Diskusjon Ryktepoeng-forslag

DeletedUser

Guest
Nå har jo Grim en liten kinesisk mur i grønne blokker ved navnet sitt, mens jeg og Kenn93x følger på.

Hva med at ved hver 3. eller 5. grønne blokk, så får du heller 1 gull-blokk? For å gjøre det mer ryddig.
Ikke det største behovet pdd, men kan være greit å være forberedt?
 
Sist redigert av en moderator:

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
er da ikke nødvendig da det virker litt mer som en overklasse :)

ryktepoeng er til for å vise hvor flink dem er på off,forum

er ikke meningen og sitte opp slik bling bling :) føler det da blir et for stort skille og bli en slik overlegenhet som alt begynner og bli synlig blandt flere på TW :)
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
er da ikke nødvendig da det virker litt mer som en overklasse :)

Overklasse? Oversikt.

ryktepoeng er til for å vise hvor flink dem er på off,forum

Og forskjellen er hva, om poengene er grønne eller gule? De som peker seg ut i samfunnet blir belønnet deretter.

er ikke meningen og sitte opp slik bling bling :) føler det da blir et for stort skille og bli en slik overlegenhet som alt begynner og bli synlig blandt flere på TW :)

Forstod ikke helt denne.. Muligens jeg som er treig i dag.

Er enig med Robert.. Enklere mtp oversikt. De gule "blokkene", eller "prikkene", kan være posisjonert før de grønne.. Nå vet jeg ikke hvorvidt dette er mulig og gjennomføre da jeg har hørt at det var komplikasjoner rundt ryktepoeng-funksjonen før.. Men er det mulig, så vil jeg absolutt se at dette blir vedtatt.

Støttes!
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
oversikt ja men overklasse også :)


er sant at det i smf som yter mer også får mer :) men no skal du ikke glømme at ryktepoeng også blir gitt etter hvem man liker :)


som en i smack sa selv om scar hadde lagd den mest perfekte posten hadde han forsatt fått rødt av meg siden han er scar ^^

hehe jau det eg mente er at enkelte folk alt tror dem er verdensmester uten og egentlig være det :p og viss dem i tilegg får en god del grønt og begynner med gullbarer så kan jo dem bare leke mer overlegen overalt :) og bling bling forbinder eg ikke med TW :) og gull er bling bling :)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Du skal få for at du er halvveis saklig iallefall, men jeg er ikke enig i konklusjonene dine, M.

Årsaken er for å få bedre oversikt.
Og om man får mye positivt rykte for å være godt likt, så må man ha gjort noe positivt i dette tw-samfunnet, er du ikke enig?
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
er enig ghrimlock er jo et godt eksempel der men viss dette skal gjennomføres vil eg helst ha en mer ordinær farge ikke gul eller sølv :) det er bling bling og hører hjemme i ghettoen og ikke på TW :)


og oversikt kan gjøres på flere måter også men ja skjønner hva du vil :)

men selv om med en anen farge kan det bli overklasse :) men ja blir mer ordinært istedenfor at det synes vildt ut uansett om du vil se eller ei :)

no det er det med scar så er jo det et perfekt eks på det motsatte som med grimlock

grimlock er en godt likt spiller. menst scar ikke er dette gjør også slikt at vansklige F.eks for scar og oppnå grønt rykte er noe eg ser som neste umuligt :p

er det da riktig at grimlock som er godt likt og skriver mange fine poster skal få masse bling bling

men scar som også har en del fine poster og ikke er godt likt skal være rødt og ikke få vist seg?
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Du fokuserer for mye på gullfargen.

Jeg foretrekker at dem jeg diskuterer med kommer med et motforslag istedet for å bare være negativ.
Kalles konstruktiv kritikk eller diskusjon.
 

DeletedUser

Guest
men scar som også har en del fine poster og ikke er godt likt skal være rødt og ikke få vist seg?

Grimlock viser seg frem allerede med den 'kinesiske muren' sin. Så jeg ser ikke helt poenget ditt.

Støttes.
 

DeletedUser

Guest
Støttes. Har lest gjennom både dine argumenter Robert, og dine argumenter Magnar, og jeg må si jeg ikke synes dine holder mål Magnar. Du mener det blir overklasse? Nei, det blir oversikt. Fargen har vel svært lite å si, de som får mange grønne på forumet synes jeg skal kunne belønnes ved å få en gullprikk.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Støttes. Men syns det burde vært en gullstjerne istedenfor. Men er bare kosmetisk og syns forslaget er veldig bra.

PO
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Dette er et forslag som er nødt til å tas på forumet til vbulletin. Det er ikke noe jeg kan gjøre med ryktepoengboksene/prikkene.
 

DeletedUser

Guest
Godt forslag. Det ser jo absolutt ut til å være mulig, selv om det eksempelet er fra en eldre utgave av VBulletin enn det dette forumet er. Det burde ikke være et problem.

