Rate spilleren over

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Tenker det er greit å få i gang denne tråden :)

Dere kan bruke denne som mal:

Poeng:
Kommentar (?/10)

Plassering:
Kommentar (?/10)

Farming:
Kommentar (?/10)

OD
Kommentar (?/10)

Stamme:
Kommentar (?/10)

Rykte:
Kommentar (?/10)

Totalt:
(?/60)

Tror alle vet hvordan denne fungere. Men kort fortalt du skal rate spilleren som skrev sist post.

Vi kan begynne med å rate Hanzo.
 

TrippleS

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
57
Hanzo :

Poeng: gir ingen under 20k poeng noe mer enn 3/10.
Kommentar (3/10)

Plassering: Fin plassering ute på rimmen med mye muligheter for adling.
Kommentar (8/10)

Farming: hvorfor er denne her??
Kommentar (10/10) Kappa.

OD 14k OD-T hvor det er 4k OD-A og 9k OD-D. Ikke imponert.
Kommentar (1/10)

Stamme: Virus er en god stamme det.
Kommentar (9/10)

Rykte: Hørt både positivt og negativt om deg.
Kommentar (6/10)

Totalt: litt over middels :)
(27/50)

Mitt nick på v35 er Majorpain
 

kano-kari

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
30
Majorpain:

Poeng: Skaff deg førsteplass n00b (9/10)

Plassering: Fin, du har masse muligheter (9/10)

Farming: sick farming på denne kontoen!!!! (10/10)

OD: Nest best her og, bli best. (8/10)

Stamme: En av stammene som står igjen til slutt, og har en del gode spillere (10/10)

Rykte: Tripples er insane, hørt rykter om at han er close med -a (10/10)

Totalt: tror det ble 56 orker ikke matte men ja flink gutt/jente
(56/60)

Mitt nick er Sylvan
 

MadCrox

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Sylvan:

Poeng: Mest poeng og nummer 1, foreløpig hvertfall.
(10/10)

Plassering: Veldig fin. Har Lære medlemmer i sør og Benis front i vest, som den største trusselen. Ellers et safe cluster sylvan har danna.
(9/10)

Farming: Noob
(0/10)

OD: Skulle ha gitt 8/10, men en så stor konto som er ranka på førsteplass burde ha mer OD. Sluppet billig unna.
(7/10)

Stamme: Grei stamme, bare at Sylvan ene og alene står for ca 2/3 av poengene.
(8/10)

Rykte: Ikke hørt noe annet enn at spilleren har PP.
(2/10)

Totalt:
(36/50)

Jolteon
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Jolteon:

Poeng: 55k er OK det, men langt fra 1.plass (7/10)

Plassering: Fin plassering, mye å adle (8/10)

Farming: sick farming på denne kontoen!!!! (10/10)

OD: GOD ODA, Brukbar ODD og ODS (7/10)

Stamme: En stamme med gode spillere, kan nå langt (9/10)

Rykte: Uvisst ryktet her, har sett deg før, men aldri lagt noe spesielt merke til (5/10)

Totalt: tror det ble 56 orker ikke matte men ja flink gutt/jente
(46/60)

Rate: Mr. bobil

-A
 

BadKarma

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Mr. bobil

Poeng: 61k er ikke verst det :) (8/10)

Plassering: Ganske god plassering for adling av gråbyer og mindre spillere, men kanskje litt langt unna action? (8/10)

OD: Ganske lavt på ODD ODS og ODA, men har vell en del med plasseringen å gjer (4/10)

Stamme: En av de bedre stammene, sikkert mange muligheter der (10/10)

Rykte: Er ganske ny til både spillet og forumet så vet ikke helt, men virker som en som liker å lage litt liv på forumet om eg ikke har forvekslet deg med noen andre :) (10/10)

Totalt: 40/50

Rate: Bad Karma
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
BadKarma:

Poeng:29k, svært lavt. Spilt fra start og burde derav hatt høyere. Rank 55 (3/10)

Plassering: Fra start en god plass, nå tror jeg ikke du får gjort så mye fra den posisjonen du har. Bygge deg opp på rim muligens? (2/10)

OD: Rå ODs relativt til størrelse, defensiv spiller er helt klart. Teamplayer. Virker å ha hatt en god tilpasning av spillestil til plassering og situasjon (10/10)

Stamme: BK har visst at dem kan slå fra seg og selv om de er under de 4 store har de slått godt fra seg og gitt NATO uventet god motstand. Mye av suksessen ligger i lagspillet. (7/10)

Rykte: Har lite å gå på, kjenner ikke til spiller i stor grad fra tidligere, men har kanskje fått sitt "gjennombrudd" her til nå med den høye ODSen? (3/10)

Totalt: 25/50 - Forbedringspotensial, men virker å ha en positiv utvikling :)

Themis
 

TrippleS

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
57
Themis:

Poeng: 156.955
Kommentar (8/10) spiller rank 7, men fortsatt 3x mindre poeng enn spiller på rank 1. Får derfor en 8/10.

