SFF – slutten på et krigersk eventyr

DeletedUser

Guest
Noen har kanskje fått med seg at jeg byttet stamme denne uken. Det ble gjort i forbindelse med denne artikkelen om SFF sin reise i v1. Jeg kan også nå skryte av å ha vært baron i SFF, det er det ikke alle som kan? ;)

Starten på reisen
En vinterkveld i februar startet en vennegjeng en stamme. De koste seg med å bygge jern, leire og tre, de surret på forumet og hadde samtaler om alt 11-åringer ikke burde få inn med tskje. Denne vennegjengen besto av 6-7 spillere, ledet av Payton, og gikk under navnet SFF (scandinavian fittings and flaners). Starten ble for dem, som for mange andre, en konkurransefylt tid hvor de konkurrerte om å vokse fortest.

kemp23 skrev:
Har ennå isje glømt kossen du [Payton] satte igang dette her..... kom ann for faen, bli me,, me ska produsera leira å tre å sånt, jækla kult..........

Stammen har oppigjennom bestått av en kjærne på dyktige og aktive spillere. Spillere som ofrer mye tid og krefter, og viser sterk personlighet på det offetlige forumet. Kemp23 er kjent utadd som en litt frempå fyr med brei dialekt som liker å påpeke at motstanderen er en gjeng klovner. Hansemann og lino har tatt på seg rollen som de litt mer seriøse, lino noe mer kverulerende enn førstnevnte. ;) Det er alltid et og annet gullkorn på lur, og alltid en sterk mening sagt med glimt i øyet, eller i rent raseri. Verden har også sett dem ta store mengder fiende byer, men selv påstår de at planlegging ikke er deres største prioritet:

Cyberjoe skrev:
Planlegging va vel ikkje den sterkaste siå te SFF.. Det va jo mær på dette nivået:
Kl.22.00 Cyber: Ska me ta et par byer fra XXX?
kl.22.01 Hansi: Angrep med adel sendt + 200 fakes
kl.22.01 50 Nukes og 4Tog sendt
kl. 20.00 neste dag: Payton: Hææ ska me angriba någen, ok sende adel eg.. ka by ska eg senda på ?, drid i , bare sende på ein eg..
Faen alle adelsmennen daua..
kl 20.01:Kemp: Kor mange adel sendte du ?
kl 23.00: Payton: ehh 2 som vanligt
kl.23.01: Kemp: FAEN du e jo dommare en jannus.

Payton skrev:
E vel nogen kver så har bomma i angrepene, men det e jo bare kjekt, blir litt ekstra spenning av sånn... kemp, han e herlige når han tabe. Då skylde han på alt og blir sikkeligt poddesure...

Kemp23 skrev:
ka faen du snakke om,, eg egen ? poddesure........ eg tape jo aldri..... .muhaaaaaa

Kriger og motstandere
SFF-gjengen har vært i mange kriger. Blant sine fiender er de kjent for å kjøre massivt overkill. Dette er en stamme som aldri ser ut til å gå tomme for nukes. Den krigen som nevnes oftest av dem, er krigen mot KH. KH var stammen som ga BOL mot nok til å gå mot SFF. Denne stammen hadde også selveste Hansemann som medlem/forsvarskoordinator.

Payton skrev:
Krigen mot KH er vel den krigen som huskes best, var en av de første store der blant annet Hansemann var på motsatt side. Grunnen til at denne huskes godt var at rivaliseringen var veldig strek. Har jo vært slik med Bol også, men var noe eget med KH. KH ble oppløst og vi så hvilken kanon kar Hanse var og inviterte han til stammen.
Hansemann skrev:
Aaaaarrggg. Var ikke mye jevnt. Dere var jo en haug som angrep. Jeg gjorde bare mitt for å overleve. Eneste som angrep dere var jo meg og Orcofpain. Resten var bare prøve å få forsvar der dere angrep :D
Men krigen mot BOL har vært den lengste og tøffeste.
Lino skrev:
Husker også godt den siste byen jeg tok fra bol før jeg ga meg i høst. Det var en packa by som lå midt blant byene mine som irriterte meg. Jeg sendte 10-12 nukes på byen hvor første angrep var 500 rams og pala`n med morgenstjerna. Med 1.000 rams datt muren fort ned og det smalt godt når resten av nukene traff og adelstoget fint kunne spasere inn rett etterpå. Tror ikke BOL skjønnte helt hva som traff de...

