Ryktebørsen

DeletedUser

Guest
men forsatt dine person angrep vil ikke bli glemt ;) det har gjentatt seg i flere steder. kanskje det er en grunn til at du har rød rykte? (clapping)
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Du tar feil, når du bruker år og penger på et "spill", så blir det ikke lenger et spill. Det blir en hobby, noe du bruker tiden din på. Så kanksje er det bare et "spill" for deg, men du må huske at det er mange som ser på det som en "hobby".
Er surt når flere timer med planlegging/penger og tid går rett i vasken på den måten.

Jammen kjære deg, nu er jo alt i rute igjen, så du har hverken spildt penger eller timer. For meg er dette et spill/hobby og pengene jeg har brukt her har liten betydning.
 

DeletedUser

Guest
Klart det er surt, men du har sjølv valgt å bruke pengar på det. Dette er eit åpent spel der små barn kan spele. Vi er med andre ord nødt til å klare å oppføre oss. Å komme dragande med argument om hobby og pengar er berre ikkje holdbart.

Uansett om det er ein hobby du betalar dyrt for, så har du absolutt INGEN rett til å rakke ned på andre personar. Slikt er ganske klart lovregulert i norske lover, og dersom vi ikkje klarar å halde oss innanfor desse lovene kan heile serveren bli steng ned.

Vi har eit felles ansvar for at ALLE skal kunne trivast å ha det gøy her inne. Då er personangrep totalt uakseptabelt, og i alle fall frå mods og teamet!
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Klart det er surt, men du har sjølv valgt å bruke pengar på det. Dette er eit åpent spel der små barn kan spele. Vi er med andre ord nødt til å klare å oppføre oss. Å komme dragande med argument om hobby og pengar er berre ikkje holdbart.

Uansett om det er ein hobby du betalar dyrt for, så har du absolutt INGEN rett til å rakke ned på andre personar. Slikt er ganske klart lovregulert i norske lover, og dersom vi ikkje klarar å halde oss innanfor desse lovene kan heile serveren bli steng ned.

Vi har eit felles ansvar for at ALLE skal kunne trivast å ha det gøy her inne. Då er personangrep totalt uakseptabelt, og i alle fall frå mods og teamet!

Nå kan ikke jeg huske å ha kommet med noen personangrep i det hele tatt, så den kommentaren fra deg skal jeg egentlig ha meg frabedt så lenge du ikke kan hinte til noen tilfeller som helt klart er innenfor reglene. Anklage andre for urettmessig lovbrudd er også lovregulert i norske lover, om vi skal prate litt jus, noe jeg rent tilfeldig kan mye om.
 

DeletedUser

Guest
Nå kan ikke jeg huske å ha kommet med noen personangrep i det hele tatt, så den kommentaren fra deg skal jeg egentlig ha meg frabedt så lenge du ikke kan hinte til noen tilfeller som helt klart er innenfor reglene. Anklage andre for urettmessig lovbrudd er også lovregulert i norske lover, om vi skal prate litt jus, noe jeg rent tilfeldig kan mye om.
Eg vil presisere at kritikken min om personangrep er grenerell, og ikkje retta mot deg eller andre enkeltpersonar. Når eg tok tak i svaret ditt, så var det fordi eg forventar at du som moderator støttar opp om positiv oppførsel, og ikkje er med på å bagatellisere dette.

Med måten du svarar på antydar du at det skal vere lov å komme med personangrep her inne fordi det er mange som har brukt pengar på det og anser det som ein hobby/livsstil. Det er dette eg reagerer på. Eg klarar ikkje å sjå nokon grunn til å tillate at slikt skjer. Mulig du ikkje meinte det slik, men det er slik det blir oppfatta.

Men no er vi ganske off-topic her, så vi kan godt la denne diskusjonen ligge. Eg har ingen ting personleg i mot deg Scar. Eg har fått sagt i frå til alle som leser denne tråden at eg vil ha ein fin oppførsel her.

Så håpar eg at alle kan tenke seg litt om og sjå at dette faktisk er noko vi er tjent med for miljøet sin del :)
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Eg vil presisere at kritikken min om personangrep er grenerell, og ikkje retta mot deg eller andre enkeltpersonar. Når eg tok tak i svaret ditt, så var det fordi eg forventar at du som moderator støttar opp om positiv oppførsel, og ikkje er med på å bagatellisere dette.

Med måten du svarar på antydar du at det skal vere lov å komme med personangrep her inne fordi det er mange som har brukt pengar på det og anser det som ein hobby/livsstil. Det er dette eg reagerer på. Eg klarar ikkje å sjå nokon grunn til å tillate at slikt skjer. Mulig du ikkje meinte det slik, men det er slik det blir oppfatta.

Men no er vi ganske off-topic her, så vi kan godt la denne diskusjonen ligge. Eg har ingen ting personleg i mot deg Scar. Eg har fått sagt i frå til alle som leser denne tråden at eg vil ha ein fin oppførsel her.

