Ryktebørs

DeletedUser

Guest
Om du snakker om hele vår side av krigen, har vi aldri vært presset i et hjørne på kartet. Det er i så fall en merkverdig feilaktig påstand.

Jasså? Hvorfor var det da en tid hvor vi var 3 stammer som ble nærmest kjeppjaget til det sør-østlige hjørnet på kartet for noen år tilbake da?
Husker godt jeg hvordan hele nord ble oversvømt av røde byer, og både Viking, IB og HVIB tapte front så det suste til vi hadde sånn 1/4 av kartet.
Husker også at en av hovedårsakene til at fronten snudde igjen, var lite aktivitet blant spillere like bak fiendens front, samt dannelsen av stammen BuRn...

Jeg har vært på frontlinja i nord siden 2009, så tro ikke at jeg ikke vet realiteten ;)
 

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
At vi samlet var mindre enn motstanderne skal jeg være med på, men det var ikke fordi vi ble kjeppjaget til det sør-østlige hørnet på kartet.

I 2008 bestod verden av mange stammer som satte sitt preg på verden, og hvem som skulle lede an fremover var vanskelig å spå. Innen 2009 var partene blitt færre men større. Vår side var størst i øst/sørøst av verdenskartet, men vi var ikke kjeppjaget dit, vi hadde derimot erobret det området. Vi som fiendene våre tapte en del i utsatte områder, men vant frem på andre. Blant annet Ketill som du nevnte hadde en tøff utfordring i sitt område, som lå et stykke unna kjernen i den tiden, og han gjorde en fantastisk jobb med det.

Etter hvert så tok vi nye fronter, og i dag er vi der vi er i dag.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Jasså? Hvorfor var det da en tid hvor vi var 3 stammer som ble nærmest kjeppjaget til det sør-østlige hjørnet på kartet for noen år tilbake da?
Husker godt jeg hvordan hele nord ble oversvømt av røde byer, og både Viking, IB og HVIB tapte front så det suste til vi hadde sånn 1/4 av kartet.
Husker også at en av hovedårsakene til at fronten snudde igjen, var lite aktivitet blant spillere like bak fiendens front, samt dannelsen av stammen BuRn...

Jeg har vært på frontlinja i nord siden 2009, så tro ikke at jeg ikke vet realiteten ;)

overdriver du sterkt her, vi hadde god kontroll i syd, jeg spiller der så burde vite det, selvfølgelig hadde vi noen problemer, men løsninger er fint å ha. Tror noen overdramatiserer den hendelsen. Har ligget i syd i flere år og har sittet div. KV for spillere i syd. Vi hadde noen som ikke taklet inc. der som hylte høyt og slutta, når de var silt ut så var jobben ganske så grei.
 

DeletedUser

Guest
Er jo ganske rart da, for jeg husker bestemt at H.F.O spiste seg stadig lenger innover i syd i en lengre periode, og hele det nordlige området gikk fra blått til rødt på bare noen måneder. Jeg, Ketill, Delta1a og noen spillere ved K16/17 grensa var alt som stod igjen i nord, og jeg fulgte stadig med på kartet som definitivt viste at IB/HVIB/Viking bare krympet mer og mer på alle fronter, helt til jeg hadde vært spion i K10* familien og RNG, gitt en del info over til ledelsen i Viking og HVIB og deretter backstabbet hele det nordlige området da jeg gikk tilbake, noe som resulterte i at jeg i flere uker adlet hundrevis av fiendebyer, og satte en del av fokuset bort fra frontlinja mot meg. I tillegg fikk jeg Ketill ned til K36, hvor jeg vet at han utgjorde en meget stor forskjell på utviklinga langs nord fronten. han adlet seg opp på fiendens byer bak fronten deres, og jeg slengte meg med etter noen måneder med en annen eier på kontoen, som valgte å bytte mot Tkdark2-Original kontoen (han taklet ikke så stor konto).

Så dere kan gjerne få anklage meg for å overdramatisere, men jeg har vært på begge sidene i en lengre periode av den værste tiden. Og jeg veit hva jeg både leste på forum og så på verdenskartet. Og det var pokkern ikke mye til kontroll dere hadde i en lang periode...
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Er jo ganske rart da, for jeg husker bestemt at H.F.O spiste seg stadig lenger innover i syd i en lengre periode, og hele det nordlige området gikk fra blått til rødt på bare noen måneder. Jeg, Ketill, Delta1a og noen spillere ved K16/17 grensa var alt som stod igjen i nord, og jeg fulgte stadig med på kartet som definitivt viste at IB/HVIB/Viking bare krympet mer og mer på alle fronter, helt til jeg hadde vært spion i K10* familien og RNG, gitt en del info over til ledelsen i Viking og HVIB og deretter backstabbet hele det nordlige området da jeg gikk tilbake, noe som resulterte i at jeg i flere uker adlet hundrevis av fiendebyer, og satte en del av fokuset bort fra frontlinja mot meg. I tillegg fikk jeg Ketill ned til K36, hvor jeg vet at han utgjorde en meget stor forskjell på utviklinga langs nord fronten. han adlet seg opp på fiendens byer bak fronten deres, og jeg slengte meg med etter noen måneder med en annen eier på kontoen, som valgte å bytte mot Tkdark2-Original kontoen (han taklet ikke så stor konto).