Motstand fra flere hold
Til tider har det virket som om store deler av verden 1 har hatet SFF gjengen. I BOL huskes nok spesielt en opperasjon som ble referert til som ”Blodig tirsdag.” omtrent 10 stammer hadde gått sammen og skulle sende massive angrep mot gutta. Det hele skulle starte klokka 20:00 og det ble så stor aktivitet på serveren at alt lagget. SFF selv har noen teorier om hvorfor de har fått så mange mot seg.

Payton skrev:
Vi har vel alltid beskyttet våre farmer og har jaget dem som kom inn på vårt territorium. Mange offensive spillere i SFF og vi ble upopulære når vi angrep grå by spillere i andre stammer. Så har vi alltid hatt noen som kanskje ikke helt har egnet seg som diplomater, men det fine med SFF er at vi har alltid støttet hverandre og hatt ett bra samhold i den indre kjærne..

Hansemann skrev:
Særlig Dasslokket (dasskonge) og Kemp så vi på som de store stygge ulvene. Etter at jeg ble med så tok jeg SFF`s motto til hjertet og ble noen hundre ganger mer aggresiv jeg også :D Når man nuker en kar og ler av hertugen i stammen hans som truer så vanker det fort krig :)

Lino skrev:
Vi gjorde våre greier og det var det som gjorde oss til det vi var. Samtidig var vi en gjeng som var aktive på public forum og vi ble vel lagt merke til - for å si det sånn :)

På et tidspunkt kokte forumet over. Det var de tidligere alierte BOL og RoEm som kranglet, og selvfølgelig sto SFF i sentrum for krangelen. Etter en stund nektet SFF å bli tatt med på statestikkene til RoEm, og det var sterke reaksjoner fra mange parter. PÅ spørsmålet om dette i utgangspunktet var et planlagt samarbeid som slo litt feil, sier de dette:

Hansemann skrev:
Jeg pratet mye og lenge med Nofjon og jobbet hardt om å få han over på vår side i krigen. Jeg nærte godt oppunder hans irritasjon over at dere var så trege, og spilte han opp mot dere ganske greit. Men selve angrepet var det RoEm som sto for. Gigantisk var skuffelsen over at de bare falt vekk som fluer uten ledelse. Etter det ville ikke vi ha noe med dem å gjøre av åpenbare grunner.


Så det egentlig mørkt ut på noe tidspunkt?
Til tross for sine mange fiender, synes ikke SFF at det har sett så mørkt ut for dem egentlig. De har alltid hatt troen på at de skal komme seirende ut, men merket på et tidspunkt at de begynte å bli litt få spillere. Noe som igjen resulterte i at de merget med TWR og Fenix for å danne TMR.

Hansemann skrev:
På slutten av SFF tiden, før mergen, så vi at noe måtte gjøres, ble for mange inaktive. Svaret ble en merge, men var aldri redd for at vi skulle bli adlet ut.

Every story has an ending…
Nå nærmer et TW-eventyr seg slutten, og SFF har besluttet å ende sitt opphold på verden 1. De nevner mange grunner til dette, men gjengangeren er at de er altfor avhengige og trenger tid til å gjøre andre ting enn å sitte kontovakt for hjelpesløse spillere og time angrep. De er godt voksne mennesker som ser at tiden rett og slett ikke strekker til nå som de har så store kontoer. Det er likevel en sjanse for at du kan se dem igjen på verden 3, med nye og betraktelig mindre tidkrevende kontoer og ikke minst - nytt engasjement. De har alle mange goder minner fra sin tid på verden 1, og uten å nevne navn, var det flere som nevnte at det måtte mer enn litt alkohol til når kontoen skal settes til sletting.

