Diskusjon Reklamering for V14

nerd 1

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Hva med å ha erfarne spiller på verdenen de nye spillerne kan spørre om tips? Ikke helt presit som på spill som hobbiten:KoM, men fortsatt gode tips som nybegynnere trenger..... det kan eksempel være en egen bit på tool-baren som jeg ikke har noe forslag på hva skal hete, men der du kan sende melding til en erfaren tw-spiller, så er det et slags "team" innenfor verdenen som svarer på spørsmål og spørsmålene blir jevnt fordelt på "teamet".
Bare et forslag for å hjelpe nybegynnere litt i starten og senere i spillet som å lære dem basic ting som snipre og sende adels tog.

-nerd 1
 

DeletedUser

Guest
Som f.eks jeg som lar en relativt fersk 15åring joine meg som dual på v14, siden jeg ikke gidder å spille like aktivt som jeg har gjort på f.eks v12.
Synes flere rutinerte skulle fulgt med samme eksempel, ikke bare gjøre det samme gamle, med de samme gamle duallene.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Synes heller at teamet burde sette rompa i et litt høyere gir. Om ikke direkte reklamering i form av bannere, så er det alltid mulig og benytte forumseksjonene på f.eks diskusjon.no, eller andre forum/TW forum'er. De har hatt god tid til sånt nå før annonseringen av V14. Ut fra hva jeg kan se, så har det ikke blitt gjort noe enda, men det er fremdeles litt tid igjen til og rette opp det. Helgene er som regel en god dag man kan få oppmerksomhet på forumene rundtom.

Nå skal det sies at V14 settingsa ikke er heeeelt toppers, så det må du nesten shuffle under "matta" (nerd).
 

DeletedUser

Guest
Som f.eks jeg som lar en relativt fersk 15åring joine meg som dual på v14, siden jeg ikke gidder å spille like aktivt som jeg har gjort på f.eks v12.
Synes flere rutinerte skulle fulgt med samme eksempel, ikke bare gjøre det samme gamle, med de samme gamle duallene.

Kanskje følger jeg i samme spor. Who knows? ;)
 

DeletedUser

Guest
er penger problemet så kan man (IMO) justere prisen på premiumpoeng, eventuelt prisen på premiumfunksjonene (PK/KA/FA).
 

nerd 1

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Med mindre pp funksjoner vil flere nye begynne uten å måtte bruke pengene sine opp første uka fordi de tror det de gjør er smart, men så kanskje de oppgraderer feil ting med pp og dermed slutter fordi det ikke hjalp
 

agentsicer47

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
176
Det jeg syntes er det største problemet er størrelsene på verdenene (noe som ligger i at det er få spillere). Det blir utrolig kompakt, og tett, og gjør at enkelte ikke ønsker å starte seriøst, når de ser store spillere rundt seg som vil adle de, når de når en viss poengsum. claOm det hadde vært mulig og skaffet flere verdener som classic i skrivende stund (HP6) hvor det er veldig mange barbarbyer, som gjør det mulig for ''nybegynnere'' å bosette seg i et kontinent langt unna de beste.


Konklusjon: Flere verdener som HP6, hvor det er flere barbs, vil muligens øke spillerlysten til folk, slik at de ikke trenger å bekymre seg over de største spillerene :)
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Sett dere inn i følgende situasjon;

Du ser en reklame på et spillnettsted, la oss si 123.spill hvor det blir reklamert for tribalwars. Av ren nysgjerrighet går du inn, registerer en konto og starter å spille. Så oppdager du at naboene dine stiger enormt mye over tid, og du sitter å lurer på hva årsaken til dette kan være.

Du våger å sende vedkommende en PM, som du endelig har funnet ut etter noen dager med leting og prøving å får svar tilbake at poengstigningen skyldes et godt inngripen i lommeboka. Hvor ligger så motivasjonen i å skulle fortsette når alt avhenger av hvor mye penger du spytter inn i PP-funksjoner. I mange spill som blir laget gir slike fordeler mindre inngripen i spillet, men på tribalwars har det blitt nesten et krav for at du skal gjøre det bra.

Du skal være ganske så dum om du ikke tror at manglende deltakelse ikke skyldes den grådigheten som rår i InnoGames-hierarkiet, samt det faktum at man ikke ser en eneste liten reklamesnutt om tribalwars noen sted. Få fjerna disse forhatte PP-funksjonene slik at vi kan gå tilbake å måle virkelige erfaringer og ferdigheter, så skal dere se at det kan hende at interessen stiger igjen. Jeg vil nesten spå at det er mer sannsynlig at interessen for dette spillet vil stige om ting ikke var så vanvittig penge-styrt.

