Diskusjon Reklamering for V14

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Oh, er den det? Tror ikke Dakapo har skrevet det i denne tråden med mindre det har gått meg hus forbi. Hadde satt pris på om du kunne latt hun svare, da det er hun som jobber med dette, og ikke du. Hun er voksen nok til å formulere sine egne svar (nod)

Dakapo er både voksen nok, kapabel nok, og er på alle måter i stand til å formulere sine egne svar. Problemet oppstår som oftest i form av tilgjengelig tid. Jeg forsøker bare å avlaste litt på dette feltet, da vi har diskutert dette oss i mellom, og jeg har innsikt i hva som forekommer i planleggingen.

Hvorfor skrev du "for deg", på slutten der? Unødvendig much, med mindre du søker dårlig stemning i en tråd som faktisk er veldig relevant & nødvendig for situasjonen vår.. Syns du jeg er så handicappet at jeg må ha dedikert besvarelsene deres direkte til meg, i stedenfor til hele TW samfunnet her på .no? Vi jobber faktisk mot det samme målet, og skape et bedre & voksende miljø.

Hadde håpet på at vi kunne drøfte de ulike mulighetene vi kunne kjørt reklame på her på forumet, sånn at de som har litt kunnskap rundt dette, kunne komme med råd. Er derfor jeg snusker litt mer etter frister fra Dakapo , som ut fra hva jeg har sett, er den eneste som jobber med dette.
Selv om du har klart å vri det til noe negativt, så var det ikke ment som det overhodet. Men du har rett i en ting, jeg skrev "for deg" fordi jeg dedikerte svaret til deg - spørsmålsstilleren. Jeg er helt enig i at vi alle forsøker å få noe positivt til på dette samfunnet, som også er grunnen til at jeg har sagt meg villig til å bidra selv til denne reklameringen. Likevel føles det som at du forsøker å stille større krav til en som allerede har gjort mer enn det stillingen krever. Som du har fått informasjon om, så er det Innogames sentralt som er ansvarlig for reklamering, og siden de ikke anser det som nødvendig å reklamere for .no (noe nesten alle her er uenige i), så har hun valgt å finansiere dette ut av egen lomme - innenfor rimelighetens grenser.

Det er alltid lurt å drøfte de forskjellige mulighetene for reklamering for dette samfunnet, og jeg har også lagt merke til reklameringen av Travian på PirateBay. Om den er fryktelig effektiv, vet jeg ikke, da jeg bare bruker å krysse ut alt av popups som dukker opp på nedlastningssider uansett. Er mulig en og annen person ikke gjør det, så det kan være en god side å reklamere på; med mindre prisene er alt for høye.

Og jeg forstår at det i utgangspunktet er Dakapo du forholder deg til i denne saken, men da hun er veldig opptatt med andre sysler for dagene, følte jeg at det var bedre at noen kommer med etterlengtede svar. I motsetning til at dere skal måtte vente ekstra lenge på et fra Dakapo. Dersom du ikke ønsker noen flere svar fra meg, derimot, skal jeg ta det til etterretning; og kun svare på spørsmål fra andre brukere i denne tråden.
 
Sist redigert:

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Hehe, vel, tror ikke jeg har noe og føye til gitt. Er forsåvidt enig i det meste. Hverken jeg eller andre kan forvente svar med èn gang, men innen 24-48h bør hun ha sett hva som har blitt skrevet her, og besvart det. Så sånn egentlig er det jo unødvendig, men sitter du på samme informasjonsmengde som det hun har jobbet med/kommet frem til så langt, så syns jeg det er fint at du deler dette med oss (y).

Ellers takker jeg igjen for svar, og beklager for eventuell negativitet i det jeg skrev. Oppfattet det bare som litt kvast vinklet :). Forresten, du må lære deg forskjellen på reklamasjon og reklamering, det er to vidt forskjellige ting.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Ellers takker jeg igjen for svar, og beklager for eventuell negativitet i det jeg skrev. Oppfattet det bare som litt kvast vinklet :). Forresten, du må lære deg forskjellen på reklamasjon og reklamering, det er to vidt forskjellige ting.

Det går greit. :)

Og jeg vet faktisk forskjellen på reklamasjon og reklamering, men av en eller annen grunn så ble de miksa i hop i dag. Kanskje litt for mye påvirkning av engelsk, who knows? Mye tion-endinger der i slike setninger.

