og ferske spillere. Stammen gjorde en utrolig god startup, og moralen i stammen var at vi hjelper hverandre.
Kjernen i Chavs har en STOR ære for at O:H vant V25. Kuleste stammen ever?

Ur Boy Tony
«Alle» vel nå at det var Joakim og Svein som satt på denne kontoen. De hadde det artig med Cockney engelsken sin, og kjørte løpet hele veien ut både eksternt og internt :D
Jeg vil berømme lederskapet til UBT i startup og midgame. Kontoen gjorde enormt mye for stammen og fungerte som et lim. Masse gode tiltak ble iverksatt for å inkludere alle og holde aktiviteten oppe. I tillegg gjorde kontoen en helt fantastisk god jobb som en del av femmerbanden på østkanten. De var konstant en trussel for alle kontoer de hadde rundt seg, adlet jevnt og trutt, og stod i mot den hardeste aksjonen på V25, mer eller mindre uten tap. Jeg har fått det fortalt fra flere Trollspillere at det var særdeles demotiverende å møte veggen så hardt mot UBT. Disse episodene fører etter min mening denne kontoen opp som den viktigste kontoen i O:H isolert sett. Uten Joakim og Svein sine bidrag, kunne fort denne serveren gått den andre veien. For meg var Joakim en veldig viktig brikke til at jeg brettet opp armene og satset på V25, han er flink til å mase. Litt synd at dere slappet av i endgame (Dette skjer jo hver gang? J) . Jeg synes dere hadde fortjent rank 1, men i mitt hode er dere allikevel moralsk rank 1 på denne serveren.

Martinsen
Hehe. Vegz ditt sjuke beist :D Du kan virkelig det med å vokse. Latestart er ingen hindring. På V20 måtte jeg slite med å holde deg bak oss, og jeg skjønte ganske tidlig at du ikke ville slakke av her heller :D Du har lært opp to hyggelige karer i Tor og Martinsen her på V25. De har gått fra å være ferske til meget habile Tw spillere. Dere har kjørt over motstanderne deres akkurat som dere vil, og momentet stoppet aldri før dere gikk tomme for byer å adle :D. Elsker denne kontoen, en viktig bidragsyter og en del av femmerbanden i øst. Takk for en hyggelig server, boys!

Donau
Dette er virkelig en konto som har imponert meg på V25, og bidragene fra denne kontoen er en viktig brikke for at vi vant V25. Når Troll marsjerte fremover på vestkontoen, var det dette en av kontoene som effektivt satte en stopper for fremdriften. Dette er en krigerkonto av rang. De snudde aksjonen i mot, og adlet seg oppover mot core uten å se seg tilbake. Kristian kom inn her etter hvert når russetiden var over, og han fikk hevnet de byene han tapte på Bergenspesten. Kristian er også en rå Tw spiller som elsker å krige, og stort sett får det som han vil med fiendene rundt seg. KV bidragene fra denne kontoen har vært heftige. Jeg beundrer standhaftigheten denne kontoen har vist på V25. Well done, gutter!

Deathez
For en kar Fridjof er! Festlig, aldri sur, tidenes beste KV-hest. Med Svein som læremester ble han også en god TWspiller på rekordtid. Du har imponert meg utrolig mye, Fridtjof. Jeg takker deg for all den tiden du la ned for stammen. Du satt alltid stammen foran deg selv, uten å nøle. Du sjonglerte vel en 6-7 kontoer i lang tid? Impressed! Du er herved kåret til MVP på V25. Jeg håper virkelig jeg ser deg igjen på en senere verden.