Ved å ha slike vanvittige pengefunksjoner skremmer dere livet av alle nybegynnere. Du trenger faktisk ikke ha en doktorgrad i astrofysikk for å forstå den sammenhengen.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Det var en interessant og veldig konstruert situasjon, Scarry. Du velger et standpunkt, og så dukker det opp en historie for å støtte opp under det standpunktet.

Antallet aktive spillere på TW.no har gått nedover i lang tid før det kom premiumfunksjoner av noen større grad. Så for det første er det ikke noen åpenbar korrelasjon mellom tap av spillere og innføring av premiumfunksjoner. For det andre så er det ingenting som faktisk tyder på at nybegynnere vil ta det valget du beskriver (de kan for eksempel velge å investere i store mengder premium), og at det faktisk vil gå slik den lille historien din tilsier. Det er muligens noen anekdotiske bevis for at spillere slutter på grunn av premiumfunksjonene (mange klager på dem uten å slutte, merkelig nok), men samtidig er det veldig mange enkelttilfeller som tyder på at folk heller velger å bruke mye penger på premium. Som InnoGames er tjent med.

Nå vet jeg ikke hva de fleste kan om statistikk og korrelasjon og slikt, men noen med - for å bruke dine ord - doktorgrad i astrofysikk ville neppe gjort en slik elementær feil som du gjør her.

Når det er sagt så tror jeg ikke noen tviler på at det er en korrelasjon mellom tilgjengeligheten av TW (i form av for eksempel reklame) påvirker antallet spillere som starter.

Det burde også nevnes at InnoGames er en bedrift som faktisk ønsker å tjene penger. De driver ikke spillene for vår kollektive fornøyelse - selv om det ofte er en fordel med fornøyde kunder :razz:
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Det var en interessant og veldig konstruert situasjon, Scarry. Du velger et standpunkt, og så dukker det opp en historie for å støtte opp under det standpunktet.

Antallet aktive spillere på TW.no har gått nedover i lang tid før det kom premiumfunksjoner av noen større grad. Så for det første er det ikke noen åpenbar korrelasjon mellom tap av spillere og innføring av premiumfunksjoner. For det andre så er det ingenting som faktisk tyder på at nybegynnere vil ta det valget du beskriver (de kan for eksempel velge å investere i store mengder premium), og at det faktisk vil gå slik den lille historien din tilsier. Det er muligens noen anekdotiske bevis for at spillere slutter på grunn av premiumfunksjonene (mange klager på dem uten å slutte, merkelig nok), men samtidig er det veldig mange enkelttilfeller som tyder på at folk heller velger å bruke mye penger på premium. Som InnoGames er tjent med.

Nå vet jeg ikke hva de fleste kan om statistikk og korrelasjon og slikt, men noen med - for å bruke dine ord - doktorgrad i astrofysikk ville neppe gjort en slik elementær feil som du gjør her.

Når det er sagt så tror jeg ikke noen tviler på at det er en korrelasjon mellom tilgjengeligheten av TW (i form av for eksempel reklame) påvirker antallet spillere som starter.

Det burde også nevnes at InnoGames er en bedrift som faktisk ønsker å tjene penger. De driver ikke spillene for vår kollektive fornøyelse - selv om det ofte er en fordel med fornøyde kunder :razz:

Takktakk. Eventyr er fortsatt favorikksjangeren min.
Tja, jeg vil tro den gjelder for en del. Hadde jeg blitt møtt av et spill som krevde astronomiske summer for å komme opp på en visst nivå hadde jeg heller funnet meg noe annet. Jeg vil tro det gjelder, kanksje ikke deg, men flere andre også. Er ikke alle som er forberedt å måtte kjøpe premiumpoeng for flere hundre kroner. Der kan jeg jo trekke inn v13 hvor det ble en masseslett fordi enkelte spillere begynte å runde tusenlappen og mer på innkjøp av premiumpoeng.

Jeg er såpass frustrert fordi dette spillet går mer og mer ut på hvor stor lommeboken din er, og som ikke måler det som kjennetegnet TW når v1, v2, v3 og v4 ble åpnet, nemlig hvor god du faktisk er. InnoGames skal tjene penger? Såklart skal dem tjene penger. Ingenting er gratis her i verden selvom vi skulle ønske det, men det må da finnes en gylden middelvei her et sted, hvor premium ikke vil ha en så stor rolle i spillets gang? For min del kunne den veien gått ved premiumkonto, da jeg mener det er mer enn nok, og at alt annet ødelegger noe av morroa. Ja, InnoGames må følge med med i utviklingen, så det er forståelig at de nå setter et pengekrav rundt hvert minste tastetrykk. Jeg tror fortsatt registreringen er gratis, men jeg regner med at du må ut med penger snart der også. :)

Summa summarium; Jeg hadde delvis rett, altså. Weeeee....
 