Kemp23 skrev:
To store bragder som eg e ekstra stolt øve,,,,, måten me erobra core land i k54, me taktiske å planlagte angrep va bare heilt fenomenalt..
Sko gjerna hatt et før og etter bilde av den delen av kartet...

Likeså i K53 øst kor lino holdt hus å kriga aleina me bolerene, der vil eg sei me har gjort en nesten ennå bedre jobb, et før og etter bilde der hadde vært magisk.

Payton skrev:
Beste minnene må være forumsbruken, fantastisk gjeng og vi har hatt det meget løye i 1 år nå. Jeg og kemp traff en del SFF'ere i Krsand by sammen med bunnasen, det var også en uforglemmelig helg med en galen gjeng.

Hansemann skrev:
Mitt beste minne er fra da vi nuket og adlet Dyonysos i Core mens vi var i SFF. Vi kjørte 50-59 timers adlingsturer for å hjelpe Dolkene mot Core. Vi hadde en god plan og alt, noe som er høyst sjeldent i SFF. Payton bommet seffers med 24 timer og adlet byene sine et døgn før våre kom fram(ingen grunn til å dra fram andre eksempler med meg i takk), men hadde flaks og dro ut masse støtte fra endel andre byer. Var rett og slett kjempemorro og alt gikk vår vei med masse morro på forum.

Lino skrev:
De beste minnene er uten tvil fra tiden i SFF hvor alle var mot oss og vi kunne krige mot alt og alle - det var goe tider!!

Respekt og tomrom som må fylles
Akkurat som eventyret startet en vinterkveld i stammen SFF, avsluttes det en vinterkveld i SFF. Slike situasjoner krever skildring og nostalgi, og for å tenke tilbake ser man jo at det har blitt samtaler, dramatikk, angrepet og forsvart. Det har blitt kverulering på offentlig forum, krangling på post, og diskusjoner på msn. Det har vært oppturer og nedturer, det har vært gode og dårlige dager… Men mest av alt har det vært en opplevelse å dele denne serveren med dere i SFF. Dere satte farge på grå dager, fått folk til å spille med hjertet vell så mye som hjernen, og dere ga definitivt stammer som bl.a. BOL noe å kjempe i ærefrykt mot. Alt i alt, dere ga spillet en helt ny dimensjon for mange.

Noen har bare møtt dere gjennom kontoer dere har sittet, eller uttalelser på offentlig forum, men en ting er sikkert: Dere har satt deres spor, og spillopplevelsen vil nok tape seg for flere enn bare deres alierte. Derfor har BOL’erne blitt bedt om å sende en siste hilsen til dere, her er et udrag:
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
.... Hilsner :)

paddehatt skrev:
Det er litt vemodig når du nå skal slutte hansemann. Den eneste verdige motstanderen jeg har hatt til nå.. Hvem andre skal overta tronen som den mest irriterende personen i mitt nabolag?

Det er synd du skal slutte, skulle gjerne ha prøvd å ta ett par byer inne i clusteret ditt, og sett at du angrep de de gamle pondusfan byene, men nå får jeg jo aldri se det så...

Uansett så ønsker jeg deg lykke til med det du måtte finne på, (prøv å ikke kjede deg ihjel med uanstendig MYE tid til både kone & barn)

Å skulle du gjennomføre det vi prata om så vet du hvor du finner meg.

Ps:Sees på V3.

Wemonster skrev:
Takk for alt!

Det har jo vært en omstridt krig vi har vært med på, og jeg som BOLER har ikke blitt preget så.

Iallefall som glitter og Co har snakket om dere så virker dere som en kjemepe gjeng, og det vil prege Hele TW at dere valgte veien ut.

