Ras al Ghul

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Nå tok jeg meg friheten til å lage to intervju på rappen her. Denne gangen er det av Ras al Ghul, altså en Plan B/Katt/Cash A spiller.

Håper dere liker intervjuet, her er et litt annet synspunkt på hvordan v19 er, ikke bare ifra Cash spillere sine øyner.



Kan du ikke begynne med og fortelle litt om deg selv, og din Tw-Historie?

Aller først, takk for interessen med interjuvet.

Det formelle først; Jeg heter Martin og er en mann på 28 år med kone og en unge på 1 måned gammel :)
Jobber i bank og utdannet siviløkonom.
Som person er jeg svært interessert i alt innen idrett og var selv svømmer på høyt nivå tidligere.
Har alltid gamet mye og blir generelt fort avhengi av ulike strategi spill.
Her begynner vell min TW historie.
Ble introdusert for dette browser-strategi spillet mens jeg studerte. Det er vell 3 år siden ca. på v.11 startet det.
Her startet jeg opp under nicket Hiko og ble godt lært opp av min venn, som da spilte på Lillipupp. Etter mye krigen mot FRO og blant annet cannavaro, så fant dem vel ut at det beste var å få meg med i stammen :p
Deretter ble det en liten og kortvarig kamp mot BNP.
Jeg lærte en god del på denne verden, men fant fort ut at jeg hadde mer å lære.
Videre spilte jeg på v.13 under nicket. Her ble jeg kjent med J.F.F. Stammen for første gang. En sosial og ålreit stamme, men med små ambisjoner om å vinne.
På v.14 var jeg i TH og gjorde det ganske så greit i starten. Mener jeg ledet det hele i poeng en liten stund, men måtte desverre gi meg her på grunn av giftermål og andre ting som skjedde IRL.
Føler nå at dette blir litt langt og uinteressant så derfor gjør jeg det litt mer kort og konsist. Jeg vant HP7 og har tatt en pause etter det.
Kom tilbake nå på denne verdenen under nicket Ras al Ghul :)

Hvordan klarer du å kombinere pappa tilværelsen med TW? Er ikke dette nokså utfordrende? Med tanke på aktivitet.

Hehe, helt klart at det er nokså utfordrende!
Særlig når jeg spiller solo ;P

Jeg har heldigvis en veldig snill sønn og kone :)
I tillegg har jeg en veldig fleksibel jobb hvor jeg styrer mye av hverdagen min selv. Jobben min krever også at jeg jobber på natta, noe som passer meg fint med tanke på TW :)

Aktiviteten har i det siste vært veldig varierende for meg med tanke på at han kun er 1 måned og at vi var på sykehuset i ca. 1 uke. I tillegg så ble min kone svært dårlig og lå på intensiven under overvåking i 10 dager. Så da hadde jeg nok å henge fingrene i! :) Det var vell også da jeg fikk kritikk av Odd på Xeorxy om at jeg måtte skjerpe meg og var en skuffelse så langt :p ( Stod vell på offentlig forum under Top 25 liste). Nå vet jeg jo at Odd ikke viste noe om min situasjon, men jeg er et vinner menneske og synes faktisk det var litt surt at jeg ikke gjorde det bedre enn jeg gjorde/gjør. Men da har du litt av grunnen.
Synes forøvrig Odd er en veldig hyggelig og ordentlig person.

Av prinsipp så har jeg laget meg en regel om at TW kommer ved siden av alt annet. Det skal være en hobby som jeg liker å holder med på når jeg har tid :) Må nesten bli sånn når livssituasjonen er som den er.


Så du har noen år bak skjermen og TW. v19 er godt i gang og skattene er kommet ut, hva ser du på som utfordringen stammen du er i står foran?

Utfordringen til en hvilken som helst stammer er som alltid aktivitet og støtte opp om hverandre.
Når vinnerkravet til denne verdenen er å inneha alle skatter vil selvfølgelig dette bidra til at skattene må beskyttes godt og koordinering i stammen er derfor svært viktig.

Stammen min er intet unntak og må opprettholde aktiviteten og muligens bli enda bedre på å bidra i fellesskapet, slik at stammen vil gjøre det best mulig.
I tillegg er alltid "spillerflukt" fra stammen en utfordring. Nå vil jeg ikke si at det er det i min stamme, for noe gjennomtrekk vil det alltid være. Men for å ha minst mulig gjennomtrekk så må samholdet og samarbeidet være bra, slik at stammefrender vil bli værende i stammen. Her vil jeg si det går mye på tankelogikken til hver enkelt. Noen prioriterer stammen, mens andre prioriterer seg selv. Hva som er best lærer man etterhvert ;)

Du nevner "spillerflukt" her, hva mener du med dette? og hva er tankene dine angående din nærmeste nabo har gått til fienden?

Hehe, var vell derfor jeg skrev "spillerflukt".
Synes igrunn det er ganske så vanlig at noen spillere bytter stammer iløpet av en verden, dette kan skyldes ulike grunner.
Jeg har ikke noe imot at man bytter stamme, så lenge grunnene er gode nok.

Når det gjelder Canna så skjønner jeg han godt.
Canna er i utgangspunktet, som jeg har erfart, en lojal spiller ovenfor sin stamme. Men både han og jeg har nok blitt frustrert flere enn èn gang når det kommer til aktivitet og støtte opp om hverandre i min nåværende stamme, hvor navn ikke nevnes fordi dette byttes temmelig ofte for tiden....
Nå skal det sies at ting begynner å skje og at folk begynner å få opp øynene litt om hva som skjer og må gjøres. Kanskje er det Canna som redder sin tidligere stamme med å forlate den og vekke folk litt til live? Hvem vet...

