Poseidon - Tidligere hertug av TW

DeletedUser

Guest
Hva er din TW historie?


Jeg startet med TW for 2-3 år siden. Det hele startet da jeg kom over en link til tribalwars.net.
Jeg skjønte ikke mye av spille og det endte med at jeg stoppet etter en måned.

Grunnen til at jeg startet å spille på tribalwars.no, kom av at naboen min (mitler) fikk broren min til å begynne. Noen dager senere kom Mitler over på besøk, Da han hjalp broren min med å komme skikkelig i gang, kom jeg på at jeg hadde spilt dette en gang jeg også.
Jeg laget med bruker samme dagen og ble tidlig medlem av IB-L. Dette var rett før sommerferien hvis jeg ikke tar helt feil. Så det var bare verden 1.
Grunnen til at det ble IB-L var at Mitler den gang var medlem av IB-a.
En uke etter at jeg ble medlem av IB-L, gikk den i oppløsning. De som hadde nok poeng fikk bli med opp i IB-a.
Jeg og min bror hadde kun noen få tusen poeng. Dette holdt ikke. Det endte med at jeg og Halla366 stiftet en egen stamme.
IB-L veterans. Dette ble en stamme for mange av de som ikke hadde nok poeng for å bli med i IB-a.

Senere merget vi Med =TBC=. Her ble vi godt mottatt og jeg fikk en stilling som baron. Etter en stund merget vi på nytt. Denne gangen var det med BOS.
Her møtte jeg Zanmato som den gang var leder av BOS. Jeg hadde ikke mye erfaring med å styre stammer på denne tiden. Så jeg prøvde for det meste å lære av de andre lederne.
Selv om det var mye som ble gjort bra, merket jeg fort at det ble mye kluss med så mange familiestammer. Tror vi var rundt 5 på det meste:O

Da verden 2 startet stoppet jeg på verden 1. jeg og noen som jeg ble kjent med gjennom =TBC= ble enige om å lage en stamme på verden 2. Vi hadde nesten ikke bestemt noe som helst. Men det endte med at min bror (lordofguildz) stiftet en stamme. Stammen fikk navnet The Wolfs.

Senere startet Mitler og da ble han også en av hertugene i TW. Han hadde spilt lengst så han hadde mest erfaring. Vi kom tidlig i krig med Yamato. En krig jeg ikke forsto mye av.
Jeg fikk med meg at det var uenigheter grunnet Plax, men plutselig fikk jeg et brev fra Zanmato der det stod at de erklærte krig.

Det gikk ikke særlig bra, det endte med at vi tapte kampen om K55. Grunnen til at jeg var lite oppdatert rundt denne krigen, var at jeg og mange andre fra TW var på ferie.
De få fra TW som var igjen måtte bruke mye tid på denne krigen. Jeg synes de av dere som var online under denne perioden gjorde en flott jobb:)

Etter krigen ble vi enige om å starte på nytt i sør-øst. Det endte med at stammen ble splittet. Noen startet i K56 andre i K65.

Så startet "den kalde krigen"
Etter krigen ble vi enige om en slags avtale. Yamato skulle ikke angripe oss utenfor K55. Det ble mye styr da Yamato mente vi sendte støtte inn til de byene som var igjen i K55.
Jeg leste her på forumet at det var diskusjon rundt dette for ikke så lenge siden også.
Sannheten er at vi IKKE sendte støtte til byene som lå i K55. Vi var fornøyde med den "lille avtalen" vi hadde.
Det har aldri blitt gitt ordre fra ledelsen om at det skulle sendes støtte til disse byene.

Etter dette ble plutselig datterstammen til Yamato (D-Yato) oppløst. Grunnet spionasje. Vi i TW fikk mye av skylden for det.
Stemmingen ble enda mer spent da vi i TW tok byer fra DISA E, grunnet DISA E sin gråbyadling.

"Den kalde krigen" endte med en krig mellom oss på den ene siden og Yamato , ~SW~ og DISA E på den andre siden.

Nå har krigen vart noen uker så da får den(de) beste stammen(e) vinne:)


Hvor mye tid bruker du daglig på tribalwars?


