Videresendt, Inno Reglement stopper spillet

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
ugh til tross for at jeg hater det nye forumets sitt utseende (ja jeg vet det ikke er vårt team sin feil), så skal jeg prøve å ta opp en diskusjon rundt reglementet.

Det har kommet frem at en medspiller av meg ikke kan bli dual med en annen ettersom vedkommende da spiller på en verden som spiller 1 spiller på.

Eksempelvis:
Johansen vil spille dual med Karlsen på v24, men Karlsen spiller v14 hvor Johansen allerede har en konto. Dermed sier reglementet at siden Johansen da vil kunne passordet til Karlsen på v14 så vil dem ikke ha tillatelse til å spille v24 sammen.

... jaja da har jeg sett reglementet (for første gang på årevis i might add) og det er ganske latterlig at ikke IP log vil være nok til å la spillere evt kunne være duals på en verden og fiender på en annen..

Jeg kan også dra opp at det er nok ingen av topp spillerne som ikke kan mer enn 1 passord. Og dette vil også være pga dem har mange kontoer dem bruker og ikke kun en, så lenge en verden er åpen så vil dem i teorien "bryte" reglementet siden dem har tilgang til en konto til på denne verdenen. Skal man derfor banne alle som har flere kontoer? Eller utela dem fra å kunne spille den nye verdenen? Så akkuratt på dette punktet (ja det er kverulerende), men reglementet sier imot seg selv.

Og for å dra opp Admins litt.. dem har tilgang til alle kontoer, men uten PW sant nok. Er ikke dette egentlig under samme kategori? eller nei, la oss gi dem litt mer makt og se på HP4 hvor 1 kontinent fikk 100 flere gråbyer enn andre kontinenter. Så at dem kan gjøre (dette er å dra det litt langt) som dem vil, men spillere må slette logg og pw og evt alle sine kontoer dem noen gang har brukt for å gå på en verden...


Jeg synes at spillere kan kunne være duals på hvilken verden dem ønsker, så lenge dem ikke bruker en annen konto på samme verden. Det er egentlig helt uaktuelt å dra inn andre verdener som argumenter.

~Jazcan~
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Jeg ønsker å legge til at om Johansen eller Karlsen aldri hadde sagt noe til noen, så ville dette aldri kommet frem uansett
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Ble mye hodebry så sent på kvelden.

Jazcan skrev:
Eksempelvis:
Johansen vil spille dual med Karlsen på v24, men Karlsen spiller v14 hvor Johansen allerede har en konto. Dermed sier reglementet at siden Johansen da vil kunne passordet til Karlsen på v14 så vil dem ikke ha tillatelse til å spille v24 sammen.

Det det eksempelet går på, at de ikke har tillatelse går jo på at en spiller har ikke lov å ha tilgang til 2 kontoer på samme verden, hvis jeg forsto dette riktig.
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Det det eksempelet går på, at de ikke har tillatelse går jo på at en spiller har ikke lov å ha tilgang til 2 kontoer på samme verden, hvis jeg forsto dette riktig.
korrekt, men dette vil da medføre at feks jeg kan ikke spille v11- og alle etter, ettersom jeg personlig har tilgang til 3 kontoer som jeg bruker og andre verdener der jeg spiller dual vet jeg også om passordet. Dette vil da gjelde verdener som fremdeles er åpne for nye registreringer og er i bunn og grunn det samme som om jeg sku visst passordet til en annen konto på feks v1 om jeg spiller v1 på en annen.

et annet eksempel vil være at jeg kan ikke bli din dual på v12 håkon, siden vi spiller v11 sammen -,-
 

DeletedUser

Guest
Om man skal følge reglene slavisk, så vil det jo strengt tatt si at om jeg lager meg en konto på v11 og gir passordet mitt til dere på pm, så har dere brutt regelen det er snakk om her.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Jeg kan være enig i at det skaper noen problemer, men da kontoer henger sammen og har det samme passordet på andre verdener så er det vanskelig å få gjort noe med det. Grunnen til at vi er ganske streng på det der, er også pga at det har vært en god del misbruk av passord fra dualer som kanskje spilte sammen på V3, men hadde hver sine kontoer på f.eks v2. Selv om dem hadde blitt enige om at "du ligger unna kontoen min på v2", så viste det seg at det i de aller fleste tilfeller altså ikke skjedde - spesielt ikke om dem faktisk var fiender på v2.

Og for å dra opp Admins litt.. dem har tilgang til alle kontoer, men uten PW sant nok. Er ikke dette egentlig under samme kategori? eller nei, la oss gi dem litt mer makt og se på HP4 hvor 1 kontinent fikk 100 flere gråbyer enn andre kontinenter. Så at dem kan gjøre (dette er å dra det litt langt) som dem vil, men spillere må slette logg og pw og evt alle sine kontoer dem noen gang har brukt for å gå på en verden...

