Skattum93 - SDDN

The Bird

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
28
Hvorfor startet du opp på V4 og hvilke utfordringer møtte du i begynnelsen av spillet?
Det startet med at en i klassen min spilte TW, vi fant ut at det hadde vært gøy å spille sammen på v4, siden det var den nyeste verdnen når jeg begynte (hadde tidligere bare spilt litt travian). Grunnen til at jeg ikke startet på v1 der han allerede hadde en stor bruker i stammen BOL, var fordi han synes det var bedre med v4 siden V1 allerede hadde holdt på en god stund. Det var vel egentlig ikke så mye utfordringer i starten, hvis man ser bort ifra begrep som snipe, dodge osv, noe man lærer ettervært. Spilte for å ha det gøy, også fant jeg fort ut at spillet var veldig avhengighetsdannende, er vel derfor jeg spiller enda.

Du har vært innom både PALS/ITV og Shade, hvorfor tror du det gikk som det gikk med de disse og hva ble gjort galt?
Ja, det stemmer. ITV aka. PALS var en veldig god stamme, og eneste grunnen til at jeg kom inn var fordi jeg kjente til SirCaesar som tilfeldigvis gikk på samme skole som meg, kort fortalt kom han bort til meg i storefri siden han hadde sett jeg spilte TW, deretter ble jeg på en måte "læregutten" hans og han lærte jeg utrolig mye av. PALS hadde 2 gode ledere i Thephreak99 og Kaospilot, de gjorde sakene sine bra og tok tak og engasjerte oss andre i stammen, husker godt Tp99 og Kaospilot sine skype chatter med hele stammen for å forklare oss ting og tang ingame. Etter en stund sluttet TP99 og ting begynte å gå nedover. Med en misslykket merg og at min gode venn SirCaesar sluttet og ble kicka fra PALS gjorde at jeg fant ut at jeg ville gå mine egne veier derfra. Noe som er viktig og få med var at kontoen min lå langt unna resten av PALS stammen, det var bare Tazen som var ved siden av meg og når han gikk innaktiv dro jeg til stammen Shade som var den største i mitt kontinent bortsett fra Capes. Jeg hadde snakket endel med Snowfire før jeg kom over, og fant ut at det var det jeg ville. I tiden jeg var i PALS hadde vi alltid hatt en allianse med Capes, når det begynte å gå nedover med PALS og lederne fant ut at de skulle slette alle allianser/IAPS for å få en "ny" start, nytt navn ble også funnet på og det var ITV. Jeg hadde vel alltid hatt et dårlig rykte hos Capes fordi jeg var i stammen CoN før jeg ble med i PALS, og CoN var fiender med Capes så det likte dem ikke, men det er en lang og annen historie :) BlackRose hadde et rimelig dårlig forhold til meg, så derfor valgte jeg Shade fremfor Capes.


Hvordan var overgangen fra inaktive Shade til å få en nøkkelrolle i krigen mot Capes i SDDN?
Overgangen var enorm, fra å være et normalt medlem til å plutselig være leder og måtte ta forskjellige avgjørelser var vanskelig.I Shade hadde jeg det veldig fint en god stund, før vår kjære leder Snowfire ditchet oss for Capes, med mye innaktivitet fant de siste i Shade som fortsatt var aktive at vi skulle lage en ny stamme, den ble kaldt 5 Monkeys eller noe, før stammen altså fikk navnet SDDN :) Det skal også sies at jeg hadde spilte noen måneder på Dommola på V3, der fikk jeg endel gode venner som en etter en fikk kontoer på V4 og ble med i SDDN! Kan nevne noen som har vært innom V3 som i dag er i SDDN: Evilstr aka. Kvæna / Dualen min på Dommola den tiden jeg spilte, Henningr1 aka. Jayz, Aertuio aka. Erratum, Hoan92 aka. Hoan92 og Marre69 aka Cannnavaro (han har dessverre sluttet nå).

Heldigvis var alle som var med i starten i SDDN til å stole på, så Henningr1, Rooku, webbie93 og jeg var alle ledere, det hjalp selvfølgelig fordi da fikk vi inn forskjellige meninger og vi hadde på en måte en veldig demokratisk stamme.

Selv om Capes var betraktelig større enn oss hadde vi fortsatt trua på at vi kunne ta dem, kan du alt basic som å snipe og dodge og er aktiv er det egentlig alt som skal til for å gjøre det godt i TW. Med et godt sammarbeid med 7BULLS og en betraktelig motivasjons boost etter at vi hadde laget SDDN og fått inn gode spillere på diverse kontoer var vi klare for krig!


Du har vært i hardt vært mot Capes og 7BULLS, hvordan har du klart deg mot disse?
Det skal sies at alt ikke er skills fordi jeg har greid meg bra, har hatt relativt greit med tropper i og med at jeg kjører mer def enn off, hvor stor forskjell trenger dere ikke vite. Har også hatt gode og aktive kontovakter gjennom tiden også ofrer jeg vel en god del vil jeg tro, både i tiden jeg setter av til TW (om nødvendig) og at jeg kan lett stå opp midt på natta for å hindre nattadling.

