SippO - Rank nr 1 V4.

renegade90

Banned
Reaksjonspoeng
0
Introduksjon
Jeg viser dere veien til toppen av v4.
Der finner dere spilleren SippO
Gratulerer :)
Over til noe annet, selve starten på en hyggelig samtale :)

Hva er din tw-historie?
Startet vel i Verden 12 på tribalwars.net hvis jeg husker riktig. har spilt i 4-5 verden der før jeg kom inn på verden 4 her i Norge. for øyeblikket er det kun i Verden 4 på tribalwars.no.

Hvor mye tid brukte du på TW?
I starten av verden går det gjerne mye ekstra tid på grunn av farming. når det var som verst sto jeg opp om natta bare for å farme. Da sjekket jeg tribalwars ganske jevnlig døgnet rundt. Sinnssykt avhengighetsskapende spill som gjør meg helt sjuk i hodet! :p i den senere tiden er farming mindre viktig og man trenger gjerne ikke spille like mye lenger. men noen timer hver dag blir det nok

Hva er din spillfilosofi?
Spill mye, Lær deg nye ting, Lær av dine feil, vær blid og positiv mot alle andre! (dersom de ikke oppfører seg som noen idioter selv selvfølgelig..). sist men ikke minst. - ikke gi opp!

Utifra din erfaring, hvordan synes du en stamme bør organiseres?
Jeg mener en stamme bør deles opp i grupper. det gjør at det blir noe færre personer å forholde seg til i tillegg til at samordnede angrep blir lettere å få til. jo færre man er, jo mer prestisje forekommer hos den enkelte spilleren og etter min erfaring får dette spilleren til å bli mer aktiv og mer engasjert. Stammen bør også ha en eller flere "topp-ledere" som holder styr på alle gruppene og gir informasjon om mer "helhetlige" hendelser i stammen. Først og fremst er det samarbeid som er det viktigste i tribalwars og med dette systemet så har jeg svært gode er faringer for å få til dette.

Hvordan tror du at du har påvirket den norske serveren?
Jeg har nok gjort meg godt bemerket og kanskje fryktet hos en del ulike spillere og stammer. men hvor mye jeg har påvirket den norske serveren totalt er jeg nok usikker på. Jeg har lært mye av andre og jeg håper mange har lært noe fra meg

Hva er ditt morsomste TW-øyeblikk?
Mitt morsomste TW øyeblikk var nok når jeg ble den første til å få 2 byer på Verden 4. jeg tok en liten by som lå helt inntil meg kun for å bli den første. noen timer senere fikk Amstaff sin andre by som var 4x så stor som den jeg hadde tatt. Husker jeg fikk en meget sur melding da! Amstaff blokkerte meg også etter den episoden. da lo jeg godt husker jeg!

Hva er dine beste minner fra v4?
Alt har gått som en veldig gradvis prosess så har vel egentlig ingen spesielle minnner som jeg kan huske nå i farta. Et godt minne var jo og ENDELIG komme på den førsteplassen på rankinglisten. den hadde jeg jobbet hardt å lenge for å få.

Hvilke spillere synes du er mest profilerte i v4 og hva du mener om dem?
Vel, her kan jeg egentlig nevne veldig mange. Unknown Soldier er en spiller jeg har fulgt med på helt fra starten selv når jeg var i andre stammer enn han. er veldig inponert over måten han har utviklet seg på her i denne verden. Ghost68 og Propelle fra ~VK~ har også vist at de har peiling på dette spillet uten at jeg har fulgt like mye med på dem. Donnes, Yuma, Terh@ls, Tuva og The Flyin Pig er også spillere som jeg har fulgt med på og spilt med. Dem er også svært gode spillere som absolutt fortjener å nevnes.

Hvordan vil du egentlig beskrive historien til stammen.
VARG har en enorm lang historie som jeg sikkert kunne skrevet ti sider om. Det har vært en god del splittelser og merging for å komme dit vi er i dag, men for all del! er godt fornøyd med resultatet!

Hva er din tanke om spioner?
En verden uten spioner ville nok vært mer spennende og overraskende. Men når det er som det er så er det livsviktig å ha spioner i andre stammer for å vite hva som foregår. vet motstanderstammen hva som foregår i din stamme samtidig som du ikke vet hva som foregår i dem sin, da blir man knust.

Kan du si noe om din egen spillemåte (taktikk, strategi) som noen med mindre erfaring kanskje kan dra nytte av?
Vel, offensivitet mener jeg er ekstremt viktig i dette spillet. det tror jeg mange har noe å lære av. Bygge på med bare defensive byer vil ikke fungere. Angrep er ofte det beste farsvar! Ellers så er det viktig å ikke få for mange eller for få fiender på en gang. Prøv å holde en god posisjon og finne balansegangen mellom disse. Tenk hva motstanderen tenker at du tenker! Det er en sikker vinner! hehe

Kan du nevne dine tidligere stammer her på v4 og fortell litt om dem?
Ingen --> SoN 10th July 2009 - 01:00:01 45 poeng
Dette var den første stammen jeg ble med i. Var der kun en kort periode sammen med noen folk jeg kjente IRL.

SoN --> VARG 10th July 2009 - 19:00:03 93 poeng
På den tiden kalte vi oss Aces. Var en helt fair stamme som fungerte greit.

