Skrekkfilmer

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Husker ikke navnet, men er 2 av en film, 1 var at sønnen ble tatt av noe fra en annen verden og faren dro for å redde ham. Men det ble noe med ham som nu "haunter" dem når de flytta til bestemora deres sitt hus for noen uker.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Må være dem, takker :) Ser ikke men får med meg de skumleste reklamene.
 

erinor

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
14
Ok thanks:). Noen flere? Har sett Ju on: The Grudge og Saw filmene. Så ikke nevn dem.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
The Conjuring, trur aldri jeg fått en slik frysning av en trailer før :)
 

DeletedUser

Guest
Asiatiske
Ringu (1998) eller evt. den amerikanske versjonen The Ring (2002).
Shutter (2004) eller evt. den amerikanse versjonen Shutter (2008)
Saam gaang yi (2004) - Tre kortfilmer.
Gin gwai (2002) eller evt. den amerikanske versjonen The Eye (2008)

Spanske
El orfanato (2007)
El laberinto del fauno (2006)

Tysk
Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922)

Amerikanske og Engelske
Halloween (1978)
Halloween II (1981)
A Nightmare on Elm Street (1984)
The Exorcist (1973)
The Cabin in the Woods (2012)
London After Midnight (1927)
Dracula (1992)
Freddy vs. Jason (2003)
The Blair Witch Project (1999)
Shutter Island (2010)
The Ninth Gate (1999)
End of Days (1999)
Devil (2010)
Grave Encounters (2011)
The Omen (1976)


Det meste som har blitt adaptert fra Stephen King's bøker er bra.

Hammer studios sine filmer som: Horror Of Dracula (1958), The Curse Of Frankenstein (1957), Dr. Jekyll & Sister Hyde (1971) osv.

Universal skrekkfilmene med Bela Lugosi og Boris Karloff

Romero sine zombie filmer

The Nightmare Before Christmas (1993) og Frankenweenie (2012) fra Tim Burton.


Evt. så kan du se: I Know What You Did Last Summer (1997) og Scream (1996) - for så deretter å se Scary Movie (2000)

Alien, Godzilla (ikke det tullet fra usa), King Kong, Jaws osv. hvis du anser det som skrekk.

2013 versjonen av Carrie kommer om 2 uker


Ps. Hold deg unna The Texas Chainsaw Massacre og Friday the 13th filmene.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Denne besvarelsen er vel ikke heeeelt på greip med hva du stiller spørsmål etter, men mitt forslag er noe i en annen dur;

Last ned skrekkspill i stedet. Det er mye, mye, MYE skumlere når det er du som spiller hovedrollen. Håpløsheten du føler når du løper rundt med ukjente monster bak deg når du ikke kan hverken skyte eller kverke monsteret på noen annen måte enn og gjemme deg, løpe bort eller barrikere dører... Det er bare fantastisk, skummelt og gir deg en helt syk adrenalinkick.

Ønsker du et spill med en helt ufattelig god historie, som på samme tid er skummelt? Da er dette det du burde teste ut. Krever ikke så utrolig god maskin heller. Spillet i seg selv er helt fantastisk. Selv om det var vanvittig skummelt, så var det enda mer sjokkerendes hvordan historien hang sammen. Det minner om et puslespill, de siste bitene får du på slutten, og det snur egentlig på hele greia. Sjokkerende vendinger, og sinnsvake hendelser samt mye annet snacks.

Ønsker du et der spillopplevelsen vektlegges mer enn historien, så er dette[/urk] spillet en god slager. Merk, dette spillet er veldig, veldig, veldig skummelt. Jeg liker ikke og si det, men dette spillet friket meg totalt ut. Jeg ble rett og slett litt små paranoid der jeg faktisk ble veldig redd IRL, og værre ble det ikke når jeg spilte det. Dette spillet måtte jeg ta litt etter litt for at jeg ikke skulle dø av redsel.

Igjen - beklager for et litt skeivt svar, men jeg synes du burde prøve de overnevnte spillene ut. Du vil garantert like det mye bedre enn film, da det er en helt annen opplevelse når ansvaret hviler på dine skuldrer.
 

erinor

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
14
Jeg er ganske fan av skrekkspill og slikt, men problemet er at jeg er for pysete til å spille dem.
Men filmer går helt greit.

Tusen takk for gode tips:).
 

erinor

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
14
De fleste halloween filmene har gått på tv no. De var ganske bra selv om de er ganske gamle.

Så Psycho i går trur je. Den var bra.
 

DeletedUser

Guest
[video=youtube;_8zbV_fFkYs]http://www.youtube.com/watch?v=_8zbV_fFkYs[/video]


Jeg husker ikke navnet på filmen...
 

DeletedUser

Guest
Insidious 1 og 2, hvor 2'ern bare er på kino foreløpig. Det er verdt å dra dit og få med seg den opplevelsen. Helt sinnsykt. 2'ern er forøvrig tre ganger så bra som 1'ern, men hvis du skal se 2'ern må du på en måte ha sett 1'ern.
 

agentsicer47

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
176
Insidious 1 og 2, hvor 2'ern bare er på kino foreløpig. Det er verdt å dra dit og få med seg den opplevelsen. Helt sinnsykt. 2'ern er forøvrig tre ganger så bra som 1'ern, men hvis du skal se 2'ern må du på en måte ha sett 1'ern.
Lurer på hvem du se to'ern med. Forøvrig enig i det, har du ikke sett Insidous filmene har du gått glipp av no.
 

Borge.no

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
The Ring ser skrekkelig ut. Har ikke sett den, men har hørt at den skal være rimelig skummel!
 

DeletedUser

Guest
The Ring ser skrekkelig ut. Har ikke sett den, men har hørt at den skal være rimelig skummel!

Tjah, så skummel er den da ikke, mest sånn krim-aktig, og litt heslige disurbing bilder. Skummel film, da går man for Dead Silence, the grudge eller paranormal 3(syns den var rimelig jævlig på kino)

Elllers bra skrekkfilm er Cabin in the woods, som har en veldig spesiell og interessant plot til å være skrekkfilm. INGEN ting er som man forventer ^^
 
Topp