Hvordan har du klart å holde motivasjonen din oppe såpass lenge og har dine medspillere hatt noen innvirkning på den?
Motivasjon ja, det er viktig! Motivasjonen min går opp og ned som hos de fleste, men som oftest er den ganske god. Medspillerne mine har absolutt en stor ære for at motivasjonen min til tider er bra. Når du gleder deg til å sitte på skype og chatter med folka du tillbringer noen timer med hver dag hjelper det godt på motivasjonen. Jeg synes vi i SDDN er flinke til å backe hverandre opp og holde motivasjonen oppe. Trivsel har også mye å si, gruer du deg eller ikke tåler trynet på noen av de du spiller med funker ikke det bra.


Hvordan er spillestilen din?
Vil si jeg er ganske defansiv i spillestilen, men etter at jeg fant ut at det var lurt å sende ut nuksa istedet for å la dem stå å rote i stallen kan jeg faktisk lage en del skade og få en grei sum med ODA likevel, men det kommer veldig ann på hvordan situasjonen er. På V4 har jeg en ganske stor front, hadde jeg hatt en mindre front hadde jeg spilt med mye mer off enn det jeg gjør nå, så man må se ann situasjonen og tenke deretter.


Hva er ditt beste TW minne og i hvor stor grad tror du at du har påvirket V4?
Mitt beste TW minne ja, det var et vanskelig spørsmål, men om jeg må trekke frem noe må det være tiden min i PALS når jeg traff og ble kjent med mange herlige personer. Og tiden min i SDDN har vel nesten vært som en reise på roser, så mange super hyggelige personer og så bra miljø vi i stammen har til hverandre skal man se langt etter, med noen unntakt :) Jeg må også ha med at gutte drømmen gikk i oppfyllelse når jeg hadde 13,37 Mio ODA! ;P Bilde som bevis; http://bildr.no/view/847847

Alle som spiller på V4 har en grad av påvirkning av hvordan V4 vil bli, men det er selvfølgelig noen som har større grad av påvirkning enn andre. I starten av min TW karriere når jeg bare var et vanlig medlem i stammen jeg var i hadde jeg nok ikke så stor grad av påvirkning, men nå som jeg har vært en av mange ledere i SDDN en god stund vil jeg tro at den har steget endel. Jeg håper selvfølgelig at det jeg har bidratt med har vært mer positivt enn negativt.

Hvordan tror du V4 kommer til å se ut om et par månder?
Jeg tror det er som i dag, BNP og SDDN mot 7BULLS. Bare at vi har spist opp enda mer enn vi har gjort hittil, mulig 7BULLS blir så lei av incs ettervært at dem tar en "Capes" (setter seg på masse slett:D), men jeg håper selvfølgelig dette gir dem motivasjon så dem skal holde ut lenger, for det vil gjøre at krigen blir morsommere og vil vare lenger for begge parter! Prøver og ikke tenke på at V4 vil ta slutt engang, for hva skal jeg finne på da?! :|

Men om 7BULLS skulle forsvinne, noe jeg tror dem gjør (motbevis meg nå!) vil det jo i hovedsak stå mellom BNP og SDDN. Da vill BNP ta en ganske enkel seier, rett og slett fordi når vi har spist oss mette på 7BULLS så vil BNP ligge på rundt 350 Mio og vi ca. 70-80 Mio, da sier det seg selv at vi ikke blir noen utfordring for BNP, men alt kan skje. 7BULLS kan overraske oss, kanskje BNP er mettet for krig etter at 7BULLS eventuelt forsvinner? Om 7BULLS forsvinner kan en merg også være aktuelt, som sagt får vi se, vi har absolutt mye spenning i vente :) Uansett hadde det vært gøy å tatt en "Capes" og at alle ble grå etter min mening x)

Noen spillere du vil nevne/takke?
Jeg vil veldig gjerne takke alle i stammen min, dere gjør dette spillet verdt og bruke tid på <3 Vil også takke 7BULLS, en verdig fiende :) skal sies at det er noen jeg liker bedre enn andre. BNP må også få en stor takk for at dem hadde trua på oss og for et langt og godt sammarbeid videre. The Bird skal ha en stor ære for at du bruker tid på å være intervjuer, veldig sikker på at det er mange som setter stor pris på det du gjør for oss andre! Til sist må jeg takke alle som stemte på meg sånn at jeg fikk den æren av å bli intervjuet! Min siste takk går til Simon (Marre69 dual) som må kysse 22 stk. for at dem stemte på meg ^^,
 

DeletedUser

Guest
Bra jobba med intervju Sebbi :) Fine og seriøse svar også. Tommel opp!
 

DeletedUser

Guest
Veldig bra intervju :D og at du har hatt 1337 ODA kom som et sjokk!! :eek: imponerende saker!
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
thumbsUp.jpg
 

DeletedUser

Guest
Herlig å lese gjennom dette intervjuet.

Mvh Orginale evilstr:)
 
Topp