Plassering: hoved cluster i k54, men også ettpar front byer i k44 og en by i k45. Har fått en grei rim-cluster med gode muligheter til å bygge seg videre, og samtidig har han noen frontbyer mot fienden som han kan adle ifra.
Kommentar (9/10)

OD: rank 2 i OD-T og rank 2 i OD-D men gir det 9/10 pga OD-A'en din hvor du ligger på 27 plass. Hadde du vært høyt oppe på OD-A ville du ha fått 10/10 ettersom jeg ser på OD-A som mer verdt enn OD-D (OD-A får man BARE av egne tropper som angriper, OD-D kan man få av medspillere som støtter deg).
Kommentar (9/10)

Stamme: Virus, er en stamme som har overaska mer enn forventa. Virker som det er ettpar spillere som vet hva de driver med, og har klart seg bra mot oss i NATO og NO PLZ tilpass for å ha ett ganske håpløs cluster.
Kommentar (9/10)

Rykte: De fleste kjenner til Zippymaster selv om ikke alt nødvendigvis er positivt. En utrolig flink spiller, men han er også flink til å skaffe seg fiender.
Zippy er en av de beste spillerne på .NO idag, men har gjennom årene i sin TW-kariere fått mange som liker og hater han.
Kommentar (10/10)

Totalt: meget bra score.
(45/50)

Jeg spiller på MajorPain inngame.
 

Lord Slur

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
10
Major Pain

Poeng:

(9/10)

Ligger i underkant av 100k under Sylvan, men har over 100k ned til Benis på tredjeplass! Imponerende:)

Plassering:

(10/10)

Fin plassering, med både safer byer og front :) masse muligheter !!


Farming:

(10/10)

Disse gutta leker ikke farming!

OD:

(9/10)

Ligger på første plass på ODA, og 3 plass totalt! hak i hel med Themis :) Trekker litt for ODS og ODD

Stamme:

(10/10)

NATO har ledet V35 veldig lenge, og virker ikke som de har noen planer om å gi slipp på ledelsen! masse gode spillere, topp stamme!

Rykte:

(9/10)

Virker som veldig mange har kjenn skap til deg, og virker som en hyggelig kar på forumet :p



Totalt:
(57/60)
 

battodaiyo

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
54
Lord Slur

Poeng: 88.475 per dd.

Virker helt greit, ser ikke ut som en storforbruker av PP, noe jeg er en fan av, da det ikke er kjøpt så mye annet en 200poeng i måneden på meg heller! Kunne sikkert vært litt mer agressiv med adlingen(mengden)
(7/10)

Plassering: Sør-Øst / Øst k55

Denne plasseringen liker jeg, selv om den kan slå begge veier, kunne jeg helst tenkt meg å ligget slikt til selv, Virker som om Lord Slur ga AIK noe å tenke på, samt være en pain for NO PLZ. her kan det vinnes veldig mye, eller tapes veldig mye

(9/10)

Farming: Redundant

Burde ikke poengsystemet på v35 heller gå til 50?

(10/10)


OD: 251.345

Litt lite kanskje mtp plassering, hadde håpet på med ODA. Får pluss får å være en av få (FØLES DET UT SOM; IKKE FAKTA) som har høyere ODA enn ODD

(6/10)

Stamme: LÆRE

Hva kan jeg si om denne gjengen da, føler veldig på at poeng messig så blir de veldig bært av Sylvan, spillermessig så føler jeg at Bobil hører hjemme her, og det er han. Kanskje themis bare skulle gått hit også? Har ikke noe negativt å si om dere, bortsett fra at dere kommer til å tape v35 da :joy:

(9/10)

Rykte: Streng

Skal ikke slå så hardt ned på rykter her da jeg ikke er mr bobil (ryktekongen) Men hører han er en streng og rettferdig leder. Igjen rykter, men jeg bor så langt unna at det høres ikke noe her over seiersrop :joy: Virker som en trivelig fyr da uansett :D


(7/10)



Totalt:
(48/60)


Godt over gjennomsnittet og det er vel så fortjent. Håper virkelig ikke pål kjører en runde på meg, for han er ikke noe særlig hyggelig.... IKKE VONDT MENT THEMIS!!!


