Robert ex (area spiller)

white tiger

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
44
Hvordan var din start på tribalwars karrieren din

Min start på tw var en ca 4år siden. En kar jeg jobbet sammen med, også kalt Mosa på dette forumet, introduserte meg til et nettbasert spill som han brukte en del tid på, sa han. Vi hadde en relativt rolig dag på jobben, så han lærte meg litt tw istedet for at jeg lærte opp han i hva han faktisk skulle jobbe med, siden jeg hadde opplæring på ham
På den tida var v2, som jeg starta opp på, litt over startfasen, og Elite hadde kontroll på det meste og Ganondorf var sjefen over alle sjefer med ca 1mio poeng.

Du slutta på v10, men hvorfor og hva savner du mest med v10

Jeg slutta på v10 pga tidsmangel, og litt motivasjonsproblemer. Hadde fått meg ny jobb etter noen mnd arbeidsledig etter å ha flyttet hjem til Norge ifra Barcelona.
Jeg hadde kjent det på meg en liten stund at jeg ikke hadde nok ork til å gi P0k3 juling, før plutselig kom det en haug med ink, mange nukes, motivasjonen kom tilbake, da spesielt pga at jeg myrda en hel haug med nukes :p
Dog etter at dette trykket la seg, så ble det hektisk på jobb og jeg orka ikke bruke de få timene jeg hadde fri og helgene mine på tw. Så jeg bestemte meg for å slutte helt på v10 i midten av mars.
Jeg savner starten, samarbeidet mellom meg, Kenneth og scoutyy. Det var herlige saker. Må også nevne Anders/white-widdow, som var en stor faktor i LuriFAXXX sin gode start. Mye hyggelige folk i AREA som jeg savner litt også, selvsagt.

Kan du fortelle litt om historien på v2,v7 og v10?

Legger opp til et ganske langt svar her da
Here goes!
v2: Den verden jeg har spilt desidert lengst på, og i mange forskjellige settinger. Jeg var på begge sidene av striden på et eller annet tidspunkt.
Starta som Redswan og sammen med charmaika skulle jeg eie k33! (det ble ikke slik..)
Vi to møtte også Elvis, Humongus, RUAB og Handsome(alle 4 originale) m.fl så danna vi War pigs(senere merget denne stammen med -Rome-)
Jeg var jo en amatør, og på ca 150k poeng fikk jeg første bevis på det da jeg kom under skikkelig trykk for første gang, ifra AZK. Disse adla meg nesten helt ned, men jeg klarte å holde på et par byer. Jeg fikk kontakt med Svengen i LAW da jeg skulle prøve å adle meg bort ifra k33 imot min venn Mosa. Noe som endte med medlemskap i LAW. Jeg var spion der for Mosa i noen dager, før jeg fant ut at denne gjengen var noe spesielt. Da var spesielt Are en kar jeg så veldig opp til. Wynja var også en spiller man lett kunne lære litt av.
Men da LAW sloss imot OIM, kom det frem at jeg hadde spilt multi. Men siden jeg ikke hadde spilt for påersonlig vinning, men spilt kontoene separat, så ble jeg ikke permbanna. Straffen var 50% av byene ble grå. Jeg var jo midt i krig på dette tidspunkt, så jeg skjønte jo at dette var slutten for denne kontoen.

Etter en pause, starta jeg på nytt. Thebigbang var en realitet.
K23 var hjemmet mitt, og jeg skulle nok en gang sette ut på en ferd for å dominere et kontinent!
Jeg var innom mange stammer med denne kontoen, hovedsaklig valgte jeg stamme etter diplomatiet til kontoen, for å slippe å ta ut alle på en gang.. Dette funka som bare det. Og da jeg tok igjen Paco på k23-ranken, var jeg overlykkelig.
Var faktisk i Elite i den siste tiden før Glitter sletta dem også.
Spillere jeg vil nevne i positive tegn ifra min tid på denne kontoen; Allierte: TranxZ, Kracked(Nikolai) og Depend. Fiender: Handsome(Gard) og RUAB.
På 3,8mio poeng, lot jeg TranxZ ta over roret, og jeg tok meg en ny pause.

Jeg starta på nytt igjen, nå var Elite borte og -Rome- fulgte raskt etter. Jeg hadde fått forespørsel om å ta over IsBjoeRn ifra Vegard i SaD. Denne kontoen var da på 2,2mio, men etter ca6mnd hadde jeg bygd den opp til 10,4mio, hvor jeg bl.a tok en ca 40-50 AriCa-byer uten å miste noe til dem.
Dog etter flere forsøk på å samle troppene som var igjen, til å gi AriCa den fighten de fortjente, ga jeg opp. Det siste krampetrekket var å skaffe meg en dual, dette funka ikke. AriCa hadde nuket litt, tatt noen byer. Jeg kom hjem ifra en fuktig bytur da jeg så dette, og slette kontoen da jeg forstod at denne duallen ikke ville funke i lengden