VARG --> Ingen 30th August 2009 - 16:00:01 63,488 poeng
Forlot denne stammen i frustrasjon pga noen enkeltspillere som etter min mening var helt på jordet. Forlot dessverre mange av mine venner i Aces pga dette.

Ingen --> Zero 30th August 2009 - 19:00:02 63,638 poeng
Opprettet en liten stamme med IRL vennene mine. Meg, TurbanFrans og neuhaus.

Zero --> SKYGGE 07th September 2009 - 22:00:02 84,661 poeng
Vi merget senere inn til SKYGGE som var en større stamme. Her trivdes vi godt og spilte bra sammen.

SKYGGE --> Outlaw 28th September 2009 - 22:00:01 277,560 poeng
Nok en merge mellom SKYGGE og Outlaw. Vi ble nå den soleklart største stammen i hele verden.

Outlaw --> VARG 06th November 2009 - 19:00:01 709,619 poeng
Merg med Aces som nok en gang gjorde så vi ble mye større og sterkere enn noen gang tidligere.

Noen spillere du vil takke?
Jeg vil takke alle mine samarbeidspartnere og stamme venner på denne verden. Og en spesiell takk til pezz og TurbanFrans som er IRL vennene mine. Ha IRL venner som spiller dette sammen gir ekstra motivasjon!

Hva er dine lederkunnskaper?
Min kunnskap om ledelse er nok ikke så god som hos mange andre. jeg var kontinentleder på V29 på.net for DSL som var/er den største stammen i verden, men det er en stund siden. Her på Verden 4 har jeg ikke tatt på meg noen lederstillinger rett og slett fordi jeg har hatt nok med å spille selv. Er riktignok gruppeleder for en liten gruppe, men det er jo bare småtteri i forhold til en lederstilling i stammen.

Hvem spiller ser du på som din største trussel?
For å være helt ærlig så ser jeg ingen spillere som noen trussel for øyeblikket, men hvem vet. Det dukker sikkert opp noen etter hvert.

Du sier at folk skal passe seg for skilpadda di, hva gjør din skilpadde så farlig, slik at folk skal bli redde?
Haha :D helt random gøy egentlig ! skilpaddene er jo drittøffe. Er ikke ment som noen trussel, bare som en litt arti kommentar :p

Hvor mye betyr det for deg å være rank nr 1?
Det litt gøy å ha hatt førsteplassen, men er ikke så jeg kommer til å slite livet av meg for å beholde den. poengsum er ikke alt..

Noen gang jukset her på tw? brudd regelene?
Var utestengt i 5 dager tidlig på denne verdnen for å bruke en script som vissnok ikke var lov. det var et farmingscript som satte inn både cords og tropper. jeg hadde alltid brukt det på .net serverne så trodde det var lov her også ;p det gjorde at jeg mistet en god del fart i starten, men jeg kom meg fort oppover igjen.

Føler du noen gang redselen for å bli hacket?
Nei, har aldri opplevd å bli det, samtidig har jeg ganske vriene passord på en god del tegn for å være på den sikre siden ;) Så tenker ikke på det i det hele tatt egentlig.

Anser du at din sikkerhet her på tribalwars er høy nok??
Jeg føler sikkerheten på tribalwars er veldig god. har aldri hørt om noen problemer med sikkerheten så ros for det!

Hva synes du om det nåværende TW teamet?
Har ikke hatt så mye kontakt med dem jeg, men det virker da som om de gjør en god jobb. har i hvertfall ingenting å klage på.


Avslutning
Helt til sist vil jeg takke SippO for å stille opp til en samtale :)
Føler jeg har fått et godt innblikk av hans lille reise her på v4.
Ønsker deg all lykke videre.

Takk til deg SippO
 

marium0505

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Dette er ditt andre totalt vellykkede intervjuet! :D :)

Jeg sier igjen, nydelig arbeid.
Nå vet jeg mye som jeg ikke viste om SippO! :)

Gratulerer så mye! ;)
 

renegade90

Banned
Reaksjonspoeng
0
takk for hyggelig respons.
Men også all ære til gode og ærlige spillere som gjør det lettere å intervjue dem :)
 

DeletedUser

Guest
Et flott intervju av en knallbra spiller.
Alle ære til det du har fått til her SippO. ;)

Litt interessant å høre at Ammy blokkerte deg oxo. Den lista er lang hos han nå. I V3 ble han kicket fra BoS for nettopp: Å blokkere en leder. :D
 

DeletedUser

Guest
Fint intervju. Kjente ikke til denne spilleren annet enn at jeg har sett han på rangeringslistene. Så dette var flott. :)
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Flott intervju! Kudos til renegade90 og SippO. Sistnevnte er jeg seff svært glad for å ha i VARG, ikke tilfeldig at han har beste plassering.
 

DeletedUser

Guest
Utfyllende og meget interessant intervju. Kudos til SippO og renegade90.
Er en stor prestasjon å ta fra ghost68 første plassen. Har selv prøvd, og det har virket nærmest umulig: )
 

ghost68

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Morsomt, ett menneseke bak :)
Digger skilpadda - Ett flott godt og reflektert innlegg
 

DeletedUser

Guest
Introduksjon

Noen spillere du vil takke?
Jeg vil takke alle mine samarbeidspartnere og stamme venner på denne verden. Og en spesiell takk til pezz og TurbanFrans som er IRL vennene mine. Ha IRL venner som spiller dette sammen gir ekstra motivasjon!



Og spesielt når vi er så flinke! :)
 
Topp