/King Bob
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
King Bob:

Poeng: 144k poeng, har tatt godt innpå topp 10 (er rank 9) noe som er en wow faktor siden han gikk til nato (8/10)

Plassering: Fin plassering, mye å adle (8/10)

Farming: sick farming på denne kontoen!!!! (10/10)

OD: GOD ODA, ODD og ODS, her burde du være fornøyd med alt (8/10)

Stamme: En stamme med gode spillere, men verden er enda ung (9/10)

Rykte: Veldig grei konto, ikke sett mye til kontoen før v35 for min del, om jeg ikke tar feil er vaffel der, det gir 1 poeng ekstra. (6/10)

Totalt: tror det ble 56 orker ikke matte men ja flink gutt/jente
(49/60)

Rate: en random, for eks rank 18 når det er din tur, samme hvem, se på ranklisten når du legger ut.

-A
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Poeng:
Kommentar (7/10)
86K Poeng er ikke alt for gale,

Plassering:
Kommentar (8/10)

Ligger godt til på rimmen. Uten noen stor bekymringer noe som er greit for en rolig vekst.

Farming:
Kommentar (10/10)
Bobil er nr 1 farmer på denne verden.
OD
Kommentar (4/10)

Blir ikke for mye OD når man ligger på rimmen. men hadde forventet mer en 100k ODD. Blitt mye gråadling heller?

Stamme:
Kommentar (8/10)
Virus er en bra stamme. Som har et godt samarbeid med NO PLz. blir spennende og se hvordan Virus blir nå som det er ny ledelse der.

Rykte:
Kommentar (5/10)
Har hørt mye om deg. Men mest negativt tho men kanskje det snur om jeg blir kjent med deg.
Totalt:
(42/60)
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Bra rating, men skulle egentlig rate rank 18 tho :) Men godt du tar deg tid til å lage en liste (Y) Thx.

-A
 

Ollivander

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Lord Slur

Poeng:
257 k, på 15. plass. Ville nok gitt deg en god 6'er, men tatt i betraktning den høye poengsummen per by, så blir det en god 7'er istedet. Gjetter på at det ikke er mangel på gullmynter på denne kontoen, og at poengsummen og antall byer kan øke raskt nårsomhelst.
Kommentar (7/10)

Plassering:
Det er vanskelig å gi karakter på plassering. Du har ligget mellom fiender tidligere, uten å miste byer. Nå ligger du relativt trygt med NO PLZ i vest, og et noe tafatt UF i øst. Vi har gitt deg tidvis hodebry når du går off, men har ikke imponert i offensiv mot deg. Det blir toppkarakter fordi du holder på byene, og gir hodebry.
Kommentar (10/10)

Farming:
Ingen er flinkere til å farme enn deg, her på v35 :)
Kommentar (10/10)

OD:
Din OD er ikke så imponerende, rankingen tatt i betraktning. Det vitner om at du nok er litt mindre offensiv enn posisjonen tilsier.
Kommentar (5/10)

Stamme:
Virus er en salig blanding av pp-overforbruk & safe-adling av enkelte, og finurlig plassering og taktikk for andre. Litt rart at de ikke går mot NO PLZ
Kommentar (5/10)

Rykte:
Du virker som en trivelig kar, men kjenner ikke til dine tidligere nick.
Kommentar (10/10)

Totalt:
(47/60)
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Ollivander

Poeng: 184.623
Rangering: 23
Beseirede motstandere: 546.683 (35.)
Stamme: UF

Poeng:
Lav sum, og lite imponerende adlinger. Adlet en del grått, noe som kan være klokt men da burde også veksten vært høyere, kommet fint tilbake etter å ha slitt litt mot Rohan (4/10)

Plassering:
Av det konto har visst hittil kan ikke dette være en god plassering, virker som ferdigheter og aktivitet mangler og da er dette dødens sone for kontoen. (0/10)

Farming:
Hvorfor har folk med dette på en no haul verden? Useriøst. Kutt den ut.