Så dere kan gjerne få anklage meg for å overdramatisere, men jeg har vært på begge sidene i en lengre periode av den værste tiden. Og jeg veit hva jeg både leste på forum og så på verdenskartet. Og det var pokkern ikke mye til kontroll dere hadde i en lang periode...

Som jeg skrev, så fikk vi silt vekk de som ikke taklet press i syd og når disse hadde gitt seg så snudde vi det lett i syd, noe HFO ikke taklet og vi tok tilbake alt rimelig kjapt, hvos du kaller det å slite så burde du vurdere å ta en reality check .

Hva dere bedrev i Nord kan jeg ikke svare for, da jeg aldri har hatt byer i Nord og har konsentrert meg med mine egne områder.

Ja, du overdramatiserer situasjonen i syd. Nord skal jeg ikke uttale meg om.
 

Slumpi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
181
14.09.10
vxumv.jpg
 

DeletedUser

Guest
Mye av ansvaret i syd ble dyttet på et fåtall av oss. Kan kalle dem "eliten" i WIC (IB/HVIB) og de hadde god nok kontroll... KV'er og nedadlinger av de svakeste over tid gjorde oss sterkere igjen. Vi hadde kontroll og fortalte ikke om alle problemene+løsningene til alle i stammen. Jeg bl.a. satt med en god del KV'er i den mørkeste perioden og koordinerte godt med de aktive som var der. Det så kanskje ut som alt var ute av kontroll (til tider var det hektisk), men vi hadde styringa.

Kan ikke komme her og basere antagelsene på kartet og hvordan det så ut. De som kriget krigene vet hvordan det skjedde.. Tror du skal høre på de jeg.
 

Slumpi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
181
Vel, fant ett kart fra september i 2010. Nå hadde jeg 1-2 år pause rundt denne tiden, så er ganske usikker på om IB har hatt mindre område av kartet enn dette. En ting kan man vell si... MYE har skjedd!
 

DeletedUser

Guest
9fxnc6.png


Dette er det eneste bildet jeg fant av gammelt kart.
Bildet er datert tilbake til 26.10.11 og hvis vi sammenligner det med kartet til Slumpi fra ca. 2 år tilbake, kan vi fint se at IB/HVIB tapte en del front i sør. I tillegg kan vi se at en stor del av grunnlaget for at nord-området ble gjenerobret er grunnet meg og Ketill, som kjørte på innover i safesonen til fienden, noe som igjen åpnet for gode muligheter til å adle seg framover ved siden av oss. såklart, jeg gjorde ikke i nærheten av så mye som Ketill, så det er han som fortjener æren for at vi fikk en så stor fremgang i nord.

Men uansett, pointet mitt er at dere sier en ting, men bl.a. dette bildet, som forresten ble laget etter en del diskusjoner på lederforum mellom Viking, IB og HVIB, OG mye av det som ledelsen fortalte oss i Viking i den tiden, tydet på at det var en svært vanskelig situasjon i sør, hvor det nesten hele tiden var forespørsler om støtte på forum, og vi i nord måtte selv ofre en del av deffen vår til sørlige spillere for at ikke den fronten skulle gå tapt.
Etterhvert ble den stabilisert, og jeg tror det var rundt da denne "oversikten" ble lagd. Trur heller ikke det var jeg som lagde den faktisk, men noen andre fra ledelsen i en av stammene. Mulig det var Sjefen...? Uansett, så har jeg nå gitt bevis for mine såkalte "påstander" og igjen minner om at det basert på det vi den gang diskuterte på lederforum. Så værsågod å vær uenig med meg, men dette var noe som IB/HVIB selv var enig i at var realiteten den gang, og det er det jeg støtter meg opp på. Ikke mine egne spekulasjoner, ikke mine personlige meninger, men ren og skjær fakta!
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Uansett, så har jeg nå gitt bevis for mine såkalte "påstander" og igjen minner om at det basert på det vi den gang diskuterte på lederforum. Så værsågod å vær uenig med meg, men dette var noe som IB/HVIB selv var enig i at var realiteten den gang, og det er det jeg støtter meg opp på. Ikke mine egne spekulasjoner, ikke mine personlige meninger, men ren og skjær fakta!

