"Sjefen av ODD" RUAB

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Dette intervjuet er med lederen av ODD ranken, RUAB i J.F.F.
Med flere måneder med angrep mot seg får vi høre hvordan han selv tenker ang. dette m.m. Han er en hyggelig spiller og gir du han noen innkommende angrep, så gir han deg alltids en hyggelig PM.


Kan du fortelle om din TW historie så langt?
Det startet med at jeg fikk en mail i desember 2008, med en link til spillet, startet på verden 2 som jeg enda spiller i.

Vi ble enige i en spillegruppe fra stammen i v2 om å starte en i v3, WarPigs, Det var mange spillere som allerede hadde startet før oss. Vi ble spredd og hadde ikke så veldig mye erfaring den gang. Medlem etter medlem ble knust, til slutt satt jeg igjen i stammen med 5 byer, fikk bygd meg greit opp i et lite område, men så slo stammer seg i sammen og det tettet seg til rundt meg, og det begynte å komme angrep mot byene mine. Stones var en dyktig spiller og jeg kom i god kontakt med han, han var med i en fremad stormende stamme, så etter en del snakking fikk jeg da invitasjon til stammen hans. Fikk da råd og tips fra dem, men fant ut etter vert at spillere var i ferd med å få nok. Spillere i stammen ble uvenner med mange spillere i kontinentet, som ikke gjorde det enkelt for ærlige og pålitelige spillere som kun har til hensikt å spille for å ha det gøy. De spillerne som laget kvalme sluttet og stammen falt i sammen som en stein.

Vi som var seriøse i stammen som hadde til hensikt å spille for ”fun” gikk ut av stammen og dannet J.F.F . Vi var og er en positiv gjeng, men mange andre spillere hatet stammen vi kom fra og det stemplet fikk vi så vi hadde mange fiender, så det var ikke enkelt fiender fra alle kanter, en del spillere klarte ikke stå i mot og måtte kaste inn håndkle en etter en... Men tiden gikk, fikk god kontakt med mange spillere. Føler jeg har god kontakt med de fleste, er kanskje for ærlig som andre bruker til sin fordel til å dolke en i ryggen... Stammen min er ikke stor, vi har vært under stort press og er. Vi har aldri erklært krig mot noen, men andre har det mot oss. Har ikke vært lett å kjempe mot stamme nr.1. i alle fall ikke når forskjellen har vært så stor, men etter 8 måneder med konstant angrep mot oss, så er motivasjonen enda til stede selv om jeg blir litt sint av og til på spillere som ikke bruker sunn fornuft...

Tenker meg at jeg nå har forklart litt om historien om meg og stammen, er fornøyd med den jeg er i enda, med spillerne støtter godt opp og er en stor bidrags givere for at jeg har greid meg slik jeg har ODD messig, men får liksom ikke gå til angrep på grunn av stadig press. Takker som sagt alle i stammen for ett meget bra samarbeid, vil ikke trekke frem enkelt personer for alle bidrar.


Hvilken stamme er det snakk om her, og hvordan synes du stammen ble ledet på?
Stammen het Bos. Den var stor på mange kontinent både nord, øst, vest, sør.
Det jeg fikk inntrykk av stammen var at den var bra organisert.
Mange dyktige spillere og stammen hadde respekt på kontinentene, men etter en stund når jeg begynte å bli kjent med forumet så viste det seg at stammen var litt diktatorisk styrt. Mange spillere drev med trusler mot andre spillere og det ble mange stammer som hatet Bos.

Idyllen slo sprekker, spillere sluttet og mange merget med andre stammer på andre kontinent.
Til slutt så var vi en liten spillegruppe igjen av de ærlige spillerne som var litt uviten til hvilke hat som hadde bygget seg opp mot Bos og alle dens medlemmer..

Så jeg gikk ut av Bos, og dannet en ny stamme som jeg tok med de spillerne som var ærlige og redelige fra Bos.
Men mange spillere hadde lagt hat på spillere så vi alle ble etterfulgt av mange angrep fra dag 1.
Men vi var en fin gjeng spillere som holdt motivasjonen oppe.

Så lenge jeg bare var bare en spiller uten rettigheter i Bos så er det vanskelig å gå i dybden på hva som foregikk i det skjulte forum..


