runinter - Hertug i -Rome-

DeletedUser

Guest
Introduksjon
Jeg presenterer for dere grunnleggeren av -Rome-, og selveste Mr. Rome sammen med sin gode venn og kompanjong Granpa.

Som vanlig er spørsmålene markert i bold, mens de resterende skrevne ord tilhører runinter. Jeg gjør dere oppmerksomme på at alle innlegg i denne tråden må godkjennes av en forummoderator. Så selv om posten deres ikke vises med det samme, så ha litt tålmodighet, for når en mod logger inn, vil den bli "godkjent".

Så over til intervjuet. Et runintervju for evigheten! ;-D


Intervjuet med runinter

Den 23. juni 2008 så –Rome- dagens lys i verden 2. Men forutenom grunnleggerne Granpa og runinter er det bare et mindretall av dagens medlemmer som kom inn til Romerne allerede første dag som idag fremdeles spiller og er aktiv. Når man klikker inn på de fleste av spillerne fra denne tidsperioden så får man opp ”spiller eksisterer ikke lenger” i stedet for den forventede spillerprofilen. Men dere gir dere aldri..?

Nei, vi er som to syvende far i huset, vi bare spiller og spiller:) Neida, vi blir vel lei vi også av og til, men Granpa og jeg er litt lik Knoll og Tott - blir den ene litt lei så finner den andre på et eller annet som gjør spillet mer interessant igjen. Stammen har fortsatt 7 stykker av den første oppsetningen her på v2, men ser ut som det dessverre er ett par av de opprinnelige som gir seg her nå, dessverre.
Uansett så har vi har fått godt påfyll av nye friske og dyktige spillere, så stammen blomstrer som aldri før.



At runinters første erobring den 18. juli 2008, som for øvrig var en barbar, nå tilhører Elite er vel ingen overraskelse. Dere i –Rome- har vært under et konstant ”uvær” siden starten av verdenen, og dere ble dere dømt nord og ned (les sitater). Nå holder dere riktig nok til på den sørlige halvkule, og oppfattelsen av deg som spiller og –Rome- som stamme er noe annerledes. Hva har du å si til de tidligere bedømninger kontra deres status i verden 2 nå?

Chrk1 skrev: ”-Rome- fail stammen på v2 spør du meg", den 16-02-2009.

Torquemada skrev: ”-Rome- - En svært skuffende stamme. Fullt kaos inne på forumet, og det er kun de største spillerne som har en smule peiling på hva som skjer rundt dem. En skam for v2”, den 20-02-2009.

Noen få måneder senere forandrer han sitt statement...

Torquemada skrev: ”-Rome- - Ligger mye respekt i denne stammens ledelse. Dere er noen fantastiske spillere til å forsvare dere, selv om noen av dere er stacket fra topp til tå av resten av stammen”, den 24-05-2009.


Hva de andre skriver om oss på forum, bryr vi oss faktisk veldig lite om her i stammen, da krigen ikke vinnes på forum, men in-game. Skal sies at Elite vinner krigen på forum?? Det er greit vi leser og tar til etterretning hva som står der, men det har ingen betydning for hvordan vi spiller spillet. Skulle vi latt oss provosere av all elendigheten som har blitt skrevet om oss, hadde vi måtte bare ha offbyer her, men det kan vi jo ikke ha. Dessuten er det jo artig å lese at den ene som du nå tar med her som eksempel på folk som dømmer oss nord og ned, er en Granpa og jeg adlet ut her i *vest*, så fort at han ikke hadde tid til å si adjø en gang. Heldigvis for ham hadde han en annen konto å gå til etter han mistet sin opprinnelige. Når slike folk slenger med leppa, så tar vi det ikke så tungt:) Det er jo ikke første gang Elite er ute å kaller oss for en møkkastamme osv... Føler ikke jeg som leder har noen behov for å motbevise slike påstander. Har tilgode å snakke nedverdigende til spillere her i TW, også Elite. Kan ta frem de fleste spillerne der å kommentere de om hvordan de er, men holder meg for god til det (se lengre ned i intervjuet)...



Hvordan vil du egentlig beskrive historien til –Rome-?

