Sjokknyhet på antall aktive på en fin lørdagskveld

DeletedUser

Guest
Alle vet at TW er så å si et nattspill, og jeg vil gjerne glede alle som spiller her med å si at bare 1 person er på V2 nå, kanskje et fint tegn at det skjer så ekstremt lite her at noe mer drastisk må skje på V2 for å få opp aktiviteten :)

http://no2.tribalwars.no.com/stat.php

de andre serverne har litt over 100stykker, ikke så særlig store tall, men større enn V2 som er en død verden
 

DeletedUser

Guest
få opp aktiviteten på en død server. jaja, lykke til!
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Wow, du er flink med tall.

Jeg tok en kikk inne på statistikken en time etter at du skrev det der. Tre stykker på V2, samme på V6, 7 på V1, 6 på V3 eller V4. 20-tallet på V9.

At det var over hundre på de andre verdenene bare en time tidligere tviler jeg sterkt på. Det at du stoler på den der er forresten morsomt, da den sier det ikke er noen på V2 nå, når jeg tross alt er der selv. Jeg må innrømme at jeg også er nysgjerrig på når TW ble et nattspill, da jeg har greid meg ganske så bra uten samtidig som jeg har fått meg nok skjønnhetssøvn uten å snu døgnet på hodet.

Jeg vil heller ikke si at V2 er en død verden. Det er en sterkt ensidig verden, som er godt på vei til å bli vunnet. Vi har også betydelig færre spillere enn andre verdener, som en følge av at V2 har vært stengt i ni måneder. Hvis du assosierer det med å dø, kjør på. For å ta et eksempel på at V2 kanskje ikke er så død; AriCa adlet siste uka 743 byer. Sammenlignet med V1 var det RNG som adlet flest byer med 404. På V3, UNI med 155. V4 har BNP adlet 517 byer siste uka. Ingen stammer på .no er i nærheten av samme aktivitetsnivå på adlinga som oss, og har heller ikke vært det jevnt over siden 2009. Død? Hah.
 

DeletedUser

Guest
Jeg vil heller ikke si at V2 er en død verden. Det er en sterkt ensidig verden, som er godt på vei til å bli vunnet. Vi har også betydelig færre spillere enn andre verdener, som en følge av at V2 har vært stengt i ni måneder. Hvis du assosierer det med å dø, kjør på. For å ta et eksempel på at V2 kanskje ikke er så død; AriCa adlet siste uka 743 byer. Sammenlignet med V1 var det RNG som adlet flest byer med 404. På V3, UNI med 155. V4 har BNP adlet 517 byer siste uka. Ingen stammer på .no er i nærheten av samme aktivitetsnivå på adlinga som oss, og har heller ikke vært det jevnt over siden 2009. Død? Hah.

Den er død i den mening at det ikke er noe spenning om hvem som vinner.

Jeg synes det er morsomt at du sammenligner å adle 743 byer totalt uten motstand på en verden med halvvert gullmyntpris, med å adle de andre respektive byene hvor jeg ikke har undersøkt, men antar at det i det minste var litt troppeflytting og sniping på gang og ikke minst full pris på gullmynter enda.

PS: Jeg sier ikke at dere suger eller noe(rimelig obvious at dere ikke gjør mtp at dere vinner), jeg bare synes selve sammenligningen var feil :)
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Den er død i den mening at det ikke er noe spenning om hvem som vinner.

Den ser jeg. Men på hvilken måte er det noe nytt? :)

Jeg synes det er morsomt at du sammenligner å adle 743 byer totalt uten motstand på en verden med halvvert gullmyntpris, med å adle de andre respektive byene hvor jeg ikke har undersøkt, men antar at det i det minste var litt troppeflytting og sniping på gang og ikke minst full pris på gullmynter enda.

Nå hadde vi også jevnt over høyere adling enn noen andre stammer før adelsprisen ble senket også. Vil tro vi var godt oppe blant de øverste, kanskje også på toppen, lenge før 2010 også, men lengre bak enn det gadd jeg rett og slett ikke å sjekke. Det er en trend som har blitt opprettholdt, ikke startet fordi det ble lettere. Ikke min skyld at adelsprisen ble senket. Vel, kanskje delvis min skyld, men la oss ikke gå inn på det. Det bør også nevnes at individuelle spillere til tider gjør motstand, men stammer som en helhet gjør ikke det.

Jeg tror også du overvurderer hvor mange spillere på andre verdener som faktisk prøver å adle av aktive fiender. De nyeste verdenene, hvor det er flere spillere som ikke fullstendig kollapser når de blir angrepet så er ikke adlingsmengden i nærheten av de andre eldre verdenene. Ikke unaturlig.

PS: Jeg sier ikke at dere suger eller noe(rimelig obvious at dere ikke gjør mtp at dere vinner), jeg bare synes selve sammenligningen var feil :)

Litt avhengig av hvordan man ser på det, men det var det beste eksemplet jeg kom på i farta.
 

DeletedUser

Guest
Er det noen som noen gang faktisk har klart å slå Vv0Lv3r1n3 i en diskusjon?
 

DeletedUser

Guest
Var vel ingen som vant mellom meg og han der. Vi har bare forskjellig syn på ting, må vœre lov det? ;)
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Var vel ingen som vant mellom meg og han der. Vi har bare forskjellig syn på ting, må vœre lov det? ;)

Klart det, så lenge du aksepterer at ditt syn på ting er feil :) ( Sånn delvis seriøst så virker det som om det at adlingsfarten til de store stammene på V1 og V3 ikke har økt noe særlig etter at prisene ble halvert - noe som vel støtter opp om min side av saken. )
 

DeletedUser

Guest
Mitt syn var jo ikke feil. Du sa jo at du var enig i at det ikke er noe spenning, noe som bygger opp under min mening om at uten spenning, er verden dod ;)
Om noen absolutt skal ta feil her, saa blir jo det evt deg :D

Men til en mer serios note, saa virker det som v2 meget snart er over, dere alder jo rundt 130-140byer i snitt pr dag for tida :)
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Det å si at uten spenning så er en verden død er høyst subjektivt, og kan dermed ikke regnes som et valid argument :D Faktisk så betyr jo det gjerne at det er mindre død og slikt! ( Oh yeah, vanntett logikk der :p )

Ja, det er mulig at vi greier å ta alle fiendebyer før de stenger den 10. august. Hadde jo vært kult.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Haha, vi kunne sikkert "diskutert" akkurat dette frem til dere hadde myrda servern, men istedet for å kaste bort tid, foreslår jeg heller at vi er enige om å være uenige. *shake hands*? ;)

Hadde vært veldig tøft, jeg kan hjelpe deg som dual den siste tida om du vil btw :D
 
Topp