Jada jada jada. Accipio kan legges på hyllen. Null stress. Er dere fornøyd da folkens? Er det en gledens dag? Det er ikke viktig for meg
Når det er sagt, har aldri forstått hva Accipio har med V32 å gjøre, men det er helt tydelig at det er meget relevant.
Så hvordan ble V32 avsluttet? Med en merg mellom Hamsun og Daddy. Ingen tvil om at det er en Tribalhug løsning, så det kan selvfølgelig kritiseres av hylekoret for de som måtte ønske det. Et annet spørsmål er hvorfor. Det enkle svaret er fordi Daddy og Hamsun ikke fant noen alternativer som begge parter synes var rettferdig, og forutsetningen for alliansen var at vi skulle finne et fair endgame mellom stammene. Daddy og Hamsun besluttet ut i fra det, og vi står for den avgjørelsen. Noen liker det, andre hater det. Sånn er det alltid. TW spillere er et tversnitt av befolkningen (Ja ok, jeg kan gå med på at vi TW spillere kanskje er litt mer geek en snittet
) og da har vi forskjellige meninger om alt.
Før dere rakker ned på alt som går mot dere synes jeg dere skal ta følgende til ettertanke. Når en verden åpner har alle kontoer de samme forutsetningene. Alle starter på 26 poeng og kan bygge, krige, adle, gråbyadle, utøve diplomati, drive skittent spill, gå ut og inn av stammer og generelt spille etter eget ønske. Du har ingen begrensninger så lenge du holder deg innenfor regelverket. Enhver konto gjør sine egne valg, og fatter beslutninger etter beste evne.
Om det ikke gikk veien denne gangen, gjør noe med det neste gang da vel? Finn de gode løsningene, dann det diplomatiet som kreves, flytt byen din i startup om du ikke liker posisjonen din. Glem aldri at TW er et lagspill. Det er stammer mot stammer og allianser mot allianser som gjelder. Finn partnere i området, samarbeid om å få kontroll. Stopp utspring av truende diplomati med å danne et bærekraftig motdiplomati. For v32 ville det vært relativt uproblematisk å stoppe Daddy/Hamsun om noen hadde tatt seg bryderiet å danne et godt motdiplomati i en tidlig fase.
Det er få veterankontoer i Daddy og Hamsun og for meg er det godt å se at mange av de ferskere kontoene i begge stammer har tatt kvantesprang ferdighetsmessig.