Historien her i v2 er egentlig ikke så komplisert. Vi startet første dag serveren åpnet. Vi hadde spilt litt i v1, så nesten alle som ble med i begynnelsen, var folk vi kjente fra v1. Deretter begynte vi historien her på v2 med mange feil, vi begynte tidlig å krige med Dream Team, dette var en liten krig i begynnelsen på tiden her på serveren, men den tappet oss masse i starten da vi heller skulle brukt ressursene våre på å bygge seg opp. Så dette kan vi vel kalle en skikkelig nybegynnertabbe. I tillegg så skal det sies at det å starte midt på kartet omringet av fiender, ikke hjalp stor det heller:) I v1 hadde vi vel horet en del mer gråbyer enn det som var populært, dette stemplet fulgte oss inn i v2, uansett hva og hvem vi adlet. Så vi ble fort stammen alle elsket å hate, og vi ble alle som ville vise seg på forum med sine meninger sin hakkekylling. Det var da vi fant ut at det offisielle forumet skulle vi bare kutte ut, der kunne vi uansett aldri vinne noe.

Deretter fulgte en turbulent tid på diplomatiets front, der gjorde vi en ny tabbe, vi sviktet en alliert (RoEm) ved å inngå en IAP med deres fiende, den gamle stammen Ninjaz. Dette tror jeg de aldri har tilgitt oss for, men dessverre så ble det gjort. Denne feilen ville nok ende opp med krig, noe vi var helt åpne for... Da dette i bunn og grunn var en misforståelse mellom meg og en i NoVi. Vi hadde på denne tiden en fast alliert i Novi. De kom fort i krig med Elite, men vi var ikke involvert i stridighetene på denne tiden. Denne alliansen med NoVi ble fort en slitasje for oss da de var under sterke angrep fra Elite, og vi sendte støtte rundt til forskjellige NoVispillere. På denne tiden ble vi også alliert med Ninjaz, de var også under harde angrep, og var vel i ferd med å bli utslettet av Yamato. Vi fant til slutt ut at vi kunne ikke fortsette slik vi gjorde, vi måtte involvere oss mere enn å bidra med støtte til våre allierte. Så vi hjalp Ninjaz, og gikk til angrep på Yamato. Det gikk vel bra offensivt i ett døgn, etter dette var det vel mest enveikjøring. Vi måtte bare krype inn i skallet å gjemme oss (produserte en tid nesten bare deffstyrker).

Styrkeforholdet mellom oss og Yamato var rått parti, men vi forsvarte oss så godt vi kunne. I denne tiden var det nesten ingen støtte å hente fra våre allierte, da de også var under sterkt press. Det var under de hardeste angrepene planen om hvordan vi skulle overleve formet seg, vi måtte emigrere vestover på kartet. Vi adlet en gråby så langt vest vi kom, og deretter kom vi oss helt i kanten. Vi ga bort byer oss i mellom i stammen og vi klarte vel til slutt å berge de fleste spillerne vestover. Jeg skal beære Yamato som stamme, vi var i krig, ble bombet sønder å sammen, men ikke et vondt eller ufint ord ble utvekslet. Mener vi fikk en allianse med de for å støtte mot Elite på slutten. Ingen trusler eller ufint prat. Til slutt satt jeg faktisk KV for Yamatospillere i krigen mot nettopp Elite.. Fikk meget god kontakt med flere av Yamatospillerne, til tross for deres spioner hos oss. Skal ikke nevne navn men du verden for en offproduksjon det var på de spillerne der... Zanmato m.fl.



Du har tidligere uttalt deg vedrørende spionasje og annet som går på lekkasje fra egen stamme. Hva er dine tanker om spioner?

Ja, spioner har vi haugevis av. Massevis av folk som liker å føle seg viktige i spillet. De får sjansen sin når en større spiller kommer og rekrutterer de til spioner for f.eks Elite. Vi bruker ikke tid for å luke ut disse, da vi aldri vil bli kvitt de helt. Så vi føler dette er bortkastet tid. Vi har også spioner, som de fleste andre, men har funnet ut at dette er egentlig bare tull, da vi ikke har noe særlig nytte av dette i spillet. Så vi lar de heller få sitt moment of glory, da de ikke finner ut noe av viktighet i vårt forum. Det skal sies at dette er sikkert noe av gamet, men noe jeg overhode ikke stiller meg bak.

Nådestøtet der øst fikk vi da Mithrandir (den orginale) engasjerte seg skikkelig i krigen, beste spilleren som noen gang har angrepet Granpa (ifg ham selv). Han sendte først en haug angrep. De mislyktes, men deretter bygde han nukene slik de passet mitt forsvar, og han spiste tropper til frokost etter dette.

Etter dette utvidet vi bare i vest. Vi hadde mange småallierte og IAPs med bl.a. LAW.
Dette fungerte utmerket bra, helt til Elite ble allierte med LAW. Da sendte Ex-con formelt et brev om at IAP’en ble sagt opp med øyeblikkelig virkning, og erklærte oss heller krig, da vi var Elites fiender. Jeg fikk brevet om morgenen, trøtt å gal, så jeg misforstod brevet og trodde LAW hadde erklært Elite krig. Så mitt svar til Ex-con var som følger: ”Fine saker dette Ex-con, kommer tilbake til deg senere”.

