Diskusjon Ryktepoeng-forslag

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Nei, det er neppe noe jeg får tilgang til selv om jeg spør da det ikke er alle deler av forumet Innogames mener det er nødvendig for en CM å ha tilgang til (som f.eks det å pynte litt på rykteprikkene). Tilgang til redigering av (deler) av "kodingen" på forumet, er det ytterst få som får tilgang til. Jeg har ingen mulighet til å legge til ekstra prikker med mine nåværende rettigheter, og konkluderer derfor med at jeg ikke kan gjøre det.

men du har ikke spurt ^^. Er veld et grimlock skal farm til her. Du kan no spøre for å se om det er mulighet for at du får. Du kan ikke si noe sikkert før du har spurt ^^

men viss du kan øke ryktepoengen er det et tiltak som kan være fint og gjøre. Til du har fått guts nok til og spøre innogames om det.

si at du må ha 300 ryktepoeng fra den 8 prikken for å få en ny rpikk eller du kan øke det lysegrønne som du trenger 200 ryktepoeng på no.
 

DeletedUser

Guest
Nei, det er neppe noe jeg får tilgang til selv om jeg spør da det ikke er alle deler av forumet Innogames mener det er nødvendig for en CM å ha tilgang til (som f.eks det å pynte litt på rykteprikkene). Tilgang til redigering av (deler) av "kodingen" på forumet, er det ytterst få som får tilgang til. Jeg har ingen mulighet til å legge til ekstra prikker med mine nåværende rettigheter, og konkluderer derfor med at jeg ikke kan gjøre det.

For en begrensende og, vel, teit innstilling. Har du aldri blitt fortalt at det er viktig å strekke seg, og å pushe grenser? Uff. Ungdommen nå til dags, apatisk gjeng. Du er selvfølgelig klar over at med den innstillingen vil det aldri komme noen forslag på noe vis, og ikke bare på TW, men alle andre steder i samfunnet. Hadde alle vært som deg så hadde vi fortsatt sittet fast i steinaldern og ventet på det skullle komme en annen menneskerase og gjøre oss utdaterte.

Uansett. Jeg kan ikke la være å legge merke til at både .dk og .net har ryktefunksjonen på forumet. På .dk er det rimelig dødt på forumet, men på .net vil dette før eller senere bli et problem. Jeg kan se for meg at dette gjelder også på andre nasjonale servere. Med andre ord så er dette et problem for mer enn bare .no.

Hva kan vi gjøre? Vi, som kanskje er de første som er klar over problemstillingen har to valg;
  • Ignorere problemet, og håpe det går bort.
  • Ta initiativ til å løse problemet, slik at det kan løses en gang for alle.

Dette er åpenbart ikke et valg. Det andre alternativet er det eneste ansvarlige.

Vi har i hvertfall to forslag på å løse dette;
  • Endre på hvor mange ryktepoeng per prikk.
  • Legge til nye prikker ettersom man kommer høyere opp.

Det første alternativet er en løsning, men det gjør bare systemet grovere, og vil gjøre det vanskeligere å skille mellom ryktenivåene. Det andre alternativet vil derimot skille bedre (det er tross alt flere på de lavere nivåene, og dermed større behov for å skille der).

[video=youtube;hOaxOolM60s]http://www.youtube.com/watch?v=hOaxOolM60s[/video]
 

DeletedUser

Guest
Nei, det er neppe noe jeg får tilgang til selv om jeg spør da det ikke er alle deler av forumet Innogames mener det er nødvendig for en CM å ha tilgang til (som f.eks det å pynte litt på rykteprikkene). Tilgang til redigering av (deler) av "kodingen" på forumet, er det ytterst få som får tilgang til. Jeg har ingen mulighet til å legge til ekstra prikker med mine nåværende rettigheter, og konkluderer derfor med at jeg ikke kan gjøre det.

