Slutten på Alliansen

DeletedUser

Guest
Det var aldri meningen å holde dette skjult uansett. Men i stedet for å skryte av å vite noe som også resten av verden 2 vet, hva med å legge igjen en kommentar på selve brevet Ruffiro sendte ut?

Mulig mange viste det før jeg postet ja, men jeg vil bare ha litt diskusjon rundt brevet :D
+ at jeg kjeda meg når jeg la det ut, hadde ikke tenkt til deg egentlig :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Syntes det blir feil å si at Elite ble "tatt ut". De ble jo ikke det. Blir nesten rettere å si at de flyktet og rømte sin vei. Var jo en republikk/monarki lignende stamme der lederen hadde totalt makt og alle fulgte henne i døden. Og nå som lederen "døde" (sluttet...) er det ingen som kan holde på den fantastiske stammen som en gang ble kalt Elite.

Synd det var slik. :(

Syns oppløsningen av Elite ligner veldig på oppløsningen av Yamato i grunn, lederen slutter, mange velger å gå grå sammen med h*n heller enn å fortsette.
 

DeletedUser

Guest
Vet ikke helt om du mente det seriøst eller ikke NC, men jeg er i så måte veldig enig i det du har skrevet.

At lederen hadde all makt i Elite er noe tull som jeg er mektig lei av å lese om. Lederen har mye makt i enhver stamme (les: Se hva ruffiro har gjort i saken denne tråden handler om), men jeg tviler på at du finner en stamme der lederen alene har all makt.

Så også i Elite der Glitter var lederen, men vi var flere rundt henne i ledelsen som kom med innspill og kommentarer til ting som skjedde.
 

DeletedUser

Guest
Vet ikke helt om du mente det seriøst eller ikke NC, men jeg er i så måte veldig enig i det du har skrevet.

At lederen hadde all makt i Elite er noe tull som jeg er mektig lei av å lese om. Lederen har mye makt i enhver stamme (les: Se hva ruffiro har gjort i saken denne tråden handler om), men jeg tviler på at du finner en stamme der lederen alene har all makt.

Så også i Elite der Glitter var lederen, men vi var flere rundt henne i ledelsen som kom med innspill og kommentarer til ting som skjedde.

Da skjønte du ikke hva jeg mente tydeligvis. Jeg mener på ingen måte at glitter var den allmektige hersker i Elite. Men det virket som siden Elite ikke var "Elite" lenger etter at hun sluttet. Alt brøt sammen og folk sluttet. :)
 

DeletedUser

Guest
Tydeligvis ikke :eek:

Men vil likevel påpeke at ikke alt brøt sammen. Når glitter gav seg hadde vi flere dager på å forsøke å dra dette videre. Problemet var at stammen Elite var glitters verk, og at skulle det fortsettes måtte det gjøres under en annen fane. Det som også var et poeng var at flere i ledelsen var lei, etter å ha kontosittet inaktive kontoer over tid og at slitasjen var blitt så stor på disse at man ikke fant noe lyst til å fortsette under en annen fane.

Så du har noen poenger i det du skriver, men det blir likevel noe halvveis fordi du spekulerer der du ikke kjenner hele historien.
 

DeletedUser

Guest
Vet ikke helt om du mente det seriøst eller ikke NC, men jeg er i så måte veldig enig i det du har skrevet.

Det er jo helt klare likhetstrekk!

Zanmato, og glitter var begge ledere i stammene sine - de var veldig fremtredende lederskikkelser, samtidig som de hadde flere i ledelsen som kom med innspill. Begge var egentlig "symbol" på stammen, derfor valgte mange å gå grå sammen med Zanmato når han oppløste Yamato, og mange velger det samme med glitter nå.

Kanskje vi får se en renessanse blant de gamle Elite spillerene som fortsatt er på kartet, og at de klarer å organisere seg på samme måte som AriCa gjorde i sin tid.
 

DeletedUser

Guest
Syntes det blir feil å si at Elite ble "tatt ut". De ble jo ikke det. Blir nesten rettere å si at de flyktet og rømte sin vei. Var jo en republikk/monarki lignende stamme der lederen hadde totalt makt og alle fulgte henne i døden. Og nå som lederen "døde" (sluttet...) er det ingen som kan holde på den fantastiske stammen som en gang ble kalt Elite.

Synd det var slik. :(

Det nærmeste vi kommer å ta ut en stamme i dette spillet. De fleste stammer vil jo slutte før siste by mistes uansett. Så jeg mener de ble tatt ut. Borte er de i allefall :p

Men Elite savnes, det skal jeg være den første til å innrømme. Var moro når det var litt krangling i forumet og man på en måte (spillmessig) mislikte sine fiender.
 

DeletedUser

Guest
Men det virket som siden Elite ikke var "Elite" lenger etter at hun sluttet. Alt brøt sammen og folk sluttet. :)

Elite sluttet å være elite for lenge siden. Jeg er sikker på at glitter dro mye av lasset med sin aktivitet og lederegenskaper. Men statistikken til Elite var i minus de siste 11-12 månedene. Så jeg tror det mer er snakk om at de fortsatte å spille, til tross for elendig statistikk, takket være lederen deres, glitter.
 

DeletedUser

Guest
det siste der Shanks tror jeg at jeg skal gi deg utrolig mye rett i :)

Statistikk er faktisk ikke alt, har man det morsomt og ting går sånn noenlunde greit kan man holde på lenge. Men når ting virkelig begynner å skjære seg og det blir mer jobb enn moro, så pakker man heller i hop i stedet for å sitte å irritere seg over tid
 
Topp