Deretter var det på han igjen… LAW var større og vi hadde nok med å forsvare oss. Vi satt en kveld, vi lederne, og telte angrep, og var vel oppe i 1800 innkommende fordelt på oss to (meg å Granpa).
Vi sendte deff mellom byer og sov nesten ikke i det hele tatt på 14 dager. Knalltøffe tider (noe mindre hår nå!).

Jeg vet ikke hvordan vi klarte det, om det var fordi de var dårlige eller vi dyktige – men de tok nesten ikke byer fra oss.
Ryktet gikk om at vi var stacket fra resten av stammen, men det var vi ikke. 95% var egne defftropper, bare så den sannheten kommer frem. Føler det er på sin plass i ett intervju.

Til slutt roet LAW litt på offensiven, og det var akkurat i rett tid, for vi var helt frie for tropper. Hadde det kommet mer da, så hadde vi måtte pakke sammen sysakene, og startet med ludo eller noe annet.. Denne pausen brukte vi godt. Vi sendte tiggemailer om støtte, og respons fikk vi i haugevis. Støtten kom fra småallierte og vi fikk masse hjelp fra Xig-stammene med Black Andi i spissen. Kom støtte fra folk og stammer som vi aldri hadde hørt om før. Merkelige greier:) Da de begynte på nytt, og med hjelp fra endel store Elitespillere, var vi stacket og krisen var dermed løst. Da fikk vi bygd opp off tropper og begynt angripe tilbake, dette var ikke LAW forberedt på og hadde satset alt for mye på off tropper, så vi snudde trenden og vokste på LAW og LAW69 sakte, men sikkert. Så kom tiden da Ex-con trakk seg som leder for LAW, dette gjorde noe med stammen. Den falt liksom sammen da de hyret inn noen villbasser og vi adlet nærmest det vi ville ha av LAWbyer. Etter en stund ble LAW historie og merget med Elite. Denne mergingen sies ble gjort for at Elite skulle opprettholde rank 1?? Så heretter blir det fullt fokus på Elite.



Kan du si noe om din egen spillemåte (taktikk, strategi) som noen med mindre erfaring kanskje kan dra nytte av?

Vi har vel alle vår særegne måte å spille på, men noen generelle ting synes vi i stammen er viktig; ikke bygg store poengbyer. Dette av den enkle grunn at det skal være plass for soldater der og ikke poeng. Vær alltid sikker på at du har nok deff til å kunne forsvare deg selv, det er viktigere enn at man har mye offtropper. Hjelper ikke hvor mye du kan angripe, når du ikke klarer beholde byene dine. Skaff deg gode allierte som du kan stole på, dette er alfa omega, uansett om det er på stammeplan eller personlig plan. Er du i konstant krigslinje, så finn ut hvordan nukesene er hos fienden først, da disse "som regel" er omtrent lik i alle byer. For min del har jeg 2 typer nukes ut i fra fiender jeg møter.



Krigen mellom –Rome- og Elite er som tidligere nevnt like gammel som verden 2 selv er. Hvordan vil du beskrive denne evigvarende feiden, og tror du den noen gang vil ende?

Jeg skal benytte sjansen til å spå i fremtiden, men er jo ikke sikkert det blir slik for det. Ja, jeg tror den vil ende av den enkle grunn at Elite plages av inaktivitet, kanskje mer enn oss andre. Så jeg tror tilslutt Elite blir oppløst av den enkle grunn at de ikke har nok dyktige folk til å spille alle kontoene der. Hvis vi skal fortsette i den duren vi fortsetter i nå, med samme adlingsaktivitet av Elites byer, så vil vi og våre allierte ha nedkjempet dem i løpet av 2-3 år. Så her gjelder det å ha tålmodighet:) Noe vi har mer enn nok av…
Uansett vil nok feiden mellom oss og Elite fortsette til en av stammene må kaste inn håndkleet og erklære slaget som tapt. Men dette har nå blitt en tungvektskap og vil forbli slik også med mange harde dueller.. Slik det er nå.



Avslutningsvis håper jeg du kan skrive noen ord om de spillerne, personlighetene som du mener er mest profilert i verden 2, eller de som rett og slett har betydd mest for deg opp gjennom –Rome-.

Ja,vi har mange spillere som har gitt et godt inntrykk som fiender eller allierte.
Kan ramse de opp i fleng. Kan ikke ta med alle, men nevner jo de som kommer først frem på tungen.

Zanmato: Flink leder av Yamato. Alltid høflig og korrekt, selv når striden går som hardest.
Er den spilleren som en klalr nr. 1, og ingen kommer på den pallen... Ever...

Ganondorf: Samme egenskaper som overnevnte. En saklig og hyggelig kar, ikke en som rakker ned på en med masse kjeft å trusler.

Mithrandir (orginale): Vi har blitt angrepet av de fleste store OD-spillerne her i spillet, men dette er den desidert beste spilleren vi har møtt. Bare å ta av seg hatten for ham.

Ex-con: Hyggelig kar Are:) Begge lederne her har hatt masse kontakt med denne spilleren, kanskje ikke den flinkeste taktisk, men du verden hvor ustabil. Vet aldri hva denne karen finner på. Så her må man alltid passe på. Som leder må han ha vært god, så hvilke høyder han fikk LAW opp i, og når han forlot ledervervet, falt stammen mer eller mindre sammen. Har nå vært så heldig med å få han som nabo, mange kaffebesøk har det blitt, og flere blir det vel.

Icekebab: Jeg har heldigvis aldri blitt angrepet av denne karen. Tror det må være et mareritt… Hvis noen skulle kunne stilles ved siden av Mithrandir som offspiller, må det være han.
Adler absolutt alt han virkelig bestemmer seg for å adle. Utrolig god strateg, både defensivt og offensivt. Ordensmannen blant lederne -Rome-.

Ruffiro: Hva han står for som spiller vet jeg ikke, men som leder er dette en rolig og sindig kar. Vet hva han driver med, og det er ikke noe tull her i gården.

Kahi: Flink fyr dette også. Trivelig å prate med og hjelper oss gamle menn med alle tekniske ting vi spør om når det gjelder spillet.

Torquemada: Har fått noe kontakt med denne gale mannen fra nord, makan til aggressiv spiller skal man lete lenge etter. Bra!

Geirur: Har aldri kriget med Geir, men dere kan prøve å sette han fast i en diskusjon. Ønsker dere alle sammen lykke til. Er det ikke plass i regjeringen??

Mimma: En tidligere fiende som var utrolig vanskelig å adle. Nå er hun her i stammen og er den som får opp humøret, hvis det butter i mot.
Tror ikke denne damen ser mørkt på noen ting her i spillet.

Resten av lederne i –Rome- vil jeg også dra frem - aktivitetsnivået er høyt og samarbeidsevnen tror jeg det er ingen som kan matche.

Til ære for hele –Rome- av mitt hjerte!
Mvh.
runinter/Granpa

FORZA –ROME- !!!



Og helt til slutt ønsker runinter å benytte oppmerksomheten til å fortelle hele verden 2 siste nytt!

Klokken 21:00 norsk tid er det offisielle klokkeslettet da OIM merger seg til oss i Rome.

Dette er den siste brikken i vårt store puslespill som gjør Rome komplett. Geirur vil komme tilbake med mere info angående dette.
Dette vil nok overraske mange, men regner med de fleste skjønner grunnen, uten at jeg vil gå nærmere inn på dette.
OIM er den stammen med høyeste poengsum med de få spillerne de har, dette er ett valg som ledelsen i OIM har styrt med vellykket jernhånd med Geirur i front.

Så med dette så føler vi at vi har fått til en MEGET sterk og flott stamme som virkelig vil bite fra seg her i TW!!
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Her skulle det komme tilleggsinformasjon, kart og diverse..

Beklager runinter at jeg ikke fikk gjort dette. Dessverre er det for seint nå :(
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Bra intervju, godt lesestoff. :)

Blir spennende å se hva som skjer når det er merget.
 

DeletedUser

Guest
Flott intervju! Gir et veldig bra inntrykk av Ruinter og -Rome- :)
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Ryktet gikk om at vi var stacket fra resten av stammen, men det var vi ikke. 95% var egne defftropper, bare så den sannheten kommer frem. Føler det er på sin plass i ett intervju.
Til slutt roet LAW litt på offensiven, og det var akkurat i rett tid, for vi var helt frie for tropper. Hadde det kommet mer da, så hadde vi måtte pakke sammen sysakene, og startet med ludo eller noe annet..
Denne pausen brukte vi godt. Vi sendte tiggemailer om støtte, og respons fikk vi i haugevis. Støtten kom fra småallierte og vi fikk masse hjelp fra Xig-stammene med Black Andi i spissen.

