Ryktebørsen

tobbid99

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
7
word, ønsket litt aktivitet på forumet, men nå er det jo bare meg og Kleppe som bitcher:( Hva skjedde med dette forumet?
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Hva kano foretar seg er ikke nødvendigvis representativt for stammen ellers.
Punkt to handler enkelt og greit om at 2 DK medlemmer prøver å etablere seg på rimmen vår, bak vårt cluster... Nå skal det sies at jeg ikke hadde blitt sint om dere stacket opp mot kano slik vi gjorde mot Kazuto. Men det å prøve å etablere cluster på vår rim uten å diskutere dette først må dere jo forstå at ikke mottas med åpne armer og smil...


Ønsker bare å ta tak i noen ting her:
For det første virker det som om dere i UFC(altså ikke spesifikkt du) har missforstått hva cluster er. Jeg fikk meldinger om at jeg etablerte meg I deres cluster, når nærmeste UFC by var godt over 10 felt unna da jeg adlet, det er ikke inni deres cluster på noen måte(bra du har skjønnt det nå da, og endret retorikken din litt).

For det andre synes jeg det er ganske rart hvordan dere klager over adlingene til meg og QD samtidig som dere sender tog på en by som ikke er 10, men 2 ruter unna nærmeste DK-by.

For det tredje(og siste), det at dere nå kommer og ønsker å unngå fiendtligheter mellom de to stammene våre er kanskje litt sent, da jeg har stoppet både nuke og tog i den nye byen min, fra UFC m.m.

(Ja, dette var hovedsakelig for å få litt aktivitet på forumet igjen)
 

Kleppe

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
101
Ok et par ting å svare på her hehe

Først og fremst så er cluster selvfølgelig feil ord. "Vår" rim er nok bedre. Hendelsesforløpet er slik at det adles en DK by bak vårt cluster. Vi får også høre at dere har planer om å ta en 5k by som visstnok skulle være clearet. Dette kommer uanmeldt og uten at dere har kontaktet UFC først. Vi er da nødt til å stille oss spørsmål rundt intensjonen bak denne adlingen. Med tanke på at det har vært tilnærmet null kommunikasjon mellom våre stammer tidligere og samtidig som våre spillere kommer nærmere og nærmere for hver dag som kommer gjør et fremvoksende DK-cluster bak oss stadig mer skummelt. Uten at dette er noe vi ønsker er vi i UFC nødt til å se at det er muligheter for krig mellom våre stammer, det å ha såpass dyktige spillere bak oss som det Kazuto og QD virker å være vil i et slikt tilfelle ikke være noe morsomt for oss. Vi ønsker selvfølgelig å ha rimmen for oss selv!

Dette kommer samtidig som dere i DK valser lett og lekent inn i K44, uten å virke til å ha for store problemer. Da er vi også nødt til å stille spørsmål med hvorfor vår rim ble målet og ikke rimmen i K44. Nå forstår jeg at det ikke er sikkert du kan svare på noe av dette, men jeg har ingen intensjon om å skape konflikt og tenker derfor at det kan være greit å være åpen rundt tankegangen rundt valgene som har blitt tatt.

Når det gjelder byene som ligger nerme dere er det to faktorer som fører til at dette ikke blir samme sak. Det første er at det tidligere har vært et mye større mellomrom mellom våre stammer der borte. Kombiner dette med at byene det er snakk om lenge har vært i kikkerten vår gjør dette at å fortsette adlingen av GTFO selv der ikke nødvendigvis blir unaturlig. Og slik som jeg har fått fortalt det tilbydde kano en fredelig løsning hvor dere lot toget gå gjennom for så å ferdelig re-adle. Dette har da visstnok blitt avvist.

For å oppsummere så bunner det hele ut i to ting som desverre ikke alltid kan eksistere samtidig.

1. Vi i UFC har og er ikke på utkikk etter en konflikt med DK

2. Vi er nødt til å ha en viss mengde sikkerhet, spesielt langsiktig.

Punkt to er et punkt vi ikke kan vike på. Måten det hele ble gjennomført på fører til spørsmål rundt hvorvidt disse nyadlingene bak oss over tid vil kunne bli en sikkerhetsrisiko. Videre vil jeg si at jeg forstår veldig godt frustrasjonen, men jeg håper allikevel at dere også klarer å se vår side av saken.


EDIT: vil tilføye at dette på ingen måte er noen offisiell "statement" fra ufc, og at dette mye mer er mitt syn på saken.
 

Jehovas Vitner

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Så dere adler en by fra DK (eller prøver), på grunn av langsiktig sikkerhet ja? Dere er likevel to stammer som ikke har noen form for krig eller allianse, så det er helt klart at dette er noe som blir oppfattet som en negativ krigshandling fra DK sin side ;p
 

Kleppe

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
101
Jeg tror ikke DK er spesielt fornøyde, det forstår jeg godt at dem ikke er. Det er ikke vi heller for å være helt ærlig, men det handler om å se situasjoner fra andres posisjon, forstå og deretter vurdere hvordan man ønsker å reagere. Vi kunne sikkert hoppet i taket av sinne på grunn av toget Kano mistet, men vi forstår veldig godt at vi kanskje fortjente den, og at ihvertfall DK hadde utrolig lyst å gi oss et lite stikk tilbake. Vi kunne også hoppet i sinne av at dem adla på rimmen "vår", men vi har valgt å forstå hvorfor DK gjorde det, og så gjør det vi følte bi måtte gjøre. Noen ville kalt "handlingene" til DK for aggresive, jeg ville ikke gått så langt men det ville definitivt skapt et helt annet trusselbilde her i det ellers fredelige K45 :)
 

Alexander Hamilton

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Vi har begge sagt hva vi mener om ulike situasjoner, men UFC og DK har ikke et dårlig forhold på grunn av dette. Alt som har skjedd er kun småting hvor det har vært nødt til å diskutere løsninger. Var det dumt å sende adelstog på Kazuto mens vi snakket om situasjonen? Etter min mening, ja. Men TW er et diplomatisk spill også hvor vi må løse situasjoner som oppstår på verdenen ;)

Vil påpeke at DK ikke gjorde noe som helst gale under KanoKari-situasjonen, vi har vært i krig med GTFO nå en god stund, og adlet en by fra dem. Dere kan ikke si noe på at vi ikke hadde rett til å beholde den byen. Det var Kano Kari som adlet en by fra 15-20 timer unna like over DK-clusteret.
 

Kleppe

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
101
Helt enig :) Det hele er ikke blitt gjennomført perfekt på noen som helst måte, og ja dere hadde helt rett til å beholde byen. Som tidligere nevnt tror jeg og vi kanskje fortjente en liten smekk på fingeren der ;)
 

Kreiz

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
254
FAKTA er at alliansen "GROUPIE" (DK, DG Nice, TRS og nå VL) rekrutterer til seg flere stammer.
Samtidig ryktes det at backstabbing slås hardt ned på.

Er vel sånne tiltak man må gjøre når man ikke klarer å fjerne MM:oops:

rykter og fakta i ett og samme innlegg, sry not sry.
 

konrax

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
240
lol, har VL blitt med oss? Kan ikke se snev av de i forumet til alliansen eller at de har hjulpet noe til mot MM....
Hvor kommer slike rykter fra?
 

Kreiz

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
254
Sitter på info fra begge stammene om dette, så er egentlig ikke tvil :)
 
Topp