v7: Jeg vant v7! Noe jeg er ganske så fornøyd med
Var på IsBjoeRn, solo, gjennom hele greia. Eller jeg starta 3mnd etter oppstart, så jeg ble rimkongen i k44
Starta opp på en side av krigen, endte opp på den andre, til stooore protester og ufine ord haglet min vei. Heldigvis vet dem som var i 7H at jeg spilte med kortene på bordet og jeg backstabba ingen. Så godt som alle byene jeg adlet ifra 7H etter det, fikk jeg ifra eieren av kontoen jeg adlet ifra.
Men jeg setter stor pris på å ha fått spilt med meget, meget gode spillere som var i VA. Kan jo nevne Joakim(Repentance Requiem), Pål(buddha), CARPE RECTUM og TGB13 f.eks.
Dog etter å ha prøvd å få hele v7 imot Snipe, noe jeg nesten klarte, hadde det ikke vært for stapeisen Kenneth/Hakkespetten :p
Det endte med overgang til HG istedet og seier av v7, så jeg kan ikke si jeg angrer idag.
Særdeles mye hyggelige folk i HG. Ikke alle som er verdens beste i TW, men pågangsmotet og viljen til å lære samt stort humør, vennlighet og en dose aktivitet og lojalitet, så ble det en vinnerformula!

v10: Første gang jeg ble med ifra starten av en server, første gang jeg hadde en seriøs dual, første gang jeg følte at jeg virkelig begynte å bli god i dette spillet. Har mange gode minner ifra v10
Vil takke Espen/Brann2006 for å forespørre om LuriFAXXX ville bli med i AREA!

Vist du hadde vært i AREA enda og du hadde fått plukket 3 spiller som du skulle gjærne hadd i AREA hvem ville det ha vært

Oi! Hm.. Jeg ville vel hatt Ulldotten og Marita, Are og den siste, selvom jeg ikke kjenner spilleren, Munchlaxxx. Virker å være tæl i den karen. (Thomas ville vært nr4 btw..)

Hva Synest du om AREA i den siste tiden på v10

Har ærlig talt ikke fulgt så nøye med etter at jeg slutta. Men det virker som trenden er mye den samme, adler alt unntatt P0k3. Håper fortsatt de snur trenden og stikker av med seier!

3 spiller som har gjort at du ble så god som du ble innen tw, grunngi hvem det var!
1: Are - Ex-con - LAW
Han var vel den som lærte meg det avanserte grunnleggende, introduserte meg for guider på forum bl.a. Og var en fantastisk leder av LAW.
2: Nikolai - Kracked - (vi var i flere stammer sammen)
Vi var allierte, men vi pusha hverandre i interne konkurranser i adling, noe som sansynligvis gjorde meg mer effektiv.
3: Trond - Mosa - K-m-S
Han lærte meg hva som var forsvars og angrepstropper, samt hvilke tropper som var effektive imot andre tropper

Du og Kenneth spilte på Luri hvordan var de første ukene for du og kent?

Det var jo en helt ny setting for meg, jeg skulle spille sammen med noen. Men jeg og Kenneth hadde opparbeidet et meget godt vennskap på v7, så jeg var svært entusiastisk på dette prosjektet. Vi hadde egentlig ikke noe mål å ligge i toppen, men bare ta ting som det kom.
Hadde det ikke vært for Kenneth sin farming, og hans pushing på at jeg skulle farme mer(jeg hater farming btw), så ville nok LuriFAXXX aldri vært i nærheten av toppen

ville du ha joinet p0k3 eller AREA om du hadde fått ett tilbud om enn konto

Pdd ville jeg ikke tatt imot noe konto i noen av stammene.
Selvom jeg er en lojal person imot stammen jeg er medlem i, så føler jeg likevel at det blir illojalt å bli med i P0k3 nå. Men AREA ble det for mye sololøp ifra spillerne, og ikke noe godt felles trykk. Mulig det er bedre nå, jeg håper det for deres skyld.
Spør meg igjen etter sommern! Jeg har jo gode venner i begge leire, og sånn sett er det ikke utenkelig å joine dem begge

Kan du gi noen eksempler til folk som starter på nye verden, hvordan man skal bli så god som du var

Jeg vil ikke si jeg er blitt dårligere de siste 2mnd
Men les guider, det er MYE bra å lese på forum. Og du kan bli utrolig god på egen hånd! Evt ta kontakt med Grimlock, Wynja eller Are
Skaffe seg gode naboer er også et fint tips. Ikke sloss imot for mange i oppstarten, da må du farme enda mer.....
Farming er på de fleste verdener alfa og omega. Noe som krever høy aktivitet. Så mitt "beste" råd vil være å kutte ut alt sosialt liv, for å satse på tw :p

Hvem er beste lederen på v10

Vanskelig å si, siden jeg kun har vært i en stamme over lengre tid. Men utifra krigsstats, må jeg vel si lederen i P0k3, som vel er Are?

Kos dere :)
 

DeletedUser

Guest
Fine spørsmål!

Håper du fortsetter denne trenden, gleder meg til neste allerede :)
 

DeletedUser

Guest
Bra intervju, Sondre (yes)

Takk for tilliten Fisbjørnen (kyss)


Ulldotten !
 

Kalou

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
160
Hurra, nr 4! (nod)
Flott intervju fra begge. Stå på! (hug)
 
Topp