Det hadde vært praktiskt om en eller annen hadde tilgang til en større del av forummet. F.eks så ser jeg at andre tribalwarsforum ikke har denne irriterende registreringsmannen når man ikke er pålogget. Hvorfor kan vi ikke få det til på .no også? :|
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Det hadde vært praktiskt om en eller annen hadde tilgang til en større del av forummet. F.eks så ser jeg at andre tribalwarsforum ikke har denne irriterende registreringsmannen når man ikke er pålogget. Hvorfor kan vi ikke få det til på .no også? :|

Rett og slett pga at vi har ikke like mange forskjellige folk å "ta av" som det f.eks .net og .de har, men det hadde helt klart vært fint å ha det her også.
 

DeletedUser

Guest
Siden Dakapo ser ut til å ønske å leke struts om hele problemstillingen...

  • Her er en mod som fikser problemet, så vidt jeg kan se.
  • Dersom instruksjonene som følger med mod'en ovenfor ikke er nok, så tror jeg denne siden forklarer hvordan man legger inn plugins.
  • Dersom Dakapo ikke er registrert som eieren av lisensen for dette forumet (som kreves for å laste ned modifikasjonen ovenfor) så vil jeg tro at det er mulig at den som er registrert som eieren er villig til å bruke fem minutter på å hjelpe til med å laste ned en modifikasjon som potensielt vil hjelpe veldig mange av de forskjellige TW forumene.
  • Det er sikkert mange andre kule modifikasjoner man kan legge til på forumet, og man finner mange her.
 

DeletedUser

Guest
Blir det noe forsøk på å gjøre noe med dette forslaget, eller har det gått i glemmeboka?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Nei, glemt er det ikke. Er bare at han jeg må ha tak i, ikke har vært tilgjengelig når jeg har vært det og omvendt.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Umm, har du fortsatt ikke fått tak i han du må ha tak i? :p

Nei, han har litt andre baller i lufta nå for tiden og har ikke tid til å hjelpe meg med småting enda.

Edit: Han er innom nå og da på forumet her for å sjekke, men får ikke gjort noe konkret før han har nok tid til å sette seg ned med det.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Det ser ut til at noe har blitt fikset/endret nå, i det minste. Bra! :)

  • Grensen for antall prikker som kan vises har blitt økt.
  • Det er nå lik farge på prikkene som er verdt 100 og 200 poeng, men de har tilsynelatende samme verdi.

Jeg er usikker på om det andre punktet var med vilje, men dersom det var et uhell så tror jeg ikke det er all verdens arbeid å fikse det.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Det er gjort med vilje ja. Han har foreløpig satt en maks på 35 prikker da alt over dette ville skape noen problemer med avataren (noe han fikk se på når den tid kommer). Nå er det sånn at prikkene ikke vil endre farge før nr 25 kommer, og da vil det til slutt være 25 mørkegrønne og 10 lysegrønne prikker totalt.
 

DeletedUser

Guest
@Dakapo: Jeg tror 35 prikker høres ut som en veldig god margin :razz:

Når det gjelder det med endring av fargen så ser det foreløpig ut til at man får poeng som før. Det vil si at man får en prikk for hvert 200. ryktepoeng etter 500 poeng. Mens fargen vil endre seg på et tilfeldig sted senere (~4500 poeng). Rent praktisk sett så vil det ta en stund før den funksjonen tas i bruk - om det noensinne skulle skje. Ryktefunksjonen er snart to år gammel, og jeg er usikker på om mer enn en spiller har bikket 1000 poeng. Jeg vil tro to-tre stykker ligger rundt 1000. Det virker naturlig å faktisk ta i bruk funksjonen, spesielt da den er nyttig til å skille mellom forskjellige antall prikker (det er ubehagelig å telle, i hvertfall for de av oss som er gamle og har redusert syn).

Bare sånn for å gjøre det klart så er jeg veldig fornøyd med at dette ble gjennomført, men ønsker kun å peke ut en potensiell forbedring.
 

DeletedUser

Guest
Enig med Grimmy her. Vanskelig å telle prikkene slik det er nå, men veldig bra at det faktisk har skjedd noe.
 
Topp