Takk for nå!

Mvh
Wemonster


Spookie skrev:
Kjære SFF folks
har vært en glede å kjempe mot dere og synes det er synd dere slutter. Dere har påvirket V1 i stor grad og at dere slutter vil nok påvike enda mer. Jeg forstår lysten deres på mer fritid, og unner dere det.
Lykke til videre : )

Mvh
Spookie

Svenna skrev:
Ja, jeg har ikke snakket så mye med dere men, har jo sendt ett parhundre nukes på dere i den tiden vi har spilt her i V1.
Samtidig har jeg støttet andre i bol når dere har angrepet oss og har sikkert skylda for en del av OD ranken deres:)

Jeg synes dette er trist at dere slutter siden det er dere som har holdt dette spillet til ett inntresant tidsfordriv.
har til tider hatt litt noia for at jeg skulle bli angrepet i løpet av natta og sånne ting men, det er spillets kval hehe..

Ja og denne går til Kemp.
Synes det har vært veldig underholdene å lese alt det sprøe du skriver på hovedforumet hahaha:)

Hilsen Svenna


Khatzor skrev:
Vil gi en liten hilsen til Hansemann, savner tiden i KH må du si :p
Jeg gikke da under navnet gaasaa om han husker ;p

Han, Orcofpain, Haasen, og resten, det var fine tider i krigen mot SFF. Synd den varte så kort :/

Vell, lykke til videre : )

Khatzor aKa Gaasaa


High Lord Nerevar skrev:
SFF har, i all tid, vært en viktig faktor for BOL. Vi har vært fiender gjennom tykt og tynt. Dere har vist dere som verdige motstandere, som kan dette spillet bedre enn de fleste. Det er nå trist å høre at dere skal slutte, for nå vil V1 aldri bli det samme igjenn.

Respect and Honour.

HLN


IgStar skrev:
Sorry there isn't much I can really say since obviously I'm still new to this war. But, I do have one or two things to say I guess.

Starting with you Hansemann, Awhile back when TMR launched attacks at Grimlock, he asked me to sit
his account for a bit (The incomings must of gotten too him :rolls eyes: I saw some nice timed attacks from you all, but when I looked through
them clearly, I saw something... I saw some AWESOMELY timed attacks from you, seriously I was really impressed, I didn't stop going on about it for a few days, I didn't think players here were all that well 'skilled' but when I sat his account and saw some attacks from you, I was proven wrong so I started asking questions about you... I got nothing but how good a player you are. Kudos, you're awesome. : )

zcztig, Hehe, when I first took the account by sitting within the space of seven minutes you launched two attacks on me, unfortunately I can't remember what was in those attacks. Well, you made me laugh in the forum really give me a giggle here and there I guess. : P

Our only mail, don't forget me... Fucker. : P

Takk! skrev:

IgStar på 10.12. kl 09:02
Yes, thank you, your support helped me kill two incoming nobles, thank you so much, I promise I'll repay the favor sometime by taking you out from this game but thanks for the help!

zcztig på 10.12. kl 09:28
Anytime fucker ;-)

IgStar på 11.12. kl 02:15
Do you like white chocolate?

zcztig på 11.12. kl 02:17
Most certainly!

IgStar på 11.12. kl 02:21
Do you like Christmas?

zcztig på 11.12. kl 02:23
Do you?

IgStar på 11.12. kl 02:27
Sure why not? Means I can attack everyone else while they have a life.

zcztig på 11.12. kl 02:33
Well, how good for u!





Sorry, to the rest of you not much to say, we didn't really have much contact or should I say conflict with each other. ;)

...

...

Ahh, Kemp23. Thought I forgot you? ;)

Baaah, you called me a rookie. : ( You said I suck. : ( You said I need to work on my timing. : (
Rookie, nah, been playing too long. ; ) Suck... Who knows I wasn't playing back then for the game. Timing? Oh I can time, but same reason as before wasn't into playing for the actually game itself...