Nei, det har du så absolutt ikke. Det du beskriver er så relativt å opp til hver enkelt å definere at du ikke kan komme med en såpass hard påstand som sier at slik er det. Det blir helt feil, og du framstår som en spiller som setter egne påstander høyere enn andres ved en slik konstatering som du kom med der.

Det eneste du har bevis for, er din definisjon av å være "tvunget inn i et hjørne". Andre i WIC er uenig med deg om nettopp den påstanden, nettopp på grunn av at det er svært relativt. Kall meg kverulant, men det er en fin grense mellom hva som kan defineres som "relativt" eller ikke. For min del kan jeg ikke se at WIC, eller IB om du ønsker, var tvunget opp i et hjørne. Ja- de var kanskje på defansiven, men slikt er da helt naturlig i en setting der to stammer går til krig mot én stamme. Ja, dere sendte sikkert deff ned, men det hører jo med i krig, gjør det ikke?

IB hadde kanskje en svak sørfront, men gjorde det bra på andre fronter. Det kaller ikke jeg å bli tvunget opp i et hjørne. Et kroneksempel på hvem som er tvunget opp i et hjørne er JPTG. De sitter på knærne å forsvarer seg for livet. Alle offensivene deres går rett i dass å alle adlingsforsøk ender med kontraangrep over hele linja. Slik kan ikke jeg huske at situasjonen var i IB på den tiden da jeg spilte i BOL.

Så, for å understreke mitt hovedpoeng med dette innlegget så mener jeg det er galt av deg å konstatere noe som er så relativt som det du prøver å bevise. Du kan bevise så mye til du blir grønn, å enda så er det folk som har et annet syn på saken.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Så med andre ord, det du sier er at den gang vi var 3 stammer, ikke 1, så drev ledelsen i IB og HVIB på å overdramatisere hele greia, evt. fortalte løgner på lederforum? For det må jo i så fall være alternativet når de gav et uttrykk om at fronten var svak i sør, samtidig som vi i Viking gjorde så godt vi kunne for å få til en sterk front i nord...?

Det er sant at det var jevnt på BOL-fronten, for der var begge sider ganske defensiv av seg, samt noen som var offensive.
I sør var det flere H.F.O spillere som var offensive enn IB/HVIB, og i nord gikk vi fra defensivt til offensivt etter ett års tid ellerno.
Så stammene var presset opp i et hjørne, rettere sagt 1/4 av kartet. Det kaller jeg å være presset i et hjørne når motstanderne har kontroll over 3/4 av kartet, og flere spillere både i Viking og HVIB var enig med meg at slik var det den gang...

Men om folk ikke vil tro på det, så får dere bare la være med å tro på det. Men kom ikke til meg og grine hvis det faktisk skjer at fronten snur. For da er det deres eget idioti og naivitet som er årsak...
 

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Kartet alene er nok til å motbevise dine påstander om at man var trengt opp i et hjørne, tror også om du ser på statistikk så har de store spillerne i WIC knapt tapt byer til fienden.

Tror det heller er snakk om feiltolking fra din side enn løgn i denne saken. Er man i en stamme/ledelse så må man jobbe iherdig med enhver tilbakegang. Når man opplever i k75 og k85 (som er eneste reelle tilbakegangen på kartet du henviste til), så er det naturlig at det er mye fokus på det.

Lenge før RNG, BOL og H.F.O. nærmet seg oppløsning av alliansen, hadde vår side gjort stor fremgang igjen både i nord, sør og på BOL-fronten (54-64 osv), noe som igjen burde tilbakevise påstander om at vi var presset inn i et hjørne.
 

DeletedUser

Guest
Ja, vi gjorde fremgang, fordi spillerne like bak fronten til RNG i nord var innaktive, og flere gikk grå.
Dermed fikk vi fine muligheter til å pushe oss oppover, men før den tid så jeg ikke mye annet enn at HVIB, som hadde front i bl.a. K36, ble pushet stadig nærmere K46, til det til slutt ble for lite aktivitet fra RNG. Etter dette ble de for sløve rett og slett, og mistet mye av fronten på ganske kort tid. Og det var ikke før at vi møtte bl.a. Xandor og C22 at fronten mer eller mindre begynte å stagnere en periode i nord...
Så vi var presset, men naivitet og sløvhet blant fienden gjorde at vi fikk snudd fronten relativt fort, og jeg tror heller at det er det som har forårsaket at folk her nå tror at vi bestandig har hatt god kontroll. For det var ikke sant den gangen. Da er det noen som må få sjekka knollen sin litt og tenke tilbake til åssen situasjonen faktisk var...
 

