Skinny, SFF patriot

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
- Hva er din tw-historie?
Jeg heter da Aleksander, og er en 21 år gammel student.
Min tribalwars karriere startet egentlig med at en kollega tipset meg og zcztig om spillet mens vi var på jobb, og så var jeg hektet etter kort tid. (Skal ærlig innrømme at jeg aldri har sett verdien i browser spill tidligere, har kun spilt Counter-Strike og World of Warcraft på internett før.) Da var ikke nicket Skinny, men Alekzen. Fikk adlet en by der, joinet sff, og ble eid av munken fra Core. Bittert, men jeg fikk da kontoen som het Skinny, som var på ca. 25k pts eller noe sånt i starten. Var rimelig klar for å ta den byen tilbake igjen da, for å si det sånn.
I begynnelsen med skinny deltok jeg ikke mye i stammerelaterte ting, mest av alt fordi jeg ikke hadde erfaring i det hele tatt. Ting tar tid, enkelt og greit. Når jeg da begynte å komme inn i hele greia fløt alt en del bedre. Krigen med KH kom fort, og der deltok jeg som alle andre i SFF på det tidspunktet. Etter en god krig mot KH så fikk vi en del nye medlemmer, og stammen begynte å vokse, og vi hadde faktisk litt slagkraft som en del folk fikk føle. Var blant annet veldig heldig med overgangen Hansemann hadde til oss, som ble en veldig viktig brikke i SFF etterhvert. Bol-e vokste seg store, og så begynte krigen mot glitter og gjenget. Her var vel den største vekstperioden til kontoen min, gikk fra 150k pts ca, til 400k på ganske kort tid. Etterhvert ble det en del inaktivitet innad, spesiellt pga sommer og lignende.
Her kom jeg da til et punkt hvor alt bare sa stopp, av mange grunner. Jeg slettet da Skinny kontoen på en god plassering, med over 500k pts, og en god OD rank, som jeg selv var veldig fornøyd med. Det skal nevnes at grunnene til dette var veldig mye annet, blant annet en krangel som undertegnede hadde med Glitter fra Bol-E på det tidspunktet. I tillegg var dette under mergen med TWR, en løsning jeg ikke var altfor fornøyd med.

- Hvor mye tid brukte du på TW?
Når jeg spilte aktivt var det mye. Nøyaktig hvor mye er vanskelig å beregne, men kan vel si sånn ca. 3-4 timer i gjennomsnitt daglig. Noen dager satt jeg gjerne hele dagen, og natta for å spille.

- Hva er din spillfilosofi?
Tja, varierer jo litt ettersom at man øker i poeng osv. Jeg prøver hvertfall å forholde en aggressiv spillestil, ettersom at det skaper mye mer respekt hos motstanderene på den måten. Driver også aktivt med brev-terror, hvor jeg antyder at motstanderen er en jente og homofil.
Annet enn dette liker jeg å kjøre over med massive styrker. Heller for mye enn perfekt :)

- Du er kjent for å være en av dem fryktede SFF spillerne, hva bar hverdagen preg av i SFF?
Fryktet og fryktet fru blom. Vel, det var jo mye kaos, både på det offentlige forumet, og poster in game. Vi ble jo konstant undervurdert, og det gjorde jo at vi måtte spille enda tøffere og bedre. Alt dette kom jo av at vi var frekke i kjeften som få, noe som var utrolig gøy. Skal ikke nekte for at vi la opp til det meste av bråket vi fikk selv, spesiellt i form av frekkheter og lignende på det offentlige forumet. Men trusler og lignende var ikke uvanlig, gjerne på daglig basis, ihvertfall mot meg. Fantastisk mye hatmail, hvor det kom ut mye sinne rettet mot sff og meg som person. Men orke bry seg, er jo bare et spill. (Pluss at ingen kan banke meg over internett)

- Hvordan var SFF bygd opp?
Vi var vel egentlig et ganske fritt demokrati, med en lederrolle på toppen, som hele tiden ble byttet ut. Bracat var leder en periode, og det var for øvrig Hansemann, kemp23 og payton og. (Ikke i den rekkefølgen). Alle hadde muligheten til å legge fram claims, og eventuelle spillere som skulle tas ut. Lederen på toppen hadde selvsagt et siste ord på det meste, men bortsett fra det stod vi fritt til å legge egne planer. Egentlig en veldig fin løsning. I tillegg skal det nevnes at når vi begynte å få inn et større antall spillere, så ble ”kjernen” av SFF familien (Utvalgte spillere, altså) samlet i et hemmelig forum for å unngå spioner.
Det litt morsomme med dette er jo hvor utrolig lite organiserte vi egentlig var i begynnelsen. Stortsett så gikk ting på random, mens andre stammer hadde avanserte leder og underleder systemer osv osv. Og selv med mindre organisering, og mindre medlemmer så gjorde vi et godt navn for oss selv.