Themis
Startet på V25 uten å gjøre en dritt (Jo han solge ress). Pål var opptatt med .no’s største snuoperasjon på V24 hvor han endte på rank 1. Det var derfor knyttet stor spenning til hva han ville foreta seg når han var ferdig der. Resultatet ble som forventet, kontoen satt fart og startet klatringen på rankingen. Pål gjorde som han alltid gjør, han adler byene han har lyst til å adle. Midt på sommeren kom det en aksjon mot Themis akkurat når kontoen stod uten dekning og det ble kluss med KV. Den ble nesten rimmet :O Når Pål kom tilbake, var comebacket stort. Med hjelp av stammen tok han tilbake byene sine og fortsatte å valse over sine motstandere. I dette tidsrommet sa Pål seg villig til å ta over roret som hertug i stammen. Hertugbyttet var veldig bra for O:H da mange kontoer var lei, og viste klare svakhetstegn.
Pål gir sine ordre uten filter, og det gir som regel en god effekt. Dette ble også tilfellet på V25. Pål mekket en killeraksjon som snudde momentet og satt O:H på rett kurs mot seier.
Det har vært skikkelig gøy og spille med deg Pål. Selv om vi har kranglet så busta fyker, og gang på gang har blitt enige om at vi er kategorisk uenige, har vi hatt mye moro, og vi har alltid falt ned på en felles plattform. Du har en personlighet som oser av selvtillit (digger det), du er en av de staeste personene jeg har møtt, du har en herlig humor, du er et taktisk geni, og du har noen kommentarer som er helt episke :D

[28.08.2016 11.40.38 | Redigert 11.40.54] Pelle | The Governator: Men måtte jo ty til virkemidler når det første svaret ditt som regel er

[søndag 28. august 2016 11.17] Pål Karlsen: <<< Nei

[28.08.2016 11.40.50] Pål Karlsen: Jeg runka

[28.08.2016 11.40.56] Pelle | The Governator: (cwl)

[28.08.2016 11.41.02] Pelle | The Governator: Hahahahahaha

[28.08.2016 11.41.11] Pelle | The Governator: (rofl)

[28.08.2016 11.41.18] Pelle | The Governator: Mest episke svaret ever

[28.08.2016 11.41.25] Pål Karlsen: Jeg hadde tenkt å utdype senere

Kan ikke bli annet en gøy av å spille med en slik kar!! :D

Tarantella
Alle elsker Karo, meg selv inkludert. Denne kontoen etablerte seg i sørøst, og så seg aldri tilbake. Kontoen ble en del av banden i øst, fortsatte sin stødige fremmarsj og adlet seg dit det var fiendebyer helt frem til serveren var avgjort. Karo er en lagspiller som konstant arbeider hardt for å lage et helvete for dine fiender. Du faker konstant, du nuker for dine medspillere, du klager aldri og er generelt en fryd å samarbeide med. Etter hvert fikk du litt etterlengtet hjelp av Fabi og Gig, og det fortjente du! Sluttspurten var forrykende og dere beholdt rank 3 som jeg synes var vel fortjent etter den innsatsen dere har lagt ned. Dette har absolutt vært en fremragende krigerkonto å ha i stammen. Håper jeg får æren av å spille med deg igjen, Karo!

Zombiefred
Dette var en konto jeg var helt sikker på kom til å gjøre det skarpt på V25. To staute karer i Fredrik og Jostein som begge kan sine TW saker. Kontoen startet som forventet aggressivt og adlet det de ønsket, men gikk på en kjempesmell når Troll traff med en aksjon som kom på verst mulig tidspunkt for gutta på ZF. Kontoen ble nesten rimmet da den stod uten dekning, og den ble faktisk vurdert til innadling. Men opp fra ruinene reiste Fredrik og Jostein seg. Som jeg håpet på, brukte de gullmyntene på kontoen til å adle seg et pansercluster i safesone. Derfra ladet de opp til en forrykende sluttspurt som tok kontoen helt opp på rank 5. Det er en god prestasjon, og det viser at dere har utholdenhetsgenet som er så viktig i TW. Begge disse gutta er glade i mat. Jostein har gjennom hele veien delt bilder av sine magiske kokkekunster i chat’en (Du må jo bare bli en sånn masterchef), mens Fredrik og jeg har diskutert hvem som lager best kebab av Snappys og Sidneys :D Har vært moro å spille med dere gutter. Well played!
Vi sees vel kanskje på .net !