Det varierer ofte. Kommer an på hvor mye tid jeg har. Mye avhenger av hva som skjer med stammen. Er det mye krig er jeg på ofte. Men IRL kommer først. Derfor har det blitt lite nå som det er jul og nyttår. Ellers prøver jeg å snike meg innpå en tur, hvis jeg får tid.


Hva er din spill-strategi?


Har hørt at det er mange spillere som har egne spillstrategier. Noen har funnet på egne navn osv.. Selv har jeg ingen spesiell spillstrategi. Jeg har lest en del guider og lært mye av det. Ellers prøver jeg å plukke opp småting fra de spillerne jeg spiller med. Mye man kan lære av andre. Spesielt av fiendene sine.


Hva tenker du om krigen mot Yamato og deres allierte?


Har tenkt mye på dette. Krigen har jo en ganske lang historie som strekker seg helt tilbake til starten av verden 2.
Det er ikke tvil om at Yamato er den poengmessige overlegne parten. I tillegg har de mange sterke allierte.
Krigen har ikke godt så ille for oss. Selv om vi har mistet byer, så har vi også tatt en god del byer. Når vi snakker om denne krigen. Så er det jo krig mot 3 store stammer.
Mange vil sikkert si at det var dumt av oss å erklære krig mot tre store stammer. Først kriget vi mot DISA E.
Det er klart at vi ville vunnet den krigen uten særlig stress. Denne krigen kom i hovedsak av at de rett og slett ikke overholdt gråbyregler som vi hadde laget. Vi var også klar over at dersom vi skulle ha en mulighet mot Yamato. så måtte vi kvitte oss med Yamato sine allierte først. Hvis man tok en titt på diplomatlisten til Yamato, så var det klart at vi måtte velge en av de allierte, med tanke på størrelse og beliggenhet.

Valget var enkelt da DISA E alt hadde adlet grått som bare F, rundt oss.
I tillegg lå de bra plassert med tanke på at vi hadde mulighet til å starte angrepene
med en gang uten at vi måtte forflytte oss. Vi fyrte av angrep og fikk nye byer rimelig raskt.

Siden vi fra før visste at Yamato hadde planer om å angripe oss og at ~SW~ da mest sannsynlig ville bli dratt inn i krigen. Bestemte vi oss for å erklære krig mot dem også.
Mulig dette ødela mulighetene våre for å bli en stor og mektig stamme. Mulig vi kunne holdt oss blant topp 5. Helt til det ville blitt en verdenskrig, mellom to store allianser.
For meg har det lenge virket som at vi i TW, ofte ser på dette spillet med andre øyne enn mange av dere andre. Vi i TW ser på dette som et krigsspill. Det er selvfølgelig lov å bygge allianser.
Et spørsmål vi i TW har spurt oss er: Hva er artigst, alliere seg til toppen? Eller å krige seg til toppen?

Dette spørsmålet er svært relevant, med tanke på de valgene vi i TW har gjort. Vi ønsker ikke å spille Sim City. Vi ønsker ikke å være allierte med andre stammer bare for å unngå adlingskræsj.
Vi spiller for å ha det artig.

Slik Herdot en gang i tiden sa:

”Det er bedre å våge alt, og bære sin del av det som måtte gå galt. Enn engstelig å vurdere alt, og aldri måtte bære følgene av noe galt. Den som velger å handle, den vil som
som oftest gå av med seieren.”
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Har du noen tanker om tonen på forumet for tiden?


Synes det som skjer på forumet er litt synd. Jeg leser alt som skjer, men det er ikke så ofte jeg skriver der. Det har blitt mer skrving enn det var før, men likevel ikke så mye. Grunnen til at jeg synes det som skjer er synd. er at det skrives så mye tull. Hvis man kommer med gode argumenter så bortforklares det med helt usaklige ting.
Jeg synes det er flott at det er diskusjoner og at folk har forskjellige meninger, men det må da være mulig å oppføre seg. Har ikke vært så mye på den siste tiden. Men jeg har fått med meg at det siste er diskusjonen om Yamato, ~SW~ og DISA E er familiestammer.
Selv har jeg ikke særlig tro på at Yamato har bevist gått inn for at de skal være familiestammer.
Men de samarbeider på mange måter slik familistammer gjør. Probleme i denne diskusjonen er nok hvordan man skal definere begrepet "familiestamme". Når vi er blitt enige om det, er det enklere å bestemme oss for om de er familiestammer eller ikke.