Så håpar eg at alle kan tenke seg litt om og sjå at dette faktisk er noko vi er tjent med for miljøet sin del :)

Med måten du skrev ditt svar på, så følte jeg det rettet mot meg, og derfor rettet jeg spørsmålet mot deg igjen på bakgrunn av en oppfordring. Det er klart jeg oppfordrer til en god oppførsel, men jeg kan ikke drive å redigere og moderere andre moderatorers forum. Ettersom jeg selv spiller v9, så er jeg en spiller på v9 og ikke en moderator.

Jeg kan heller ikke se at din anklage mot at jeg "bagateliserer" noe som helst skal føre fram. Eneste jeg sier er at det for mange ikke kun er et spill, men en ren hobby. Jeg kan godt si at dette "spillet" er blitt en personlig hobby for meg, ettersom jeg bruker timevis foran dette hver eneste dag. At du oppfatter mitt innlegg som at jeg nærmest oppfordrer til personangrep dersom du er mer "i" spillet enn mange andre synes jeg er veldig merkelig. Jeg kan ikke se noen holdepunkter i min argumentasjon som kan støtte oppunder ditt syn der overhodet.

Jeg kom med en enkel beskrivelse at du LittleNewbie, ikke kan bagatelisere selv at dette "kun er et spill - og at vi derfor skal godta alle slags typer oppførsel". Hva hadde du følt dersom du satt i DN sine spor egentlig, og har lagt ned timevis med timer?

Godt at du ikke har noe imot meg, men jeg må si at jeg misliker å se at mine innlegg blir dratt totalt ut av perspektiv uten noen form for å ha noe hold i det fakta du trekker dine konklusjoner ut fra.
 

DeletedUser

Guest
Hva hadde du følt dersom du satt i DN sine spor egentlig, og har lagt ned timevis med timer?
Det er klart at det hadde vore surt å sjå at seieren hadde gått til fienden. Eg hadde heilt sikkert syntest det var dåleg gjort av dei som gjekk over, men det er fremdeles BERRE EIT SPEL. Det kunne aldri falt meg inn å begynne med personangrep og beskyldningar om at den andre stammen dreiv med uærleg spel.
(Det kunne derimot vore på sin plass å starte nuking og adling som "hevn" inne i spelet, men uten å dra det personlig utanfor spelet).

Er det uærleg å ta inn andre medlemmer?
Er det uærleg å adle grått for å få mest mulig poeng?

Alt det som har skjedd med ulemper på begge sider er ein del av spelet. Vi kan like det eller mislike det, men slik er spelet.

Min filosofi er at vi kan vere fiendar og kjempe mot kvarandre i spelet, men utanfor spelet kan vi vere bestevenner. Eg synest det er trist å sjå at enkelte drar fiendskapet ut av spelet og kjem med truslar mot enkeltpersonar i det virkelige liv.

Sidan eg seier dette i ein spesifik diskusjon med deg akurat no må eg igjen få presisere at dette ikkje er retta mot deg, men heilt generelt på serveren. Eg har ingen faktaopplysningar om kven som har opplevd eller utført slike ting, men eg vil få fram at vi bør få luka ut slik oppførsel. I den sammenheng er det eg forventar at TW-teamet står på riktig side av diskusjonen og ikkje argumenterer på ein slik måte at dette skal vere akseptabelt. Skal vi unngå at dette blir dratt for langt utanfor spelet, så må vi også vere villige til å bygge ein kultur her inne som oppfordar til ein hyggeleg tone. Diskusjonen utover natta for ca eit døgn sidan viste at vi har litt å jobbe med her ;)

Eg veit godt at det er mange ulike personligheter her inne, og enkelte personar er alltid ute etter å øydelegge for andre uansett. Med TW-teamet sin hjelp kan vi kanskje klare å sørge for ein god tone her på forumet og i spelet. Vi er her for å ha det gøy, ikkje for å krangle :)
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Vil bare nevne at man ber litt om det når man skriver småcocky meldinger på offentlig forum etter noe sånt. Man kan si hva man vil om personangrep, og jeg er ikke noe fan av det selv, men man høster som man sår. Er man ikke klar nok for å ta støyten for det man skriver her inne, så bør man holde seg unna.
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Hold dere til tema nå da...

Dette er ikke riktig sted til å diskutere enkeltpersoner enten de er i teamet eller ikke.
Om noen gjør noe dere mener er galt så rapporterer dere posten(e) og så vil andre se på dette.
Ellers er dette ryktebørsen og jeg synes det har vært lite rykter her inne de siste par dagene.
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Hold dere til tema nå da...

Dette er ikke riktig sted til å diskutere enkeltpersoner enten de er i teamet eller ikke.
Om noen gjør noe dere mener er galt så rapporterer dere posten(e) og så vil andre se på dette.
Ellers er dette ryktebørsen og jeg synes det har vært lite rykter her inne de siste par dagene.

Joda et lite rykte. Det ryktes at DN igjen er en samlet og fornøyet stamme.
 

DeletedUser

Guest
og vi ligger 0,5 mill bak, joda. har blir det seier :LOL: med til hvem (nerd)
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
jaja alt er tilbake til det normale merker at DN har roet seg også :Surprised:

da får den beste stammen vinne da om det blir DN heller IP vet vi ikke endå (party)
 

DeletedUser

Guest
ryktene sies at zippy vil prøve å kate meg ned og internadle FU spillere for å ta over førsteplassen. :rolleyes:
 
Topp