Bohic
Hva skal jeg si? Er veldig imponert over Patrick. Den mestvinnende spilleren på .no
Han skulle også kosespille på V25, men etter hvert som han tok kontroll i området sitt la jeg merke til at kontoen skøyt fart. Kontoen stoppet ikke veksten før det ikke var flere byer igjen å adle helt til slutt. Patrick har meldt at han nå leger TW på hylla. Jeg har sagt det mange ganger før at de som annonserer sin slutt, er de som ikke klarer å slutte, men de som bare blir borte, er de som slutter for godt.
Jeg håper jeg har rett denne gangen i hvert fall, for jeg liker og har alltid likt å ha denne herremannen på norske servere. Uansett hva du velger å gjøre takker jeg for alle bidragene du har gjort, Patrick.
Både her på V25, men også på .no generelt.

Fuqboi
Takk for at du bidro godt i sørvest og at du var med på å adle ned Tom Oar. En kriger som pumper sine nukes konstant., Jeg ble aldri godt kjent med deg, men jeg har opplevd deg som en veldig likendes kar, som jeg gjerne spiller med igjen. Takk for bidragene, Mr!

Fluffyneiger
Calle, en ny svenske jeg fikk sansen for på V25. Kom inn i O:H via BB. Ikke superaktiv i chatten, men arbeidet alltid jevnt og trutt for at O:H skulle nå frem. Uredd for å bruke troppene sine, og backet alltid opp stammen om det skulle være noe. Takk for en fin tid, Calle!

Black Magic
Vebjørn som kjørte denne kontoen oppover rangstigen. En supertrivelig fyr som er meget angrepsvillig, og alltid setter stammen foran seg selv. Var en viktig bidragsyter for fremdriften vår i nordøst, og rensket med seg mye av rimmen til Troll. Godt spilt, buddy!

Maxwell Minger
Simen, my man! Lå safe, adlet seg opp til oss som lå på østfronten og ble en del av banden. Jobbet godt og iherdig hele veien frem til late mid-game / end-game. Da ble han lei… Skikkelig lei :D
Uansett en veldig god bidragsyter i krigen, og en stammespiller av rang. Kjent for å sette stammen foran, og beviste det mange ganger på V25. Takk for innsatsen!

Felmyst
Et kjent kontonavn med en kjent spiller. Kenneth loste denne kontoen gjennom V25. Det ble en berg og dal bane, men det endte godt :D Denne kontoen led litt samme skjebne som Zombiefred. Det kom en aksjon i mot på et uheldig tidspunkt, og det gikk hardt utover byene. Både Newsted og Heskey slo seg stort opp på dine byer i core. Du fikk imidlertid hevnen din når du kom tilbake etter ferien, og adlet mange av dem tilbake. Har hatt mange fine samtaler med deg gjennom V25, og det har vært artig å endelig spille på samme side som deg!

Al Bundy
Stian, din stabukk :D Du kan irritere på deg en gråstein. Du har aldri lagt noe i mellom når du slenger med leppa, og det er egentlig ganske digg. Man vet hvor man har deg, og det som kommer ut, er uten noe som helst filter. Det jeg liker med deg, er at vi kan tilte fullstendig på hverandre, så diskuterer vi litt frem og tilbake, og blir enige om at vi er uenige, så er alt som før igjen. og vi går videre som ingenting skulle ha skjedd. På V25 vet jeg du ville ha mer front, derfor var nok ikke motivasjonen helt på topp. Allikevel ender du på en respektabel rank. I de periodene du var motivert var du utrolig flink til å ta sykt mye KVer, og det skal du ha en stor takk for.

Linoko
Supernice dude som satt her. Dette var en veldig viktig konto i startup, og Linoko slo godt fra seg. Etter hvert falt nok motivasjonen en god del, spesielt på sommeren, og kontoen stagnerte, men hentet seg inn igjen til en topp 25 plassering. Hadde du vær motivert gjennom hele serveren, kunne du endt meget høyt på rankingen. Gjennomgående god kvalitet, og håper jeg ser mer til deg.