Hvor mye tid bruker du på TW daglig, og hvordan holder du motivasjonen oppe?
Spilletid på tw, er jeg litt usikker på men er nok redd det går fort 5 timer hver dag, Spiller jo på v2,v3,v4 og v5.. så det blir litt skifting av verdener, men har en teori om ikke å mixe dem sammen...

Motivasjonen holder jeg opp med at en treffer stadig nye spillere, vennskap, og det er stadig noe nytt en lærer, har alltid likt strategi spill.
Samarbeid er nøkkel til suksess.. Spiller for å ha det gøy.. JustForFun.

Det går greit for familien også og det er viktig, så det er greit med en lapp topp i stuen ;-)


Hva er din spillstrategi / filosofi?
Spille strategien er hovedsaklig å spille for og ha det gøy, bli kjente med andre spillere. Mål om å bli like god som i v2. Den krigerske strategien har vært til å forsvare meg, har ikke hatt annet valg slik situasjonen utartet seg fra starten, men på sikt så er nok strategien å bli en litt mer angripende spiller.

Er litt vanskelig å stake ut en rett kurs, for mange spillere slutter, nye spillere overtar kontoer, spillere endrer stammer så en lurer til tider hvem er hvem så det er frustrerende. Er en ærlig spiller og har som regel forventninger at andre spillere også er det.


Du har fått en solid ODD, og kjemper hardt med Alive35 for å holde ledelsen der. Hva tenker du ang. dette?
Har fått den meldingen av andre, men det tenker jeg ikke så mye på. Spiller så lenge det er gøy, men det hadde vært gøy og heller fått noe ODA, men slik har det nå blitt, når en har vært under angrep i så mange måneder ;-) Men er i et godt team så de skal også ha æren av at jeg fremdeles har motivasjon ;-)

Nå kjenner jeg ikke Alive35 så godt, men kan skrive til han :)


Noen mener at kirkesystemet ødelegger mye for krigingen her på v3, og mange spillere vil ikke ta ett "comeback" pga. kirkene. Hva er ditt syn på kirkene, og føler du at du mestrer denne utfordringen?
Kirke systemet har jeg som sikker mange andre også har ingen sans for, har gått på noen smeller med å ha glemt kirke radiusen, også stjeler de så mye plass. Skulle heller fått bygd tropper i byene, men slik er det nå ikke. Da får vi gjøre det beste ut av det, ser radiusen på kartet når en har Premium (red. - Som man kan gjøre uten også, for så vidt.).


Hvilke spillere synes du er mest profilerte på v3 og hva du mener om dem?
De som er igjen, som jeg har kontakt med, som jeg har respekt for er Kvænangen (Nå under dommola), Wtorleif og Geronimo

En kunne sikkert ramset opp flere men de synes jeg er godt profilerte.


Men har du noen formening om de tre spillerne du nevnte ?
For det første kan jeg sikkert skrive nesten det samme om dem. De er eller var ledere for vær sin stamme, De er jordnære, hyggelige å snakke med. De har vært imøte kommende med tips selv om vi ikke spiller i samme stamme. De følger godt med hva som skjer.


Hvis du fikk velge hvilken som helst spiller fra verden 3, hvem ville du hatt med da?
Hmm, er i grunnen et vanskelig valg, for man er avhengig av godt samarbeid og er avhengig av et godt team. Det er ikke sikkert at en får suksess av å velge spillere som er på topp 10. Mange faktorer spiller med; posisjon, kvalitet på spillere rundt osv.

Kjennskapene til spillere som ikke spiller i samme stamme blir ikke helt bra, fordi mange spillere tenker i første rekke på stammen sin suksess, så da holder spillere kortene inntil seg og vil ikke røpe for mye om seg selv. Så på grunnlag av det ville det vært naturlig å ha med en spiller fra sin egen stamme fordi en kjenner han/henne godt og vet m<n kan stole 100% på vedkommende. Spillet skal være for å ha det gøy.

Men etter mye tenking og gjennomgang med at mange har gitt seg og sluttet, sitter jeg igjen med at jeg ville prøvd å spilt sammen med Kvænangen. Grunn; du spiller med stammen, tenker på den for at den skal få suksess, du har et liv utenom som du prioriterer, du kommer med tips selv om man er fiender.