DeletedUser

Guest
Og forresten, en ting til jeg vil påpeke. JPTG eier bare litt mindre av kartet nå, enn det IB/HVIB/Viking gjorde i 2010...
 

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Det er faktisk en helt annen situasjon. vår side hadde jobbet seg fram til det området, mens JPTG har tapt terreng og medlemmer over lang tid.

Det vil alltid være utfordringer i en krig. V1 hadde vært over for lengst om en stamme aldri hadde opplevd noe motgang. Jeg har spilt v1 siden våren 08, og vet godt hvilke utfordringer siden vår har hatt. Det har jeg heller aldri benektet. Det jeg bestrider er din påstand om at vi var presset opp i et hjørne, noe jeg mener allerede er motbevist ved bl.a. kartene som er lagt ut.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
dere var ikke presset helt opp mot et hjørne nei. Men dere ble satt langt tilbake på ulike fronter. Blant annet i sør. Innaktivitet, dårlig kommunikasjon og elendige aksjoner mot H.F.O. gjorde til at H.F.O tok mange byer oppi sør. + Bol og RNG presset på ulike fronter. så dere havnet tilbake på alle fronter, men dere var ikke oppi et hjørnet men dere begynte å bli pressa mot et hjørne da det snudde :)
 

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Vi havnet ikke tilbake på alle fronter, det er vel nettopp det som er poenget. Utfordringer ulike plasser, blant annet i sør er korrekt. Men som Paalodin skrev så hadde vi svært dyktige spillere i bakkant som etter hvert erobret tilbake det som var tapt.
 

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
tror kanskje det tk sikter til var når rng hadde nesten fått fotfeste i k47 og hadde kontroll på k48 å var på vei nedover bak ib/hvib
 

DeletedUser

Guest
Vi havnet ikke tilbake på alle fronter, det er vel nettopp det som er poenget. Utfordringer ulike plasser, blant annet i sør er korrekt. Men som Paalodin skrev så hadde vi svært dyktige spillere i bakkant som etter hvert erobret tilbake det som var tapt.

Og det var da et resultatet av en rekke strategier som ble diskutert for å hindre at vi sku tape, noe vi var på vei til å gjøre den gangen.

tror kanskje det tk sikter til var når rng hadde nesten fått fotfeste i k47 og hadde kontroll på k48 å var på vei nedover bak ib/hvib

Det er bl.a. dette jeg sikter til også ja. I tillegg hadde de lenge en offensiv front langs mer eller mindre hele nord, men som etterhvert ble for svak til å kunne holde oss nede, og dermed var med på å resultere i at vi kom oss på offensiven igjen.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Så med andre ord, det du sier er at den gang vi var 3 stammer, ikke 1, så drev ledelsen i IB og HVIB på å overdramatisere hele greia, evt. fortalte løgner på lederforum? For det må jo i så fall være alternativet når de gav et uttrykk om at fronten var svak i sør

Nei, det er ikke det jeg sier. Les gjennom innlegget mitt en gang til, for det ser ut som du ikke har fått med deg hovedpoenget mitt. Jeg skal gi deg et lite hint; les nederste avsnitt. For å svare på spørsmålet ditt; Nei, de overdramatiserte overhodet ikke. Sør hadde faktisk probemer med HFO. Men å si at den fronten alene gjorde at WIC var presset opp i et hjørnet er så tynn som en silketråd.

Det kaller jeg å være presset i et hjørne når motstanderne har kontroll over 3/4 av kartet, og flere spillere både i Viking og HVIB var enig med meg at slik var det den gang...

Så fint for deg, da står du med det synet, mens andre vil være uenig med deg. Slik går det når man diskuterer noe som er såpass relativt som du driver på med nå.

Men kom ikke til meg og grine hvis det faktisk skjer at fronten snur. For da er det deres eget idioti og naivitet som er årsak...

Ehm, fordi vi ikke er enig med deg om at IB for to-tre år siden var trengt opp i et hjørnet, så skal plutselig hele fronten snu å du skal bli sett på som helgen? C´mon, nå er du bare patetisk. Jeg har vært borti mange diskusjoner, men denne smyger seg litt inn på lista over topp 3 mest idiotiske diskusjoner jeg har vært med i.

Uansett, ikke kom til meg å grin fordi folk var uenige med deg, for akkurat nå oppfører du deg helt latterlig.

Min anbefaling til deg er at du bare godtar at folk er uenig med deg, for du kommer ingen vei med å diskutere noe videre. Samtidig vil jeg oppfordre deg til å godta at å skulle overbevise andre hvor tema er utrolig relativt ikke er noe poeng i, da folk har gjort seg opp en mening om det. Bare en liten tanke.
 
Sist redigert:
Topp