Pysa oppsummerer V25

MariusN

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
221
For å bevise at jeg ikke er noe dårligere enn min fantastiske kompanjong gjennom v25, Pelle. Skal jeg også prøve det beste jeg kan på å oppsummere verdenen sånn jeg har opplevd den.



Det hele startet faktisk på v24, som vanlig køddet vi og vi latet som at stammen var i oppløsning. Det endte med en natt i Brojob som var ledet av Jato Link, med Joakim og Svein på kontoen. Jeg skulle ta natt-toget til Trondheim og hadde en veldig hyggelig kveld på skype med Joakim, Svein og Jostein om jeg ikke husker feil. Vi diskuterte alt man vanligvis lurer på i livet. ”Hvorfor er alle kåte på tog?”, ”Hadde du gitt deg selv en avsugning om du hadde hatt muligheten?” Dere vet, helt vanlige ting å snakke om med ukjente folk over internettet. Skuffelsen for Joakim og Svein var naturligvis stor når vi sa at alt bare var tull og vi gikk tilbake til Tryhard-Odd. Noe som ikke falt i god jord hos Joakim, han hevdet at tryhards var det verste han viste, og lurte på om vi skulle starte en premade på v25 som snart startet. Her skulle vi samle en gjeng med kule folk, som ikke nødvendigvis var best i spillet men som var glad i å ha det gøy. Vi hadde en slags policy om at vi skulle prøve å ha 50/50 erfarne spillere og nye spillere.


V25 nærmet seg og vi skulle bestemme oss for tema på premaden, Joakim har alltid hatt en drøm om å være en arbeiderklassefyr fra Øst-London, og han får jo ofte viljen sin, og slik startet Chavs. Opprinnelig var vi vell en 10 stk ca, ledet av ur boy tony. Inspirert av en post på reddit.
Z8IFkrEl.jpg

GC4Q4rrl.jpg



Selv startet jeg opp som Moms Spaghetti, inspirert av Eminem.




Det tok ikke lang tid før jeg fant ut at jeg egentlig ikke hadde særlig lyst til å spille aktivt og jeg gjorde ikke mye mer enn å bygge ressfelt og litt deff.


6th var stammen til startup-spesialist –Coller, og denne gangen hadde han kanskje fått en litt for bra startup. Ikke langt ut i verdenen ble kontoen nemlig bannet, og 6th falt fort i grus. Dette gjorde at flere spillere ble ledige på ”overgangsmarkedet”. En av disse var Pelle på Unlimited som allerede tidlig på verdenen hadde spurt om jeg ville være med å spille på kontoen hans, uvitende om at jeg faktisk spilte i Chavs. Vi hadde spilt sammen på den forrige HP-verdenen og det å spille med Pelle var faktisk noe som lokket meg. Joakim prøvde å lokke over Pelle til Chavs uten å røpe sin identitet og jeg er ikke helt sikker på hva som til slutte lokket han over, men Unlimited ble rekrutert til Chavs, vi bestemte oss derfor for at jeg skulle gå inn på kontoen sammen med Pelle, Odd og Kim.


Samtidig hadde SL slått seg opp stort i vest og var det de kalte for en elite-stamme. De rekrutterte det de hevdet var kvalitet over kvantitet, og lo litt av vår rekrutering av flere spillere som aldri hadde bevist noe før, men som var ivrige etter å lære.


I andre enden av skalaen var masserekruteringsstammen TROLL som av mange ble dømt nord og ned allerede tidlig. Det skulle derimot vise seg at flere her var skikkelig seige motstandere og kjøre oss hardt i vest og core senere.


Chavs og SL merget til O:H og det var nå klart for det vanlige på .no. 2 stammer/allianser mot hverandre i en krig.


På østfronten hamret vi på Unlimited mot fronten sammen med ur boy tony og vi hadde stor suksess. Odd og Kim sluttet ganske tidlig vi valgte derfor å ta inn Royal som egentlig spilte med Pål på Themis, men Pål var opptatt med v24, og ville heller bare selge ress på v25. Royal hadde lyst til å spille for å vinne og han valgte derfor å bytte over til oss. Det skal sies at Royal også forsvant litt senere, han måtte passe på så russerne ikke kommer og tar oss.


I vest derimot fikk vi problemer, flere kontoer ble rimmet og verdenen flyttet seg som en klokke hvor både minutt- og timeviseren gikk like fort.