OD
Lav ODD, men mistet mange byer noe som kan tyde på at konto enten gikk hardt offensivt ut eller ikke prioriterte tropper tidligere hvertfall. Lav ODA og tyder på sistnevnte, noe som ikke gir et heldig bilde. ODs er helt ok (2/10)

Stamme:
UF, en stamme som virker å ha en ok blanding av spillere, virker som flesteparten har hatt det greit med fred og ro og ikke har så mye offensivt å by på. Store variasjoner i ferdigheter og aktivitet, men likevel vil jeg nok rangere stammen på en 3.plass atm, virker tynnet ut nå og flere medlemmer i NATO/UF faller av. Åpner opp for en sammensmelting (7/10)

Rykte:
Helt ukjent for min del, og ikke imponert særlig her, blir derfor av naturlige årsaker lav karakter, men topp 25 drar opp (3/10)

Totalt:
Lav score, men er et par av ratingene som konto har vanskelig for å lykkes på som drar totalen kraftig ned. (16/50)

Themis
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Kan du si hvorfor den var useriøs?

Poeng:
Under 1/5 av rank 1, bør det da gies høy score her? Servertid er 4 måneder, 184k er ikke mye da.

Plassering:
Du mistet byer i hyppig omfang til Rohan, en stamme som ikke visste noe særlig ferdigheter, du er naboer til Bilzerian og Robster, to kontoer som er på randen av kollaps eller alt sunket. Oddsen er ikke i din favør, og med de ferdigheter som spillet ig. til nå viser at du innehar er det ingen god posisjon. Kunne kanskje gitt deg 1-2 poeng for at du har en trygg flanke gjennom BBZ, men jeg valgte isolasjonen din fra NATO som den dominerende faktoren.

Farming:
Du ga 10/10 på farming på en no haul verden, det omtaler jeg som useriøst. Dette gir en urealistisk høyning av totalverdien i tillegg. Jeg tok den vekk som en vurdering.

OD:
Du har mistet 11 byer, noe er vel tatt tilbake. Men tap av 11 byer og 200k ODD? Det er sånn 3 nukes, det er faktisk ikke imponerende. Du har en ODs på 100k, så du har ikke drept mye i støtte hos andre heller, det burde ha skjedd med en konto som i store deler har ligget godt og trygt til. ODAen din er i mine øyne flau, i all den bakgrunn konto tidligere har vært trygg og du har hatt mange og gode muligheter for å hatt en mye høyere ODA. Overallen din på 546k er ikke særlig imponerende, og da får du ikke en høy score.

Stamme:
Her fikk du en 7/10, mener du at UF, en stamme som ligger på rank 4, på 1/4 av størrelsen til rank 1 fortjener en høyere karakter?

Rykte:
Er du ikke kjent så er du ikke kjent, og da kan jeg ikke engang vurdere om ryktet ditt er positivt eller negativt. Skal jeg gi deg en høy karakter fordi du har spilt på v35? Du har jo ikke i mine øyne imponert i særlig grad hittil heller.

Alt i alt kan du si deg uenig i min vurdering, men ikke kall den useriøs. Om det får deg i bedre humør kan jeg si at jeg på generelt nivå ikke er typen som lett gir ut høye ratinger, og om du ser på totalen så preges den av manglende rykte og farefull plassering som gjør et massivt innhogg på den totale rammen.

Jeg synes vurderingen var fair og så objektiv som mulig. Mange på min side som hadde ligget i nærheten av min vurdering av deg.
 

Ollivander

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Alt i alt kan du si deg uenig i min vurdering, men ikke kall den useriøs.

Du kan godt være uenig, men hvis jeg kaller den useriøs, så er det opp til meg. En total på 16 poeng er urimelig lavt, tilogmed til deg å være. Du baserer også mye på Rohans adlinger, uten at det ser ut til at du har sett på mer enn akkurat hvor mange byer jeg mistet. Det var et cluster med helt nyadlede barbarer, som jeg tok etter å ha brukt VH-bonusene. Tok en sjanse, men det gikk ikke. Jeg kaster ikke bort def på å forsvare små nyadlede barbarbyer langt unna hovedclusteret (nokså forståelig regner jeg med). Dette kommer tydelig frem av TW-stats.

Det var et eksempel. Hvis du misliker min kritikk, og vil spørre mer, kan du sende PM ingame. Det er unødvendig å rote til dette forumet med flere innlegg som ikke inneholder rating.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Du ga ikke kritikk, du spammet. Likevel redegjorde jeg for mine vurderinger. Hele konseptet går på at man vurderer siste spilleren, og at det er den som skriver sin subjektive vurdering som legger til grunn. At du ble furten fordi jeg ser lavt om deg, ja, da får du starte å gjøre litt ig., alt jeg har å si.
 
Topp