DeletedUser

Guest
Takktakk. Eventyr er fortsatt favorikksjangeren min.
Tja, jeg vil tro den gjelder for en del. Hadde jeg blitt møtt av et spill som krevde astronomiske summer for å komme opp på en visst nivå hadde jeg heller funnet meg noe annet. Jeg vil tro det gjelder, kanksje ikke deg, men flere andre også. Er ikke alle som er forberedt å måtte kjøpe premiumpoeng for flere hundre kroner. Der kan jeg jo trekke inn v13 hvor det ble en masseslett fordi enkelte spillere begynte å runde tusenlappen og mer på innkjøp av premiumpoeng.

Jeg er såpass frustrert fordi dette spillet går mer og mer ut på hvor stor lommeboken din er, og som ikke måler det som kjennetegnet TW når v1, v2, v3 og v4 ble åpnet, nemlig hvor god du faktisk er. InnoGames skal tjene penger? Såklart skal dem tjene penger. Ingenting er gratis her i verden selvom vi skulle ønske det, men det må da finnes en gylden middelvei her et sted, hvor premium ikke vil ha en så stor rolle i spillets gang? For min del kunne den veien gått ved premiumkonto, da jeg mener det er mer enn nok, og at alt annet ødelegger noe av morroa. Ja, InnoGames må følge med med i utviklingen, så det er forståelig at de nå setter et pengekrav rundt hvert minste tastetrykk. Jeg tror fortsatt registreringen er gratis, men jeg regner med at du må ut med penger snart der også. :)

Summa summarium; Jeg hadde delvis rett, altså. Weeeee....

Din konklusjon er feilaktig. Ingenting av det du skriver påvirker det jeg tok opp ovenfor, hvor du fremhever en ikke-bevist korrelasjon mellom synkende spillerantall og premiumfunksjonene.

De eneste "bevisene" du kommer med er ren spekulasjon og en veldig lite spesifikk anekdotisk situasjon fra V13. Du forveksler din personlige oppfatning av premiumfunksjonene, og muligens dine personlige erfaringer, med hva som kan fastslås av fakta. Jeg vil tro det er få som faktisk liker premiumfunksjonene, men det betyr ikke at de da må være roten til alle problemene man har.

Man kan alltids finne på spekulasjoner hvor premiumfunksjoner gir positive effekter til TW. Skal vi se... Ah. Det er et forsøk på å skape en mer voksen spillermengde, ved å innføre funksjoner som veletablerte personer har lettere for å benytte seg av. Eller kanskje det er for å skape et enda større press og potensiale for vekst innad i spillet, og dermed konkurranseinstinkt og trykk for å hevde seg. Rett og slett gjøre folk enda mer hekta. Merk at dette er ren spekulasjon, og ikke noe jeg tror er tilfellet. Men hvem vet, kanskje det stemmer.

Du tar så å blåser premiumfunksjonene og deres naturlige konsekvenser fullstendig ut av sammenheng. Premiumfunksjonene, som vanlig premiumkonto, går nok på at man først starter, og så etter hvert blir avhengig nok til å investere penger. Med kostnad for å registrere kan jeg virkelig ikke se for meg at mange ville starte i utgangspunktet, og at det ville være en fornuftig endring. En slik sammenligning fjerner en viss saklighet fra diskusjonen.

Så nei, du bommet fullstendig med ditt forsøk på å henvise til premiumfunksjonene som årsak til synkende spillerantall. Det er en mulig årsak, men på samme vis er også global oppvarming og harryhandelen det.

For å konkludere, premiumfunksjonene utover PK og KA er nok generelt sett uønsket. Men å tillegge onder til disse ekstra funksjonene som man ikke kan støtte opp om som et argument for å fjerne de ekstra funksjonene er usaklig.

Andre argumenter man kan bruke er for eksempel...
  • Som du selv sier, det gjør at det ikke er ferdighetene i spillet som avgjør, men lommeboka (urettferdig).
  • Det er mulig at det på lang sikt fører til at færre velger å investere i spillet, men dette er spekulasjon.
  • En annen spekulasjon kan være at det fører til en raskere slutt på verdenen ved at de største spillerne vokser raskere. Ja, et visst antall spillere bruker mer premium, men færre spillere holder på over lenger perioder.
  • Det er et forstyrrende element i spillet, og gjør at man kan påvirke spillets gang utover selve spillinga. For eksempel vel å kjøre opp en mur veldig raskt. Dette fører til et mindre balansert spill. Merk at dette også kan tolkes positivt, da noen liker en del uforutsigbare elementer.

Vi er på samme side i denne saken. Det er bare en viss forskjell på om vi er villige til å framheve våre personlige teorier som fakta eller ikke.
 
Topp