Vel her beviser du selv det ihvertfall fra Elite's side er korrekt. Rett før at Elite hev seg på så hadde dere allerede blitt superstacka :p

anyhow, koslig intervju og synd dere gir opp offentlig forum.. Jeg mener det finnes skikkelige folk her og:p
 

DeletedUser

Guest
Jeg synes det er litt moro med sitatene til chrk1 og Torquemada. Spesielt den sistnevnte, siden har noen måneder senere forandrer den;-P

Jeg er litt ubrukelig når det kommer til redigering etc, så sitatene er jo ikke helt optimale, men det er innlegg jeg har funnet ved å saumfare forumet.
 

DeletedUser

Guest
Jeg synes det er litt moro med sitatene til chrk1 og Torquemada. Spesielt den sistnevnte, siden har noen måneder senere forandrer den;-P

Jeg er litt ubrukelig når det kommer til redigering etc, så sitatene er jo ikke helt optimale, men det er innlegg jeg har funnet ved å saumfare forumet.

Må si jeg fortsatt står for det jeg sa den gang. På det tidspunktet var rome, utifra mine erfaringer og inntrykk, en tragisk stamme. Spillerne kunne ikke forsvare seg, de kunne ikke angripe, og stammen var propp full av spioner.

Nå derimot... Er stammen en helt annen sak. De har dratt seg opp av gjørma, og er på god vei mot gullstolene :/
 

DeletedUser

Guest
Må si jeg fortsatt står for det jeg sa den gang. På det tidspunktet var rome, utifra mine erfaringer og inntrykk, en tragisk stamme. Spillerne kunne ikke forsvare seg, de kunne ikke angripe, og stammen var propp full av spioner.

Nå derimot... Er stammen en helt annen sak. De har dratt seg opp av gjørma, og er på god vei mot gullstolene :/

Ja, ting kan alltid forandre seg. Du står kanskje for din uttalelse, men det er litt moro at Torquemada forandrer sin bare noen måneder etter. Men selvfølgelig kan mye ha skjedd i den tiden, og nye opplevelser erfart.

Men -Rome- har ofte, spesielt i starten, vært offer for skitslenging. Det er virkelig imponerende å se hvordan dette har prellet av dem som vann på gåsa!
 

DeletedUser

Guest
Yeah, litt morsomt han endret sin:p

ja, de har tålt mye dritt dem:)

Ellers, nok et bra intervju shanks, og meget gode svar fra runinter!
Bra lesing, keep it up;)
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Ja, ting kan alltid forandre seg. Du står kanskje for din uttalelse, men det er litt moro at Torquemada forandrer sin bare noen måneder etter. Men selvfølgelig kan mye ha skjedd i den tiden, og nye opplevelser erfart.

Men -Rome- har ofte, spesielt i starten, vært offer for skitslenging. Det er virkelig imponerende å se hvordan dette har prellet av dem som vann på gåsa!

Er usikker på mine egne uttalelser, men stammen -Rome- var meget dårlig og skuffende på begynnelsen av verdenen. Derimot Dem klarte å dra seg som dere sier opp av gjørma Blitt en mer vel erfaren stamme nå enn det dem har vært tidligere.

-Rome- lot egentlig ikke skitslengingen prelle av som vann og fleste skittkastingen traff og var reelle, men derimot så unlot -Rome- å besvare og har nå derimot blitt en bedre stamme enn noen gang. Så tror alle kommentarene har truffet korrekt. Som at stammen var skuffende ved starten og forbedret seg gjennom tiden
 

DeletedUser

Guest
tror ikke at det er flere en Elite og AriCa som er bedre stammer en -rome- nå erfaringsmessig og talent:D
 

DeletedUser

Guest
Ja, de har nok utviklet seg etterhvert. Mange av deres nybegynnerfeil snakker jo også runinter om i intervjuet.

Men jeg tror vi alle kan være enige om at -Rome- er en stamme å regne med i fremtiden. Og nå har de jo akkurat merget med OIM, så størrelsen er det ikke mye å si på.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Bra intervju!

Bra intervju shanks!
Du beviser nok en gang at denne jobben er som skapt for deg:)

Gode svar her også, god søndagslesning;)
 

DeletedUser

Guest
Veldig hyggelig sagt av deg Runinter:)

Jeg mener fremdeles at du er den best defensive spilleren jeg har møtt hittil. Herregud så seige de byene du hadde ved meg var seige... Granpa har jeg hørt også har enorme defensive ferdigheter, synd jeg ikke fikk testet de noe særlig.

Viktig å holde en god tone, fiende eller ei... Er tross alt bare et spill og det er medmennesker på andre siden av skjermen også.

Lykke til videre i V2:)

mvh Zanmato
 
Topp