For øvrig så er Innogames også ansvarlig for reklamasjon, dersom noen skulle lure på det. :awesome:
 

DeletedUser

Guest
Om man virkelig vil ha rekruttering av nye spillere, så må man oppsøke de stedene de er. Hver eneste påske samles gamere fra hele Norge i vikingskipet i Hamar. Her burde Innogames virkelig ha sett muligheten. De kunne lett ha fått til en stand der, drevet reklame for ALLE sine spill, arrangert speed-runder for de og slike ting. En enkel innføring i de spillene de har. Og jeg regner også med at om Innogames ikke klarer å stille med eget crew, er det sikkert en del norske spillere som kan steppe inn som frivillig hjelp til dette. Jeg synes det er rart at Innogames ikke har tenkt på dette.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Om man virkelig vil ha rekruttering av nye spillere, så må man oppsøke de stedene de er. Hver eneste påske samles gamere fra hele Norge i vikingskipet i Hamar. Her burde Innogames virkelig ha sett muligheten. De kunne lett ha fått til en stand der, drevet reklame for ALLE sine spill, arrangert speed-runder for de og slike ting. En enkel innføring i de spillene de har. Og jeg regner også med at om Innogames ikke klarer å stille med eget crew, er det sikkert en del norske spillere som kan steppe inn som frivillig hjelp til dette. Jeg synes det er rart at Innogames ikke har tenkt på dette.

Det der var faktisk en utrolig god idé! Kan ikke du skrive det opp som et forslag på Forslag og diskusjoner, så vi kan få det stemt opp til Inno? Likevel er det også noe å ha i baktanke for oss andre i teamet, og på TW.no generelt. :)
 

DeletedUser

Guest
Hverken jeg eller andre kan forvente svar med èn gang, men innen 24-48h bør hun ha sett hva som har blitt skrevet her, og besvart det.

Faktisk så sier retningslinjene for svartid at man skal ha svar innen 48 timer, med mindre man blir informert om noe annet. Nå er det riktignok noen retningslinjer som brytes stadig vekk, så det er tydeligvis litt naivt å tro at teamet holder til det de sier. Men man kan alltids håpe :razz:
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Faktisk så sier retningslinjene for svartid at man skal ha svar innen 48 timer, med mindre man blir informert om noe annet. Nå er det riktignok noen retningslinjer som brytes stadig vekk, så det er tydeligvis litt naivt å tro at teamet holder til det de sier. Men man kan alltids håpe :razz:

Nå forventer jeg respons fra èn av spesiell i teamet, da.. Selve teamet har jo svart.. *Wild torquemada appears*
 

DeletedUser

Guest
Jeg er fullt klar over hva du forventer. Det jeg gjorde var kun å informere deg om hva retningslinjene sier for hva du kan forvente.
 

DeletedUser

Guest
kunne vel være bra å reklamere for det på forskjellige spillsider?(f.eks: 123spill, 1001spill og sånt)
mange som bruker de ofte, så blir vel bra reklame det ;)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Grunnen til at jeg ikke svarer innenfor angitt tidsfrist er pga at jeg er på ferie akkurat nå, og har derfor overlatt ansvaret til mine kjære moderatorer.

Jeg har ikke satt meg noen frist på når jeg skal ha fått ordnet med reklame da jeg fortsatt venter på å få tilsendt reklamen vår fra PR/reklamefolka i Tyskland. Når jeg har fått den og finner ut hvor stor den er, er det også lettere å finne ut hva det evt vil koste meg for å reklamere på de forskjellige plassene.
 
Sist redigert:

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Grunnen til at jeg ikke svarer innenfor angitt tidsfrist er pga at jeg er på ferie akkurat nå, og har derfor overlatt ansvaret til mine kjære moderatorer.

Det går bra, forventer ikke at du skal dedikere hver dag av livet ditt til TW. Kos deg ^_^

Jeg har ikke satt meg noen frist på når jeg skal ha fått ordnet med reklame da jeg fortsatt venter på å få tilsendt reklamen vår fra PR/reklamefolka i Tyskland. Når jeg har fått den og finner ut hvor stor den er, er det også lettere å finne ut hva det evt vil koste meg for å reklamere på de forskjellige plassene.

Hm ok. Høres bra ut, takk for updaten!

Siden dette henger litt sammen med når V14 skal på banen, så syns jeg vi burde vinkle diskusjonen litt i rettning av når dere skal fyre den opp også. Både .dk og .se har kortere intervaller mellom når de nye verdnene blir fyrt opp.. Som en kan se på twstats over .DK, så har de færre spillere enn oss, alikevel så får de opp nye servere hyppigere enn hva vi i Norge får, selv om medlemstallet her er høyere. Er det mulig at dere kan fremskynde en ny verden snart? Det dere også burde ta stilling til er hva folket ønsker av settings, eventuelt noe som har fungert bra før (V1, V2 eller noe ala alt av gråbyer som ble generert på HP.. Kunne gjerne tenkt meg noe sånt på en vanlig server, for og skape litt størrelse).

Andre som har noen tanker rundt det?
 

DeletedUser

Guest
det jeg tenker er:
-flere servere betyr mer utgifter for innogames. Enda jeg ikke vet hvor dyrt det er å drive en server som f.eks V1 som har vart veldig lenge med få kontoer nå.

-Jo flere servere jo mer inntekter (med tanke på at mange spillere spiller på flere servere samtidig) i form av premium konto og konto administrator.

-Servere som har premiumfunksjoner der man kan kjøpe deg til seier jo mer vil .no lide på antall spillere.

-HP verdener er ikke "casual-spiller" vennelig. HP vil jeg si er for alle, men er mest morsomt for de som allerede er flinke i spillet. Tar for lang tid til at det er "morsomt" å tape, og har for høy speed til at en som har dårlig tid har mulighet til å holde følge.