Jimsfirefightergum
En sentral konto i startup og early midgame. Stian AKA J. Knoxville satt i ledelsen og var stammens deffkoordinator. Stian er en teknisk veldig god TW spiller. Hadde du lagt ned flere timer på kontoen, eller hentet inn en dual, ville jeg forventet å se deg kjempe om topplasseringene på hvilken som helt server. Takk for bidragene, og mange spennende diskusjoner relatert til troppeoppsett, script, taktikk og andre TW geek detaljer :D

Markus den feite
En av de hyggeligste personene jeg har møtt på TW. Stilte alltid opp, uten unntak. Orket ikke helt kjøret på front, men bygde en safekonto og ga aldri opp. Sender velvillig det som befinner seg av tropper på kontoen mot sine fiender og sender resten av troppene sine til stammen i støtte. Håper jeg ser mer til deg, Mr!

Shaun the sheep, Lord torben, Alekulv, Mrmalle, Ivers75, Don Basco, -..Anne..-
Dere har vært med på å farge V25 på hver deres måte, men jeg har dessverre ikke blitt kjent med dere gjennom serveren. Har dog sett mest til Shaun the sheep, en av Chavs originalene..
Mr. Malle så jeg aldri noe til, så det må ha vært noen sin multikonto :O Resten av dere kom senere inn i O:H og jeg rakk aldri å stifte bekjentskap med dere. Uansett, gratulerer med seieren!

Reisverket
Stephan, det ble ikke oss denne gangen, men det har uansett vært utrolig gøy så spille med deg igjen, selv om det ikke ble på samme side av krigen. Takk for at du dro opp Troll, og motiverte dem til innsats. Synes du kan være stolt av hva dere fikk til, alle dømte jo masserekrutteringsstammen nedenom og hjem, men jeg var ganske overbevist om at den ville funke.
Du har nok ikke vært topp motivert på denne serveren, og da har det vært en stor glede å stifte bekjentskap med frøken Myh. En supertrivelig frue med hjerte for TW og fotball (Håper gubben hennes skjønner hvor heldig han er :D) Myh er en meget dyktig spiller som har loset Reisverket stødig gjennom V25. Takk for at alt var så "no hassel" med deg. Veikrlig lyst til å spille med deg igjen.

Mr. Bobil
Jaja, Tore. Da ble det en plassering, Lojaliteten til Reisverket gjorde at du tok det rette valget med tanke på Milf/Troll problematikken. Du er en spiller som har mange fiender, men også mange venner. Det ble mange internadlinger på V25, men jeg vet at du kan krige når du gidder. Jeg vet også at du har bidradd på flere plan i Troll! I tillegg har du konstant bidradd med å holde forumet i gang frem til serveren ble avgjort. Thx!

Balle Klorin
Magisk utholdenhet. Du gir deg aldri. Takk for at du viste oss at de gamle traverne er de seigeste jævlene (Y) Er ikke mange igjen av dette kaliberet!

Heskey
Veldig lite fan av flere av valgene denne kontoen tok. Kontoen var allikevel med å farge V25 ved flere anledninger og bet godt fra seg. Storkoste meg imidlertid når den ble rekt.

Newsted
Den klart mest imponerende kontoen fra Troll siden. Kontoeieren William var en bauta, og adlet mer eller mindre som han ville hele veien. En veldig hyggelig motstander som jeg skravlet mye med underveis. Vårt store samtaleemne var troppebuilds, og jeg skjønte fort at du var en spiller som kunne din teori. Omrokeringer og late kontoer gjorde at du tok inn Kjetil på kontoen etter hvert. Jeg vet ikke om det var det som avgjorde at du brøt ut av Troll, men jeg er ganske sikker på at det var en medvirkende årsak, og det var synd. Det ble i hvert fall starten på kontoens fall. Du skal uansett ha en stor takk for at du gjorde V25 spennende over lang tid. Newsted sine prestasjoner fremstår for meg som en av de aller sterkeste på V25. Well played!