Well, I'm sorry we could never actually take a village from each other, shame would of shown our love and effection for one another. ; )
And damn, you killed so many of mine and Bene's troops and even Jimmy the spear! That was unacceptable! But I forgive you. :p
Well, yeah, you don't suck, far from it, you maybe a little too aggressive, but I am hardly one to complain about that. ; )
Well, dude, it was fun attacking you and defending against your attacks and yeah I'm a little sad to see you go.
It was all fun in the end. : )
 

DeletedUser

Guest
Respect SFF:D

Nå får Kemp mer tid til dama si eller hva?;)
 

DeletedUser

Guest
ja nå ska eg ta godt vare på payton...;)

fantastisk go jobb du har gjort her benni, på vegne av SFF så hadde det vært fint å sleppa kommentara fra ein viss pikkolo......
 

DeletedUser

Guest
huff å huff:(

Uansett, jeg kjenner ingen av disse spillerne personlig. Var i et og annent møte med hanse og kemp, det gjorde inntrykk for å si det sånn. Følte meg ikke akkurat stor:p også derfor jeg ikke skrev direkte mye i de møtene heller:D

Allikevel syns jeg det er veldig trist at dere forlater oss, selv om det er vel fortjent og dere skal gå ut med en klapp på skulderen og tusen takk for all hjelpen:)

Ser fram til å se dere i v3;)

Takk også til Glitter som laget en fin siste hilsen:)
 

jannas666

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
jaja då svare eg itte pikkoloen..då e møje gjort..

synd å se den kanskje råaste stammen i TW forsvinna, men digg å se att dokk gjør de på en sånn fine å gjønåførte måde..

dokk har virkelig møje å ver stolte øve..


kan eg spandera enn juleyoghurt? med gløgg smak??

OHKO, no i cant be bothered to explain what gløgg is...
 

DeletedUser

Guest
IgStar skrev:
Starting with you Hansemann, Awhile back when TMR launched attacks at Grimlock, he asked me to sit
his account for a bit (The incomings must of gotten too him :rolls eyes: I saw some nice timed attacks from you all, but when I looked through

Actually I was going away from my comp for a bit, and you were the only one I could get in touch with. And I used to trust you to do that back then. But he had one really nicely timed attack that time. A noble train mixed in with clearings. It was challenging.

Åja... ikke slutt... :(
 

Lino

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Godt jobba, Glitter:) Du har skrevet et godt intervju - igjen!!

Ifbm med Glitters inntreden i SFF hvor hun tjenestegjør som en glimrende Baron, og intervjuer, ( vi er alle baroner i SFF forøvrig.. hehe) skrev jeg ned 3 ord om min tid i SFF, og starten på konflikten mellom SFF og BOL som nå etterhvert har blitt det vi kjenner som den o`store Verdenskrigen.

Bær over med meg, dette er nok muligens bare for spesielt intresserte:


Historien til SFF er vel svart på, men min historie kan jeg vel si 3 ord om. Jeg kom vel inn i SFF relativt tidlig, i februar/mars eller noe sånn. Oppdaget kjapt det var endel voksne folk i stammen (dvs 30 år pluss/minus) og det var hovedårsaken til at jeg ble. Tonen i stammen var unik ned mye moro samt samholdet var stort. Den hårde kjerne med folk har holdt sammen hele veien, og vi stillte opp for hverandre - uansett.

Jeg kom vel inn i det KH krigen begynnte å ta seg til, men jeg var plassert mer mot øst av SFF-land dengang. Jeg var nærmeste nabo med Don Sandal som da var hertug for SPT. Naboskapet var heller kjølig og siden jeg begynnte å angripe alle naboene rundt meg (inkl SPT spillere) så tok det seg opp i feiden mot SPT. Don`ern begynnte å bli sur. Jeg rekrutterte 2 av naboene mine til SFF (Powell og Eric) jeg mente kunne være gode å ha mot SPT når det begynnte å dra seg til.