-Speed verdener er morsomme for alle ferdighetsnivåer, de er korte og har potensielt veldig varierende instillinger.

Det jeg kunne tenkt meg for vanlige verdener er at de nye premiumfunksjonene ikke blir brukt, med mindre de bare er lønnsomme i unike situasjoner og veldig kortsiktig. Som f.eks halvering av produksjonstid for bygninger og bygge bygningen ferdig med en gang. Det å bytte en ressurs for en annen i markedet er også greit så lenge man taper total ress for pp, altså vil ikke lønne seg langsiktig. Det å kunne kjøpe adelsgrense er den viktigste funksjonen å fjerne, det og bonus ressurser i ressfeltene. Det å kjøpe adelsgrense er noe av det som ødelegger spillet aller mest da prisen i pp er konstant mens kostnadene i ressurser stiger for hver nye adelsgrense. Før var det dyreste i spillet var å prege gullmynter, nå er dette en kostnad noen betaler bort med dualler som nesten bare får delta med PP. Skal man kunne kjøpe adelsgrense for PP anbefaler jeg kostant pris i både PP og adelsgrense (som f.eks 1-3 gullmynter per adelsgrense, kjøpe ny adelsgrense for 10-100 pp). Det å kjøpe bonus produksjon i ressurser er en langsiktig fortjeneste, noe jeg er imot.

Jeg liker at HP-serverene prøves å holde fri for pp-funksjoner på .no. Jeg kan nesten garantere veldig mange spillere på HP7.no om vi reklamerer på .se og .dk for "ppfunksjonsfrie" hp-runder.

Speedrunder tror jeg innogames hadde tjent på her på .no. Rett og slett fordi at spillere i alle ferdighetsnivåer kan sitte og spille 1-4 timer på en fredags/lørdagskveld og kose seg med stor fremgang på kort tid. Det er også slik at innogames vil tjene på at spillere kjøper pp på .no som de ikke har mulighet til å sende tilbake til .se eller .dk om de ikke bruker opp all pp-en på .no speed kontoen, også kjent som å betale for tjenester man ikke utnytter til det fulleste.

TL;DR:
Ble en rotete post, men kort oppsummert hadde .no tjent på(IMHO):
-Mindre premiumfunksjoner på treigere verdener, eventuelt mer balanserte premiumfunksjoner.
-Flere treigere verdener, helst limited haul uten for mye premiumfunksjoner.
-Fortsette å holde HP-rundene så fri for pp-funksjoner som mulig! (her skal du ha mye skryt Dakapo!!!)
-Begynne med 1 speed server her på .no da dette vil tjene alle spillere i alle ferdighetsnivåer. Spesielt de spillerne som ikke kan spille Tribalwars fordi det er for tidskrevende å spille hver dag i uka, når dem bare kan avse noen timer i helgene til f.eks nettspill.

Edit: Jeg ser i ettertid at posten ble litt off-topic, men jeg mener den er on-topic nok til at jeg ikke trenger å fjerne innlegget.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
What Hophoolio said!

Når det gjelder innstillingene så tror jeg de for V13 var passende - men ble bare litt skutt i foten av at det var mulig å kjøpe premiumpoeng. Skal en funksjon fjernes så er det IMNSHO den. De andre kan man til nøds greie seg med.

Ellers av innstillingene kan man gjerne redusere muligheten for haul enda mer, og som Kenny sier, enda flere gråbyer. Sånn som på HP, og kjør gjerne på med mye raskere voksende gråbyer.
 

DeletedUser

Guest
Regner med at du mente "kjøpe halveringer"?

Slik jeg tolket det var det ment humoristisk :p Fungerer fint å ha alle pp-funksjoner så lenge man ikke får kjøpt PP ;) Men tror Grimlock glemte funksjonen som lar deg sende PP mellom brukere :p eventuelt ha kjøpt/vunnet PP på andre servere ;)
 

DeletedUser

Guest
Haha, whoops :eek: Det ble litt feil...

Jeg mente kjøpe premiumfordeler, og mer spesifikt, gullmynter/adelsplass :razz:
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
For å komme med litt tilbakemelding/oppdatering på dette med reklamering..

Per dags dato har jeg fortsatt ikke fått tilsendt reklamen jeg trenger, men jeg forventer at jeg får den i løpet av neste uke (håper i alle fall det). Jeg vil deretter starte med å "snike" den inn på de plassene som kan være aktuelle - foreløpig står Artige.no veldig høyt oppe på lista. Så det er ikke glemt, det bare tar tid når man må vente på ting.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Har du planer om reklame på sider som www.freak.no og www.diskusjon.no? Tror vi da kan få en litt eldre aldersgruppe som kan være mer motivert, mer engasjert og mer villig til å kjøpe premium funksjoner fordi de styrer egen økonomi. Jeg vet ikke aldersgruppen som er på Artige.no men vil tro det ligger en del under de alternativene ovenfor.
 
Topp