That's it. V25 er over. Spørsmålet jeg stiller meg er om det ble min siste server? Jeg velger å si at nå skal jeg slutte, for da er det jo en ganske stor sannsynlighet for at jeg dukker opp igjen. Er jo så mange hyggelige mennesker man møter på sin vei i dette spillet, og det gjør det vanskelig å legge det helt fra seg.
For dere som ikke har startet på en ny server allerede - Nyt friheten!!

Pelle, over and out...
 
Sist redigert:

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Flott oppsummert Pelle :)

Du har fått enda mer respekt på deg fra meg etter v25! :) Skal bli kjekt når du låner bobil av meg i vinter! :D

Og takk for hyggelig kommentar. :D

Gratz med vellfortjent seier!

-A
 

Pineapple Trees

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
38
Vil sterkt berømme lederegenskapene til min kjære venn og dual Joakim. Det var temmelig mange "sterke" personligheter i stammen, men Joakim klarte alltid å få alle med seg <3 Du var litt svak som slutta, men skjønner at du ble lei da jeg hadde så lang ferie :/ Den eneste grunnen til at jeg kom tilbake etter ferien var for å holde ZombieFred under oss på rankingen :D Tror mye av lysten vår forsvant etter de dagene vi satt 24/7 og forsvarte oss mot TROLL. Det var hardt, men vi var jo selvfølgelig best og det måtte vi også vise. Takk til Pål som tok over, og fullførte verdenen for oss. Takk til Pelle og Marius som kjørte på i høyt tempo gjennom hele verdenen. Takk for alle kveldene med warlight.
 

Kreiz

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
254
Igjen smeller Pelle til med et underverk av et skriv.
Takk for fine ord, en artig verden, bra samarbeid og fantastisk seier.
Du er en mann jeg respekterer veldig mye, Pelle. Håper du har rett ang. når man sier man slutter - see you around

Marius, smell ut en lignende oppsummering, trenger litt mer god lesing!
 

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Den eneste grunnen til at jeg kom tilbake etter ferien var for å holde ZombieFred under oss på rankingen :D

Vi hadde dere nesten..! :mad:

Takk for atter en verden alle sammen, det var veldig artig, og så har det også vært litt mindre artig til tider. Noe irritert for at vi på ZF ikke fikk vist oss for hva vi egentlig kunne, og dumme troll som hadde aksjon da verken Fredrik eller jeg hadde tid til å forsvare :( Takk til Pål på Themis som ga oss en second chance med den byen vi fikk i sør for å etablere oss på nytt, det reddet motivasjonen ganske godt for min del!
 

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Veldig enig i det Pelle sier her, og har stort sett samme oppfatningene av folk. Det var en artig verden, helt ifra startup der det ble sagt at vi skulle chille og ikke spille seriøst. 3 minutter etter serverstart hadde Joakim funnet en stamme vi skulle merge med, og vi flyttet oss sørøst. Noen kjørte på som aldri før, og noen tok det relativt rolig. Plutselig hadde vi rekruttert Pelle og motivasjonen ble straks mye høyere hoss flere av oss.

Vil takke for alle fine kvelder på Skype, Warlight /m micc osv. Satser på en ny Warlight-kveld snart, da skal jeg vinne! :cool:
 

MariusN

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
221
Kan vi ikke bare være enige om at det var Pelle som ødela sommeren vår ved at vi med en gang vi rekrutterte han gikk fra å være chillestamme til å gå full tryhard?
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Jeg foreslår at vi bare spiller warlight og poker og sånt uten å bruke tw som mellomledd.
 

Markus den feite

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Gode ord Pelle. Tusen takk for din innsats, og bidrag til v25. Du gjorde spillopplevelsen min MYE bedre! Takk til alle andre og.

Håper på å se mer av deg videre og!
 
Topp