Runde 15: Forhåndsbestemte stammer - 15 stk

Status
Stengt for ytterligere svar.

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Vel, da har jeg sånn smått begynt å tenke på neste runde.. Tanken er å kjøre en runde med forhåndsbestemte stammer. Jeg har så langt opprettet 15 stk, men om dere tror det er for lite er det bare å skrike ut.

Når det er sagt så vil jeg gjerne ha innspill fra dere på innstillingene. Dette er hva jeg har kommet frem til så langt, vennligst merk at hastigheten bl.a ikke er satt enda - kom gjerne med innspill der også.


Er det noe her som ikke passer sammen? Gi beskjed.
Ønsker du å gjøre noen endringer? Gi beskjed.


----


Fastsatte stammer - 15 stammer


Hastighet:??
Enhetshastighet:??
Paladin:Ja, gamle våpen
Bueskytter:Ja
Kirke:Nei
Akademi:Mynter, billigere pris
Moral:Nei
Bonuslandsbyer:Ja, nye
Barbarlandsbyer:Vokser til 4000 poeng
Forskningssystem:Vanlig
Nybegynnerbeskyttelse:??
Stammemedlemmer:...
Medaljer:Ja
Milits:Nei
Stammekrig:Ja
Lojalitet18-32
Rekkevidde for adelsmenn220 felt.
PremiumfunksjonerPK, FA, KA
StammeskiftNei
FlaggNei
Valg av startposisjonJa
Angrep/support gapAngrep: 15ms ---- Støtte: 10ms
FakegrenseNei
NattbonusNei
HaulVanlig
Vinnerkrav???
AnnetStarter med to byer! Muligheten til å registrere seg blir slått av en uke etter start.
 
Sist redigert av en moderator:

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
nybegynnerbeskyttelsen kunne ikke den blitt skrudd opp litt? Tenker litt sånn at man får byggd seg opp litt, føre man blir overkjørt av dual kontoene. ^^
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Nybegynnerbeskyttelsen kommer vel egentlig litt an på hastigheten. Kunne vel satt ?? på den også når jeg tenker meg om.
 

DeletedUser

Guest
Denne verdenen høres veldig spennende ut, men ofte er speeden på HP-verdener for høy for at vanlige mennesker som ikke spiller TW hele døgnet eller har 3-4 dualer, skal orke det. Jeg stemmer for en stor verden med 2 speed og 1 enhetsspeed. Dessuten vil jeg også ha nattbonus sånn som Bacardi foreslår. Synes i hvert fall at det er kult med forhåndsbestemte stammer og om de andre innstillingene ikke blir for håpløse, er jeg lett med på denne verdenen :)
 

DeletedUser

Guest
Denne verdenen høres veldig spennende ut, men ofte er speeden på HP-verdener for høy for at vanlige mennesker som ikke spiller TW hele døgnet eller har 3-4 dualer, skal orke det. Jeg stemmer for en stor verden med 2 speed og 1 enhetsspeed. Dessuten vil jeg også ha nattbonus sånn som Bacardi foreslår. Synes i hvert fall at det er kult med forhåndsbestemte stammer og om de andre innstillingene ikke blir for håpløse, er jeg lett med på denne verdenen :)

HP står jo får high performance da, så skal jo ikke være altfor lav speed?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
HP står jo får high performance da, så skal jo ikke være så lav speed?

"High performance" betyr vel strengt tatt ikke høy speed :p Joda, HP'ene har tradisjonelt vært raske verdener, men det burde jo være mulig med en litt tregere en. Lavere speed vil også bety færre kontoer med 2-4 spillere hver og flere kontoer totalt sett. Det betyr at verdenen blir mye mer spennende og flere vil kjøpe PK, FA og KA. Inno vil altså også tjene på det. Si det til tyskerne som styrer, Dakapo ^^

Mange er dessuten skuffet over innstillingene på V21 og HP'en vil være et bra alternativ om bare speeden ikke er så ekstremt høy.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Er bare å komme med forslag til hastighet :)
Hastigheten på en HP må ikke være rask. Det som er verdt å tenke på er at jo tregere hastigheten er, jo lengre vil runden også vare (ikke at det er noe galt i det). Bare greit å være litt obs på det.


Edit.. og heldigvis er det jeg som styrer alt som har med HP å gjøre. Inno blander seg ikke inn der :)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Speeden på HP/Classic er ikke høy. Den er bare kjappere enn treig.

"High performance" betyr vel strengt tatt ikke høy speed

En direkte tolkning/oversettelse så betyr det ikke høy hastighet, nei. Det som har definert vanlige verdener er at hastighetene (troppehastighet, global hastighet og ressursfelt faktoren) må være innenfor 0,5-2. Den kjappeste normale verden vil da ha 2 i hastighet og 2 i troppehastighet. HP kan ha høyere hastighet enn 2. Jeg husker ikke den høyeste vi har hatt på .no, men hastighet og troppehastighet har vært oppe i værtfall 4 før.
 

thomz97

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
2 i verdensspeed og 1.5 i eenhetsspeed er passelig til at en solo kunne henge brukpart med er det ikke? Og samtidit såpass speed til at det blir ganske utfordrende
 

DeletedUser

Guest
2 i verdensspeed og 1.5 i eenhetsspeed er passelig til at en solo kunne henge brukpart med er det ikke? Og samtidit såpass speed til at det blir ganske utfordrende

Såvidt jeg har forstått hadde det vært regler som kunne kjøres på en vanlig server, og dermed bør de heller ikke brukes på en HP (imo).

Skal du ha så lav speed som 2, så bør man kompensere med å starte med nærmest ferdigstilte byer. Og fortsatt vil troppeproduksjon begrense hvor mange ganger man kan klare å bygge det opp på nytt igjen iløpet av 1-2 månder.
 

sleid6

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Såvidt jeg har forstått hadde det vært regler som kunne kjøres på en vanlig server, og dermed bør de heller ikke brukes på en HP (imo).

Skal du ha så lav speed som 2, så bør man kompensere med å starte med nærmest ferdigstilte byer. Og fortsatt vil troppeproduksjon begrense hvor mange ganger man kan klare å bygge det opp på nytt igjen iløpet av 1-2 månder.

helt enig med hophoolio her (støttes)
2 i speed blir alt for lav for en HP.
 

DeletedUser

Guest
Hehe, innser at 2 blir litt lite nå og at det ville tatt alt for mange måneder å gjennomføre en slik verden. V16 varte vel i litt over et år og hadde 2 i hastighet, men til gjengjeld var enhetshastigheten på 0,5 tho. Jeg satser på at det ikke blir høyere enn 3 i hvert fall og at enhetshastigheten er på rundt 1-1,5. Dette er innstillinger som har vært på tidligere HP-verdener. Lavere speed kan naturligvis føre til at verdenen varer lengre, men jeg synes ikke det er så farlig. Verdenens størrelse vil også ha en innvirkning på hvor lenge verdenen vil vare og hvor lang gangtiden vil være mellom spillerlandsbyene. Så om verdenen blir stor kan enhetshastigheten godt skrus opp litt, mens om den er liten så bør den i hvert fall ikke være høyere enn 1.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Speeden kan være høy, lav enhetshastighet, også limited/no haul (angel) Eneste verden du kan få til en rettferdig verden med no/limited haul er jo her.
 

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
speed 4
enhetshastighet 1,5 - 2
nybegynner beskyttelse 5 daga

kanskje nok gråbyspawning så man får fyllt et fult kontinent minst . ? ^^
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp