Ryktebørsen

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Ryktes at -Coller fjernet profilteksten sin (der han fortalte at dette skulle bli en verden med lite PP-bruk og casual latestart), ettersom han allerede har brukt godt over 10.000 PP på veien til rank 1.
 

-Coller

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Høres veldig ut som noe du bare har funnet opp :p

Riktig at jeg fjernet profilteksten min ja, så noe er i hvert fall riktig :)

Planen er å bruke rundt 5k PP på denne verdenen, siden det er en mengde jeg mener alle burde klare å skaffe ganske lett. I tillegg til dette skal jeg sørge for å gå i pluss i PP ved å selge litt ressurser. Planen var å bevise at man ikke trenger å bruke ekstreme mengder PP for å gjøre det bra i startup, men siden det allerede egentlig er gjort fjernet jeg profilteksten og kommer til å begynne å spille mye mer casual mens jeg fokuserer på andre ting utenfor TW.

Dessverre er TW slik at det er nødvendig å bruke litt PP for å ligge høyt på rankingen, spesielt på en verden som dette med limited haul, men det betyr ikke at man trenger å bruke penger på spillet. Det er faktisk mindre nødvendig å bruke penger på spillet nå enn det var før spillet ble fylt med PP funksjoner, siden man nå enkelt kan selge ressurser for å skaffe PP nå, mens man tidligere ikke hadde denne muligheten og PK var ganske nødvendig på store kontoer.

For de som lurer på hvordan noen vokser veldig fort i starten av en verden:
Når en verden starter så har hvert kontinent 25k av hver ressurs liggende på markedet, og her er det førstemann til mølla. Dette er totalt 75k ressurser, noe som er helt ekstremt mye så tidlig på en verden og fører til at noen får en veldig stor ledelse allerede her. På denne verdenen hadde jeg eksamen mens verdenen startet, så jeg hadde ikke mulighet til å få kjøpt noe av dette selv, men på tidligere verdener der jeg har hatt en stor ledelse har det ofte vært mye pga. dette. Det er også mulig å kjøpe ressurser i 2 kontinenter ved å kjøpe i et kontinent og så flytte byen sin, noe jeg flere ganger har utnyttet tidligere. Det å flytte byen er kun mulig om man ikke her forehåndsregistrert på verdenen.

I tillegg til dette blir det automatisk lagt ut 5% av markedets kapasitet noen ganger om dagen(som regel hver 3-5 time på speed 1), disse 5%'ene tilsvarer 2500 av hver ressurs i starten og øker etterhvert som handel blir gjort på markedet. For øyeblikket er dette på litt over 3k av hver ressurs som kommer ut flere ganger om dagen. Dette er også en veldig stor del av det som gjør den store forskjellen på de som bruker PP og de som ikke bruker PP, men ikke like broken som de 75k ressursene hvert kontinent starter med.

Jeg håper på at de endrer det slik at verdener starter med 0 ressurser på markedet, men nå har det vært slik helt siden V23 om jeg ikke husker feil, og faktisk har mengden ressurser til og med gått opp siden da. Det ser altså ikke ut som Innogames har noen planer om å fjerne dette dessverre.

Det er selvfølgelig en stor forskjell på hvordan det går om man bruker ressursene effektivt eller ikke også, men det orker jeg ikke å skrive om nå. Poenget mitt her er at det ikke er så simpelt som å bare kjøpe masse ressurser på markedet og så er man rank 1, krever faktisk at man spiller effektivt også. På samme måte som det er store forskjeller på en effektiv spiller uten PP og en random nybegynner som bruker ressursene sine ganske tilfeldig.
 

CrazyKid

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
7
det å si at vi på toppen har svidd av masse pp nå blir litt feil... vi har holdt oss rundt 5k. Og dette har blitt brukt på halvering av bygninger osv, + 20% ress og litt på marked. Nå har det seg også slik at det ikke er vi som tar mye av det som kommer ut på markedet. Så her er det vel noen som prioriterer feil bruk av ress?
 

-Coller

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Nå vet ikke jeg hvor du spiller, men som jeg vet om er det ingen her som har sagt at du har brukt masse PP. Hvis det er meg du anklager for å ha brukt ressurser feil tror jeg du har missforstått det jeg skrev helt. Det jeg skrev var hovedsakelig ment som en informativ post, selv om jeg startet den med å gi en respons til Torquemada sitt forsøk på å starte et rykte ved å bare finne opp noe :p
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Nå vet ikke jeg hvor du spiller, men som jeg vet om er det ingen her som har sagt at du har brukt masse PP. Hvis det er meg du anklager for å ha brukt ressurser feil tror jeg du har missforstått det jeg skrev helt. Det jeg skrev var hovedsakelig ment som en informativ post, selv om jeg startet den med å gi en respons til Torquemada sitt forsøk på å starte et rykte ved å bare finne opp noe :p

Takk for et informativt svar til Torq. Dem fleste rykter er vel ofte fiktive, med et lite snev av sannhet.
 

Lucky luck

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
131
Ryktes at siden Navi ikkje klare å ta bya av meg, så må dei gå over til dei svakaste av dei alle, nemlig gråbyane :(((
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Ryktes at mønsteret av gråbyadlinger i NaVi ikke har endret seg siden ditt sidebytte.
 

Kreiz

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
254
Det å gråbyhore er en helt vanlig taktikk når ting ikke går helt veien for en stamme, så er ikke noe stort det.
 

CrazyKid

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
7
Nå synes jeg vi skal begrave krigsøksa mellom oss. La oss heller tenke på den virkelige fienden her, nemlig gråbyene! Hvem vet hva teamet finner på å gjøre med disse "små" gråbyene rundt her?
 

Lucky luck

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
131
Altså, eg prøvde berre og terge meg på fienden, siden dei har hatt 2 eller 3 aksjona som dei ikkje har fått utbytte i bya frå. Personlig har eg ingenting i mot gråbyadling, skapte jo litt diskusjon, men fortsatt feil diskusjon lmao
 

KelTHuzad

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
141
Aksjoner burde ikke være vellykket så lenge motsatt side sitter med litt aktivitet og VT i 20 - Skal mye til å trenge mellom en konto da.
 
Topp