Cannavaro er en spiller jeg har samarbeidet godt med på denne verden og som jeg også har spilt med tidligere.
Forholdet oss i mellom vil være uendret, men jeg er klar over at samarbeidet oss imellom vil bli endret på denne verdenen.

Han er klar over hvilken situasjon jeg er i og tror ikke han bekymrer seg så mye over evt. angrep fra meg.
Jeg tror heller ikke han vil angripe meg med det første...

Ønsker Canna lykke til videre!

Hva synes du om ledelsen i Plan b/Katt/Cash A nå som bambam er forsvunnet? Er tingenes tilstand bedre eller værre?

Hehe, ting begynner å bli bedre...
Bambam så jeg lite eller ingenting til, han må dessverre være en av de mest inaktive lederne jeg har vært borti.

Den nye ledelsen begynner å ta grep og ting begynner å se lysere ut, selv om det tynnes ut i rekkene.

Hvordan går krigen så langt i dine øyner? Hva er utfordringen, hvem er utfordingen, hvordan tror du dere kan lykkes?

Så langt så har krigen gått i Cash sitt favør. Det tror jeg er mye på grunn av at de har hatt en litt annen mentalitet i stammen enn det vi har. Nå som ting begynner å komme på plass i min stamme også, så tror jeg vi kan begynne å hevde oss bedre.

Utfordringen er jo selvsagt å forsvare skattene og opprettholde aktivitet i stammen. Med tanke på innstillingene, med blant annet kirke, så tror jeg denne verden kan vare en liten stund, tross at Cash så langt er en del bedre enn oss.

Utfordringen er videre Cash gutta, som virker suverene, men mye kan skje på en verden med skatter ;)

TW går mye ut på å ha høy aktivitet. Har man ikke aktivitet blant stammefrender så vil man heller ikke lykkes. Så det grunnleggene bør være aktivitet. Deretter må riktig moral på plass. Tenker da på; en for alle, alle for en!
Har man denne mentaliteten og i tillegg god kommunikasjon og samarbeid, ja da vil vi lykkes.

Tror du at det kan komme til å skje drastiske endringer i v19 i fremtiden, som kan være avgjørende?

Ja, det kan alltid skje endringer som vil endre v19 og maktbalansen mellom stammene. Nå har jeg fått med meg at Teemo ikke er så gode venner med Cash lenger og dette må jo sies er positivt for spenningen på v19.
Med Cash og Teemo sammen ville det blitt en del vanskeligere. Nå som det har endret seg vil dette kanskje være positivt for sepnningen på v.19.

Man vet aldri hva fremtiden bringer, men ting som intriger/uenigheter innad i stammer kan endre hele bildet på v19. Nå dreier jo denne verden seg mye om hva Cash gjør vs. de andre stammene. Så spørsmålet er da om det kan skje drastiske endringer med Cash. - Ja, det er fult mulig vil jeg tro, men uten at jeg kjenner de gutta for godt, så virker det nå som de har fått samlet en god gjeng over der.
Men det vil alltid kunne skje endringer så lenge det er mennesker inne i bildet. Dualer som blir uenige, stammefrender som er uenige eller hendelser som gjør at enkelte spillere slutter / ikke gidder å spiller mer.

Utfallet av v19 er for all del ikke gitt, det er veldig mange variabler inne i bildet, noe som gjør TW så interessant og spennende som det faktisk er.

Hva tror du var årsaken til at Teemo og Cash ikke er så "gode" venner lenger?

Nå vet ikke jeg de nøyaktig årsakene der, men sånn grovt sett, så vil jeg tro det var uenigheter blant enkelte av spillerne(Cpt.Sabeltann) i Teemo og Cash. Hva salgs uenigheter har jeg ingen anelse for.
Men jeg tror også at enkelte i Cash vil se på det som for enkelt å være allierte med teemo. Det kan også være grådighet inne i bildet, at noen i Cash vil ha Teemo sine byer og tror de kan forvalte byene bedre...
Men dette er spekulasjoner fra min side.


Takk for gode svar, fint lesestoff og ikke minst underholdning så sent på kvelden!

Har bare et siste spørsmål...

Er det noe du har lyst til å si, eller noen du vil takke her på tw så har du muligheten nå :)



Takk for en hyggelig samtale! :) Synes det er ekstremt viktig at enkelte tar tak i det offentlige forumet, slik at det blir litt mer liv der.
Så jeg vil gjerne takke deg for at du nettopp gjør det :)

Jeg vil også gjerne takke min "læremester", drawde/AL83, som introduserte spillet for meg.

Ellers så vil jeg gjerne si at dette spillet dreier seg om å ha det gøy og ta del i et samfunn hvor andre deler den samme interessen. Derfor vil jeg gjerne si til alle TW brukere, ha det morsomt, kos deg med spillet og ta del i samfunnet slik at interessen rundt spillet kan utvikle seg.

Til slutt;

Lykke til Cash!
Jeg er helt sikker på at vi i Plan B vil gi dere en god kamp om seieren til siste slutt!
 

DeletedUser

Guest
Må jeg gjøre intervju på denne verdenen også? Har litt å ta igjen på v18 først.
 

DeletedUser

Guest
Gode spørsmål og gode svar. Alt i alt; et underholdende og godt intervju!
 
Topp