Ser poenget ditt, men det kan ikke helt sammenlignes da dem ikke spiller på de verdene dem er admin på, og som du sier dem vet ikke passordet til kontoene. Når det kommer til gråbyene på HP4 så er det heller ikke noe vi har kontroll på - dem dukker opp av seg selv, men akkurat de gråbyene du tenker på var nok resultatet av en ivrig spiller som ville ha masse gråbyer i sitt område og dermed lagde seg noen ekstra kontoer.
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Jeg kan være enig i at det skaper noen problemer, men da kontoer henger sammen og har det samme passordet på andre verdener så er det vanskelig å få gjort noe med det. Grunnen til at vi er ganske streng på det der, er også pga at det har vært en god del misbruk av passord fra dualer som kanskje spilte sammen på V3, men hadde hver sine kontoer på f.eks v2. Selv om dem hadde blitt enige om at "du ligger unna kontoen min på v2", så viste det seg at det i de aller fleste tilfeller altså ikke skjedde - spesielt ikke om dem faktisk var fiender på v2.

Da vil IP log vise at spiller var online på 2 kontoer og dermed bli bannet fra verden. Er jo derfor man har IP log'en

Ser poenget ditt, men det kan ikke helt sammenlignes da dem ikke spiller på de verdene dem er admin på, og som du sier dem vet ikke passordet til kontoene. Når det kommer til gråbyene på HP4 så er det heller ikke noe vi har kontroll på - dem dukker opp av seg selv, men akkurat de gråbyene du tenker på var nok resultatet av en ivrig spiller som ville ha masse gråbyer i sitt område og dermed lagde seg noen ekstra kontoer.

Admins kan da opprette gråbyer, men ok forsåvidt større sjangs på at det var en spiller som misbrukte. Jeg synes det å ha tilgang til en konto som Admin er det samme som å ha flere passord til en verden. Eneste forskjellen er at dem vet ikke noen få bokstaver eller tall, men adgang har dem.

Drar opp igjen eksempel med v11 eller v12 hvor jeg i teorien ikke kan registrere meg siden jeg har totalt 3 brukere hvorav jeg selvfølgelig vet passordene, skal jeg dermed være nektet å spille disse verdene siden jeg vet flere passord? At kontoene ikke er aktive på verdenen har lite å si, for reglementet sier "vet passord, med tilgang til verden" hvorav det er egentlig det samme som å sitte dual med noen på v4 men være på hver sin konto på v2 (hvor den ene kontoen er på v4).

Også egentlig om spillere går dual, så vil ikke dere kunne finne ut av det om ingenting går galt og ikke blir rapportert inn.
 

emptychange

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
IP filteret er som jeg har forklart tidligere, helt ubrukelig til noe annet enn å stoppe 12 år gamle n00bs som spiller på mammas NextGentel linje. Enhver oppegående person bruker ikke NAT og har forskjellige eksterne IP-adresser på hver eneste datamaskin.

Dette er utrolig urettferdig, da jeg kan spille sammen med hunden, dama, kompisen som sover på sofaen, samt invitere hele stammen til å sove i stuen min når jeg har krig. Da kan jeg vekke alle om jeg får et angrep mot meg, og så få støtte med en gang. Mens n00bsa på mammaen sin internettlinje vil ikke kunne støtte hverandre, selv om kompisen bare sjekket kontoen i to sekunder på "læææptoppen".

En løsning ville jo vært å lage en funksjon som ligner på kontovaktfunksjonen bare at du kan logge inn på en annens konto på en annen verden. Da ville man slippe å gi fra seg sitt personlige passord, og det vil være tryggere for kontoeier da dualen ikke vil kunne endre epost/passord. Da ville jeg feks kunne gitt cannavaro tilgang til å spille på min konto på v12, og så kan vi spille i lag på v11, osv.
 

cleo

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
74
Går det ikke an på et vis å skille verdenene fra hverandre slik at man får ulike passord på v11 og v12 selv om man spiller på samme brukernavn?
Det er utrolig frustrerende, og en løsning og/eller et kompromiss bør vel kunne ordnes?
 

emptychange

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Går det ikke an på et vis å skille verdenene fra hverandre slik at man får ulike passord på v11 og v12 selv om man spiller på samme brukernavn?
Det er utrolig frustrerende, og en løsning og/eller et kompromiss bør vel kunne ordnes?

Enda enklere hvis man lager en dual-funksjon som ligner på kontovaktfunksjonen. Da vil du kun trenge EN konto, eventuelt kan du lage en ny konto for hver verden du vil spille på og sånn kunne gi tilgang til dem du vil. Da kan den automagisk sjekke om du allerede har tilgang til en konto på samme verden.
 
Topp