Kaptein sabeltann
Nytt medlem
- Reaksjonspoeng
- 2
Som f.eks jeg som lar en relativt fersk 15åring joine meg som dual på v14, siden jeg ikke gidder å spille like aktivt som jeg har gjort på f.eks v12.
Synes flere rutinerte skulle fulgt med samme eksempel, ikke bare gjøre det samme gamle, med de samme gamle duallene.
Det var en interessant og veldig konstruert situasjon, Scarry. Du velger et standpunkt, og så dukker det opp en historie for å støtte opp under det standpunktet.
Antallet aktive spillere på TW.no har gått nedover i lang tid før det kom premiumfunksjoner av noen større grad. Så for det første er det ikke noen åpenbar korrelasjon mellom tap av spillere og innføring av premiumfunksjoner. For det andre så er det ingenting som faktisk tyder på at nybegynnere vil ta det valget du beskriver (de kan for eksempel velge å investere i store mengder premium), og at det faktisk vil gå slik den lille historien din tilsier. Det er muligens noen anekdotiske bevis for at spillere slutter på grunn av premiumfunksjonene (mange klager på dem uten å slutte, merkelig nok), men samtidig er det veldig mange enkelttilfeller som tyder på at folk heller velger å bruke mye penger på premium. Som InnoGames er tjent med.
Nå vet jeg ikke hva de fleste kan om statistikk og korrelasjon og slikt, men noen med - for å bruke dine ord - doktorgrad i astrofysikk ville neppe gjort en slik elementær feil som du gjør her.
Når det er sagt så tror jeg ikke noen tviler på at det er en korrelasjon mellom tilgjengeligheten av TW (i form av for eksempel reklame) påvirker antallet spillere som starter.
Det burde også nevnes at InnoGames er en bedrift som faktisk ønsker å tjene penger. De driver ikke spillene for vår kollektive fornøyelse - selv om det ofte er en fordel med fornøyde kunder :razz:
Takktakk. Eventyr er fortsatt favorikksjangeren min.
Tja, jeg vil tro den gjelder for en del. Hadde jeg blitt møtt av et spill som krevde astronomiske summer for å komme opp på en visst nivå hadde jeg heller funnet meg noe annet. Jeg vil tro det gjelder, kanksje ikke deg, men flere andre også. Er ikke alle som er forberedt å måtte kjøpe premiumpoeng for flere hundre kroner. Der kan jeg jo trekke inn v13 hvor det ble en masseslett fordi enkelte spillere begynte å runde tusenlappen og mer på innkjøp av premiumpoeng.
Jeg er såpass frustrert fordi dette spillet går mer og mer ut på hvor stor lommeboken din er, og som ikke måler det som kjennetegnet TW når v1, v2, v3 og v4 ble åpnet, nemlig hvor god du faktisk er. InnoGames skal tjene penger? Såklart skal dem tjene penger. Ingenting er gratis her i verden selvom vi skulle ønske det, men det må da finnes en gylden middelvei her et sted, hvor premium ikke vil ha en så stor rolle i spillets gang? For min del kunne den veien gått ved premiumkonto, da jeg mener det er mer enn nok, og at alt annet ødelegger noe av morroa. Ja, InnoGames må følge med med i utviklingen, så det er forståelig at de nå setter et pengekrav rundt hvert minste tastetrykk. Jeg tror fortsatt registreringen er gratis, men jeg regner med at du må ut med penger snart der også.
Summa summarium; Jeg hadde delvis rett, altså. Weeeee....