En annen løsning er å endre verdien de forskjellige prikkene gir. Jeg tror dette forklarer hvordan det kan gjennomføres.

...det ser jo ut som om dette faktisk er noe en admin kan gjøre noe med jo :razz:

Når det er sagt så ser det ut til at det er noe begrenset med plass. Jeg skulle egentlig hatt enda en lysegrønn prikk, men den dukker ikke opp. Dakapo virket mindre interessert i å faktisk gjøre noe for å finne ut av det. Men etter å ha sjekket litt selv (noen må jo finne ut hvorfor forumet gjør som det gjør) ser det ut til å være begrenset med plass.

Grimlock viser seg frem allerede med den 'kinesiske muren' sin. Så jeg ser ikke helt poenget ditt.

rappeurs-bling-bling.jpg
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Det du snakker om Grimlock, er ting jeg ikke har muligheten til å endre på. Det er ikke alle deler av forumet jeg har tilgang til.
 

DeletedUser

Guest
Det du snakker om Grimlock, er ting jeg ikke har muligheten til å endre på. Det er ikke alle deler av forumet jeg har tilgang til.

Hvilken del av det jeg snakker om? At det er mulig legge til flere typer prikker, uten at jeg fant noen forklaring på hvordan og det dermed ikke er umiddelbart åpenbart hvordan? Eller kanskje det om at man kan endre verdien på hva prikkene gir? Du kan umulig sikte til det om at det er begrenset plass til prikker, og at du gjorde noe mer enn å si at du ikke hadde peiling når jeg opplyste deg om det... For det svaret fant jeg med et fancy verktøy som kalles "Google", og det har du nok tilgang til.

Hva er det du ikke har tilgang til? Hvorfor har du ikke tilgang? Hvem har i så fall tilgang? Vær litt mer konkret og spesifikk er du snill.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Hvilken del av det jeg snakker om? At det er mulig legge til flere typer prikker, uten at jeg fant noen forklaring på hvordan og det dermed ikke er umiddelbart åpenbart hvordan? Eller kanskje det om at man kan endre verdien på hva prikkene gir? Du kan umulig sikte til det om at det er begrenset plass til prikker, og at du gjorde noe mer enn å si at du ikke hadde peiling når jeg opplyste deg om det... For det svaret fant jeg med et fancy verktøy som kalles "Google", og det har du nok tilgang til.

Hva er det du ikke har tilgang til? Hvorfor har du ikke tilgang? Hvem har i så fall tilgang? Vær litt mer konkret og spesifikk er du snill.

Hva: Jeg har ikke tilgang til endre på verdier og/eller eventuelle farger på prikkene.
Hvorfor: Rett og slett pga at jeg ikke har bruk for tilgangen, eller føler at jeg har god nok kjennskap til hvordan alt det der fungerer til å kunne fikle med det.
Hvem: Innogames antar jeg
 

DeletedUser

Guest
Hva: Jeg har ikke tilgang til endre på verdier og/eller eventuelle farger på prikkene.
Hvorfor: Rett og slett pga at jeg ikke har bruk for tilgangen, eller føler at jeg har god nok kjennskap til hvordan alt det der fungerer til å kunne fikle med det.
Hvem: Innogames antar jeg

Dette høres ut som et av de tilfellene hvor det hadde vært fantastisk med noen som har peiling på slike ting i teamet. Bra noen kom med et forslag om en slik moderator, selv om noen valgte å legge fokus på JavaScript, virker det som.

Nå slår det meg ut ifra svaret ditt at du kunne ha tilgang, dersom du ønsket det. Da virker det også som om dette forslaget så absolutt er gjennomførbart, men at det vil kreve noe mer enn en minimal innsats for å gjennomføre det.

Det er også verdt å merke seg at det ennå ikke er avklart hvordan man legger til ekstra prikker, så å utelukke det virker jo noe idiotisk.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Dette høres ut som et av de tilfellene hvor det hadde vært fantastisk med noen som har peiling på slike ting i teamet. Bra noen kom med et forslag om en slik moderator, selv om noen valgte å legge fokus på JavaScript, virker det som.

Nå slår det meg ut ifra svaret ditt at du kunne ha tilgang, dersom du ønsket det. Da virker det også som om dette forslaget så absolutt er gjennomførbart, men at det vil kreve noe mer enn en minimal innsats for å gjennomføre det.

Det er også verdt å merke seg at det ennå ikke er avklart hvordan man legger til ekstra prikker, så å utelukke det virker jo noe idiotisk.

Nei, det er neppe noe jeg får tilgang til selv om jeg spør da det ikke er alle deler av forumet Innogames mener det er nødvendig for en CM å ha tilgang til (som f.eks det å pynte litt på rykteprikkene). Tilgang til redigering av (deler) av "kodingen" på forumet, er det ytterst få som får tilgang til. Jeg har ingen mulighet til å legge til ekstra prikker med mine nåværende rettigheter, og konkluderer derfor med at jeg ikke kan gjøre det.
 
Topp