Som hertug i TW, hvordan tror du denne krigen kommer til å se ut om tre måneder?


Det er jeg veldig usikker på. Hovedgrunnen er at jeg ikke er sikker på om jeg selv kommer til å spille på verden 2 om 3 måneder. For å være helt ærlig, så må jeg innrømme at jeg tror Yamato har tatt oss om 3 måneder. de sier selv at de er en gjeng gode spillere. Noe jeg også har fått inntrykk av. derfor vil det overraske meg om vi overlever så lenge. Men med tanke på den motstanden vi har møtt, så kan det virke som vi kommer til å overleve mye lenger enn 3 måneder. Angrepene jeg har fått har inneholdt både det ene og det andre. Mye av denne krigen avhenger av om det er andre stammer som hiver seg med mot Yamato.
Hvis vi skal krige alene så kan det nok gå gærlig. Men hvis det er andre stammer som hiver seg med mot Yamato, så kan det fort tippe i vår favør. Det er viktig å huske på at vi i TW har vært igjennom en krig mot Yamato før. Vi vet hvordan de angriper. Vi har fått rensket bort de "dårlige" spillerne. Nå er det kun spillere som kjemper for hverandre.


Hvilke spillere synes du har påvirket krigen mest og hva synes du om dem?


Det er vanskelig å si. Selv har jeg vært lite involvert i denne krigen. Men hvis jeg skal plukke frem noen så å det nok bli disse (spillere som jeg kommer på i farten):

RDI-rsr: Meget god spiller som holder ut mot angrep etter angrep. Selv når han blir angrepet på det hardeste tar han byer fra fienden. Må si jeg er veldig imponert over denne spilleren.

Sheriffen: Har hatt mange gode samtaler med han. Har fått med meg at han tar en del byer av oss nede i K65. Ellers er han muligens den beste spilleren i DISA-E.

Rustung: En spiller som har gjort en del ugang i K56.

Ellers er det mange spillere som har gjort en strålende jobb på begge sider. Men jeg har vært mye borte, så jeg beklager om det er spillere som har gjort ting jeg ikke har fått med meg.


Hva er dine beste TW-minner?


Mine beste TW-minner kommer fra den tiden jeg spilte på verden 1. Jeg ble medlem i IB-L men den ble raskt nedlagt. Derfra gikk turen til en egen stamme som jeg og Halla366 stiftet. Så merget vi med TBC. Det er i denne stammen jeg mange av mine beste TW minner. Kommer ikke på noen eksempler. Men det var generelt det at jeg var en meget dårlig spiller på denne tiden og da er læringskurven bratt. En annen ting som er meget artig, er at i TBC møtte jeg spillere som kom til å bli mine fiender verden 2. Zanmato og mange andrer fra Yamato ble medlemmer i TBC etter en merge med BOS. Jeg husker ikke så mye fra denne tiden. Men jeg husker godt at vi merget med BOS og at Zanmato var der. Ellers har jeg fått mange gode minner fra min tid som hertug i TW. Jeg må si at det er en fornøyelse å være hertug i en stamme der baroner og andre i ledelsen tar så stort ansvar.

Det er mange gode råd man kan gi til nybegynnere. Hvis jeg skal plukke ut noen som jeg husker hjalp meg mye den tiden jeg startet. Så må det være gode guider. Jeg lærte mye av å lese gode guider. Man må heller ikke være redd for å spørre naboene sine. Det er bare å spørre. Mye av dette spillet handler om å skaffe seg gode kontakter. Dette er noe jeg selv har erfart. Man trenger ikke nødvendigvis være særlig god til spille, så lenge man har de rette kontaktene.


Hvilke spillere har betydd mest for deg?

