Ryktebørsen

Andreas55

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
215
Igjennom min tid på .no har jeg sett mye rart og merkelige ting/avgjørelser, men dette her tar virkelig kaka. Noe av det mest tåpelige jeg noensinne har sett på .no. "Ny "glans" tid, lære nye spillere.... Med all respekt, det dere gjør nå. Ødelegger .no, ikke forbedrer den.

Eneste jeg kan smile "litt" over.... Er at jeg, Thor og Kris hadde rett fra start. Det som skjedde, skjedde.
 

Lucky luck

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
131
Igjennom min tid på .no har jeg sett mye rart og merkelige ting/avgjørelser, men dette her tar virkelig kaka. Noe av det mest tåpelige jeg noensinne har sett på .no. "Ny "glans" tid, lære nye spillere.... Med all respekt, det dere gjør nå. Ødelegger .no, ikke forbedrer den.

Eneste jeg kan smile "litt" over.... Er at jeg, Thor og Kris hadde rett fra start. Det som skjedde, skjedde.

Smil alt du vil, men i realiteten så e det ingen som bryr seg om meininga di lengre. Einaste grunnen til at eg kommentera e fordi eg virkelig kjeda meg, og synes det e litt søtt du tror meininga di betyr noko, lengre. :)
 

Regal

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
83
Ser jo ut som om det blir en 104 dager lang verden. Må jo være en slags rekord? lul
 

Jehovas Vitner

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Jeg som syntes at v29 var gale. Noen småkriger også merger topp 20! Veldig trist å se at et stort antall eldre spillere velger å gå for en slik slutt på verden. Det at et så stort antall spillere ønsker en slik tribalhug slutt på verdenen er veldig overraskende. Hvis hver verden hadde endt slik hadde nok ingen spilt på .no verdene.
 

Huldra

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
11
Som ny her vil eg gjerne komme med min take, i håp om at nokon bryr seg såpass masse om rekruttering som dei liker å sei at dei gjer.

Då eg begynte oppfatta eg at det hadde vore problem med både spillestil og rekruttering på .no, men at det virka som om folk var interesserte i å rydde opp i det. Spesielt med Accipio, og mottakelsen det fikk.

v32 var, sånn eg såg det, i ferd med å bli en ganske interessant verden. Måten verdenen har utvikla seg på/slutter er imidlertid et vanvittig dårlig førsteinntrykk, og ekstremt demotiverande. Sånn det ser ut no har det ingenting å sei kor mykje innsats eg legger i å forbedre meg, for topp 15 er meir interessert i pokalen på hylla enn å faktisk krige, og flykter til kvarandre så snart dei møter litt motstand.

Det er ikkje spesielt rart at .no sliter med rekrutteringa. Man kan bruke så store og fine ord man berre vil, men etter v32 framstår Accipio, og all rosen initiativet fikk, mest som en dårlig spøk. Håpar dette ikkje er sånn .no har tenkt å fortsette framover, for då kjem hverken eg eller nokon andre nye til å bli særlig lenge.
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Jada jada jada. Accipio kan legges på hyllen. Null stress. Er dere fornøyd da folkens? Er det en gledens dag? Det er ikke viktig for meg ;)
Når det er sagt, har aldri forstått hva Accipio har med V32 å gjøre, men det er helt tydelig at det er meget relevant.

Så hvordan ble V32 avsluttet? Med en merg mellom Hamsun og Daddy. Ingen tvil om at det er en Tribalhug løsning, så det kan selvfølgelig kritiseres av hylekoret for de som måtte ønske det. Et annet spørsmål er hvorfor. Det enkle svaret er fordi Daddy og Hamsun ikke fant noen alternativer som begge parter synes var rettferdig, og forutsetningen for alliansen var at vi skulle finne et fair endgame mellom stammene. Daddy og Hamsun besluttet ut i fra det, og vi står for den avgjørelsen. Noen liker det, andre hater det. Sånn er det alltid. TW spillere er et tversnitt av befolkningen (Ja ok, jeg kan gå med på at vi TW spillere kanskje er litt mer geek en snittet:D) og da har vi forskjellige meninger om alt.

Før dere rakker ned på alt som går mot dere synes jeg dere skal ta følgende til ettertanke. Når en verden åpner har alle kontoer de samme forutsetningene. Alle starter på 26 poeng og kan bygge, krige, adle, gråbyadle, utøve diplomati, drive skittent spill, gå ut og inn av stammer og generelt spille etter eget ønske. Du har ingen begrensninger så lenge du holder deg innenfor regelverket. Enhver konto gjør sine egne valg, og fatter beslutninger etter beste evne.
Om det ikke gikk veien denne gangen, gjør noe med det neste gang da vel? Finn de gode løsningene, dann det diplomatiet som kreves, flytt byen din i startup om du ikke liker posisjonen din. Glem aldri at TW er et lagspill. Det er stammer mot stammer og allianser mot allianser som gjelder. Finn partnere i området, samarbeid om å få kontroll. Stopp utspring av truende diplomati med å danne et bærekraftig motdiplomati. For v32 ville det vært relativt uproblematisk å stoppe Daddy/Hamsun om noen hadde tatt seg bryderiet å danne et godt motdiplomati i en tidlig fase.

Det er få veterankontoer i Daddy og Hamsun og for meg er det godt å se at mange av de ferskere kontoene i begge stammer har tatt kvantesprang ferdighetsmessig.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Accipio =/= V32 folkens. Jeg er med i Accipio og var likevel den som slåss mest(?) mot Daddy og Hamsun på v32.
 

Huldra

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
11
"Jadda masa hylekor"-retorikken blir litt rar. Dersom dette har blitt nevnt så mykje som du gir inntrykk av, er det på tide å vurdere om det kanskje ikkje er alle andre rundt deg som tar feil. (Forøvrig vil eg gjerne legge til at "are you happy now, look what you made me do!"-utspill er i overkant voldsomt. Det gir iallfall meg assosiasjonar som ikkje er så heldige. Og det får meg til å tenke på forumpostane som nevner at måten folk snakker til kvarandre på her inne garantert er avskrekkande for nye. Verdt å ta med seg, kanskje.)

Du drar fram masse ting som ikkje er poenget mitt, så la oss adressere det fort: Eg hadde ikkje et sekund tenkt at eg kom til å vere den som fikk mest ut av dei 26 poenga eg starta med. Eg har ikkje et problem med at dei flinkaste vinner mens eg tapar.
Når det gjeld diplomati: Eg er fullstendig klar over at diplomati er en essensiell del av spillet. Diplomati er spennande, nødvendig og i aller høgste grad ein avgjerande faktor for spillet. Å bytte/stifte stammer og bygge allianser har eg aldri sagt at er et problem.

Poenget er at, etter det eg har fått med meg, skjedde dette som ei følge av at folk ikkje gadd/hadde tid til/orka å spille v32 lenger. Kan hende enkelte hadde andre grunnar, men det er iallfall det eg har fått høre. Så stammen blei stifta fordi alle dei flinkaste hadde lyst å vinne, bli fortast mulig ferdig, og røkla i dei respektive stammane stod i veien fordi. Dèt ser eg på som eit problem. Om eg starter kvar einaste verden og spelarane som sitter på 90% av byane plutselig slår seg sammen og slakter meg ned, så kjem eg jo aldri til den gøye delen av spillet. Ingen av oss gjer det. Då kan alle sitte der og snakke om alle reglane dei ikkje bryter, men eg blir lei og slutter, likevel. Det trur eg ikkje eg er aleine om.

Det er sjølvsagt heilt sant at ingen regler er brutt, men ingen kan nekte for at det er en spillestil som har negativ innvirkning på rekruttering, og som er beint fram gørr kjedelig. Eg trur faktisk rett og slett ikkje på at dei som no vinner er heilt uforståande til kvifor resten av oss har et problem med det.

Og det er ein grunn til at eg drar fram Accipio. Eg syns i aller høgste grad det har noko med v32 å gjere. Det handlar om korleis v32 har utvikla seg, og at eg ikkje vil sjå masse nye spelarar bli lært opp til at det er sånn man skal spille tw. Som sagt - eg blir demotivert av tanken på å møte på det her verden etter verden, og eg blir iallfall demotivert av å sjå kor lite villige folk er til å ha ein konstruktiv samtale rundt det.
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Godt innlegg, Huldra! Jeg tror faktisk at vi er enige i veldig mye, og jeg ser poengene dine ;) Allikevel et par kommentarer.