- Hvordan stiller du deg til IB, Core, TWR og BOL-E?
Akkurat nå er jeg ikke overinteressert i hvordan verden 1 går. Aktivitetsnivået har falt drastisk, og flere av de spillerene jeg spilte med har sluttet. Men det skal nevnes at BOL-E navnet vekker noe i meg som ikke akkurat er lykke og glade følelser, men litt sinne må man jo få lov til å beholde?

- Hva syntes du om lederne av de nevnte stammene?
Har vel egentlig ikke hatt noe forhold til lederene i IB, Core eller TWR. Men som ledere er det jo ingen tvil om at de gjorde en god jobb når jeg spilte, da alle disse stammene markerte seg høyt på stammerankingen. TWR skal for øvrig ha veldig med respekt for den klatringen de gjorde til toppen, i en relativt godt etablert verden 1 på det tidspunktet.
Bol-E lederen på min tid var Glitter. Kan sikkert si mye vondt og noe godt om henne, men heldigvis er ikke dette intervjuet om deg benedichte!
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
- Hva syntes du generelt om V1?
Når jeg spilte så var det hvertfall en bra ”verden”. Mye aktivitet, mye kriging, sterke stammer, og heftig med intriger. Hadde det ikke i nærheten så gøy på v2 som på v1. Uten tvil den beste tw verdenen jeg har spilt på. Men om sagt tidligere så har jo aktivitetsnivået falt. Det virker som om toppstammene er der for å bli, og de største spillerene blir bare større og større. Det skjer jo selvfølgelig ting i form av kriger, men med en raskt voksende verden 2, og verden 3 rundt døren så tror jeg nok verden 1 vil dø sakte men sikkert ut. Selvfølgelig bare min mening, men en kan jo titte på både verden 1, 2 og 3 på tw.net.

- Hva er dine beste TW-minner?
Mange egentlig. Er vanskelig å sette fingeren på noe spesifikt, men en hendelse som jeg husker veldig godt var offensiven mot DYONYSOS fra Core for å gjøre innpass i et krigsområde. Utrolig morsom periode, hvor vi endte med et godt antall byer fra Core. Diverse offensiver mot Bol-E og KH kan selvfølgelig også nevnes.

- Hva er ditt morsomste TW-øyeblikk?
Samme som over egentlig. Jeg trodde at Core var uslåelige på denne tiden, så var godt å få et lite hull på den bobla.

- Hvorfor sluttet du v1?
Neeeh, en blanding av mange ting. På den tiden så var SFF på tur til å merge med TWR, noe jeg ikke digga mest av alt i verden. Jeg så liksom ikke helt poenget med å spille v1 hvis det ikke var under SFF navnet, spesiellt med tanke på hvor lenge jeg hadde spilt under det samme navnet. I tillegg hadde jeg et lite uhell med noe lekk av informasjon, som gjorde at tilliten min innad i SFF ble betydelig svekket. Hva som skjedde er ikke så viktig, men det ble mye styr innad. En god blanding av det der, pluss at jeg var litt vel løsmunnet mot en viss Bol-E leder.. Vel, det kokte over, og jeg slettet kontoen. Var egentlig et fint tidspunkt for min del, med tanke på studier.

- Hvilke spillere husker du best fra v1 og hva mener du om disse?
Er mange jeg husker, men de som har hatt mest å si i min tw karriere er:
Zcztig: Heftigste tw spilleren jeg vet om. Utrolig god på koordinering, og engasjert som få. Uten tvil den spilleren jeg ser mest opp til, spesiellt med tanke på hvor mye motstandere han tok ut, med et relativt lite antall landsbyer. Også en veldig god taktikker.
Kemp23: Kanskje den største tullingen jeg har møtt i to sko på den planeten her. (Positivt ment, logisk nok) Utrolig hyggelig fyr, og en fryktløs tw spiller. Har lært mye av han.
Bunnpris: Han trenger vel ikke akkurat en introduksjon, men en utrolig flink spiller. Har alltid en plan, og hadde god oversikt på det meste i verden 1 når jeg spilte der. Var blant annet en veldig viktig støttespiller for SFF i krigen mot Bol-E.
Hansemann: All respekt til denne karen. Ledet SFF brilliant inn i en gullperiode, hvor alt gikk på skinner. Kanskje den viktigste spilleren i SFF. Før Hansemann trådde inn i SFF var vi egentlig bare en gjeng med tullinger som likte å sende adelstog. Det var først når hansi joinet at vi fikk orden på krigstaktikker og what not. Uten tvil den spilleren som har gjort mest for SFF.

