Diskusjon Reklamering for V14

DeletedUser

Guest
Med god reklame kunne vel en oldschool server blitt på størrelse med v1! :D

Det ville trukket masse folk og kanskje de senere prøver seg på pp verdener :O
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Tror ja stor reklamering kanjse er løsningen er ikke akkurat sånn at TW øker på spillere ^^

viss dere tar det på der folk flest er som

thepiratebay,skype,facebook,instergram,1001spill,artige.no,9gag.com (kanjse), twitter,
er utrolig hva en reklame i avisen kan gjøre også btw ^^

dette er bare noen forslag hva TW-teamet gjør er noe helt annet :)
 
Sist redigert:

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Vel, at noe må gjøres er jo helt klart. Spillerdatabasen synker hele tiden, bortsett fra åpning av nye verdner. Hadde teamet lagt ned litt jobb i dette, så vil jeg tro at .no er sikra for mange år fremover.. Tror ikke Innogames er særlig interessert i og holde serverer med så lav population ved like, derfor er det greit og reise oss til tidligere høyder :).
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
btw kom på en tanke :)

hva om vi får TW til steam sine gratis spill :)

da vil det øke kraftig i folk som begynner bare et forslag :)

vet selvfølgelig ikke om det går ann og få TW inn dit
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Nå må jeg understreke at dette ikke er noe vi i teamet har mulighet til... Annonsering og PR-stunts er det Innogames sentralt som må ta seg av.
Likevel er det noen gode forslag her som jeg vil ta opp ved neste anledning - Når Innogames kan kjøre TV-reklame for grepolis på kanaler som Discovery (+ andre i samme nettverket), burde de kunne gjøre det samme for TribalWars.
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Vet at er innogames som styrere reklameringen.

Men er greit og gi dere noen forslag dere kan gi videre :)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Jeg har begynt å se en del på dette nå, og har fått tilbakemelding fra Inno som var... forvirrende. Svaret jeg fikk var at de kjørte reklamer når og dersom det var et potensiale for å få nye spillere. For meg ble det hele merkelig da det aldri er potensiale om det ikke er reklamer for noe. Du kan ikke selge noe til noen uten å ha reklamert for det først, synes jeg. Reklame skaper interesse, og derfor også potensiale.

Derfor har jeg valgt å ta saken i egne hender, så langt det lar seg gjøre.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Svaret jeg fikk var at de kjørte reklamer når og dersom det var et potensiale for å få nye spillere.

Jeg vil tro de også er interessert i å kjøre reklame hvor det er gode muligheter for å få nye spillere. Hmmm...

[spoil]
Ellers så støtter jeg det Kenn og Torq sier om å reklamere på hovedsakelig norske sider. En måte å finne ut hvor det kan være mest effektivt å reklamere er følgende:

  • Lag en tråd her på forumet hvor man kan komme med forslag på hovedsakelig norske sider hvor man henger. Det opplyses om denne tråden og formålet for den IG, for eksempel i et nyhetsbrev. Sider fra vg.no til andre spill, og lignende. Da kan man få mange forslag.
  • Så kutter man den lista ned til et overkommelig antall sider, men det kan nok gjerne være 20-30 sider, kanskje flere.
  • En IG undersøkelse opprettes (og det informeres om denne undersøkelsen IG, selvfølgelig), med disse alternativene. En undersøkelse hvor man kan huke av flere alternativ.
  • Undersøkelsen går ut på hvilke av de sidene man bruker regelmessig.

Dette vil gi en god oversikt over hvor TW spillere bruker tiden sin, og forhåpentligvis gi en god idé om hvor det kan være lettest å få nye spillere. Altså hvor man vil ha mest nytte av å investere penger på reklame. Det beste? Det vil ikke kreve veldig mye arbeid å gjøre dette, og det ville ikke koste en flat øre å teste det.

Er det vellykket kan man sikkert gjøre det samme i andre land óg. Men alt det der kan gjøres internt av teamet her på TW.no.
[/spoil]
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Har det kommet mer info om v14?

Syns vi burde vente med V14 til vi har fått satt opp hvordan vi ønsker og markedsføre for spillet vårt. Flere spillere = mer fun, er du ikke enig?? :)

@Dakapo

Det er bra. Kan du gi oss en tidsfrist vi kan forholde oss til? Ellers kan det fort bli sett på som løse ord :).
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Det er bra. Kan du gi oss en tidsfrist vi kan forholde oss til? Ellers kan det fort bli sett på som løse ord :).

Jeg tror vi bare skal være takknemlig for at Dakapo er villig til å reklamere med penger tatt fra egen lomme, i stedet for å spørre om en tidsfrist på når hun er ferdig å undersøke priser og slikt. Planen er å reklamere for v14, dersom det ikke er alt for dyrt, så vi får noen nye spillere dit til starten av verdenen. :)
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Såg nå at Travian hadde reklame på Piratebay når man klikket inn på en torrent (kom som egen popup).. Piratebay er jo relativt populært blandt ungdommen :).

Jeg tror vi bare skal være takknemlig for at Dakapo er villig til å reklamere med penger tatt fra egen lomme, i stedet for å spørre om en tidsfrist på når hun er ferdig å undersøke priser og slikt. Planen er å reklamere for v14, dersom det ikke er alt for dyrt, så vi får noen nye spillere dit til starten av verdenen.

Joda, men når hun har sagt at det skal gjøres, så er det alltid greit at man har frister.. Sånn at både hun har noe og forholde seg til, og at vi vet at det faktisk er noe tyngde i ordene hennes.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Joda, men når hun har sagt at det skal gjøres, så er det alltid greit at man har frister.. Sånn at både hun har noe og forholde seg til, og at vi vet at det faktisk er noe tyngde i ordene hennes.

Siden reklameringen i all hovedsak er planlagt for v14, så vil vel teknisk sett fristen være startdatoen til v14.
Så det vil kanskje være en tilstrekkelig frist å forholde seg til for deg. :)
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Siden reklameringen i all hovedsak er planlagt for v14, så vil vel teknisk sett fristen være startdatoen til v14.

Oh, er den det? Tror ikke Dakapo har skrevet det i denne tråden med mindre det har gått meg hus forbi. Hadde satt pris på om du kunne latt hun svare, da det er hun som jobber med dette, og ikke du. Hun er voksen nok til å formulere sine egne svar (nod)

Så det vil kanskje være en tilstrekkelig frist å forholde seg til for deg. :)

Hvorfor skrev du "for deg", på slutten der? Unødvendig much, med mindre du søker dårlig stemning i en tråd som faktisk er veldig relevant & nødvendig for situasjonen vår.. Syns du jeg er så handicappet at jeg må ha dedikert besvarelsene deres direkte til meg, i stedenfor til hele TW samfunnet her på .no? Vi jobber faktisk mot det samme målet, og skape et bedre & voksende miljø.

Hadde håpet på at vi kunne drøfte de ulike mulighetene vi kunne kjørt reklame på her på forumet, sånn at de som har litt kunnskap rundt dette, kunne komme med råd. Er derfor jeg snusker litt mer etter frister fra Dakapo , som ut fra hva jeg har sett, er den eneste som jobber med dette.
 
Topp