Når KH krigen pågikk på det meste gadd jeg ikke vente mer og angrep Don`ern siden han for ente gang maste om at jeg måtte slutte å angripe SPT medlemmer. Han angrep meg tilbake og sendte samtidig tilbud om en IAP eller allianse. Siden SFF var i krig med KH ble det inngått allianse med SPT (dette var Payton sitt verk!) for å ikke kjempe på 2 fronter. Etter det kunne jeg ikke angripe SPT medlemmer lenger så da var neste på lista mi en liten "fjert" ved navn pr0xity fra en stamme som het BOL rett i nærheten av meg. Etter angrep på han kom det post fra diverse BOL folk (tror det var Neroen som var hertug i BOL på den tiden, men også glitter fikk jeg sur post fra.. hehe ) som truet med det ene og det andre.

Jeg tok trulsene på sedvanlig SFF-vis og ba de drite og dra. Angrepet vi la KH i grus blandet BOL seg inn og adlet en by fra meg jeg hadde tatt fra KH. Da begynnte jeg for alvor å angripe bolerne og resten er historie. SFF og BOL havnet i krig, SFF og =D= allierte seg, BOL allierte seg med Core osv osv.. Dette er vel forhistorien til hele verdenskrigen og alliansene vi ser idag..


Takker for meg og en fin tid på V1!!

Hilsen Anders aka Lino

PS Sees på V3... (though ikke som Lino.. hehe)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Mae govannen,gîl síla na lû govaded. Im gelir ceni ad lín.

For what once was,shall never be again. For once had, is now lost. For what friendship we've dealt...now comes the hour of the wolf. The path is ridden with ill intentions. Enemies aghast with the fervor of slaughter...this was your finest hour. I shall look up to a bright star on the heavens,make a prayer to God on high that led you once to be and say a deepfelt "thank you". Gods speed my friends, and beyond...white shores...
 
Sist redigert av en moderator:

misskathy

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Uff ja.. Blir trist å se dere slutte!!! Dere har gjort V1 verdt å spille, dere er noen av de som er mest profilerte spillerne som er verdt å huske! Dere er de jeg sitter igjen med det største inntrykket av!

Og Kemp! Ikke glem å skriv på dialekt, det er det som gjør deg spesiell.. btw, husk også,,,,,, :p

Lykke til videre!

Håper på å se dere på V3 ;)

Kathy
 

DeletedUser

Guest
det e trist å sjå at dokke slutte..

Det har vert godt å sjå at andre skrive dialekt som meg.. Kemp, jepp, det e deg eg har lagt mest merke til med dialekta.. og mange har sagt de ikkje skjønne driten, men eg har no alltid skjønt det..

det har vert hyggelig å hatt nokken verdige å krige med, forde om eg ikkje har kriga så masse, så har det vert gøy forde..

V1 er nesten nokke de har skapt i mine øyne, men me skal nok klare å holde verden oppe så lenge den vare;) Neste byen min blir til ære for deg Kemp..

Til resten som slutter, Lykke til videre, og håper og sjå dokke igjen på V3 =)

Mvh

Anette aka Antonine.
 

DeletedUser

Guest
haaaaaaddde bjaaa søøøøtnosene mine :)

I'llll misss u looong time :)
 

DeletedUser

Guest
mja

Vil bare og sei takk for meg, har vært ei kjekke tid og det har ikkje alltid vært liga lett og holla disse utstyrlige krigarane i øyrene. Men tippe me bli huska...

PS. Husk, eg e glae i dokke alle :D
 

zcztig

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
E visste du egentlig va gla i oss heile veien Glitter ;-)

zcztig - signing out!!
 

DeletedUser

Guest
Lykke til videre. Jeg ser flere av dere igjen 6.Jan med blanke ark og fargestifter.

Da skal vi tegne noe jævlig :D
 
Topp