Jeg har aldri hevdet at jeg har riktig og andre tar feil, men jeg har spilt så mange runder av dette spillet at jeg vet at det alltid blir hylekor uansett hvordan det spilles. (Og jeg er den første til å innrømme at jeg til tider hyler høyt selv), og det er fordi vi alle har forskjellige meninger (Ref. tversnitt av befolkningen) og det faktum at en sak alltid har flere sider.

Jeg mener fortsatt at en enhver "spillestil" kan kontres. Men den må komme på et relativt tidlig tidspunkt. Man kan ikke sitte med luen i hånden å vente på at et endgame vil utspille seg slik man håper eller tror. Man er nødt til å finne løsninger som er bærekraftige i en relativt tidlig fase av spillet og gjerne ha både en og to backup planer Jeg har selv spilt i tapende stammer hvor jeg regelrett har blitt gangbanget så hardt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg, men da har jeg alltid sett på det som en mulighet til å lære mer, ved å forsøke å analysere hva som gjorde at jeg havnet i nettopp den posisjonen.

Accipio ble ikke startet på V32 eller V33 av den grunn at vi ikke likte innstillingene. Personlig startet jeg på V32 for å farme flagg og PP. Men etter et par-tre dager så syntes jeg kartet var litt interessant mtp Daddy/Hamsun diagonalen og etter litt snakk frem og tilbake ble stammene alliert med en klar strategi. Det ble ikke den avslutningen vi så for oss når alliansen ble etablert, men sånn ble det. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor Accipio blir nevnt på V32 når stammen ikke en gang ble startet der. Er det fordi jeg var den som la ut Accipio posten på forum, og at jeg startet opp på V32 med fire ukers late start? Om dere tror jeg har så stor påvirkningskraft at jeg ene og alene kan avgjøre en server setter jeg pris på komplimentet, men jeg kan berolige dere med at jeg i så fall er kraftig overvurdert:D :confused:
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Accipio =/= V32 folkens. Jeg er med i Accipio og var likevel den som slåss mest(?) mot Daddy og Hamsun på v32.

Ye, du fightet bra! Vil også trekke frem Sickofarmer og Chezlu som begge har deffet meget bra og har vært superseige.
 

Kreiz

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
254
Husker fremdeles at vi tre på Skandyzz advarte mot dette utfallet før vå ble sandwicha av daddy og Hamsun. Ufattelig trist å se disse erfarne spillerne som påstod de ville bygge opp nye spillere og gi de god tw-erfaring med mid/lategame, men går i mot det de påstod var planen med stammene. Mener å huske ganske tydelig hvordan det ble sagt noe ala «Hamsun og daddy blir å krige mot hverandre tilslutt» og at «målet med stammene er å lære opp nye spillere».

Igjen ble dette en ny verden der «eliten» må slå seg sammen og levne de uerfarne spillerne uten en sjanse til å vinne.

Leser i et svar oppi her hvordan det går an til å kontre alle trekk som blir gjort, men vennligst fortell meg counterangrepet de dere forlot hadde?
Er vanskelig når spillere ikke klarer å gi slipp på å spille mot hverandre, og oppfører seg som to magneter som finner veien til hverandre gang etter gang.
Når man velger slike trekk som dette gang på gang blir det dårlig med det vi som driver med elgjakt kaller for «forvaltning» .
Det man blant annet da driver med er å ha en plan på hvilket dyr man skyter, og så man holder bestanden jevnt, der det hele tiden får komme en viss mengde med ferskt blod inn og ikke bare bevarer de store, største oksene - som vi driver med her.

Ser appicio og blir trekt inn her, og det forstår jeg. Når man bygger opp til et slikt storprosjekt, kan man ikke drive på å gå i mot prinsippene og målene til denne stammen appicio. Da blir det fort sendt feile signaler, som just right now. Dere vil at nye spillere skal få god opplæring, men driver på andre verdener å gjør tvert i mot det man sier man står for.
 