Etter en sommer med laber aktivitet fra begge sider, så bryter plutselig TROLL sterkt igjennom i core og knuser flere kontoer nesten til helt tilbake til rimmen. ZombieFred trekker seg tilbake og adler en pansercluster, kanskje noe ufrivillig, men negativiteten er stor fra mange medlemmer som er lei av å se kontoer faller som fluer.


Joakim går lei av TW, og overlater roret til Themis som tar over styringen av stammen. Setter i gang et par aksjoner i samarbeid med Pelle som treffer perfekt og vi tar tilbake momentum i krigen. TROLL har opplevd det samme som O:H i løpet av sommeren, nemlig at mange kontoer er inaktive. Det ender med at noen ikke gidder mer, med Heskey og Newsted i spissen danner de MILF. De forventet nok å fortsette som allierte med TROLL, men her gjør TROLL helomvending og erklærer krig rett i fleisen på dem, og O:H og TROLL inngår IAP for å feie MILF av banen. Dette går fort, og MILF blir feid av banen.


Da gjenstår det bare å adle inn de resterende byene og nå dominansekravet før O:H blir erklært som vinnere!


Topp 3 moments på v25

3. Krigserklæringen for krigen mellom Chavs/SL og TROLL



2. Warlight & chill
Her hadde vi det mye gøy, vi samlet flere ganger en gjeng på 5-8 folk som ville spille Warlight, satt på teamspeak og pratet shit, samtidig som vi backstabbet hverandre om igjen og om igjen.


1. ”Ha det gøy og chille”-stammen vinner verdenen!


Honorable mentions

- Petter forsvinner for å spille inn en serie hvor han høvler over alle damene i Bergen.
- De eviglange diskusjonene om Paradise Hotel.
- Quiz-kveld (HVORFOR ER DET GLASS PÅ GULVET??!)




Jeg kunne til slutt brukt evigheter med å ramse opp alle spillerene og skrive litt om hver, men jeg føler det ville blitt veldig likt som det Pelle gjorde, og jeg stiller med bak alt det han har skrevet. Jeg vil derfor bare trekke frem et par spillere jeg mener fortjener en ekstra liten dose med skryt


Pelle
Hva skulle jeg gjort uten deg Pelle? Har stor respekt for deg som spiller, og det har absolutt vært en ære å spille med deg (klisjé?). Vi har fungert veldig bra sammen, og det kan kanskje som du nevner ha med at vi faktisk er enda likere enn det folk aner. Vi har nemlig felles gener. Er dette første rank 1 familiekonto? Det som kanskje er enda mer merkelig er at vi faktisk ikke var klar over dette før vi hadde spilt sammen i flere måneder. Takk for at du har kjeftet på meg når jeg har vært lat, og ikke minst takk for alt du har lært meg. Du sier du skal slutte, noe jeg neppe tror på. Jeg sier jo for så vidt det samme (noe jeg håper å tro på), men jeg håper vi fortsatt holder kontakten og kanskje vi en dag ses på slagmarken igjen, enten på samme side eller på hver vår side.


Ur boy tony
Joakim, din hykler. Hater vi ikke tryhards? Fantastisk verden og er ganske enig med Pelle. Kanskje den viktigste brikken for O:H. Joakim og Svein var nok fra starten den mest aktive og beste spilleren i stammen. Styrte stammen godt frem til sommeren. Er ikke lett å holde styr på en slik gjeng som vi til slutt var. Så er imponert over måten det ble gjort på.


Themis
Tok over som leder og styrte skuta rett i havn. En av de beste spillerene jeg har spilt med. Herlig selvtillit og spydige kommentarer, men til syvende og sist taler også hvor godt du gjør det når du først setter i gang for seg selv og beviser at du kan støtte opp under de store ordene du bruker om deg selv.


Deathez – The Real MVP
Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Dette er en helt ny TW-spiller, og han har gjort det fantastisk. Har kanskje ikke den høyeste ranken på kontoen, men dere skal alle vite at han her har omtrent konstant sittet med flere kontoer som KV, forsvart kontoer på alle kanter. Sniper med presisjon mange bare kan drømme om.



Kunne ramset opp en hel haug med flere spillere som har vært viktige og som jeg liker, men jeg velger å gi disse 4 en ekstra shoutout i tillegg til det Pelle allerede har gitt.


Takk til alle som gjorde denne verdenen til en fantastisk morsom verden!


 
Sist redigert:
Topp