- Spiller du enda?
Tjajo. Jeg har en konto på v29.net, men med 150 poeng og 35 spydmenn for øyeblikket er ikke det verdens største jobb.

- Hvilke spillere synes du er mest profilerte på v1, og hva mener du om dem?
Bunnpris: Knakende kar. Har blant annet hatt en helg med han, payton, kemp23 og zcztig i kristiansand, som jeg ikke husker stort av. Hva annet skal man si? Altså, han vet hva han driver med, kort og godt. Synd at han sluttet.
Glitter: Maktkåt, og har for mye av nettopp det; makt. Utrolig flink spiller, bare jævlig synd at hun fikk så massive mengder med støtte, ellers hadde hun nok vært ute av v1 for leeeenge siden. Skal også ha for lederegenskapene, og tiltross for tidligere krangler og styr, gladelig en person jeg skulle hatt som leder.
Brann2006: Slo meg som den største drittungen på internett, på godt nivå med meg selv for noen år siden. Vist seg at han er veldig hyggelig, og merkverdig mer moden enn jeg trodde. Også en spiller, som tiltross for drama og dritt på det offentlige forumet, som fortjener respekt.
Det skal nevnes at det finnes veldig mange profilerte spillere på v1, men mange av de profilerte jeg vet om, har sluttet. Men andre som er verdt å nevne fra min tid er: Hansemann, Lino, CyberJoe, Grimlock, zcztig, kemp23, frejaco1 (kose), Leon2010, xano, thoret.. Kan sikkert fortsette med flere navn, men det var en god tid for v1, med mye aktive kvalitetspillere!

- Hører rykter om at Skinny er higen på å starte med blanke ark med gamle kjenninger i v3, noen kommentar til det?
Man har jo alltids litt planer. Uten å avsløre for mye så ser det ut som vi blir flere velkjente spillere fra v1 og v2 som kommer til å starte et prosjekt på v3 i kjent Fenix stil. Alle av oss under andre nick enn det vi har kjørt tidligere, av ganske logiske grunner. Driver forøvrig å tester den nye versjonen nå, så er bare å vente til dørene åpnes på v3. Målet er da selvfølgelig å knuse glitter, hvis hun tørr å beholde nicket i enda en verden.

- Siste ord?
Shout outs til gutta mine som fortsatt kjører hard stil i v2, deriblant min padawan Woia og bitchen min Asklepios, samt ztig, bunnpris og frejaco1! Og til alle til alle eks-sffere: R.I.P SFF.
 

DeletedUser

Guest
hahaha, skinny ja. Vet ikke hva jeg skal si uten å tråkke på tær og ta opp en sak som er fra mars en gang :p
Må uansett innrømme at det som kom frem ikke er så ille som jeg hadde trodd. :eek:
 

DeletedUser

Guest
Hehe, underholdende lesestoff! Om jeg kan være veldig subjektiv, den beste JEG har lest! :D
Ang. hvem som er hvem sin bitch kan vi diskutere det neste gang du trygler meg om å kjøre deg et eller annet sted i den heftige kjerra mi! ;)

Merkelig at ikke alle elsker deg og den store kjeften din, og det var jo bombe å lese at du fikk hat/trusselbrev på jevnlig basis! xD

Er forøvrig enig i mye av det du skriver og, men får vel være forsiktig med å uttale meg ettersom jeg tross alt har hørt det meste om v1 av deg, og har hørt litt av hvert om forskjellige spillere bl.a. vår kjære glitter som ofte hadde en tendens til å være lite flatterende, endte allikvel opp i Elite da :p

Uansett, jeg gleder meg til å stå skulder ved skulder med deg i v3, folk kommer ikke til å skjønne hva som traff dem ;)

PS:1by+40spyd på W29 TW.net= fantastisk!!! :D
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Bra intervju mister! Trodde selv glitter skulle få kjørt seg litt mer faktisk:p Men blir v3 blir gøy! :cool:
 

DeletedUser

Guest
haha, deg husker jeg :D du var han som alltid slengte drit til meg på irc :) . Det var gøy :)

<3<3

Fint intervju
 
Sist redigert av en moderator:
Topp