Sist redigert:

Kreiz

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
254
Det er faktisk ikke spillere nok til å drive diplomatiske spill i den grad du mener det er heller. Velger blant annet rank 1 og 2 å slå seg sammen mot resten fra start er det 90/100 ganger allerede avgjort hvem som vinner. Om bare 10% synes det da er gøy å spille, er det ikke rart aktivitetsnivået synker på .no
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Det er faktisk ikke spillere nok til å drive diplomatiske spill i den grad du mener det er heller. Velger blant annet rank 1 og 2 å slå seg sammen mot resten fra start er det 90/100 ganger allerede avgjort hvem som vinner. Om bare 10% synes det da er gøy å spille, er det ikke rart aktivitetsnivået synker på .no

Jeg tror nok ganske sikkert du overvurderer en del kontoer på .no, Kristian.
Det var heller ikke mange "erfarne" kontoer i Hamsun eller Daddy. Det var slett ikke snakk om noen elitestamme.
Det ville vært ganske enkelt å etablere et diplomatisk motpress, så der mener jeg du tar direkte feil. Det krever imidlertid at noen tar grep og bruker tid på det.
Med den kompetansen dere besitter kunne dere enkelt fått det til, men dere valgte heller å sitte med luen i hånden og ikke gjøre noe med situasjonen.
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Jeg ser mye preik og har ikke tatt meg til til å lese alt 100%, bare skumlest en del.

Det jeg kan trekke frem her er fremdeles at majoriteten av spillerne i nåværende TBD har aldri vunnet en .no verden før. Hvertfall såvidt jeg vet?? Og med majoriteten mener jeg over halvparten??

Accipio er heller ikke på v32.
- Jeg forstår ikke hvordan dem som dømmer Accipio fordi grunnleggeren og jeg? Som er en del av det er i stammen som nå vinner v32?

Dette handler om mindset, og det handler om at de som har vært i gamet lenge klarer som regel å skille verdener, kanskje det er derfor det er vanskelig for visse folk å se det store bildet her. Hint hint Kreiz. Du er ikke kjent for å kunne skille verdener akkurat.

Den dagen, hvis den dagen kommer at Accipio startes, så vil dere nok se den verdenen litt annerledes enn denne.

V32 sitt diplomati ble satt tidlig, Hamsun og Daddy samarbeidet fra start og vi hadde flere avsluttnings alternativer om vi klarte å kjempe oss sammen til slutten. Vi gjorde det, vi var enige om krig først, så forandret vi mening og ville merge.

(Noe som var alternativer i vårt diplomati ved verdensslutt).

Vi endte opp med fredlig løsning. Anyhow, fiendene våre som ikke klarte å stå sammen mot oss, sitter og hulker om tap.

Jeg sier med solbriller på denne gangen.

Better luck next time.

Kanskje det blir annerledes.
 

IzYaBoi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
168
Hva skjedde egentlig med gjenværende spillere i Hamsun og Daddy? Jeg vet ikke noe om dette, men har hørt at det var lederne som valgte dette. Så kan ikke forestille meg at alle i Hamsun og Daddy var så happy, spesielt siden det bare er 20 som kan være med i TBD.
 

DeletedUser

Guest
Ryktes att jag får sälla mig i raden av gratulanter til dom som pratar fint och gör tvärt om. För egen del spelar det ingen roll för jag är så gammal att jag kan ta en förlust men tycker synd om alla unga som hade förhoppningar på läromästare och storspelare i skilda stammar som skulle lära upp dom.
Vet ni vad jag tycker jo ni är svaga som inte vågade stå för era ord och ta hand om TW utan snackar runt och håller tunt.
Det verkar inte som ni fattar hur överlägsna ni är med skrip , 2-3- 4-5 st på flera av era konton med massa pp ( som har förstört mest på TW ) och med några som har spelat med fusk ( jo det finns några som blivit banade på TW men kanske inte på denna verd )
Kom inte och snacka om att ni vill ha upp nivån på TW med fler medlemmar med att slå samman dom två största stammarn med alla dom 18 största på Global Ranking.
Jag trodde faktiskt mer om flera av er efter att jag har pratat med er och det jag lest på forumet.
Men lycka til ni är snart ensamma i TW i en stamme som ni gör nu.
Gör om gör rätt.
Men nu skall Svenske pernssonisten ta en kaffe och rekrutter lite mer def :)
Mvh
Enok99
 
Topp