Jabberwocky:
Var min første nabo på verden 1, sammen med Habakuk.
Hadde først planer om å angripe han, men fant ut at jeg tjente mer på å være venn med han. Meget god spiller som jeg lærte mye av. En av de bedre spillerne jeg har møtt

Asoko:
KV nummer 1 XD
Satt kontovakt for meg under nesten hele sommerferien. God spiller, spiller under annet navn på verden 2
Fin tid vi hadde i =TBC=

Sorn:
Som de ovenfor møtte jeg også han i =TBC= God spiller. Husker ikke så mye fra han på verden 1. Men da vi ble naboer på verden 2 fikk vi mye kontakt. Veldig god spiller.


Nevner ikke navn på grunn av at jeg lett kan glemme noen:p men hele ledelsen i TW. Uten dere hadde det vært umulig å drive en stamme. Føler vi har funnet et flott system

Jeg må også si takk til alle dere "usynlige" som jeg desverre ikke kan nevne navn på. Uten dere hadde lite av dette vært mulig:)

Jeg vil takke dere alle for en fin tid:) Jeg kommer nå til å slutte. Mulig jeg kommer tilbake i verden 3.


Hvem er de mest profilerte spillerne på v2, og hva synes du om dem?

Zanmato:
Tidligere leder av Yamato. Har pratet mye med han om både det ene og det andre^^ En god spiller som har laget egne taktikker. Har aldri blitt angrepet av han, men vet da en del om disse taktikkene uansett.
Har betydd mye for verden 2 med tanke på at han stiftet Yamato og med tanke på at han har påvirket mye av verdenen med allianser, kriger osv.

RDI-rsr:
Den beste spilleren jeg har møtt:) En fryd å spille med, sikkert et mareritt å spille mot. Skjønner ikke hvordan han får det til. Men han knuser alt av tropper.
Han tar støyten for mye av det som ellers ville kommet mot stammen. God til å fordele troppene sine.

Ganondorf:
Diplomat av Elite, som er den største stammen. Han har stor makt. Leder også ranken over flest poeng. Har ikke pratet med han (som jeg kan huske) men hører han skal være en god spiller

Vabfs:
Leder av ~SW~. Tidligere baron av Yamato. Hyggelig fyr. Har fått dreis på ~SW~:) ellers virker det som han alltid er pålogget^^

Runinter:
Leder av -Rome-. Mange prater nedlatende om de. Men noe må da være bra når de gjør det som de gjør. Krever mye å holde en stamme oppe
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
1. Woohoo, jeg var også medlem av IB-L i v1:p Første stammen jeg var med i faktisk:D

2. Ja, jeg er alltid pålogget.
 

illuminati.

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Flott intervju:)

Synes det som skjer på forumet er litt synd. Jeg leser alt som skjer, men det er ikke så ofte jeg skriver der. Det har blitt mer skrving enn det var før, men likevel ikke så mye. Grunnen til at jeg synes det som skjer er synd. er at det skrives så mye tull. Hvis man kommer med gode argumenter så bortforklares det med helt usaklige ting.

Fullstendig enig.
 

RDI-rsr

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Jeg har også vært i TBC :)
Har ikke merket noen taktikk som er spesiel egentlig fra yamatos side, men de kan vel ha noen på lur.
 

DeletedUser

Guest
Egenprodusert hemmelighet som jeg nesten ikke har sagt til en levende sjel. Så jeg tror nok du bare har hørt løse rykter Poseidon:p
 

DeletedUser

Guest
Egenprodusert hemmelighet som jeg nesten ikke har sagt til en levende sjel. Så jeg tror nok du bare har hørt løse rykter Poseidon:p

Har fått høre det av spillere du har angrepet:p Man lærer mye av sine fiender;)
 

DeletedUser

Guest
woohhooo jeg er nevnt xD

Tror verden 2 vil falle av ulike grunner. Personlig blir det mindre av verden 2 på meg etter at byer inne i clusteret mitt er mistet under min periode i afrika...
 

DeletedUser

Guest
Folk fra TW. nei, det var bare vanlig angrep. Raids sendt langveisfra:)
 
Topp