Hva er din rolle i J.F.F ?
I stammen er jeg leder og diplomat, var med å starte opp stammen. For å si det slik så var vi mange og var en kjerne på 6 som alle var såkalt ledere på vært vårt område, vi var veldig diplomatiske.


Hva mener du skiller J.F.F som stamme ut i fra andre stammer på verden 3?
Nå har jeg ikke vært i så mange andre stammer så kan ikke svare på hvordan de andre har det, men hos oss så har jeg følt at vi har vært som en familie som hadde sikkert gått på cafe hvis vi hadde bodd i nabolaget: vi hadde en grei tone i sammen og spilte for fun. Var ikke ute for å lage for mye tull. Ærlighet varer lengst er det noe som heter ;-)

Vi har holdt ut lenge selv om vi var dødsdømte fra dag 1. Blanding av jenter og gutter er bra også ;)
Så en kan trygt si at motivasjonen til spillere har vært på topp lenge, men det er grenser på alt.


Ser du på J.F.F som "døds dømt", eller har du trua på at dere kan få spillerne aktive og redde stammen fra å forfalle?
Når en går inn i historien til stammen å ser har det vært mange opp og ned turer. Vi har ligget mellom store og sterke stammer på alle kanter så i grunnen har det vart mye lengre enn hva oddsen skulle tilsi. Vi var dødsdømt fra dag 1, har vært under konstant angrep i 10 måneder så vil si at motivasjonen har vært god, men når en aldri får sjanse til å bygge seg opp en hel by før den blir smadret så er det begrensing på hvor lenge en gidder å holde ut.

Så det er mange som har fått nok av aldri å få fremgang i spillet og til stadighet bli nedsablet. Sommeren står for tur, ferier osv, så man vil selv ut og være med venner, familie osv. Man må ikke glemme at dette er et spill, og dessverre så er det for mange som tar det for alvorlig. Og så er en nesten nødt til å bruke penger for å få det lettere og det er ikke alle som kan heller.

  • 1. Så valget for stammen blir om vi fortsetter som vi har gjort, se om vi får rekruttert nye spillere som vil bli med å få det litt hektisk ;-)
  • 2. Vi legger ned stammen og merger med en annen eller får til noen allianser.
  • 3. Vi bestemmer oss for å slutte og bli grå..
Jeg er med hva flertallet bestemmer seg for. Spiller ikke solo, men på lag..

Men har du noe du vil kommentere, legge til eller si til TW-fansen ?
Man kunne sikkert skrevet en historie ;-) men har nå prøvd å svare så godt en kan. En kunne kanskje ønsket at det hadde vært en feriemodus ordning på spillet, slik at når en reiste bort så kunne man sette kontoen i en feriemodus.. Men men..
Det jeg vil si til tw-fans: Man må huske at det er et spill, som en skal ha det gøy med. Er et spill for alle selv om noen tar det litt for seriøst. Stå på, få venner og ha det gøy.

Spesiell takk til alle som jeg er i stamme med ;-)
 

DeletedUser

Guest
Flott intervju :)

Morsomt å se at naboer og samarbeidspartnere på V2 også gjør det bra på andre verdener. Vet alt om hvordan du kan forsvar, så overrasker meg ikke at du gjør det såpass bra på V3 også. Må si at jeg liker konseptet med stammen din også, så håper alt går bra, og at dere fortsetter å stå imot presset.
 

DeletedUser

Guest
Fint intervju! ;)

Liker spillfilosofien din om å spille for å ha det gøy, og å bli kjent med andre mennesker, følger det samme selv :)
 

andreask

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Flott intervju RUAB! fikk NESTEN litt lyst til og komme tilbake;)

stå på videre!
 

DeletedUser

Guest
RUAB skrev:
De som er igjen, som jeg har kontakt med, som jeg har respekt for er Kvænangen (Nå under dommola), Wtorleif og Geronimo

Originale wtorleif ga fra seg den kontoen for ikke så alt for lenge siden.
 

DeletedUser

Guest
Herlig med intervju på V3 igjen! :D

Jeg ble nabo med RUAB rett før jeg slutta - synd det ikke ble noen fight med han :(
 
Topp