Script på hjelpesidene

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Jeg har prøvd å få til phpscripts som det snakkes om på hjelpesidene inne i spillet, men tror jeg trenger en grundigere forklaring.

Finnes det ferdige scripts som oppdaterer mysql-databasen med verdensdata?

Trenger jeg en stor database til dette? (stor kapasitet)
 

DeletedUser

Guest
Hei.

Det som er forklart på hjelpesidene er en innføring, nærmere en del av en API dere kan benytte dere av.

Og det er anbefalt at dere som skal forsøke dere har noe kunnskap i PHP.

For å svare på spørsmålet ditt, så krever det ikke så store ressurser, men det spørs veldig om du kjører en XAAMP eller LAMP pakke lokalt på din egen maskin eller leier en webplass med MySQL på.

Jeg kan være behjelpelig med å vise dere en kortere intro på hvordan dette gjøres, men det er ikke bare bare gjort i en fei. Så si ifra om det er interesse.
 

DeletedUser

Guest
php

Hei igjen.

Denne api-en har jeg forsåvidt fått til, men leier mysql på apache-server. Jeg kjørte en import som på hjelpesidene, men virker ikke som om spørringen fikk med seg all data. Nå inneholder jo tabellen veldig mye data, men det bør vel gå? Har det med timeout i nettleseren å gjøre kanskje?

Jeg har drevet endel php/mysql, så jeg forstår det meste. Men folklar gjerne hvordan jeg kan lagge php-script som oppdaterer eksisterende verdensdata med ny ekstern verdensdata på en effektiv/ressurs-sparende måte:)
 

DeletedUser

Guest
Hei.

Filen som inneholder landsbyer er på godt over 120.000 rader oppdelt i kommedelimert rader, så jeg antar at du vil få problemer med å importere alt dette i en og samme spørring.

Mest sannsynligvis har du en exec timeout i php.ini innstilling til 60 eller 90 sekunder. En grei huskeregel er å bruke tusenteller i sekund for å se hvor lang tid det tar. Så 120 sekunder er et absolutt minimum.

Jeg har ikke sett noen ferdige scripts som importerer data, så dette må lages for en selv.

Og et tips er jo å bruke REPLACE istedenfor UPDATE når du skal hente data på nytt. Da det ikke er poeng i å skrive oppdateringsrutiner da data er de samme hele tiden, og det er kun poeng som oppdateres og ID på eier av landsbyer.

Selve databasen vil være på ca et sted mellom 3 og 7 MB når alt er importert. Spørs hvor mange av filene du importerer.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp